Örni 2010

Home Forums Dagböcker Örni 2010

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 142 total)
  • Author

Axlar och vader idag. Bra pass som vanligt. Började värma lite med hantellyft åt sidan några set för att avluta med två set på 20kg med tolv reps.

Gick vidare till omega axelpress där jag körde två uppvärmningsset och avslutade med 3 set på 130kg och sex reps.

Omvänt pecdeck: 3 x 12

Omvänt cablecross: började med 20kg och 12 reps för att sedan köra på 30kg och tolv reps. Kändes bra och ökade till 35kg i andra, inte samma kontakt och lite för tungt så sänkte till 30 sista settet.

Cablelyft åt sidan en hand: körde på 30 kg och 12 reps i tre set.

Shruggs: två set på 30kg och 20 reps sedan 3 arbetset på 55kg och 12 reps.

Stående vadpress: började på 60kg och stegade upp 15kg varje set till jag hade på max. Där körde jag 2st tolvor.

Sittande vadpress: 70kg 3×12

Käkat en kyckling nu och mår gött som sjutton. Problemet var att ta sig hem från gymmet. Pump i axlarna så man får vila en arm medans man försöker köra med den andra.
    Handlat hem lite ny kläder med, kul när man växer ur kläder trotts att man är 30 bast.

Sitter på jobbet och har käkat en halv burk jordnötsmör och 40gr protte för en stund sen. Tänker bara på min kyckling. Den här jäkla overfeedingen jag hållt på med ett tag har varit bra känns det som. Piggare, sover bättre med mera.

Kollat runt på forumet lite och undrat vart fan alla profiler man läste om för ett tag sedan har tagit vägen, tycker bara det susar runt ett par nervösa sparvar som ordbajsar hela tiden på forumet. Tävlar om vem som kan länka till mest studier och tuffa träningsplittar. Tror dom är världsbäst på copy/paste så ger dom råd om detta så lyssna och lär för där vet dom iallafall vad dom pratar om.

Saknar dom gamla drakarna, kanske har dom gått i ide nu på vintern och kommer fram till sommaren. För en nyckläckt som mig så tycker jag ändå att det är ovanligt tyst och bodys forum påminner mig mest om gamla okejtidningar syrran hade korsat med nån dietkur i aftonbladet. Likväl hänger man här och det finns ändå en del att läsa, tror jag får surfa runt en stund till, kanske ordbajsar lite jag med. Benpass i morgon, fan vad jag ska köra.

Bröst idag, blev ett pass hos Jocke. Kommer upp bilder så fort jag fått dom mailade till mig. Kändes grymt bra och vi fungerar bra ihop när vi tränar, motiverande och kul.
    Grunden i hans gym är som jag nämt tidigare en station från powertech som är riktigt bra faktiskt. Inga kablar och bara hänga på kakor efter tycke.

Bröst plant.
    Körde uppvärmning sedan blev det ett set på 180kg och tolv reps ett på 210kg och 8 reps och ett på 230kg och en 4. Trotts att vi körde tungt så höll vi intensiteten på en hyglig nivå.

Lutande efter det och efter ett lättare set körde jag 3 set på 180kg och det blev 6,5,4 reps på den vikten. Pumpen var go nu och värre skulle den bli.

Cablecross, en maskin i från bodysolid (tror jag det var) med fria vikter.
    körde ett set på 35kg och vet inte hur många reps, 10+
    höjde till 45kg och körde en 10, höjde sedan till 50kg och körde två set en 8 och en 6 tror jag det var.

Hantelflyes, 3 set på 30kg och go stretch i bröstet. Gillar att avsluta med lutande hantelflyes. Känns som om man drar ut muskeln gött då. Tror inte den är nån vidare massabyggare men go kontakt och bra stretch.

Efter det blev det poseringsträning, försöker hinna med alla obligatoriska varje pass och hålla dom ett tag. Utvecklingen är på G har jag fått höra och det märks skillnader i kroppen bara dom senaste 6-8 veckorna enligt Coach. Att höja proteinet som jag gjort har helt klart gett effekt. Känns bra att höra och bara mata på nu, Baksida ben är nått som jag behöver jobba på dock. Får nog singla den muskeln ett pass i veckan och ge järnet i 45 minuter så det händer nått.

Rygg idag, gött pass som vanligt och roligt att jag fick med mig min vapenbroder till slagfältet.

Började med mark vilket jag inte kört på flera år. Gick upp i pyramid med 25kakor och slutade på 220. Kändes inte farligt tungt och ljumsken känns bra så den kommer sättas in i programmet igen den övningen.

Körde därefter rodd i omegamaskinen. Började på 150kg och slutade med 2 set på 200kg. Efter marken höjde vi intensiteten och man fick flåsa på bra efter ett par set.
    6 reps + forced på sista vikten.

