PAT”klinisk tråd” Arnolds Gymdagbok

Home Forums Dagböcker PAT”klinisk tråd” Arnolds Gymdagbok

• This topic is empty.
Viewing 14 posts - 16 through 29 (of 29 total)
  • Author

Kör hårt Pat!
    Skall följas.
    :pop:

Det enda jag såg var mörker och en kraft som pressade mig neråt och dess uppdrag var att krossa mig.
    Mitt uppdrag var att streta emot och sätta mina krafter emot det för att inte bli krossad och förlora den kamp som jag var ämnad att vinna.
    I detta mörker såg jag lyckas med mitt uppdrag och känna varje steg i denna kamp vara den lättaste nånsin.
    Plötsligt kom det ljus och allt runt omkring mig uppenbarades och det som stog framför mig var min utmaning.
    Det glänste mitt sitt hånflin och försökte intala mig att jag var utan chans.
    Det var dags att gå fram och ta an utmaningen och göra mitt jobb,det var Ben dag8)
    Träningen 1800,plats Iron gym
    105 kilo knäböj med stången framför*7 reps*5 sets
    100 kilo stiffed deadlifts*8reps*5sets
    50 kilo i vadmaskinen 11 reps*4 sets
    Passet var klart och än förundras jag hur jag kan ha större ben än min träningspartner?
    Han är starkare än mig men många skulle tro att med hans kroppstyp, att han skullle vara en frimärks samlare=)
    Det verkar som stor styrka har inget med att göra hur stora muskler du får.
    Se på Johnny Lundqvist han är stark som en oxe och lyfter vikter som får mig att beundra mannen.
    Men han ser mer ut att träna på Donken än gymmet och samma ser man med tyngdlyftare.
    Men samtidigt är allt väldigt individuellt vad slutresultatet blir av vad man lyfter.
    Många har byggt en grym muskelös bas med tyngdlyftning/SL som tex Arnold,Ronnie och Johnny Jackson.
    Medans andra har byggt en muskelös kropp med mindre vikter därav du kanske lyfter mer än vad du egentligen behöver.
    Låt inte ditt ego styra dig utan låt dina musklers respons styra dig mot rätt användning av vikter.
    Dagens tillskott:
    Pre-work:Magnesium 750mg,Bcaa och kreatin monohydrat med kreatinpyruvate.Bra ork här
    Post work:Vassle med kolisar,glutamin och Bcaa.
    Mvh Pat

Tidig träning blev det om man vill njuta resten av dagen med sol och en glad flickvän.
    Dessutom är det skönt att träna tidigt men det är nog för att jag mer piggare då jämfört med när jag tränar kväll.
    Så där stog jag vid bussen på väg in mot gullmarsplan med byte till T-Centralen och Stadshagen.
    Älskar såna här dygnet runt gym som gör att man behöver inte anpassa sig när man ska träna.
    Utan man kommer dit och går därifrån när man vill utan att bulko(killen i reppan) står där sur och vill hem:whistle:
    Saknar faktiskt Fitnesscenter som låg på sveavägen och jag saknar craz-zy gym som låg på Hammarbyfabriksväg.
    Skulle Fitness24seven vara som såna gym så skulle jag träna där fulltime.Men nu har man ett kort där när ens egna gym har stängt.
    Nu är man vid T-centralen och vid den här tiden 0730 dyker det upp alla sorts konstiga mäniskor fram.
    Men dessa konstiga mänsikor vars öden har förvandlats till en kamp utan vinst önskar jag en utgång för.
    En utgång där dom får tillbaks sin värdighet och lever i en konstruktiv värld. Och där jakten efter kickar byts ut mot ett liv fullt med hopp som infrias.
    Men i allt detta finns det glädje och det är alla killar och tjejer som gör sin berömda walk of shame.
    Där deras ragg igår förvandlades ifrån groda till skönhet pga av mkt sprit.
    Och att skönheten hade förvandlats till groda igen är nog därför dom är så tidiga hemgående=9
    Allt detta gör att jag saknar inte att festa och har inte rört en droppe sen Dec 98.
    Axelträning och mage
    Börjar med ett par uppvärmningsset innan jag lassar på 20kg skivor på den olympiska stången.
    Militärpress 65kilo*10 reps *5 set med partiella reps på slutet
    Enarms Hantelflyes liggande på sidan på en bänk 8kg*11 reps*5set med partiella reps
    Rotatorcuff med hantlar 8kg*12reps*5 set med partiella på slutet
    Hantelrodd för baksidan av axlar 17.5*8reps*5 set
    Mage
    Crunches på medicinboll 2 sets*30reps
    Kabelcrunch 35 kilo*10reps*5 set partiella reps
    Benlyft med 5 kilos vikt 8reps*5 set
    Dagenstillskott.
    N-acetyl cysteine,Trikreatin malat,Kreatin Pyruvate och BCAA.
    Fick bra ork som vanligt och fortsätter att öka mina reps och vikter.
    Vassle och kolisar efter träningen
    Mvh Pat

