- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 augusti, 2010 at 00:21 #417729Anonym anvandareMember
Soft kväll med god mat och godis blev det, precis som jag anade på förhand. Jag åt en pizza med tomatsås, ost, skinka, köttfärs, räkor och grönsallad, innan pizzan blev det såklart lite pizzasallad också. Jag tyckte att kombinationen av ingredienserna såg förbannat god ut och hade rätt. Inte fan blev jag ”pizzabakis” som jag brukar bli heller, sweet. Resten av kvällen har spenderats på rygg i soffan med lite godis och en bra film, hur trevligt som helst.
Nu har jag inte överdrivet mycket planerat för kommande vecka vilket är djävligt skönt. Det var längesen man kunde göra vad man vill, när man vill men veckan lär gå fort ändå har jag en känsla av.
Nu ska jag läsa en stund sedan sova.
15 augusti, 2010 at 10:10 #417730Anonym anvandareMemberÄnnu en söndag som bådar gott inför kommande träningsvecka. Nämligen att jag idag har vilodag men ändå är riktigt träningssugen, jag kommer dock inte att träna idag. Bara för att man har lust att träna betyder inte att kroppen inte behöver vila.
Imorgon vankas det benpass. Jag är lite sugen på att introducera benen på 120 kg (igen) men köra fler uppvärmnings- och viktanpassningsset innan. För att klara av den vikten misstänker jag även att jag får gå lite mindre djupt på den första (och kanske andra) repetitionen, efter dessa har självkänslan och styrkan blivit såpass bra att jag vågar köra som vanligt. Men men, jag väntar tills imorgon och lägger upp passet helt efter dagsformen. Nu jobbar jag ju inte längre så när jag glider in på gymmet hädanefter har jag inte gjort överdrivet många knop innan under dagen.
Min söndag ska spenderas genom att ligga i soffan och slappa, lira lite minigolf och kanske gå en sväng på stan. Får se hur dagen utvecklar sig.
15 augusti, 2010 at 19:47 #417731Anonym anvandareMemberSå, nu sitter jag här, riktigt mätt och lite trött. Det har varit en skön helg och det bästa är att det allra mesta av min ”semester” fortfarande ligger framför mig. Idag har jag varit på Nordby shoppingcenter och köpt ett hemmabiosystem, det känns ju sjysst, det blir fan så mycket roligare och mer stämning när man tittar på film då. Något som dock inte känns så roligt var att Liverpool lyckades fumla bort tre poäng mot Arsenal, det blev jag inte så glad över. Ikväll hoppas jag på att någon TV-kanal visar någon film som i alla fall är lite sevärd, å andra sidan lär jag slockna ganska tidigt ändå.
Jag vann minigolfen.
16 augusti, 2010 at 21:15 #417732Anonym anvandareMemberBen:
Framsida lår:
Knäböj:
20 kg – 8 reps
40 kg – 8 reps
60 kg – 8 reps
80 kg – 8 reps
100 kg – 3 reps
110 kg – 3 reps
120 kg – 6 reps PB!
115 kg – 6 reps
110 kg – 6 reps
100 kg – 10 reps
Baksida lår:
Raka marklyft:
20 kg – 8 reps
40 kg – 8 reps
60 kg – 8 reps
80 kg – 8 reps
95 kg – 4 reps
105 kg – 6 reps PB!
60 kg – 10 reps
Sittande lårcurl:
32 kg – 20 reps
41 kg – 20 reps
50 kg – 15 reps
Vader:
Vadpress i smith:
50 kg – 15 reps
70 kg – 15 reps
90 kg – 10 reps
100 kg – 10 reps
105 kg – 10 reps * 2 set
Hemmagjord sittande vadpress:
25 kg – 20 reps * 3 set
Over and out
60 minuterSnyggt jobbat och skönt dessutom att få veta att failen på 120 kg för någon vecka sen berodde på hur jag lade upp uppvärmningsseten. Djupet är godkänt och blir bättre när min säkerhet på själva vikten ökar. Det känns riktigt kul att jag börjar närma mig de tyngsta vikterna igen, 6 reps på 120 kg är i alla fall nytt repetitionspb, likaså i de raka marklyften där jag gjorde en femma på 105 kg förra veckan. Detta var det sista benpasset i Strömstad, det ska bli skönt att få köra i en riktig sittande vadpress igen nästa vecka i Kalmar.
Hursomhelst, bra pass idag. Imorgon blir det bröst och triceps.
