- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 maj, 2007 at 09:20 #85331Anonym anvandareMember27 maj, 2007 at 09:20 #867706Anonym anvandareMember
Nu när jag bytt inriktning på min träning och min målsättning ser annorlunda ut mot förut känner jag att jag vill starta en journal även här på Body.
För de som inte känner igen mig från andra forum kan jag berätta att jag är en halvgammal () tjej (37år i sommar) som sysslat med styrketräning i många år. De första åren ”bara” för nöjes skull medans jag de senaste åren tävlat i både tyngdlyftning och styrkelyft.
Just i styrkelyft gick det väldigt bra och jag hade stora saker på gång….men så skadade jag mig under tävling och lyckades dra på mig 2 diskbråck i ländryggen, detta var för drygt ett år sedan. Jag försökte rehabilitera mig med målet att göra comeback på SL-flaket men dessvärre höll det inte utan jag slog upp skadan igen. Detta gjorde att jag fick försöka använda mitt sunda förnuft (inte alltid det lättaste) och inse att det inte är helt smart att satsa mot styrkelyftande med dess oerhörda belastningar på ryggen när man har två diskbråck. Det är jobbigt att komma till sådana insikter men ibland måste man…
Nå, för att motivera mig mot vidare träning så vill jag alltså flytta fokus från SL till något annat (för att inte saknaden och bitterheten ska bli för stor :p ) Mina nya planer är att dels försöka tajta till kroppen (har lagt på mig en del fett under SL-tiden) och dessutom jobba på att förbättra min symmetri. Det ligger nämligen till på det viset att hela jag är ett par vandrande ben utan överkropp :p Det är priset jag fått betala för min tyngdlyftning- och styrkelyftssatsning. Jag tänker alltså ligga lågt med tung benträning (vilket jag dessutom är tvungen till tills ryggen läkt ihop skapligt igen) och fokusera mer mot överkroppen.
För att ha ett konkret mål att sträva mot tänker jag satsa på att ställa upp i Body´s fototävling i december och går det bra kanske jag så småningom hamnar på en byggarscen också…det ska jag låta vara osagt ännu så länge.
Jag kommer dessutom att sakta men säkert att börja springa och öka dessa distanser upp mot – i förtsa hand- en mil. Jag får såklart vara lite försiktig med det också med tanke på ryggen men är jag bara lite försiktig med distansökningarna kommer det nog att gå bra tror jag. Löpträningen har alltid legat mig varmt om hjärtat men iom att jag tävlat i OL och SL de senaste åren har jag fått tagit det lite lugnt med den typen av träning de senaste åren….nu ser jag dock fram emot att förbättra min kondition igen.
Oj detta blev visst en lång inledande post men jag vill gärna att ni som läser ska ha en bild över vem jag är. Jag tar tacksamt emot råd, tips och synpunkter. Jag blir också jätteglad över uppmuntrande tillrop eller ”bara” en lite hälsning sådär i största allmänhet!! Välkomna ska ni vara till min journal! Nu kör vi!
Jag börjar med att posta en bild på hur jag på ett ungefär vill se ut när jag är ”klar”. Så här såg jag ut när jag vann en fototävling på ett annat forum för ett par år sedan. I december vill jag vara ytterligare hårdare samt mer symmetrisk och större på överkroppen! Vi håller tummarna för att det ska lyckas, inte sant!
27 maj, 2007 at 09:34 #867707Anonym anvandareMemberPinglan :buttrock: :buttrock:
27 maj, 2007 at 09:42 #867708Anonym anvandareMemberJag kan känna igen det där med att vilja alldeles för mycket alldeles för snabbt. Det är ju så roligt med snabba framsteg!
Att du har en enorm potential inom byggning är närmast ett understatement. Hade jag haft dig som tänkbar konkurrent skulle jag parkerat mig i powerracket.
Stort lycka till i din framtida satsning!:up:27 maj, 2007 at 09:53 #867709Anonym anvandareMember:up: Härligt Pinglan!Den här journalen har jag väntat på:read:
Host,host,halvgammal??Du är ju i dina bästa år bruden,hehe!
Härligt att se en grym tjej i min ålder!!
Du är bara såååååå snygg!!*Give me your legs,please!
Lycka till nu och kör hårt!!!
Ser fram emot våran fika i Kisa så småningom!!!//S*27 maj, 2007 at 10:06 #867710Anonym anvandareMemberKul att du äntligen har journal här också . Fyfan vilka ben du har !!!!!
Lycka till nu27 maj, 2007 at 10:33 #867711Anonym anvandareMemberDu rockar! Jag kommer läsa!:nod
Så grym bild!
Kram /J.27 maj, 2007 at 10:40 #867712Anonym anvandareMemberser bra ut det där, kör hårt! :up:
27 maj, 2007 at 10:53 #867713Anonym anvandareMemberSer riktigt nice ut :emo-thumb Lycka till!
