Örni 2010

Home Forums Dagböcker Örni 2010

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 142 total)
  • Author

Bröst idag, blev ett bra pass. Rätt mycket poseringsträning efteråt med. Det gillar vi, INTE… Helt ärligt känns det ännu lite fåningt att stå och svänga runt sig men det är nog mer pga dålig självkänsla.

Powertech bröstpress: stegade upp till 200kg och körde 3×10
    Lutande: värmde 1 set sedan 150kg 3×10
    Peckdeck: värmde 2 set sedan110kg 3 x12
    Hantel sving lutande över en bänk eller vad fan den nu kallas: 40kg x ? 3 set

Bra tryck och gött pass. Slängt i mig lite kyckling nu och ska gå igenom lite saker som ska göras i morgon sedan blir det nattprotein och sova.

Rygg/biceps idag, känns bra.
    Varit en lång dag och jagat pack och tattare som strykt runt och plockar grejer hos polaren och i hans område. Går runt två personer här med som känner på dörrarna och plockar saker som dom kommer åt fort här på dagtid och väntar bara på att handtaget till ytterdörren ska röra sig, då fortsätter jag min träning på hotell gripen sen. Hatar dom där jävla tiggarna och strykarna som kommer och knackar och kikar vad som finns på tomten. Saknar shäffern nu, hon kunde man släppa ut på dom och hoppas hon tuggade så mycket hon orkade innan dom slängde sig över staketet. Vila i frid min lilla dixie… Husse saknar dig.

+75 på mig själv där. 3 solar och en badstrand som Bengt skulle sagt.

När jag ändå är igång och spyr ut hur jag mår idag så är jag jäkligt trött på alla småpojkar som tränat ett år eller två som är experter på sina 80kg om hur man lägger på sig massa. Läser i olika journaler hur dom sabbar och kommer med sin skit. Fnutte, totte och dotte allt vad fan dom heter. ” jag har bra utveckling.. har ökat från 32-35cm runt armarna jag kan bäst” Hmm, det räcker med en lätt bränna och lite irriterad hud för den ökningen, kanske var det smuts på måttbandet med. Ödmjukehet ska jag kanske inte prata om i detta läget för den har jag precis sålt för min rätt att uttrycka vad jag känner men hoppas att nån av fnuttarna köpte den. Så då var denna månadens utspel gjort och ska strax lägga mig och vakna lite piggare och gladare i morgon.

Dagens pass bestod i huvudsakligen latsdrag, breda och täta i olika former samt en övning rodd med fria vikter.

Biceps fick sig en omgång av tre övningar och känns helt ok det med.

Har en uppåtgående kurva igen och mår prima bara jag får sova, det är a och o för mig. Maten och träningen kan jag klara bra men får jag inte sova ut så blir det jobbigt i passen.

Axlar/triceps snart. Igår var det benen som fick sig en omgång. Framför allt baksida lår.
    Får se om jag hinner lägga in passet efteråt blir jobb snart med. På bättre humör idag med. Förstår inte dom som inte kan skilja på ditt och mitt. Tänk när jag kom ut en morgon och hittade Bilen stående på skivorna. Skratt blandat med ilska tillbaka med skratt igen.

Så var det för mig en gång. Jag skulle till jobbet en morgon och trodde fan knappt mina ögon då bilskrället stod på fyra, blå, mjölkbackar. Snopet minst sagt! Min BMW blev precis hur våldtagen som helst det året.

Gettodachoppa wrote:
    Så var det för mig en gång. Jag skulle till jobbet en morgon och trodde fan knappt mina ögon då bilskrället stod på fyra, blå, mjölkbackar. Snopet minst sagt! Min BMW blev precis hur våldtagen som helst det året.

Så jäkla tråkigt sånt.

Bröstpass idag. Har inte gått på bänken sedan 200 åkte upp. Blir ett bra tag sen, hade ont i leder och muskler efter det där ständiga maxandet. Idag börjar jakten på nya resultat igen.

Bänk. 60 – 100 – 140 uppvärmning

180 x 1, inga problem. 180 är en sådan där vikt som man kommit över nu och känns som man tar den alla dagar i veckan just nu. Vill inte jaga högre än, blir ett maxlyft om ett par veckor när man kommit in i övningen igen.

160 x ? i tre set.

Snedbänk: 100 x ?, 130 x 8, 140 x 6 droppset 100 -60 maxreps

Friviktsmaskin: 100 x ? i tre set, letade kontakt och pump. Explodera kontrahera hårt sedan 2-3 sekunders negativ fas. Jäklar vad det tar.

Cable, 60 x 12, 3 set.

Avslutade med pushpress. Aldrig kört det innan och för egen del blev det stående militärpressar på 130kg kändes det som. Skulle vara kul att testa denna när man är pigg och se vad man kan åstakomma. Alex var grym, han är en oxe helt enkelt. Hoppas han kvalar nu i sveriges starkaste.

Äte lite till sen sova. Rygg i morgon.

Så var dagens pass avklarat. Rygg idag, kör tungt blandat med kontakt.