17 augusti, 2010 at 21:12 #417733Anonym anvandareMemberBröst och triceps:
Bröst:
Hantelpress:
15 kg – 8 reps
20 kg – 8 reps
27,5 kg – 3 reps (viktanpassning)
32,5 kg – 3 reps
27,5 kg – 8 reps
27,5 kg – 6 reps
25 kg – 8 reps
Lutande hantelflyes:
20 kg – 8 reps
25 kg – 5 reps
20 kg – 8 reps * 2 set
Enarmscablecross:
4 set á 15 reps
Triceps:
Smalbänkpress i smith: (Fria stängerna upptagna)
50 kg – 10 reps * 2 set
40 kg – 10 reps * 2 set
Frenchpress:
33 kg – 8 reps
28 kg – 10 reps * 3 set
Pushdown med rep:
4 set á 15 reps
Over and out
55 minuter.Inte lika bra hantelpressar idag, jag kände direkt att jag inte klarade att slå förra veckan. Det är å andra sidan inte realistiskt att förvänta sig pb varje pass. Jag hade bara passare på första repetitionen (som därför inte räknas) i setet på 32,5 kg, resten kördes av egen maskin. Det var riktigt surt att båda fria stängerna var upptagna när jag ville köra smalbänk, jag hatar smithen mer än allt annat. Den duger bara till vadpressar tycker jag. Frenchpressen blev som väntat lite segare efter smalbänken så där sänkte jag vikten och körde lite fler repetitioner istället. Sett till det stora hela var det ett helt ok pass ändå. Idag har jag knappt gjort ett skit på hela dagen vilket gjort mig rastlös och uttråkad. När det däremot drog ihop sig till träning var jag inte ett dugg taggad. Jag misstänker att både min kropp och hjärna gärna arbetar lite innan träning. Jag hade ingen som helst fokus på själva träningen idag nämligen. Men som sagt, helt ok ändå.
Onsdag och torsdag blir det som sagt styrketräning också. Jag vill gärna ha lite konditionsträning i mitten av veckan men jag har inte möjligheter till gym på fredag så då får det bli fyra dagar gym i rad. Passet på torsdag riskerar att bli lite segt, jag ska träna imorgonkväll sedan väntar ännu ett pass ganska tidigt på dagen på torsdag. Nåja, det ska nog gå att dundra av något bra ändå, det sitter väl i psyket kanske.
18 augusti, 2010 at 16:37 #417734Anonym anvandareMemberIdag har jag haft mycket tid över till att bara glida runt och fundera och jag har planerat lite inför höstens (eller i alla fall den närmaste tidens) träning. Efter att ha kört enbart med fokus på viktökningar hela sommaren verkar jag nu inte komma överdrivet mycket tyngre i de manliga övningarna har jag märkt. Därför kommer jag f.o.m. måndag börja köra lite supersets igen, det var längesen och jag älskar den där djävla pumpen alla andra pratar om så jag har åter fått lust att pumpa lite.
Jag kommer dock fortfarande köra knäböjen för sig själv, tunga knäböj avgudar jag mer än pump, alla dagar i veckan. Chinsen kommer även de att vara oförändrade. Så nu får jag se hur länge jag kör på med detta upplägget. Att jag går över till denna träningsmetod ett tag betyder dock absolut inte att det kommer att slackas i gymmet, tvärtom snarare. Som en del som kanske följt mina tidigare journaler vet är jag en djävel på att hålla kort vila mellan seten, vilket jag även kommer börja göra nu så intensiteten är bra mycket högre än när jag kör lågreps. Vikterna kommer automatiskt att vara tvungna att sänkas i och med superseten men märker jag att jag orkar mer kommer jag självklart att öka. Nu är jag ju som sagt inne på att lägga på mig några kilo så det ska djävla inte vara något kärringlir under mina träningstimmar.
Träningsspliten har jag gjort några småjusteringar i enligt följande:
Måndag: Ben.
Tisdag: Bröst och axlar.
Onsdag: Löpning.
Torsdag: Rygg och mage.
Fredag: Biceps och triceps.
Lördag: Löpning.
Söndag: Vila.Ändringarna har sitt ursprung i att jag med detta upplägg alltid kommer vara fräsch i triceps när det är dags att pressa i bröst- och axlarpassen och under supersetperioder är det skönt att ha armarna på en separat dag.
