Rasmus’s Running Rampage 2010

Home Forums Dagböcker Rasmus’s Running Rampage 2010

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 376 through 390 (of 474 total)
  • Author

Lätt hänt att man redovisar det som är roligast och oftast gäller förhållandet att det man är bäst på är det som är roligast.. :D

Bra chins hur som helst, riktigt grymma högrepsserier.. :up:

Tommy Ivarsson wrote:
    Lätt hänt att man redovisar det som är roligast och oftast gäller förhållandet att det man är bäst på är det som är roligast.. :D

Bra chins hur som helst, riktigt grymma högrepsserier.. :up:

Det har du rätt i, Tommy.

Nu är det som sagt supersetande som gäller för hela slanten så några pb-vikter är det inte tal om. Snarare ett vidrigt mjölksyretempo, det gillar vi.

Idag har det tränats armar och vader, det var trevligt. Morgon- och lunchpass är definitivt skönast med tanke på att det är relativt folktomt vid den tiden på dygnet. Jag inbillar mig dock att jag presterar bäst runt 16-17 (då jag egentligen är van att träna) men då är det vanligtvis väldigt mycket folk.

Nu är det helg. Jag ska springa lite, plugga lite, sova lite (hoppas jag, jag är inget bra på det längre) och ta det väldigt lugnt.

En skön lördag har det varit. Jag har handlat mat inför kommande vecka, pluggat, varit lack över hockeyn, pluggat lite till och precis kollat på fyra avsnitt Gossip Girl. Bra skit. Kanske inte den bästa lördagskvällen sett från ett socialt perpsektiv men såhär pass nära en tenta så lägger jag mycket tid på att förbereda mig inför den.

Imorgon lär jag väl göra lite nytta genom att städa, laga matlådor, tvätta och såklart rösta och följa valvakan under kvällen. Det ska bli intressant och jag tror att jag blir nöjd med resultatet.

Jag känner att jag är lite halvsugen på att träna, undrar om jag är det imorgon också. Egentligen är ju söndagar vilodagen för min del så jag tjänar förmodligen mer på att vara taggad på måndag då det vankas ben.

Nu blir det ytterligare två Gossip Girl-avsnitt sen är det hög tid att sova.

Imorgon är det benträning som gäller. Fan, jag har blivit frälst på en ganska grisig form av just benträning. Nämligen att supersetta knäböj och raka marklyft och att endast vila 45-60 sekunder mellan varje superset. Detta repeterar jag 10 gånger, efter ”20” set på ca 20 minuter är jag lite halvtrött. Då är det dock bara att ge sig på trippeldropp i både bensparken och lårcurlen.

Tunga knäböj prioriteras inte just nu, där ligger jag nog ganska stadigt till ändå i förhållande till min kroppsvikt (68,3 kg).

Nu är jag nästan helt återställd från förra veckans halvförkylning. Idag har sprungit på bandet inne på gymmet, det blev 5 km. Jag gjorde det enkelt för mig idag. Jag sprang i 15,5 km/h i 4,4 km, sedan ökade jag till 16 km/h och när det var 200 meter kvar ökade jag på till bandets maxfart på 20 km/h. Klockan stannade på 19:08 så jag tror faktiskt att jag ännu är lika bra som jag var i somras då jag sprang på 18:29. Jag var långt ifrån slut idag ska tilläggas. Alltid trevligt.

Idag har jag även haft sista seminariet innan tentan så nu kan jag plugga fram tills på tisdag då terminens första tenta är. Jag ligger dock väldigt bra till, det enda jag har ”kvar” att plugga in är ett avsnitt á ca 5-6 sidor sen är det ren repetition som gäller de sista 3-4 dagarna. Att hetsplugga de allra sista dagarna innan en tenta har aldrig varit min grej riktigt. (Att jag kommer belöna mig med att titta på Djurgården-AIK senare den kvällen gör ju inte saken sämre heller).

Imorgon väntar rygg och mage i gymmet, jag ser fram emot att högreppa chins igen. Klarar jag ett nytt pb på 26 reps så vet jag inte vad jag gör.. siktar på 27 nästa torsdag förmodligen.

Nu ska jag titta på Gossip Girl sedan sova. Jag är grisigt trött efter en lång dag.

Jajedjävlamen!
    Chins:
    Kv – 26 reps PB!
    Kv – 17 reps
    Kv – 13 reps

Inte nog med att det blev PB, jag lyckades till och med att öka en repetition i varje set jämfört med förra veckan. Ibland undrar jag om jag slutar bara för att jag slagit mitt PB med en repetition. Jag kanske skulle försöka köra till total failure i första setet nästa torsdag?

Passet gick mycket bra. Pluggandet idag har gått hur bra som helst, nu kan jag enbart repetitionsplugga fredag-måndag och sätta tentan som bara den på tisdag!

8)

Om ungefär en timme är det dags för armar och vader i gymmet. Först planerar jag att sticka och kolla in en ny TV. Jag är lite sugen på att köpa en 32-tummare. Jag börjar bli trött på mitt gamla stora 28-tumsskrälle, minst sagt.

Idag kände jag mig faktiskt ganska taggad till löpningen. Jag hade inte ätit på ca 5 timmar vilket var precis lagom. En asstor frukost strax innan 10, pluggande, sedan löpning runt klockan 15 var en optimal uppladdning tydligen.

