- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 januari, 2010 at 20:59 #417399Anonym anvandareMember
Det var då ett evinnerligt springande på dig pöjk!
Ska du springa några lopp framöver?
8 januari, 2010 at 01:44 #417400Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Det var då ett evinnerligt springande på dig pöjk!Ska du springa några lopp framöver?
Hehe jag vet.
Löpning är den roligaste träningsformen har jag märkt.Några lopp är däremot inte inplanerade.
8 januari, 2010 at 01:45 #417401Anonym anvandareMemberRygg, biceps och mage på gymmet imorgon.
Nu är jag trött.
8 januari, 2010 at 13:17 #417402Anonym anvandareMemberRasmus Kjellberg wrote:Hehe jag vet.
Löpning är den roligaste träningsformen har jag märkt.Några lopp är däremot inte inplanerade.
Varför inget lopp, borde ge lite inspiration (inte för att du verkar behöva det), dessutom vore det kul att heja fram vår egen body-löpare!
8 januari, 2010 at 16:44 #417403Anonym anvandareMemberhaga wrote:Varför inget lopp, borde ge lite inspiration (inte för att du verkar behöva det), dessutom vore det kul att heja fram vår egen body-löpare!Roligt att läsa!
Jag vet faktiskt inte varför jag inte planerat något lopp.
Jag har inte tagit kontakt med någon klubb och vet inte ens om det finns någon här i Kalmar.
Det behövs visserligen ingen men det hade varit roligt att träna med folk som går in för det lika mycket som jag.
Nu under våren har jag även en känsla av att det kommer vara ganska mycket studier för min del så någon halvmara (Halvt marathon) är inte heller att tänka på.Men i framtiden är det mycket möjligt.
8 januari, 2010 at 22:06 #417404Anonym anvandareMemberChins:
Kv – 12 reps
Kv – 8 reps
Kv – 8 reps
Kv – 8 reps
Kv – 8 reps
Marklyft i smith: (De riktiga stängerna var upptagna när jag började)
8 set – 8 reps
Chins med hjälpvikt:
3 set, 15, 15, 12 reps
Superset, scottcurl med stång och curl i dragmaskin:
4 set
Mage:
8 setOvanstående måste kvala in på min lista över de 3 mest detaljerade passredovisningarna jag någonsin gjort.
Anyhoo, det gick ganska bra idag ändå förutom chinsen kanske. Lite besviken.
Jag tror aldrig att jag varit hårdare än jag är nu dock.
Jag fick höra av Petter Jonsson att jag inte ens skulle göra bort mig på en AF-scen. Och hör sen.Om jag får vara lite seriös kanske.
Veckans styrketräning har känts ungefär som min kropp, ovanligt tung.
Jag börjar tro att träningsvolymen jag kört de senaste veckorna är lite väl.
40-45 km löpning och tre styrkepass i veckan blir jobbigt i längden tydligen..Får se hur jag gör.
9 januari, 2010 at 19:15 #417405Anonym anvandareMemberLöpning idag, hade egentligen ingen lust men som vanligt var jag för envis för att ens korta ner passet så det blev 14 km.
Tiden har jag dålig koll på då jag för det första glömda att kolla på klockan när jag stack ut (jag har ingen löparklocka för tillfället) och för det andra för att jag blev tvungen att hjälpa en dam knuffa hennes bil en bit. Fan att folk inte kan ha ordentliga bilar. Det är ju inte min grej att hjälpa andra heller, särskilt inte då jag inte får betalt. Som tur var hade det bara gått ca 1 km av passet.Hursomhelst, det blåste stark sidvind/motvind ca 70% av passet vilket gjorde mig rålack, det är förvisso en bra grej då jag bara blir ännu mer envis för att löpa på.
Bra pass, usla väderförhållanden, behöver vila och ska så göra imorgon.
Förutom storhandel, tvätt och städning då förstås.Ikväll blir det den senaste Harry Potter-filmen med några kompisar.
10 januari, 2010 at 00:52 #417406Anonym anvandareMemberJag är egentligen astrött och ganska sliten i kroppen så jag borde väl sova har jag en känsla av, ändå sitter jag och ugglar hos en polare fortfarande.
Jag har som sagt tränat som en vettvilling de senaste veckorna och kan känna mig äckligt sliten direkt efter träning/på kvällarna.
Men hur det än är kan jag ändå vakna morgonen efter och känna mig förhållandevis fräsch igen, konstigt.
Därför kommer jag att köra på såhär tills/om jag känner att jag måste sänka träningsvolymen något, men det känns trots allt som att kroppen håller för detta.