Omega latsdrag: började lugnt på 90kg och slutade med tre set på 130kg och 10 reps.

Drag uppifrån med tätt grepp efter det, fanns bara 90kg i magget så det blev mellan 12-15 reps i 2 set sedan körde vi samma med brett grepp och stäng i 3 set.

Ryggresningar fick avsluta passet men det blev bara ett set, var totalt slut i ryggen.

Mat!!!

Bild från senaste passet hos Jocke.

[img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=527&pictureid=4172]

Haha, tackar för den. Behöver höra sånt ibland, motiverar en. Bättre ska det bli!

Gaddarna kommer, har en del som ska fixas till först innan det blir fler. Inget jag är missnöjd med men dom är bara inte helt klara än. Var kör du dina då?

Håller med, gott om kött där alltså! :emo-thumb

Nic och J.V.K trevliga grabbar ni, tackar.

Ben idag, skulle känna på knäböjen idag och börja lägga in den igen nu då jag tagit uppehåll både från marken och böjen ett tag. Har ju funnits så många roliga maskiner att testa men nu är vi tillbaka till basic och det kändes grymt bra. Fokus på benen kommer helt klart vara baksida nu därför körde jag 3 övningar för den idag. Kommer fortsätta med det ett tag nu.

Knäböj: började värma på 70kg sedan 120kg och sist 160kg sedan dammade jag iväg en 6 på 200kg, en 3 på 220kg och en två på 240kg. Gick tillbaka och reppade ur på 200kg. Fick nog 5 reps sista settet. Bra grabbar på gymmet alltid någon som kan hjälpa till som pass och hjälp när man ska lägga tillbaka stången. Krister hjälpte till idag.

Körde sedan omegamaskin för baksida, fick lite ont i knät av den men annars tog den gött och djupt i baklåren. blev 3 set på 70kg som tyngst och 8 reps + några forced.

Sedan blev det vanlig liggande för baksida, 50kg och 12 reps och 3 set. Var trött nu vill jag lova.

Körde sedan cable fäst runt vristen. 40kg och 10 reps i 3 set.

Sist var det utfall men jag var för trött för att kunna köra 100% och det blev bara 2 set på 30kg hantlarna.

Har en go jäkla träningsvärk som hänger kvar från igår och då jag tror marken är den stora grejen att tacka för det så är jag glad att jag kan köra den igen. Lite svårt att röra sig när det känns som om någon gått lös med en slägga på en. Komplicerade det lite idag men är nöjd ändå.

Nu blir det mer mat och tv med frun!

Jäklar vilka grymma knäböj! Nu får du allt byta journalnamn från ”Örni 2010” till ”Hulken 2010” :D

Imponerande som fan!

Nic Nordin wrote:
    Jäklar vilka grymma knäböj! Nu får du allt byta journalnamn från ”Örni 2010” till ”Hulken 2010” :D

Imponerande som fan!

+1! Bra med kraft där Örni!

Tackar boys, knäböj har alltid varit en stark grej för mig medans de övriga är sådär. Det tar sig som pyromanen sa.

Armar idag, körde på bra.

Alternerade hantelcurl som uppvärmning. Körde två set på 30kg som mest och kände mig laddad för att dra igång.

Stångcurl: 60kg x 12 / 70kg x 10 / 70kg x 10

Omega: 40kg x 12, 3 set

Stående enhands cable. 40kg x 12, 3 set

Pushdowns: stegade upp till 70kg x 10 som tyngst i två set

Lutande frenchpress med hantlar: 30kg x 12, 10, 7

Omvänt grepp cable: 35kg x 12, 3 set

Rep en hand cable: 35kg x 12, 2 set / 40kg x 10, 2 set

Armarna är inte i fokus just nu utan nått som får hänga med ett pass här och där. Film från passet kommer senare ikväll.

Sjuka stångcurlar! Ska bli riktigt kul att få se filmen från passet sen :)

Kul pass idag, blev ingen film från mitt förra pass då synken mellan htc-n och datorn lagt av. Jaja, tog med vanlig dvkamera och filmade lite idag istället.

Bänk, körde lugnt upp till 180kg där jag gjorde ett 2 set och 3 reps och sist körde jag ett fallande set där jag matade av 20kakorna till jag reppade på 100kg. Trött som fan.

Lutande i smith: 140kg x 6, 160kg x 2, 140kg x 4

Cableflyes: 40kg x ?, 60kg x ?, 60kg x ?, 40kg x ?

Flyes från nedre trissan: 30kg x 15, 40kg x 15, 40kg x 15, 40kg x 12

[youtube=xLMBhwdyir4]

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 142 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.