Jag gick ut i ett tempo á 15,7 km/h och kände mig oförskämt pigg de första minuterna. Sedan körde jag, utan tanke på tiden, på och ökade mer och mer allteftersom passet fortgick. Jag avslutade med en lagom spurt på 20 km/h (maxfart) i 200 meter, stannade efter 5 km och tittade på klockan:

18:31.
    Vad i helvete tänkte jag, hade jag haft minsta koll på klockan under passet hade jag ju sett att jag var nära ett rekord. Å ena sidan var ju det här ganska roligt. Jag var absolut inte totalt slut efter passet så mitt rekord på 18:29 kunde jag garanterat ha slagit idag. Å andra sidan var det ju pissigt att jag inte gjorde det idag när man tydligen var på topp.

Nåja, ett lyxproblem kanske.

Fan vad bra du har blivit i chinsen Rasmus! Inte illa pinkat att öka med i princip 1 reps per pass.

Schysst att du lyckas hålla igång med löpstatsen samtidigt som du ökar i gymmet också. Känner själv att jag hade önskat att man hade fortsatt med löpningen och inte legat på latsidan på den fronten. Blir så jävla tråkigt att löpa när man har urusel kondis.

Vad ligger dagsvikten på för tillfället?

nible wrote:
    Fan vad bra du har blivit i chinsen Rasmus! Inte illa pinkat att öka med i princip 1 reps per pass.

Schysst att du lyckas hålla igång med löpstatsen samtidigt som du ökar i gymmet också. Känner själv att jag hade önskat att man hade fortsatt med löpningen och inte legat på latsidan på den fronten. Blir så jävla tråkigt att löpa när man har urusel kondis.

Vad ligger dagsvikten på för tillfället?

Chinsen går helt klart över förväntan. Men som jag skrev, ibland undrar jag om jag släpper stången bara för att jag slagit mitt gamla pb med en repetition och därför känner mig nöjd, eller om jag kanske rent av klarar ännu fler.

Hursomhelt, dagsvikten ligger på 69 kg.

Jag kan passa på att visa hur mina benpass ser ut för tillfället. Inga tunga böjar eller raka mark just nu, dessa två övningar körs istället i superset vilket blir väldigt jobbigt med det här upplägget.

Jag kör först 10 reps knäböj, stången åker direkt ner i backen sen är det dags för 10 reps raka marklyft. Efter detta vilar jag 30 sekunder (jag klockar) sedan är det dags igen. Detta upprepas 10 gånger (mao 20 set sammanlagt). Idag körde jag på 60 kg i alla set. Det låter lätt, men pröva vetja. Blodsmak i munnen, några enstaka stjärnor för ögonen och att man blir lite lätt andfådd är alltid trevligt.
    Efter detta går jag in till maskinparken och kör först 5 set benspark med trippeldropp, 16 reps totalt i varje set á 4 reps på varje vikt. Efter bensparken är det dags för liggande lårcurl, även där med trippeldropp och 16 reps i varje set á 4 reps per vikt i 5 set.

Idag tog detta 38 minuter. Jag var ganska totalt djävla astrött i benen efter det.

Nu sitter jag här, mätt och sådär skönt trött i huvudet som jag brukar vara efter en tenta som jag känner att jag helt klart behärskade. Nästa kurs början inte förrän på fredag, undertecknad är med andra ord helt ledig i två dagar! Den kursen kommer dessutom inte att examineras med tenta utan projekt och seminarier istället, det var längesen!

Direkt efter tentan stack jag och tränade bröst och axlar. Det finns inget bättre än styrketräning efter en mental urladdning. Passet gick bra med superset och ca 30 sekunders vila mellan seten. Mjölksyra är underskattat.

Ikväll väntar såklart hockeyderbyt på O’Learys! Jag både hoppas och tror att Djurgården vinner, allt annat är förvånande och förkastligt.

Ett riktigt djävla dyngderby igårkväll sett från en djurgårdares ögon. Idag är jag som sagt ledig (och imorgon). Än så länge har jag bara tittat lite på vilka kurser jag ska läsa i vår. Det är utlandsstudier för en del studenter på programmet men det hoppar jag över så jag stannar förmodligen i Kalmar istället.

Idag är det löpning på gymmets band som gäller. Jag springer aldrig utomhus längre, jag bojkottar den ständiga satans vinden här i Kalmar, det är den enda anledningen. Lördagens över-förväntan-löpning har gjort mig sugen på att verkligen testa rekordförsök på 5 km idag. Jag har dock kännbar träningsvärk i benen sedan i måndags så jag tar beslut efter uppvärmningen. Blir det inte rekordförsök landar tiden med största sannolikhet runt 19 minuter i vilket fall. Vaderna lär köras lite extra också, det är skönt efter löpningen.

Ett mycket bra löppass blev det idag. Jag hade gott och väl smält frukosten så det var inget på den fronten som krånglade. Efter uppvärmningskilometern kändes allt kanon så jag dundrade på för fullt från första början. Jag orkar dock inte skriva några detaljer om fartutvecklingen men klockan stannade på 18:18 på 5 km. Detta innebar nytt personligt rekord med 11 sekunder. Jag är helnöjd.

Jag köpte mig även en liten tentapresent idag. Nu står den nya 32-tums LCD-TV:en och glänser som den ska.

Det har varit en angenäm dag.

Idag har rygg och mage tränats. Chinsserien chockade mig, jag höll inte inne ett dugg utan det här var max.
    Chins:
    Kv – 27 reps PB!
    Kv – 19 reps
    Kv – 14 reps

Jämfört med förra veckan innebär detta PB med en repetition, förbättring med två reps i andra setet och förbättring med en repetition i sista setet. Detta var ett roligt formbesked.

Viewing 15 posts - 376 through 390 (of 474 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.