PAT”klinisk tråd” Arnolds Gymdagbok

Home Forums Dagböcker PAT”klinisk tråd” Arnolds Gymdagbok

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 29 total)
  • Author

Efter ha läst alla gym journaler så har det inspirerat mig att starta en egen.
    Här kommer jag skriva om hur jag preppar med olika tillskott inför träningen för ökad prestation och återhämtning.
    Dessutom kommer jag skriva om olika träningsupplägg och program som jag kör efter.
    Mvh PAT

Måste säga att jag tycker att det är kul att du startar en journal!

Skall bli intressant att se hur din träning ser ut och vilka kosttillskott du använder dig utav. :emo-thumb

HoppeR wrote:
    Måste säga att jag tycker att det är kul att du startar en journal!

Skall bli intressant att se hur din träning ser ut och vilka kosttillskott du använder dig utav. :emo-thumb

Tack Hopper, det kommer bli kul att hänga här och visa hur jag sätter mina kosttillskotts kunskaper i pratik med min träning.
    Sen kommer jag lägga upp olika kosttillskotts scheman som jag tar innan jag slår vikterna.
    Dessutom olika varierande kost scheman som jag lägger upp för optimal uppbyggnad och återhämtning.
    Mvh Pat

PatArnold wrote:
    Tack Hopper, det kommer bli kul att hänga här och visa hur jag sätter mina kosttillskotts kunskaper i pratik med min träning.
    Sen kommer jag lägga upp olika kosttillskotts scheman som jag tar innan jag slår vikterna.
    Dessutom olika varierande kost scheman som jag lägger upp för optimal uppbyggnad och återhämtning.
    Mvh Pat

Förväntar mig inget mindre! Måste säga att det varit intressant läsning i dina andra trådar. Skall bli intressant o se hur du upplever produkterna i praktiken. :pop:

Mycket intressant. Kör hårt!!

Kom hem ifrån jobbet och började göra i ordning mina träningsaker.
    Samtidigt i mitt huvud så målade jag upp det scenariot som skulle snart inträffa bland tunga vikter och skivstänger.
    Inför varje träningspass så visualiserar jag vikterna som jag ska ta och intalar mig att dom är hälften så tunga än vad dom egentligen är.
    Detta tar bort en massa mentala hinder som är onödiga när mina händer greppar tag om stålet.
    För att det finns inget värre än tvekan och när stålet ska lyftas ska det finnas vilja.
    Tittar i skåpet på mitt urval av tillskott och tar mig en mix av 12gram Bcaa,Kreatin pyruvate,NAC och efter 10 min känner jag en energirush i hjärnan.
    Denna blandning brukar öka mitt mentala tillstånd flera snäpp och ibland förvånas jag av det.
    Sitter på pendeln och två stationer senare är jag framme vid mitt mål och det scenario som jag har längtat efter.
    Värmer upp ett par set och sen börjar den träningen som ska få min rygg och triceps att skrika sluta men där dess rop blir ej hörda.:whistle:
    Idag vill jag inte köra några maskiner utan allt ska vara fria vikter så träningen var följande;
    Rygg
    T-rodd 100kg*10 reps á 5set med partiella reps på slutet.
    Hantelpullover för lats 45kilos hantel*10 reps á 5 set med partiella reps på slutet.
    Chins med egen kroppsvikt 8 reps á 5 set

Triceps
    Smalbänk 80kg*7reps á 3set med partiella reps på slutet
    Tricepspress med båda händerna pressande bakom huvudet,40 kiloshantel*8reps á 3 set med partiella reps på slutet
    Dips för triceps på en dipställning med egen kroppsvikt*8reps á 4 set
    Efter träningen så fick mina muskler en belöning bestående av kolisar,Bcaa,glutamin och vassle.
    Väl ute ur gymmet så glimmade solen fortfarande och jag kunde inte annat än vara nöjd av vad jag presterat.
    Hemma igen så hade tjejen gjort mig en god gryta bestående av 250gram sojabönor i tomatsås med grönsaker och ris.
    Där många tjejer inte förstått jobbet bakom en vältränad kropp är hon den ende som visat förståelse,hon är bäst.
    Mvh Pat

Ser ut som ett skönt Rygg / Tricc pass med bra vikter!

En liten fråga, varför just Glutamin efter träningen? Har jag missat något? :)

Annars, hur ser schemat ut? några direkta mål?