Imorgonkväll åker jag till min syster och har en del att göra innan, jag har bl a en väldans massa grejer att packa här hos morsan i Strömstad eftersom att jag återvänder till Kalmar igen på söndag. Väl i Kalmar har jag en del att göra veckan innan skolstart, storstäda, storhandla, umgås med alla man inte träffat på hela sommaren m.m. Därför skriver jag redan nu att jag kommer att lägga ner journalen under obestämd framtid. Mina pass kommer således inte uppdateras när jag känner att jag inte har tid. Jag har en känsla av att datorsittande inte kommer prioriteras f.o.m. nästa vecka. Jag uppdaterar dagens och kanske morgondagens pass, sen lär uppdateringarna komma ytterst sporadiskt tills jag känner att jag har lust igen.
Om någon ens funderat på att orka läsa hit så, hatten av.
18 augusti, 2010 at 17:17 #417735Anonym anvandareMemberKul att du testar lite nytt inför hösten. Är faktiskt själv inne i samma banor för att försöka få lite fart på skiten, tråkigt att köra på i samma gamla spår hela tiden. Tråkigt att du ska lägga ner skrivandet dock, tycker att detta är en rätt så intressant journal och faktiskt en av de journaler jag följer slaviskt även fast det kanske inte märks då jag är dålig på att lämna avtryck efter mig.
Lycka till med resan tillbaka till Kalmar och hoppas du är tillbaka med lite updates här snart igen!
18 augusti, 2010 at 21:33 #417736Anonym anvandareMembernible wrote:Kul att du testar lite nytt inför hösten. Är faktiskt själv inne i samma banor för att försöka få lite fart på skiten, tråkigt att köra på i samma gamla spår hela tiden. Tråkigt att du ska lägga ner skrivandet dock, tycker att detta är en rätt så intressant journal och faktiskt en av de journaler jag följer slaviskt även fast det kanske inte märks då jag är dålig på att lämna avtryck efter mig.Lycka till med resan tillbaka till Kalmar och hoppas du är tillbaka med lite updates här snart igen!
J.v.K wrote:+1 :nono:Det är roligt att ni uppskattar journalen, verkligen. Men nu under de första veckorna kommer det att vara introveckor vid högskolan och man är iväg på saker och ting i princip hela tiden. Jag börjar visserligen andra året och är alltså inte med på alla ”nya” grejer men jag kommer vara ute och umgås med studiekamraterna i vilket fall. Och jag har som sagt en del att fixa innan föreläsningar och sånt drar igång så jag kommer inte sitta hemma och nöta vid datorn särskilt mycket. Men jag lovar att uppdatera när jag har tid och lust.
18 augusti, 2010 at 21:41 #417737Anonym anvandareMemberRygg och mage:
Rygg:
Chins:
Kv – 24 reps PB!
Kv – 15 reps
Kv – 12 reps
Hantelrodd:
37,5 kg – 6 reps
40 kg – 6 reps PB! * 2 set
Latsdrag:
75 kg – 6 reps * 3 set
Sittande rodd:
12 kakor – 6 reps
13 kakor – 6 reps PB! * 2 set
Rygglyft med rullning:
Kv – 15 reps * 4 set
Mage:
Liggande benlyft på bänk:
Kv – 20 reps * 4 set
Muslimen:
12 kakor – 15 reps * 6 set
Over and out
50 minuterMycket bra pass. Chinsen kändes väldigt bra även om greppet som vanligt behövdes rättas till under setet några gånger. Idag bestämde jag mig för att från och med nu inte avbryta seten för att göra just detta. När jag är tillbaka i Kalmar finns det tejp på stången, som är smalare, så greppet lär kännas bättre där. Det kommer dock leda till att jag torskar några reps men jag vill istället förbättra mitt pb i en ”hel” serie, d.v.s. att jag inte sätter ner fötterna för att fixa med nävarna. Det är ju enbart fördelaktigt för greppstyrkan också vilket verkar vara det jag behöver förbättra för att göra ytterligare framsteg med chinsen. Nåja, hantelrodden kändes väldigt bra och även latsdragen och den sittande rodden. Idag var jag mer taggad och hade träning i huvudet på gymmet till skillnad från igår. Jag avslutar min sommarträning med några riktigt djävla tunga pass innan superseten som sagt gör entré igen på måndag.
18 augusti, 2010 at 21:44 #417738Anonym anvandareMemberImorgon vankas det axlar och biceps innan frukost. Det passar min dag bäst så jag drar i mig lite EAA och koffein strax efter uppvaknande och drar mig iväg. Jag är lite tveksam till om det blir några pb:n då men det siktar jag såklart efter ändå. Jag redovisar det passet också imorgon.
