- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 september, 2009 at 10:48 #61667Anonym anvandareMember8 september, 2009 at 10:48 #395257Anonym anvandareMember
Tja! Har nu tränat lite till å från och hit o dit i typ 1 år.. Och har nu bestämt mig för att ta tag i det och bygga lite muskler.
Jag är 16 år, väger 66 kilo och är 175 lång, kroppsfett = 14% och ett BMI på 21.8, Detta ska ändras:)
Tänkte lägga upp schemat på 6 veckor, 3 veckor styrka, 1 vecka återhämtning och sen avslutar jag med 2 veckor uppbyggnad. Kommer försöka fokusera på 2-3
kroppsdelar / pass, kom gärna med förslag på mer övningar eftersom att jag mest bara har kört ”dom gamla vanliga” som jag alltid kör och skulle behöva bygga upp mitt förråd, hade tänkt mig nåt liknande:(Har inte en aning vad olika övningar heter så jag skriver bara det jag tror)
Dag 1, Fokus på armar och axlar.
Bicepscurl, med stång och hantlar.
Triceps Dips, Kickbacks och Pushdowns
Kör även HammercurlDå tar vi axlarna då
Hantelpress och hantellyft åt sidan är väl dom jag gör:/ behövs lite mer här!Dag 2, Fokus på Mage och rygg
Situps med rotation
Olika sorters situps på maskinOlika latsdrag och endel chins
Dag 3, fokus på underkropp, Lår, vader etc.
Detta är musklerna jag har tränat minst, tränar i princip aldrig ben men hade tänkt att jag skulle börja träna det litegrann nu när jag drar igång seriöst.Benpress
stående vadpress
sen var det väl inte mycket mer här:o
Ska försöka skriva så noggrant som möjligt och skriva vad jag äter, när jag tränar och vad jag har tränat, kom gärna med förslag på ändring eftersom jag är ny med hårdträning!
Ska lägga upp en bild också, som ett ”Före, Efter”.
Allt från mig, ciao.8 september, 2009 at 18:50 #395258Anonym anvandareMemberFörsta dag då;
Fruskost : Åt nån slags soppa som morsan hade gjort, ingen aning om Kcal innehåll.
Mellanmål : 2 bananer och en drickyoghurt
Lunch : 250g pyttipanna och en protein shake (Ca 850 kcal)
Träning :
Bicepscurl med hantlar
14kg 8x reps 3 set,
Dips (kommer inte ihåg hur många, gjorde på maskin)
Kickbacks 6 reps, 3 set, 9kg
Pushdowns 4 reps 3 set ca 40 kgBlev en prot shake efter detta
Till middag blev det samma soppa som till fruskost + 2 grovbröd mackor med ost på
Kvällsfika blir väl ett mjölkglas och en banan!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.