Jag vet dock att jag måste äta lite mer/energitätare mat vissa dagar, lyxproblemet med löpning.Imorgon ska jag som sagt storhandla, tvätta och städa. Jag kommer även att göra min andra hemlagade laddning med risgrynsgröt imorgon.
Ett litet större kok än förra söndagen så att jag har något att trycka i mig på kvällarna.
Jag har börjat gilla att laga mat (och äta den) mer och mer på sistone och lägger alltmer tid på det.
Ju längre tid det tar att laga något desto godare är det att äta det sen har jag märkt.
Ett ökat tålamod till att låta grytor, såser o. dyl. få stå och puttra lite längre ihop med ett kryddförråd värd namnet bidrar en hel del.Nog om mat nu, funderar på att röra mig hemåt.
10 januari, 2010 at 19:06 #417407Anonym anvandareMemberVisst, jag har inte tränat idag men det har inte blivit mycket till vila heller.
Cykla till ICA och handla, märka att Lidl inte öppnar förrän 11, cykla hem och städa och tvätta, laga risgrynsgröt och hänga tvätt, cykla till Lidl igen men NU däremot ska jag ta det djävligt lugnt resten av dagen och äta en enorm laddning gröt och många mackor med överdrivet mycket messmör.Kroppen kännns bättre idag trots allt.
11 januari, 2010 at 14:24 #417408Anonym anvandareMemberBra idé att storkoka risgrynsgröt till frukost eller som nödkäk på kvällarna. Detta blir morgondagens uppgift
Fast du gör fel som äter messmör hela tin Ralle. En fet bit sinka med senap eller en vällagrad ost är grejer de!
11 januari, 2010 at 19:33 #417409Anonym anvandareMemberNiklas Sjöö wrote:Bra idé att storkoka risgrynsgröt till frukost eller som nödkäk på kvällarna. Detta blir morgondagens uppgiftFast du gör fel som äter messmör hela tin Ralle. En fet bit sinka med senap eller en vällagrad ost är grejer de!
Jag är inte mycket för ost faktiskt, förutom på varma mackor, pizza o. dyl. förstås.
När det gäller skinka och senap har jag fått min beskärda del av dessa de senaste veckorna.11 januari, 2010 at 19:39 #417410Anonym anvandareMemberKnäböj:
20 kg – 8 reps
40 kg – 8 reps
60 kg – 8 reps
80 kg – 8 reps
100 kg – 3 reps
110 kg – 10 reps, tangerat PB
110 kg – 8 reps
100 kg – 8 reps
100 kg – 8 reps
Raka marklyft:
20 kg – 8 reps
40 kg – 8 reps
60 kg – 8 reps
80 kg – 8 reps
90 kg – 8 reps
90 kg – 8 reps
90 kg – 6 reps
80 kg – 8 reps
Vader:
8 set
Over and outIdag gick det bättre under hela passet. Ljumskarna började dock kännas under arbetsseten igen, det både stör och påverkar då jag tappar fokus en aning.
Jag får ändå vara nöjd med vikterna, både i böjen och de raka marken. Så länge jag tränar någorlunda nära PB varje pass är jag ganska nöjd.
När jag satt i omklädningsrummet efteråt kom jag att tänka på hur läget såg ut för ca 1 år och 8 månader sen, innan jag deffade seriöst.
Då vägde jag 81-83 kg och var långt ifrån så stark som jag är idag, det är ganska hyggligt i alla fall. För ett år sedan var mitt PB i böjen en 8a på 100, också den har förbättras mycket således.Nu är jag ganska mätt efter 7 potatisar och skinkstroganoff.
11 januari, 2010 at 20:26 #417411Anonym anvandareMemberSjukt vilka bra böjar du gör! Dessa vill jag verkligen se film på.
:up:
11 januari, 2010 at 21:13 #417412Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Sjukt vilka bra böjar du gör! Dessa vill jag verkligen se film på.:up:
Tackar! Jag som tycker att vikterna varit aningen sämre de senaste två passen.
Antingen vill du verkligen se en film, ELLER så tror du mig inte.
Skämt åsido, jag lovar ingen film. Har aldrig ens mobilen med mig på gymmet och det är alltid så djävla mycket folk när jag tränar.11 januari, 2010 at 21:16 #417413Anonym anvandareMemberDet är väl inte dina 22*100kg eller vad de nu va för psychorekord du satte men fortfarande riktigt bra vikter du hanterar. Speciellt med tanke på att du typ är typ en halv Anders172….
Ja, jag vill se en film på riktigt! Alltid lika intressant och se folks böjteknik och med tanke på att du hanterar grymma vikter på låg kroppsvikt vore det extra intressant.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.