Powerbeltet ska nå runt kaggen igen!

Home Forums Dagböcker Powerbeltet ska nå runt kaggen igen!

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Hej på er!

Hade tänkt skriva ner vad jag har tränat här varje dag för att lättare få en koll över mina framsteg. Fyller 27 år om en månad och börjar få svårt att knyta skorna! :emo-thumb

Har slöat och inte tränat på 2 år, dock sitter en hel del kött kvar. Tycker inte jag förlorat nåt synbart i volym. Tvärtom har jag lagt på mig runt 15 goa kilon som jag nu ska tvinga bort. :P

Det är segt att gymma nu i början. Dels blir jag bitter över att jag inte lyfter samma vikter som förut, vilket jag påminns om vid varje gympass. Ska försöka använda detta som sporre mer än något annat.

Träningen förr bestod av låga reps, många set, tunga vikter och mycket vila mellan seten. Fick bra resultat av detta. Vägde runt 65 kg när jag började lyfta skrot och idag ligger jag på stabila 93.6 ungefär. Dock har jag ALDRIG tränat kondition seriöst eller regelbundet – vilket är mitt största misstag.

Är rätt nöjd över min volym och kommer inte jaga bredd utan istället försöka behålla det jag har. Kommer köra fyra gympass i veckan i mitt friviktsgym. Efter varje gympass kommer jag försöka köra 1000 skutt med rep. Övriga dagar blir det promenader (60 min) eller crosstrainer (20 min).

Ska kombinera detta med en snål kost. Har den gamla vanan att äta 6 ggr per dag kvar vilket förklarar skengraviditeten :yikes:

Målvikten är 80 kg med rutor, för det har jag aldrig haft förr.

Vecka 14

Måndag:

Bröst
    Bänkpress 52,5 kg 10-10-10
    Hantelpress 17,5 kg 10-10-10

Rygg

Framåtlutad skivstångsrodd 52.5 kg 10-10-10
    Back extension 3xmax (obelastat)

Gick ok, bra pump i bröst. Funderar på lägga till 3 set enarmsrodd för ryggen.

Tisdag:

Axlar
    Stående militärpress 32.5 kg 10-10-10 (37.5 kg nästa vecka).
    Stående hantelpress 15 kg 10-10-10 (gick lätt).
    Sidolyft 10 kg 8-8-8

Mage
    Sittups på magbänk 3xMax (obelastat).

Bra pass trots klena vikter, axlarna dog totalt! Första gången någonsin dom fått köra över 6 reps.

Försökte genomföra mina 1000 skutt med hopprep fast armarna ville inte så det blev bara 200. :

Startvikten för 3 veckor sen var 95.7 kg, ska mäta av en gång i veckan.
    Nu blir det att hacka grönfoder!

Att hoppa hopprep suger rätt bra i kroppen… Men det blir kul sen när du kommit igång och till slut når 1000! :emo-thumb

Ja, hopprep lär vara effektivt när man kommer upp i ett högre antal skutt :up:

Onsdag:

Ben/vader

Har inte skruvat ihop min liggande benpress än. Fattas några bultar, ska meka ihop den i helgen, tänkte jag. Körde lite ändå.

Utfall med skivstång: 30kg 10-10-10-10
    Vader på regel med skivstång 100kg 12-12-12-12

Alltid något, körde lätt därför jag aldrig tränat ben ordentligt.

Torsdag:

Biceps

Ez curlstång 35kg 10-10-10
    koncentrationscurls 17.5 10-10-10 (fick cheata som faaen). Sänker till 15 kg nästa vecka.
    Hammercurls 15 10-10-10

Triceps

Liggande extensions 15 kg 10-10-10 (lätt)
    Scullcrusher 12.5kg 10-10-10

Ska lägga till en övning här nästa vecka. :O Kickbacks tex.

Söndag å dags att väga sig.

Hamnade på 92.6 kg ;). 3 kg bort på 4 veckor… siktade på 1 kg i veckan fast vafan, har slarvat några tillfällen. Dieten funkar alltså, ska be vitkålen om ursäkt för mitt onda öga emot den.

Ska klyva upp 2 kubik ved idag, borde bränna nåt. :)

Kör på och lycka till!

Armarna verkar inte glömt allt dom kunde förr. Antar dom växer igen sig snabbt när man börjar träna igen (lagrar in näring). ;)

Laddar för dubbla gympass idag. Aldrig testat innan fast det går säkert fint. :p

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.