Örni 2010

Home Forums Dagböcker Örni 2010

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 142 total)
  • Author

Bröst/triceps igår.

Powertech, bänk: 230kg x 6, 230kg x 5, 230kg x 4

Lutande: 180kg x 5, 180kg x 5, 180kg x 4

Peckdeck: 100kg x 12, 3 set

Pushdown: 105kg x 12, 3 set

Frenchpress: 60kg x 15, 3 set

Enhands cable: 30kg x 12, 3 set.

Frukosten avklarad, ska iväg och köra rygg/biceps nu.

Rygg idag, gick bra som vanligt. Allt tuggar på inga bekymmer och inte ont någonstans.
    Varit mycket det sista, förhoppningsvis lugnar det ner sig lite nu.

Inte många veckor kvar till jag börjar min deff och det blir en lång en. Litar på killen som tränar mig till 100% och det är slut med allt vad cheatmeal och skräpmat heter. Nu är det fokus som gäller.

Härligt att du är back!
    har saknat dina monstervikter Örni! :)

Kör hårt och låt inget stå ivägen!!

Christer Örni wrote:
    Rygg idag, gick bra som vanligt. Allt tuggar på inga bekymmer och inte ont någonstans.
    Varit mycket det sista, förhoppningsvis lugnar det ner sig lite nu.

Inte många veckor kvar till jag börjar min deff och det blir en lång en. Litar på killen som tränar mig till 100% och det är slut med allt vad cheatmeal och skräpmat heter. Nu är det fokus som gäller.

Kul att allt flyter på!

Spännande med diet. Jag har själv snart avslutat min, och det är la inga problem att genomföra om man hela tiden är målmedveten, vilket du uppenbarligen verkar vara :up: Det gäller att pressa sig förbi den jobbiga början och få upp en vardaglig vana och ett mönster som är lätt att följa, sedan flyter det på.

Fortsätt kämpa, det ska bli riktigt kul att se dig efter dieten. Kan tänka mig att det kommer bli riktigt riktigt bra!

Trevligt att du börjar föra dag igen. Hoppas det går bra med gym-maskinerna och hela baletten. Ska bli kul att se dig backstage och på scen vid LP. Fortsätt kör hårt!

David Näslund wrote:
    Härligt att du är back!
    har saknat dina monstervikter Örni! :)

Kör hårt och låt inget stå ivägen!!

Jag får uppdatera mer frekvent då hehe… Du ger mitt ego en liten kick men monstervikter vill jag inte kalla det än.

Nic Nordin wrote:
    Kul att allt flyter på!

Spännande med diet. Jag har själv snart avslutat min, och det är la inga problem att genomföra om man hela tiden är målmedveten, vilket du uppenbarligen verkar vara :up: Det gäller att pressa sig förbi den jobbiga början och få upp en vardaglig vana och ett mönster som är lätt att följa, sedan flyter det på.

Fortsätt kämpa, det ska bli riktigt kul att se dig efter dieten. Kan tänka mig att det kommer bli riktigt riktigt bra!

Ja det ska bli kul. Hade en liten minidiet förra året men låg alldeles för lågt på den. Tappade för fort. Nu kommer jag börja på 6000kcal och gå neråt stadigt.
    Några planer med träningen? Tävlingar på G?

biffen669 wrote:
    Trevligt att du börjar föra dag igen. Hoppas det går bra med gym-maskinerna och hela baletten. Ska bli kul att se dig backstage och på scen vid LP. Fortsätt kör hårt!

Jo det ska bli kul. Laddar för att öppna eget nu med, väldigt byggarinriktat så klart. Många järn i elden men trivs bäst så. Hoppas allt går väl för dig.

Körde ett benpass idag, blev riktigt bra. Just nu åker dottern med mig överallt då hon brutit benet. Hon har verkligen smugit in i rollen som diva och bli runtburen, kör med sin far och jag kan ju inte säga nej.

Just nu fokuserar jag på baksida och vader.
    Började värma lite på cykel.
    Vadpress stående: 40×20, 80×20, 100×20 3 set
    Knäböj 3×10, 200
    Enbens lårcurl: 35×12. 3 set
    Liggande lårcurl: 70×10 3 set
    Vadpress: 100xmax 3set

Christer Örni wrote:
    Några planer med träningen? Tävlingar på G?

Inga specifika mål med träningen just nu, det vill säga utöver att försöka lägga på sig så mycket muskelmassa som möjligt.

En tävling lockar i framtiden, dock inte i år. Dieten var mest för att se om det fanns något under allting ;)

Exakt när ska du köra igång med din diet? Du skrev att den ska bli lång, vad snackar vi om för tidsintervall då? :P

Christer Örni wrote:
    Körde ett benpass idag, blev riktigt bra. Just nu åker dottern med mig överallt då hon brutit benet. Hon har verkligen smugit in i rollen som diva och bli runtburen, kör med sin far och jag kan ju inte säga nej.

Just nu fokuserar jag på baksida och vader.
    Började värma lite på cykel.
    Vadpress stående: 40×20, 80×20, 100×20 3 set
    Knäböj 3×10, 200
    Enbens lårcurl: 35×12. 3 set
    Liggande lårcurl: 70×10 3 set
    Vadpress: 100xmax 3set

Brutala knäböj! Riktigt imponerande.

Jag vill också bänka 200 pannor. Det skulle kännas så dräpande när folk ska ha reda på vad man tar, istället för att stå där och dilla om det mesta man lyft men att man förmodligen tar lite mer nu o.s.v. Gött att bara säga ”Jag tar väl 200…”, end of discussion!!

Nic Nordin wrote:
    Inga specifika mål med träningen just nu, det vill säga utöver att försöka lägga på sig så mycket muskelmassa som möjligt.

En tävling lockar i framtiden, dock inte i år. Dieten var mest för att se om det fanns något under allting ;)

Exakt när ska du köra igång med din diet? Du skrev att den ska bli lång, vad snackar vi om för tidsintervall då? :P

Jag kommer köra en 25 veckors diet. Mest för att kunna utvärdera vad som händer i början.

Glenn Spänn wrote:
    Jag vill också bänka 200 pannor. Det skulle kännas så dräpande när folk ska ha reda på vad man tar, istället för att stå där och dilla om det mesta man lyft men att man förmodligen tar lite mer nu o.s.v. Gött att bara säga ”Jag tar väl 200…”, end of discussion!!

Jagat 200 länge. Visst sjutton var det ett mål men bara för egen del. Jag tävlar inte och det syns inte i pannan att man tar 200 så jag tar det med ro men visst var det kul att få upp skiten. Bara ösa på så kommer det till slut. Du sättar gränserna ingen annan.

Christer Örni wrote:
    Jagat 200 länge. Visst sjutton var det ett mål men bara för egen del. Jag tävlar inte och det syns inte i pannan att man tar 200

Men det är nääästan att du borde tatuera in det i pannan. :p

Har Jocke nåt tryck i kroppen nuförtiden?

Jo då, han ligger i och kör för fullt. Sugen han med nu men tar väl ett år till innan det är dags att göra en framträdande på scen igen.

Armar igår och axlar idag. Min träning fungerar bäst när jag tränar varje dag. Brukar vila lördagar då jag kör två 12-timmars men annars vill jag köra på hela tiden. Passet idag gick bra och gårdagens med. Har inte kört armar på flera veckor men håller sig ändå. Nu var det dax att ta in dom på egen dag i schemat igen.

Käk nu sen jobba hela helgen.

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 142 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.