Icke träningsdagar0600 Vassledrink(30gram pulver) direkt på morgonen för att bryta muskelkatabolismen+N-acetyl cysteine
    0630Ris,sojabönor och vinegrättsallad
    1000 Proteinblandning bestående av vassle,kasein och vasslehydrolysat.
    1200 Lunch samma som frukost
    1500Proteinblandning
    1800 Middag samma som lunch
    2100 Proteinblandning
    2300Vitaminer/mineraler+kreatinmonohydrat, får mig att känna mig fylligare på morgonen.
    Träningsdagar
    0530 morgonpromenad+12gram BCAA+koffein 400mg
    0600 Proteindrink
    0630Frukost Ris,sojabönor och sallad
    1000Proteindrink
    1200 Samma som frukost
    1500 Proteindrink
    1800 24gram Bcaa+Kreatin pyruvate+N-acetyl Cysteine
    1900 Träning
    1945 Proteindrink
    2200 samma som frukost
    Syfte med detta program är att öka i muskler och få bättre styrka-
    Längd 178 cm
    Vikt:91 Kg
    Ålder:30
    Antal år inom träning sen 98
    Mvh Pat

Skoj o följa. Kan du ge mig lite mer info om N-acetyl cysteine Pat?

mccarlsson wrote:
    Skoj o följa. Kan du ge mig lite mer info om N-acetyl cysteine Pat?

N-acetyl cysteine är en stabilare form av cysteine och ger en ökad nivå av Glutathione i kroppen,som är en kraftig anti-oxidant.
    Studier har bevisat att NAC är anti-katabolisk och förbättrar prestationen pga av den ökar Glutathione.
    Ökad glutathione via NAC minskar dom fria radikalerna och förbättrar prestationen under träning.
    Så på morgonen så tar jag NAC för att förstärka effekten av vassle och för att få en anti-katabolisk effekt.
    På kvällen innan träning så tar jag NAC för prestation och dessutom har det visats att NAC förbättrar upptaget av Kreatin.
    Det är pga att det ökar Glutathione som har en roll i kväveoxid metabolismen,ämnesomsättningen och en väldig stor roll av produktionen av insulin.(HISS)
    Men ta inte mer än 1gram,doser över det gör att NAC blir en pro-oxidant mao nåt som tillverkar fria radikaler istället.
    Mvh Pat

Tack…kanske något man bör pröva då.

mccarlsson wrote:
    Tack…kanske något man bör pröva då.

Absolut speciellt ihop med Kreatin en timme före träning.
    Jag upplevde pump när jag brukade blanda det med Trikreatinmalat men det gav mig bara just det.
    När jag tog det tillsammans med kreatin monohydrat eller kreatin pyruvat så fick jag förnyad styrka.
    Så testa köra det MCCarlsson,jag tror att det kan vara nåt för dig//Mvh PAT

Om jag hinner ska jag börja testa nästa vecka. Behöver nåt nytt mest för att få den där extra kicken som man kan få ett tag då man testar något nytt

mccarlsson wrote:
    Om jag hinner ska jag börja testa nästa vecka. Behöver nåt nytt mest för att få den där extra kicken som man kan få ett tag då man testar något nytt

Berätta gärna sen vad du tyckte,NAC funkar bra som standalone när man tar 1gram(två kapslar) en timme innan träning.
    Men man kommer upp i samma effekt om man tar 500mg+5gram kreatinpyruvate en timme före träning.
    Lycka till//Mvh PAT

Magnesiumet ligger som ett lager över golvet,över vikterna och det ser nästan ut som det har snöat.
    Om dörren skulle inte ha varit öppen, så skulle allt damm ifrån
    magnesiumoxiden kvävt både mig och min träningspartner men som tur var detta inte vårt öde.
    Istället skulle värmen och vikterna vara våra motståndare men dess motstånd var förgäves.
    Nästa gång kommer jag träna på mitt gym,det här källargymmet var charmigt a la´hardcore men damn,AIRRRRRRRRRR tack!!
    BICEPS och BRÖST
    BICCAR
    Bicepscurl med rakstång 70kg*6reps+partiella reps*4set
    Hantelcurl liggande på en bänk med 45 graders vinkel 17,5kg*9reps*2sets inklusive partiella
    Scottcurl med EZstång 40kg*5reps*2sets

BRÖST

Hantelpress 35kg*8reps+partiella reps*3sets
    Hantelflyes 17,5kg*8reps+ partiella reps*2 sets
    Bänkpress lutande bänk 30kg`s hantlar*8reps*2sets
    Lutande hantelflyes 17,5kg*8 reps*2 sets
    Dips egen kroppsvikt 4 set
    Dagens tillskott
    BCAA 24gram+kreatinpyruvate+NAC+kolisar 40 min senare innan träning
    Efter träning:10gram glutamin,10 gram BCAA,500gram NAC,30gram protein ifrån vassle och 50gram kolisar.
    Middagsmat: Äggvita i rörd i Majsgröt och Babyrays barbeque sauce,Ronnie Kålman style*skratt*
    Nä skämtar Ris,sojabönor och sallad!!:up:

