- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
22 augusti, 2010 at 07:53 #417744Anonym anvandareMember
Ja men hej då i sådana fall Ralle!
Och skulle du nu råka bränna av ett sjukt grymt PB som du blir så där snuskigt nöjd över så kan du ju alltid skriva in det ändå
22 augusti, 2010 at 22:12 #417745Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Ja men hej då i sådana fall Ralle!Och skulle du nu råka bränna av ett sjukt grymt PB som du blir så där snuskigt nöjd över så kan du ju alltid skriva in det ändå
Hehe, hej då.
Som ni märker hänger jag runt på forumet ändå. Och jag skriver gärna en kommentar eller två i diverse journaler om jag känner för det.Och ja, blir det något PB jag känner att jag måste skryta om hamnar det här!
22 augusti, 2010 at 22:29 #417746Anonym anvandareMemberLycka till med studierna och träningen. Jag tror på dig och vet att du kommer tillbaka, you can’t live without us.
Rock on!
26 augusti, 2010 at 16:04 #417747Anonym anvandareMemberSom Tommy påpekade så ska jag skriva in PB:n och bra resultat. Well, dagens ryggpass bjöd på en mycket bra chinsserie:
Kv – 22 reps PB!
Kv – 12 reps
Kv – 10 repsOvanstående är allltså utan att sätta ner fötterna och rätta till greppet som jag gjort under sommaren. Idag körde jag alla tre set utan att så mycket som nudda marken med tårna och ändå dundrade jag av 22 stycken. Det är jag nöjd med så jag kände att det var värt att skryta om. Det var fullkomligt underbart att köra chins med smalare stång och med sliten tejp på. Att tejpen hade hunnit bli sliten över sommaren gjorde mig lite halvklibbig i händerna, det hjälpte till ytterligare för greppstyrkan.
Träningen fortsätter att gå bra och superseten tar på mig, fan vilken träningsvärk det ger när man inte kört det på länge.
26 augusti, 2010 at 18:50 #417748Anonym anvandareMemberRasmus Kjellberg wrote:Som Tommy påpekade så ska jag skriva in PB:n och bra resultat. Well, dagens ryggpass bjöd på en mycket bra chinsserie:
Kv – 22 reps PB!
Kv – 12 reps
Kv – 10 repsOvanstående är allltså utan att sätta ner fötterna och rätta till greppet som jag gjort under sommaren. Idag körde jag alla tre set utan att så mycket som nudda marken med tårna och ändå dundrade jag av 22 stycken. Det är jag nöjd med så jag kände att det var värt att skryta om. Det var fullkomligt underbart att köra chins med smalare stång och med sliten tejp på. Att tejpen hade hunnit bli sliten över sommaren gjorde mig lite halvklibbig i händerna, det hjälpte till ytterligare för greppstyrkan.
Träningen fortsätter att gå bra och superseten tar på mig, fan vilken träningsvärk det ger när man inte kört det på länge.
Gratz!
2 september, 2010 at 17:15 #417749Anonym anvandareMemberDrar in dagens chinsserie också, det är alltså vettiga chins nuförtiden och kommer att förbli så.
Kv – 23 reps PB!
Kv – 13 reps
Kv – 12 repsSnyggt.
2 september, 2010 at 19:18 #417750Anonym anvandareMemberRiktigt fina chinsserier Rasmus! :up:
Fortsätt slänga in imponerande PB, det räcker för att det ska bli läsvärt
2 september, 2010 at 23:59 #417751Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Riktigt fina chinsserier Rasmus! :up:Fortsätt slänga in imponerande PB, det räcker för att det ska bli läsvärt
Tack Tommy!
Det är som vanligt trevligt att du är inne och skriver någon rad då och då!
Självklart kommer alla PB att hamna här. Nu när supersetandet är igång igen blir det inte så många PB-test, men basövningar kör jag såklart fortfarande.3 september, 2010 at 06:34 #417752Anonym anvandareMemberRasmus Kjellberg wrote:Tack Tommy!
Det är som vanligt trevligt att du är inne och skriver någon rad då och då!
Självklart kommer alla PB att hamna här. Nu när supersetandet är igång igen blir det inte så många PB-test, men basövningar kör jag såklart fortfarande.Supersetar du med basövningarna också eller körs de ensamma?
3 september, 2010 at 08:46 #417753Anonym anvandareMembernible wrote:Supersetar du med basövningarna också eller körs de ensamma?Knäböjen körs på egen hand för att dra på så tungt som möjligt, liksom chinsen och de raka marklyften. De basövningar som supersetas är hantelpress för både bröst och axlar samt militär- och bänkpress. I de senare tycker jag att det funkar även med superset.
6 september, 2010 at 20:05 #417754Anonym anvandareMemberIdag klev jag in på gymmet 07.03. Tunga knäböj ca en halvtimme efter uppvaknande och vid den tiden på dygnet finns inte på min karta. Istället prövade jag att superseta knäböj och raka marklyft. Jag körde först båda övningarna utan vila, sedan vilade jag allt mellan 30-60 sekunder sedan körde jag igen. Detta upprepades 10 gånger, det var jobbigt.
Efter det körde jag benspark och liggande lårcurl (dock inte i superset), båda med trippeldropp och sammanlagt 16 reps per set i 5 set.
Mjölksyra á la grande efter den här volymen vill jag lova. Det sjuka var att allt detta bara tog mellan 40-45 minuter.
9 september, 2010 at 21:11 #417755Anonym anvandareMemberDagens chinsserie:
Kv – 24 reps PB!
Kv – 15 reps
Kv – 12 repsExplosiva efter helvete. Nu klarade jag alltså mitt 24-pers jag gjorde i Strömstad i sommar men utan att hålla på och krångla med händerna.
Jag börjar bli duktig.
12 september, 2010 at 00:16 #417756Anonym anvandareMemberIgår var jag full.
Nu väntar dock ett mindre socialt liv för mig fram tills den 28e då första tentan är. Tentastudier á la Rasmus är hardcore. Idag har jag träningsvärk i armarna, det är rätt åt mig.
16 september, 2010 at 09:54 #417757Anonym anvandareMemberTräningen i veckan har gått bra. Jag har dock tränat trots att jag varit på väg att bli/blivit lite sjuk. Men så länge jag inte har ont i halsen eller feber så kör jag på ändå. Idag är det rygg och mage som gäller, det blir förmodligen inte förrän ikväll. Nu väntar grupparbete på biblioteket, sedan tentaplugg.
16 september, 2010 at 20:41 #417758Anonym anvandareMemberHm, jag börjar se ett mönster, det är bara mina chinsserier som hamnar här. Här är dagens PB-serie:
Kv – 25 reps PB!
Kv – 16 reps
Kv – 12 repsDjävlar vad bra. Trots att snoren runnit och att jag hostat halva dagen.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.