19 augusti, 2010 at 12:12 #417739Anonym anvandareMemberAxlar och biceps nu imorse 40 minuter efter uppvaknande. 7 g EAA och 100 mg koffein var bra skit.
Axlar:
Hantelpress:
12,5 kg – 8 reps
17,5 kg – 8 reps
22,5 kg – 8 reps
25 kg – 8 reps
22,5 kg – 8 reps
20 kg – 8 reps
Drag till hakan med stång:
33 kg – 8 reps
35,5 kg – 8 reps
38 kg – 6 reps PB!
33 kg – 8 reps
Enarmssidolyft med hantel: Utan vila
5 kg – 15 reps * 3 set
Baksida axlar med hantlar, trippeldropp:
7,6,5,3 kg – 4 reps på varje vikt * 4 set
Biceps:
Stångcurl:
33 kg – 8 reps
38 kg – 8 reps
40,5 kg – 6 reps * 2 set
Sittande hammercurl:
17,5 kg – 6 reps * 2 set
15 kg – 6 reps
Hantelcurl:
15 kg – 8 reps * 4 set
Over and out
55 minuterMycket bra morgonpass, jag hade för mig att min styrka brukar vara mycket sämre direkt på morgonen men inte så väldans mycket idag. 25 kg i hantelpressen körde jag utan passare på första repetitionen, att dundra upp 25 kg-klunsarna och sedan klara 8 reps tycker jag är duktigt gjort av mig. Drag till hakan kändes klockrent, liksom stångcurlen. Mycket fint detta. Ikväll har jag en bilresa på runt 6 timmar att slå ihjäl. En fulladdad laptop med filmer och serier, en fulladdad mobil men en djävla massa musik samt två korsordstidningar underlättar förhoppningsvis.
20 augusti, 2010 at 12:07 #417740Anonym anvandareMemberJ.v.K wrote:Jäkla massa set! härligt kämpatJa, fan jag vet. Jag har börjat gilla högvolym igen. Men jag känner att det går bra så jag kör på.
Och tack!20 augusti, 2010 at 12:10 #417741Anonym anvandareMemberJag har lite tid över nu, sitter bara och tar det väldigt lugnt hemma hos syrran. Jag gillar verkligen att vara här. Det känns klockrent att avsluta sommaren med en avkopplande helg ihop med den närmaste familjen innan man återgår till vardagen igen.
Jag sov verkligen asdåligt inatt, jag åkte bil mellan runt 18.15-00.30 igår och råkade sova typ två timmar av den tiden. Därför blev min nattsömn lite störd med det sket man ju i. Jag var därför uppe tidigt och sprang en sväng, det blev runt 35 minuter morgonlöpning vilket kändes lagom. Det blir förmodligen liknande träning imorgon också.
21 augusti, 2010 at 11:18 #417742Anonym anvandareMemberIdag blev det ca 40 minuters löpning. Trots morgonpass kände jag mig förvånansvärt pigg och tempot hölls lagom tyckte jag. Kalaset avslutades med en asdryg, brant, ganska lång mjölksyrebacke. Samma backe jag sprang intervaller i i julas f ö. Äckligt jobbig är den varje gång.
Idag är det namnceremoni för min systerdotter vilket innebär massor med folk hos min syster, gott umgänge, en brutal grillmeny och en allmänt angenäm dag/afton.
Imorgon runt klockan 08 åker jag tillbaka till Kalmar. Sedan ska det handlas och städas, någon träning blir det som vanligt inte på söndagar.
Benpass på måndag.
21 augusti, 2010 at 21:29 #417743Anonym anvandareMemberEn mycket trevlig dag har det varit. Jag har haft en fantastisk avslutning på min sommar och känner mig verkligen motiverad och återhämtad till att köra igång med en ny termin studier. Jag åker som sagt tillbaka till Kalmar imorgon och är ledig tills 31/8 då min första kurs drar igång.
Jag har även bestämt mig för att lägga ner journalen helt även om jag kommer ha lite tid över för att uppdatera då och då. Jag känner helt enkelt att jag inte har varken lust eller ork att hålla koll på mina pass både i gymboken och här i dagboken på forumet. Jag kommer förmodligen kolla in forumet då och då ändå men då som sagt skita i min journal. Mina mål med att fortsätta kötta i gymmet och lägga på mig lite massa ligger såklart fast ändå.
Så tack och hej för min del i den här journalen. Känner jag att jag någon gång vill journalisera igen startar jag en ny med lämpligare namn, det kommer ni förhoppningsvis att märka om så blir fallet.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.