Örni 2010

Home Forums Dagböcker Örni 2010

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 142 total)
  • Author
    J.v.K wrote:
    riktigt bra pressat i bänkarna! imponerande storlek du har med, ryggen ser verkligen maffig ut :up:

Nja, jag borde vara betydligt starkare i bänken med tanke på vad jag väger. Jag kör på bara och gör mina små ökningar.

Haha, roligt att du kommenterar ryggen. Fått all möjlig kritik om den just nu. Allt från att jag måste köra dubbla pass i veckan och sluta träna armar till att jag har den som bästa muskelgrupp. Där ser man hur olika folk uppfattar saker.

Tack för kommentaren, sporrar en.

Då var dagens ryggpass avklarat, fick med mig dv-kameran idag med. Har sådan träningsvärk i biceps sedan förra passet och det hämmar mig känner jag. Blir en vilovecka nästa vecka för att ladda batterierna. Får väl nöja mig med promenader då.

Sittande rodd… värmde upp till fullt mag där körde jag 3×15

Latsdrag: körde fullt mag med, 3 x 12

Omega friviktmaskin: började på 150kg och körde ett set på 200kg med en 5;a som resultat men fick gå tillbaka till 160kg då jag har svårt att nå handtagen utan någon pass. 4 set totalt.

Omega latsdrag: 3×10 – 120kg

Latsdrag med roddhandtag: Körde väldigt lätt här. 60kg x ? i 4 set.

Avslutade med att försöka hålla posering men det sket sig, var trött så in i norden så det får bli senare.

[youtube=T4hMHhVQNac]

Biceps/Triceps idag. Kändes sådär för biceps, har åkt på någon liten sträckning i vänstern. Blir en vecka helt av från gymmet den som kommer. Bara käka mycket och låta kroppen vila.

Började med att värma upp med hantlar gick sedan över till stångcurl dör jag körde några set på 60kg och bara tog det lugnt. Långsamt blev det och få reps men var med på övningen utan större smärta. ’

Sedan körde vi omega bicepsmaskin. som tyngst blev det ett par set på 60kg och 10reppare. Kände ingenting i denna övningen därför matade jag på extra set i denna övningen.

Enhands cable blev nästa där jag körde på 90lb tror jag som tyngst.

Efter det blev det cable från övre trissan. Gillar att avsluta med den och man får bra pump i biceps.

Smalbänk sedan, 160kg och trea som tyngst. Håller väldigt tätt i denna.

Liggande press med hantlar. Körde tre set på 30kgs och fick bra tryck i armarna.

Cable enhands omvänt grepp, körde på 120lb som tyngst och en 8

Enhands rep, blev ett par set på 100lb här.

Kyckling och ris nu, film kommer upp senare om jag orkar. Kommer upp på bloggen ikväll annars.

Kul att du fått upp lite videos! Hur lång e du förresten? Var självkritisk så du inte gör några misstag….

Jag är inte speciellt lång, sist jag mätte så var jag 172cm. Självkritisk är jag så in i norden och tycker igentligen att allt ska bli bättre men jag lägger över det på min coach litar på honom till 100%. Bara ösa på och göra som han säger. Rätt skönt faktiskt och man kan fokusera på att bara köra.

Film från dagens pass då, dålig kvalité men tar sånt jävla tag att ladda upp med min sunkiga uppkoppling.

[youtube=IDDyMSnYy9M]

Stor och stark som fan, vad väger du?

Tackar för den, väger 110kg i dagsläget.

Axlar idag, blev ett bra pass till slut.

Började med sidolyft och körde på från 12kg upp till 20kg där jag avslutade med 12 reps.

OMega press: 100kg x 12 3 set

Cable för baksida: 40kg x 12 3 set

Hantlar för baksida, 12kg x ? 3 set.

Varje övning körs 2 lättare set för att få in känslan för övningen. Bra pass och härligt trött i axlarna efteråt. Nu är det vila en vecka så får se vad jag uppdaterar med härnäst. Kanske blir det ett lätt helkroppspass för genomblödning då jag lovat en kille att följa honom en ett pass på gymmet. Nybörjare och ville ha lite hjälp. Kanske kommer bilder senare från dagens pass om jag lyckas få över dom till datorn.

Ja då var man tillbaka efter en veckas vila starkare än någonsin. Blev ett bra pass idag och körde med min gode vän Jocke. Gillar hans gym, spelar vad man vill och skön byggarkänsla över stället.

Powertech friviktsmaskin. uppvärmning några set innan arbetset
    Bröstpress: 230kg x 6, 230kg x 5, 230kg x 4
    Lutande: 180kg x 7, 180kg x 5, 180kg x 160kg x 8
    Peckdeck: 80kg x 12, 110kg x 10, 110kg x 10

Pushdowns cable: 100kg x 12, 120kg x 10, 100kg x 12
    Enhands cable: 27,5kg x 15, 37,5kg x 12, 37,5kg x 12
    Hantel enhands lutande: 12,5kg x 15, 20kg x 10, 20kg x 10, 12,5kg x 15

Poseringsträning efteråt och det känns som om jag blir bättre och bättre på det även om det är lång bit kvar innan man kan sätta alla riktigt. Svårt att inte tänka för mycket och bara hålla allt men det kommer väl.

Bilder kommer senare om jag får tag på dom.

Lite bilder från gårdagens pass, jag är i värsta bulkform och älskar det. Blivit tung nu mer säger jag inte haha… Midjan håller sig strax under 100cm iallafall så där får man väl dra gränsen!

[img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=662&pictureid=4294][img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=662&pictureid=4296][img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=662&pictureid=4295]

Kött, kött och ännu mera kött! Riktigt grymt ;)

Fan, av med linnet nu och kör några ordentliga poseringar! :whistle:

Haha, ja det kommer nog en eller två bilder utan linne vad det lider. Skulle tippa på någon gång i oktober när man kört deffen ett tag ;) . Just nu är min fina sälform exklusivt material för min fru.

Christer Örni wrote:
    Haha, ja det kommer nog en eller två bilder utan linne vad det lider. Skulle tippa på någon gång i oktober när man kört deffen ett tag ;) . Just nu är min fina sälform exklusivt material för min fru.

Bulka inte upp dig för mycket. Mer än 15% bf (med 7punktsmätning) behöver du inte och ger dig inga fördelar alls. Bara onöding tid & arbeta för att få bort sedan. Man ska kunna se konturerna och viss muskelseparation;)! Själv e man ju singel så man får hålla sig lite i form:whistle:. Näää, det går bra ändå. Man har alltid några trogna som älskar en trots allt:|!

Då jag inte kört en riktig tävlingsdeff förut så har jag en diet på 25veckor att se fram emot för att det ska bli enkelt att hålla koll på hur jag reagerar. Fullt medveten om min situation och kör på efter plan. Frugan gillar mig lite större och vill inte se mig ripped btw. Under min fotbollskarriär där jag vägde runt 90-95 i bra form så bad hon mig flöta på mig haha. Hon är en liten tjockisjägare vetu ;) Gillar mig lite större.

Men förstått att du är lite av en loveguru och fångar chicks på löpande band, för egen del är jag klar med det spelet och jobbar på att hålla min lilla master glad här hemma. Har hon det bra så har jag det bra. Gäller att se till att man har ett överskott av vita kulor i tjänsteburken varje dag.

Lite filmer från jockes dungeon.

[youtube=HbMO-Q_LqaA]

[youtube=TiGvRHrRIy0]

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 142 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.