- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 februari, 2008 at 20:45 #75514Anonym anvandareMember6 februari, 2008 at 20:45 #594825Anonym anvandareMember
Jag har under fem veckor ätit enligt periodisk fasta tänket. Fasta i ca: 16h och ätit under 8. För mej passar detta himla bra, eftersom det betyder att jag inte behöver stå och fixa iordning en massa matlådor och kan sova längre på morgonen!
Nu tänkte jag ta det hela ett steg längre och få väck lite onödigt ”späck” innan den mera lättklädda perioden av året kommer, och för att jag vill se hur min kropp reagerar på en ”deff”….
Styrketräning har jag hållt på med i 4-5år, mer seriöst de senaste 3åren. Precis som många andra har jag en dröm om att en dag kanske kunna kliva upp på en scen nerkletad med brunkräm… Men dit är det ett tag kvar.
Lite fakta om mej:
Namn: Sandra
Ålder: 20
Längd: ”hela” 160cm …
Vikt: 60-62kg
Tränar: Styrketräning, spinning, löpning (när mitt knä pallar), boxning emellanåt…Mitt upplägg de kommande månaderna (med risk för vissa ändringar…:whistle:) ser ut såhär:
MÅNDAG, ONSDAG, FREDAG: 1350-1400kcal. Morgonpromenader och intervaller/cardioträning, eller vila.
TISDAG, TORSDAG, LÖRDAG: 1650-1750kcal. Morgonpromenader, styrketräning och intervaller.
SÖNDAG: Höjningsdag, 2550kcal, vila
Det blir frukost runt 12:00-14:30, beroende på när jag slutar för dagen, när jag lägger träningen osv. Sista måltiden blir då ca: 8h efter frukosten!!!…
(kommer sedan lägga ut bilder på mina måltider och skriva mer i detalj vad de innehåller ..)Eftersom jag förtillfället är sjuk:fever: och inte har tränat sedan förra tisdagen, har feber osv. kommer jag inte dra igång med det här förrän förkylningen har gått över lite mer.
Nää, nu är det dags för en kopp gröntthe, med honung och lite mer vitlök, så j.kla trött också…
Go’kväll![/b]
6 februari, 2008 at 21:44 #594826Anonym anvandareMemberhar precis börjat på ett liknande upplägg med PF, så detta kan bli intressant att följa… om ja skulle varit du skulle ja nog lagt in en vilodag till, det såg ut att vara ett rätt intensivt schema:|
lycka till med dieten! ! :up:
6 februari, 2008 at 21:57 #594827Anonym anvandareMemberLycka till!
7 februari, 2008 at 10:59 #594828Anonym anvandareMemberalle wrote:har precis börjat på ett liknande upplägg med PF, så detta kan bli intressant att följa… om ja skulle varit du skulle ja nog lagt in en vilodag till, det såg ut att vara ett rätt intensivt schema:|lycka till med dieten! ! :up:
Kul med fler som kör på PF!!
Två vilodagar varje vecka blir det ju… Men är kroppen för sliten kan det ju bli någon mer dag med bara morgonpromenad…
Har tidigare klarat mej bra på 1-2 vilodagar, fast då har ju energin legat lite högre;) vi får se hur det känns.Tack! Lycka till du med!
7 februari, 2008 at 10:59 #594829Anonym anvandareMemberDSQUARED wrote:Lycka till!Tackar!!!!
7 februari, 2008 at 11:26 #594830Anonym anvandareMemberMånga IFare nu. Hur ser träningsupplägget ut?
7 februari, 2008 at 12:21 #594831Anonym anvandareMemberJag kör också IF. Tror att du kommer att trivas med detta ypperliga upplägg.
Stort lycka till med allt.:up:
7 februari, 2008 at 16:46 #594832Anonym anvandareMemberJay wrote:Många IFare nu. Hur ser träningsupplägget ut?Dag 1 M.promenad. Intervaller
Dag 2 M.promenad. Rygg, Biceps. Intervaller
Dag 3 M.promenad. Intervaller
Dag 4 M.promenad. Bröst, axlar, triceps. Intervaller
Dag 5 VILA
Dag 6 M.promenad. Fram- och Baksida ben, vader. Intervaller.
Dag 7 (M.promenad.) VILAJon Larsson:
Tack, tack…. Hur länge har du kört IF??Förkylningen börjar lägga sej nu känns det som . Satsar på ben på lördag!!!
7 februari, 2008 at 18:57 #594833Anonym anvandareMemberAv ren nyfikenhet, vad för typ av intervaller kör du?
7 februari, 2008 at 20:35 #594834Anonym anvandareMemberAllan wrote:Av ren nyfikenhet, vad för typ av intervaller kör du?Ja du, antingen på löpbandet, motionscykel eller crosstrainer (ibland utomhus när vädret tillåter…). 40-50min, 4min arbetsperiod/2min återhämtning alt. 2min arbetsperiod/1min återhämtning…
Lägger oftast in intervallerna ett par timmar innan eller efter styrketräningen!
7 februari, 2008 at 20:35 #594835Anonym anvandareMemberIntervaller 5 dagar i veckan är väldigt mycket.
8 februari, 2008 at 14:54 #594836Anonym anvandareMemberJay: Det kan tyckas så… Men om man ser det totalt sett så blir det bara 2,5h effektiv tid i veckan! (5ggr á 30min, övrig tid går åt till upp/nedvarvning). Och eftersom jag endast kör tre ggr styrka i veckan förtillfället så går det förhoppningsvis bra….
Men vi får väl se efter ett par veckor hur mina ben mår…
8 februari, 2008 at 15:02 #594837Anonym anvandareMemberAlltså, antingen kör du inte intervallerna särskilt hårt eller så kommer du bli oerhört sliten och skadebenägen av 5 dagar i veckan. Jag hoppas att jag har fel om det sista. Bara en tanke i all välmening.
8 februari, 2008 at 15:39 #594838Anonym anvandareMemberJay: Tackar för denna omtanke… Jag kör mina intervaller såpass hårt att JAG är rejält slut efteråt,har darraiga ben och får ligga ner på golvet för att återhämta mej en stund. Jag vet inte hur andra kör sina och jag bryr mej inte heller så länge jag gör så gott jag kan!
Har tidigare tävlat i bla. boxning och tränat bjj m.m. och alltid (ja eller så länge jag kan minnas) legat på en hög träningsnivå… Speciellt konditionsträningen. Nu var det dock två år sedan jag lade av med kampsporten, och min kondition är avsevärt mycket sämre nu, men jag är ändå van vid höga träningsdoser….
Jag vet många som kör intervaller 4-5ggr/veckan och klarar det bra. Har dessutom för mej att det tom. stått med i ett äldre nr av Body… Där det fanns med en artikel om hur mycket bättre intervallträning var jämfört med lågintensiv träning. Och där man kunde hitta ett program som efter ett visst antal veckor visade på intervaller 5ggr/vecka.
Ha en trevlig fredag!!!
mvh -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.