Prao-Dagbok

Home Forums Dagböcker Prao-Dagbok

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Har prao på ett Gym och vi ska föra dagbok över vad vi får göra på praktiken så jag tänkte att de var ju passande att föra dagboken här på body =)
    Jag är 15 år och Praoar på Jump In träning och hälsa där jag kommer praoa i 5 dagar

Morgonen:
    vaknade 07.30 och slängde i mig en shake med Creatine complete extreme och en grovlimpa med kaviar,
    cyklade sedan till Jump in där jag träffade Pecka (min handledare och ägaren av gymmet)
    vi satt oss och drack kaffe och pratade lite strunt i sisådärr 15 minuter.

Han visade ett schema över min arbets-vecka, Mestadels var det städjobb jag skulle få göra.

09.00 : Jag hade druckit upp mitt kaffe och Pecka gav mig lite städjobb
    jag skurade Omklädningsrum och slängde och bytte papperskorgs-påsar
    Sen dammsög jag även ”Tung-Rummet” (rummet med bänkpress och fria vikter)
    Jag smörjde även in maskinerna och pratade lite med folk som tränade.
    Sen när allt var gjort satt jag mig och läste en Fitnesstidning medans jag väntade på att Pecka skulle vara klar med massagen han gjorde.
    Han kom ut efter sådär 15 minuter och sa åt mig att jag kunde gå hem och komma tillbaka klockan 17.00 då skulle jag få vara med på Pump = )
    Så idag har jag endast jobbat drygt 1 timme, hittills tycker jag de är helt okej även om de blir mest städning ;D

Återkommer efter pumpen

Jag återvände till Gymmet klockan 17.00 och frågade Pecka om de var något jag skulle göra, han sa att jag kunde tömma papperskorgarna i maskinrummet så jag gjorde det sen satt jag mig och läste en fitness tidning i väntan på att vara med på Pumppasset!
    de var första gången jag körde pump och det var ganska jobbigt, även fast jag körde rätt lätta vikter, är inte van att köra så många reps, brukar själv oftast köra mellan 3 – 10 reps men på Pump körde man typ kring 20 reps och 5 set typ, helt galet vad mjölksyra jag fick där mot slutet, kändes som bara armarna vägde ett ton ;D

Övrigt om dagen: Rätt soft dag, inte varit jobbigt eller tråkigt!
    ska jobba kväll imorgon så jag ska dit 15.00 imorgon :)

Idag började jag klockan 15.00
    for dit och pecka sa att jag skulle dammtorka cyklarna, så jag tog trasan och skurhinken och satte igång, detta tog kanske 20 minuter.
    efter de skulle vi byta display på en av löpbanden, riktigt pillergöra sa pecka =P
    sen har jag Dammsugit omklädningsrummet, tog kanske 10 minuter.
    i övrigt har jag suttit och läst tidningar och bara suttit och tagit det lugnt och pratat med pecka :) när allt jobb (vilket inte var så mycket) var gjort tränade jag sen for jag hem!
    jävligt soft dag för att vara på ett jobb måste jag säga.

Började 15.00 även idag, riktigt skönt att få sova ut på morgonen :)
    Idag blev nästan ännu skönare än igår, de enda jobbet jag utfört är att Dammsuga lite kring maskinerna och tamtorkat på toaletterna , annars har jag suttit och druckit kaffe och läst tidningar och pratat med Pecka.
    Sen klockan 7 fick jag vara med på Core-pass , det var ganska roligt så jag anmälde mig till nästa veckas pass oxå =)
    Övrigt om dagen: skön dag helt enkelt !!! Här vill jag jobba = D

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.