HoppeR wrote:
    Ser ut som ett skönt Rygg / Tricc pass med bra vikter!

En liten fråga, varför just Glutamin efter träningen? Har jag missat något? :)

Annars, hur ser schemat ut? några direkta mål?

Jag kör med xtra glutamin för återhämtningen och likaså med xtra bcaa.
    Men främst för att jag testar denna drink efter en studie där individerna gick upp nästan 2 kilo muskler på två månader.
    Annars ser mitt program ut som följande;
    Måndag:Bröst och Biceps
    Onsdag:Rygg och Triceps
    Fredag:Ben och vader
    Söndag:Axlar och mage
    Syftet med detta program är att bygga muskler och därav så kör jag olika metoder med partiella reps.
    Partiella reps är där man kör en massa små reps på slutet när man inte orkar mer.
    Men sen kör jag ochså en annan metod där jag kör ett halvt rep innan jag kör ett fullt rep.
    Så det kan se ut som så i tex; bänkpress där jag sänker vikten till bröstet lyfter upp vikten ca 20 cm ifrån bröstkorgen.Därefter sänker det återigen till bröstet och sen exploderar upp vikten i ett fullt rep osv.
    Mvh Pat

Blir det några bilder på formen?

Nicklas@ON wrote:
    Blir det några bilder på formen?

Definitivt men inget jag prioterar just nu

PatArnold wrote:
    Definitivt men inget jag prioterar just nu

Som det brukar vara med ”internet gurus” ;)

Nicklas@ON wrote:
    Som det brukar vara med ”internet gurus” ;)

Tack för komplimanget,själv anser jag inte vara en guru men tack.
    Såna ord ifrån dig betyder mkt för mig*not*;)

*edit*

Jag vaknade upp 0630,öppnade balkongen dörren och dagen bemöter mig med ett varmt välkommande och ett glimrande sken av sol.
    Jag sätter mig ner,blundar och tänker vad krävs att bygga en bra vältränad kropp egentligen??
    Visst många säger att en förutsättning är bra gener och ett bra upplägg.
    Men jag tror att det är inte svaret till allt för det finns mäniskor med dåliga gener som ändå lyckats.
    Jag tror att det är vägen du tar och hur bra du läser av den vägen som är vägen till ditt lyckande.
    Ju bättre du läser av vägen, desto bättre undviker du hinder som hindrar dig ifrån att nå ditt mål.
    Livet är som en väg där ett beslut kan antingen leda att du kör in i sargen eller undviker det och är ett steg närmare ditt mål.
    Den väg du har i gymmet är liknande, där dina hinder är olika färdiga träningsprogram,olika mirakel tillskott,olika själv utnämda experter osv.
    Du ser vägen och du behöver ingen annan att vara dina ögon för du känner till din kropp bäst.
    Det finns så många maskiner,olika kosttillskott men egentligen det enda man behöver är en skivstång,ett par viktplattor,bra mat och bas tillskott.
    Det är det som är problemet att det finns för många tränings teorier,för många mirakeltillskott och för mkt fel information.
    Många unga killar följer träningsprogrammen som proffsen kör efter och tror att dom kommer bli muskelösa.
    Kör efter traditionella 2-1-2 eller 3-2-3 osv och att proffsen klarar såna program är ingen slump.
    Men för en vanlig dödlig leder det oftast att de blir övertränande och blir tjocksmala då överträning leder till att kroppen samlar på sig vätska.
    Det många gör fel är att dom går efter saker som är färdiga som tex träningsprogram,olika tillskott strategier osv.
    Och det är inte konstigt för att det är så jädrans bekvämt och att ta det bekvämt är vägen till den där krocken in i sargen.
    Det många borde göra,är att lära känna sin kropp och ta reda på vad som funkar för just dig.Och inte för den där stora bodybuildern som ser ut som att han har precis svalt en stor pumpa.Då menar jag den där magen som är ett signum för dagens byggare där magen står ut.:whistle:
    Ta reda på din individuella förmåga och skapa din egen väg mot ditt mål.
    Jag tror att det bästa träningsprogammet är ett program där musklerna får chans att vila 3-4 dagar i veckan.
    Senare lägger jag upp mitt benpass och det är det värsta man kan utsätta sig för:whistle:
    Mvh Pat

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 29 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.