27 maj, 2007 at 10:58 #867714Anonym anvandareMember[http://imageshack.us [img=http://img512.imageshack.us/img512/1489/heavyanimao3la2pogh1.gif]]
Min guru, min idol har skaffat journal här på Body Du är grymmaste tjejen alla kategorier Pinglan, inte bara för din grymma fysik, du har så mycket mer att ge din omgivning än bara lite ögongodis :nodÄr övertygad om att din nya satsning kommer ta dig högst upp på pallen. Kommer bli en flitig besökare här i din journal och peppa dig om det mot förmodan skulle gå lite segt emellanåt! Du är BÄST!
27 maj, 2007 at 13:52 #867715Anonym anvandareMemberÅhhh, tack snälla ni för alla positiva kommentarer!!! Jag blir ju helt till mig i trasorna över allt snällt ni skriver :happy: Nu känner jag mig ännu mer motiverad att satsa stenhårt på detta projekt!!!
Det skulle ju vara jättekul att ta en massa träningsbilder som ju Frida är inne på men dessvärre får jag väl förvarna om att det kanske inte finns möjligheter sådär jätteofta. Det är nämligen så att jag tränar i mitt eget lilla hemmagym, även kallat Ladan, och ofta tränar jag på egen hand så det kan bli svårt att få till det. Men när jag har träningssällskap ska jag se till att kameran följer med ibland (måste bara komma i lite bättre form först så jag slipper att skämmas :p )
Patrik: man anlitar ju bara proffsfotografer vet du :emo-thumb
Snart ska jag gå ut och träna axlar och ben (det som går att träna vad gäller ben, måste vara försiktig med tanke på ryggen)
27 maj, 2007 at 17:34 #867716Anonym anvandareMemberPatrik: baksidan måste piskas vet du väl!!!!!
Jaha nu ska jag redovisa mitt första pass i den här journalen! Det känns roligt att ha öppnat en ny journal, som en nystart på träningen på nå´t vis!
Sittande hantelpress (ryggstöd):
8.5kg 1×10
13.5kg 1×10
18.5kg 3×8 Kändes mycket bra och stabilt! Det är nämligen så med mig att det är inte bara ryggen som bråkar utan även axlarna som är helt överrörliga och instabila men idag kändes det som sagt riktigt bra! Fint!Drag till hakan med skivstång (drar hela vägen upp tills stången slår i hakan):
30kg 1×8
35kg 2×8
37.5kg 2×8 Puhhhh, det var tungt…Lyft åt sidan i kabel (armen bakom kroppen):
5kg 2×15/armLyft åt sidan i kabel (armen framför kroppen):
5kg 2×15/armFramåtlutad lyft åt sidan i kabel:
7.5kg 1×10/arm
5kg 2×15/armHahahah det är helt sjukt vilken sanslös pump jag får i axlarna när jag kör dessa övningar i kombination! Sjukt! Skönt!
Stående press bakom nacke (skivstång):
20kg 1×10
30kg 2×8 Och så att avsluta axelpasset med denna övning är också helt sjukt skönt! Det finns liksom inga krafter kvar…..man bara är helt….svag….Utfallssteg med fristång:
30kg 1×10/ben
35kg 1×10/ben
40kg 1×10/ben Åhhhhhhhhhhhhh min rööööööv :pFinnen:
3×10 Ojojoj, jag brukar börja benpasset med denna (har inte kört den så länge)…att köra den efter utfallen var…….jobbigare……..:emo-thumbSittande lårcurl:
35kg 2×10
40kg 2×8 Brände kanon i baksidan detta!Sittande vadpress:
30kg 3×15 Du store tid!!!!!! Jag är så patetiskt klen i vaderna så jag får ju skämmas! Fick sån kramp att det inte ens var roligt!Situps med skivstång:
20kg 1×15
30kg 2×15Det var allt för idag! Innan passet hade jag små funderingar på att ge mig ut och springa efteråt….nu har jag….ändrat mig….
29 maj, 2007 at 11:19 #867717Anonym anvandareMemberupdate please:pop:
29 maj, 2007 at 11:48 #867718Anonym anvandareMemberVanessa Frykman wrote:update please:pop:Jag har ju inte tränat sedan i söndags! Jag brukar jogga de dagar jag inte styrketräning men igår var jag tvungen att göra annat så joggingen fick strykas. Ikväll blir det dock ett bröst/tricepspass :up:
Igår hände det förresten spännande saker ute i skogen där jag bor! Man stormade ett litet torp precis i närheten av vårt hus….själv fastnade jag i vägspärr på vägen hem….fick bilen genomsökt av poliser med k-pistar! Det ni
[http://www.corren.se/archive/2007/5/28/j7ya2pbz8g1915z.xml]29 maj, 2007 at 11:54 #867719Anonym anvandareMemberHärligt Pinglan! Jag kommer följa dig även här. :emo-thumb Du är en stor inspirationskälla.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.