Varför lyckas andra mäniskor och andra inte??
    Det är en fråga som många ställer sig och som kan ältas i all oändlighet.
    Och ältandet kan bli så stort att det tar bort undermedvetet ditt fokus att just lyckas.
    Men hemligheten att lyckas är enkel men svårt för vissa att förverkliga och följa.
    Och det är att utesluta allt som inte har nåt med din träning att göra och att ha envishet trots misslyckande.
    Nu menar jag inte att du ska bli värsta osociala odjuret, men faktum är att anledningen att du kanske inte lyckas bättre är just störande moment.
    Problemet med många gym speciellt Sats eller WorldClass är att mkt tid avsätts för prat.
    Den där timmen eller 45 minuter som träningen skulle ta blir oftast det dubbla och tar bort ditt mentala fokus att lyfta mer.
    Plötsligt så blir den där hunken eller fitnessbarbien mer intressantare än själva träningen.
    När jag började på fitnesscenter 1999 på sveavägen så började jag med den här inställningen.
    Visst jag missade säkert chansen med ett tiotal tjejer, där en tjej numera bor i USA ,blivit stor som fan och spelar in brottning med killar på hotellrum.Inte för att jag ångrar det nu:D
    Visst jag missade säkert chansen att bli kompisar med en massa jämlika.
    Men hey,jag vill ha denna värld i en timme sen vill jag ha annat så jag behöver inte jämlika.
    Damn,den enda jämlika är min träningspartner som jag har med ibland när jag känner att jag behöver lite peppning.
    Så allt handlar om hur mkt är du villig att uppoffra för att lyckas??
    Har du vad som krävs och hur mkt vill du få det resultat som du drömmer om?
    För att saker ska bli sant så måste det vara sant i ditt hjärta.
    Och när det är sant i ditt hjärta, då kanske frågar folk sig själva, hur lyckades du??
    Steve Michalik sa en grym sak en gång till sin lärling;När du håller på att drunkna och vill ha det där sista andetaget som räddar dig.Då är du redo att lyckas med bodybuilding och kom inte tillbaks förrän du har den inställningen.
    Ha det bra i värme och använd gummi!!
    Kram PAT

PatArnold wrote:
    Varför lyckas andra mäniskor och andra inte??
    Det är en fråga som många ställer sig och som kan ältas i all oändlighet.
    Och ältandet kan bli så stort att det tar bort undermedvetet ditt fokus att just lyckas.
    Men hemligheten att lyckas är enkel men svårt för vissa att förverkliga och följa.
    Och det är att utesluta allt som inte har nåt med din träning att göra och att ha envishet trots misslyckande.
    Nu menar jag inte att du ska bli värsta osociala odjuret, men faktum är att anledningen att du kanske inte lyckas bättre är just störande moment.
    Problemet med många gym speciellt Sats eller WorldClass är att mkt tid avsätts för prat.
    Den där timmen eller 45 minuter som träningen skulle ta blir oftast det dubbla och tar bort ditt mentala fokus att lyfta mer.
    Plötsligt så blir den där hunken eller fitnessbarbien mer intressantare än själva träningen.
    När jag började på fitnesscenter 1999 på sveavägen så började jag med den här inställningen.
    Visst jag missade säkert chansen med ett tiotal tjejer, där en tjej numera bor i USA ,blivit stor som fan och spelar in brottning med killar på hotellrum.Inte för att jag ångrar det nu:D
    Visst jag missade säkert chansen att bli kompisar med en massa jämlika.
    Men hey,jag vill ha denna värld i en timme sen vill jag ha annat så jag behöver inte jämlika.
    Damn,den enda jämlika är min träningspartner som jag har med ibland när jag känner att jag behöver lite peppning.
    Så allt handlar om hur mkt är du villig att uppoffra för att lyckas??
    Har du vad som krävs och hur mkt vill du få det resultat som du drömmer om?
    För att saker ska bli sant så måste det vara sant i ditt hjärta.
    Och när det är sant i ditt hjärta, då kanske frågar folk sig själva, hur lyckades du??
    Steve Michalik sa en grym sak en gång till sin lärling;När du håller på att drunkna och vill ha det där sista andetaget som räddar dig.Då är du redo att lyckas med bodybuilding och kom inte tillbaks förrän du har den inställningen.
    Ha det bra i värme och använd gummi!!
    Kram PAT

Du har en poäng där! :up:

Jag ändrar mitt träningsprogram varannan vecka och detta är denna veckas schema.
    Inget nytt på vikterna eller reps däremot har jag börjat lite mer light,då lederna behöver rehab.
    Har kört för tunga vikter under lång tid så nu är det lite aerobisk,gud va tråkigt=)

Mån:Rygg,Biceps
    Tis:Triceps,bröst
    Tors:Axlar,biceps
    Fredag:Ben,mage
    Mvh Pat

Viewing 14 posts - 16 through 29 (of 29 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.