Latsdrag uppifrån. Börjar på 50kg går 10ks steg till fullt mag och drar av 3 set på 12 reps.

Latsdrag enhand frivikt. 55kg x 12, 3 set

Sittande enhands rodd frivikt. 90kg x 10, 4 set

Lätta stångrodd: 100kg x ?, 3 set.

Bra pass och bra tryck i latsen. Gillar att söka kontakten i förstaövningen och verkligen försöka få till trycket. Mat och götta sig i solen nu.

[img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=662&pictureid=4662]

Gött att se att det finns grova seriösa gubbar kvar i dagens dassiga gym klimat. Riktigt bra träning och det syns på dig att du inte lallar runt på gymmet:emo-thumb ska bli coolt att se dig på scenen tror fan inte det blir -90kg för dig ser mer ut som en -100kille.

Riktigt bra jobbat mannen!

Tackar för den bro… Jag får se vart det hamnar. Hårdhet hårdhet hårdhet… Jo, angående gymklimat så suger det fet… Radio7 och några dancelåtar med hantelställ upp till 50kg. Pratat med lite gymägare och dom plockar medvetet bort vikter för att bli av med en.

Öppna eget är väl det enda antar jag. Hur går det för dig, kommer du gå på lucian nästa gång med?

Christer Örni wrote:
    Tackar för den bro… Jag får se vart det hamnar. Hårdhet hårdhet hårdhet… Jo, angående gymklimat så suger det fet… Radio7 och några dancelåtar med hantelställ upp till 50kg. Pratat med lite gymägare och dom plockar medvetet bort vikter för att bli av med en.

Öppna eget är väl det enda antar jag. Hur går det för dig, kommer du gå på lucian nästa gång med?

Hårdhet for sure bro det är en viktig del av tävlingen men det är inte allt, du ser ut att vara en riktig grov jävel med köttig fysik så glöm inte att byggnig handlar om muskler och inte enbart av hårdhet (ett ”fel” som så många gör) glömmer bort att det handlar om muskler och inte anorexi :p

Har hört det samma om gym som plockar bort de tyngre hantlarna, samma problem har jag i min nuvarande gym…sjukt frågar du mig är det diskriminering, jag och många andra behöver tyngre hantlar än 55kg men antar att det är helt ok att diskriminera seriösa tränande bara för att man råkar vara lite starkare än medelmåttan.

Angående lucian i år så kommer jag om jag kan att vara i publiken och ute i vimlet men tyvärr så kan jag inte tävla i år utan får i stället försöka massa upp mig till nästa år, jävligt surt då jag eg är extremt tävlings sugen.

Men det ska bli riktigt coolt att få följa dig istället, en seriös byggare med kött så det räcker.

Vet att du ska kötta på dig lite mer. Grym som du är så kommer kan det inte bli annat än bra. Kul att få lite respons, en av anledningarna med detta forumet antar jag. Jo, hårdhet är väl itne allt. Ser det bra ut är det troligtvis det.

Bara ösa på!!!

Skönt att se att du dunkar på i 180 gubben! Kommer bli riktiga monster på scenen i år verkar det som. Själv får man ju fjollträna i lättvikten. Men nästa år kanske man försöker gå upp i -90:an så man blir lite konkurranskraftig! Ska du ner till DC oxå i år månntro?

Japp, det blir DC med är det tänkt. Kommer ha lucian som huvudmål dock. DC får bli lite genrep inför det.

Hej järnsystrar och bröder… Igår blev det ett benpass som heter duga, inga direkt tunga vikter men hög intensitet och nära till fulländning. Hade jag inte behövt kalorierna så hade jag spytt upp dom. Den där härliga känslan man får när man knappt vågar röra sig fel, eller man är rädd för att rapa. När man bara drägglar och sväljer för att inte spy…. Den var min igår..

Knäböj frivkt, 180x 12-15 reps.. vet ej hur många set

Bencurl, vet ej vitk eller set där heller.. sista var tunga då jag bara körde 6-8 reps

Benspark enbens, 35kg.. ej koll på reps eller set heller.

Flåsade som en bälg i ett gammalt glasbruk och svor över syresättnigeni luften var för låg lite innan jag försökte fokusera på vad Coach/broder Jocke pratade med mig om. Är du med hörde jag han sa ibland och jag nickade, vad pratade han om igentligen… Han är en grym kille och är sä jaäkla glad över att jag träffat den mannen.

Resten av kvällen gick åt till att rapa försiktigt och äta fast jag var mätt… Bodybuildning och hetsätning for life… Bild ifrån dagens pass då.
    Gå med i min grupp, stötta mig och följ mig i min träning och mina förberedelser infrö december. [http://www.facebook.com/?sk=2361831622#!/group.php?gid=128709060489431 http://www.facebook.com/?sk=2361831622#!/group.php?gid=128709060489431%5D

[img=http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs544.ash1/31796_400437257659_821262659_3988574_1860467_n.jpg]

Köttigt! Självklart gick jag med i din grupp

grekelito wrote:
    Köttigt! Självklart gick jag med i din grupp

Tackar och tack för supporten.

Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 142 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.