- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 oktober, 2010 at 15:36 #417789Anonym anvandareMember
Galenskap med dina löprundor. Och att sen köra vader efter löpning…. :yikes:
Vad har dy för skor och löpstil? Nyfiken bara?
6 oktober, 2010 at 20:18 #417790Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Vad har dy för skor och löpstil? Nyfiken bara?Flessa wrote:Är precis som Tommy nyfiken på vad för skor du löper i?Tack till er båda!
Mina skor är absolut inga värstingdojor, ett par Nike Moto7 för 899:-.
Min löpstil, det finns väl en del att nämna. Mitt löpsteg har utvecklats något enormt sen jag började med seriös löpning och jag får ofta höra att det ser väldigt lätt ut när jag springer. Jag är alltid noga med att hålla en rak rygg och ha huvudet högt. Detta både för att jag blivit rekommenderad att göra så och för att det är det sätt jag finner mest bekvämt. Jämför man med många andra får jag för mig att jag även löper med knäna ganska högt upp, d.v.s. att jag medvetet håller höga knän då jag tycker att det är lättare att ta långa, stabila kliv på det sättet. Det är endast då jag springer intervaller som jag tar kortare, mer explosiva steg.Här är skorna förresten, jag rotade fram en bild:
Jag har för vana att inte köpa skor som är anpassade efter särskilda typer av fötter eller med särskilda sulor då jag har lite tendens till plattfot. Jag har köpt ett par skor en gång för 1. 299:- som skulle passa mina fötter perfekt. Dom prövade jag två rundor i som gjorde så in i helvete ont, men då fick jag inte lämna tillbaka dom. Sedan dess har jag kört på ganska enkla skor som sägs passa alla fötter. Dessa hade jag dock lite problem med i början p.g.a. förskräckliga skavsår men efter att ha sänkt löpvolymen löste det sig och nu känns dom klockrena.
7 oktober, 2010 at 18:29 #417791Anonym anvandareMemberChinsen fortsätter att vara roliga och gå väldigt bra, här är dagens serie:
Kv – 27 reps (tangerat PB)
Kv – 20 reps (ökning med 1 repetition från förra veckan)
Kv – 17 reps (ökning med 3 (!) repetitioner från förra veckan)
Riktigt bra tycker jag.7 oktober, 2010 at 19:01 #417792Anonym anvandareMemberFyfan, du borde satsa på AF eller i alla fall köra chinstävlingar Så sjukt bra.
Tänkte passa på att ställa en fråga, jag har precis börjat komma igång med löpträningen och målet är göteborgsvarvet i maj. Hur bör jag lägga upp träningen? Just nu har jag försökt mig på 5km och försöka krossa den tiden men idag blev det så jävla jobbigt när jag började närma mig 23 minuter.. Ska jag lägga ett pass då jag försöker komma så långt som möjligt och sedan kanske ett pass med intervaller eller en kortare sträcka typ 5km och fortsätta ösa på den tiden?
Förlåt för offtopic men det här är verkligen en helt ny värld för mig och du är ju en av dom bättre löparna här på forumet!
7 oktober, 2010 at 21:13 #417793Anonym anvandareMemberGustaf Lindberg wrote:Fyfan, du borde satsa på AF eller i alla fall köra chinstävlingar Så sjukt bra.Tänkte passa på att ställa en fråga, jag har precis börjat komma igång med löpträningen och målet är göteborgsvarvet i maj. Hur bör jag lägga upp träningen? Just nu har jag försökt mig på 5km och försöka krossa den tiden men idag blev det så jävla jobbigt när jag började närma mig 23 minuter.. Ska jag lägga ett pass då jag försöker komma så långt som möjligt och sedan kanske ett pass med intervaller eller en kortare sträcka typ 5km och fortsätta ösa på den tiden?
Förlåt för offtopic men det här är verkligen en helt ny värld för mig och du är ju en av dom bättre löparna här på forumet!
Tack så mycket, Gustaf! Jag är dock verkligen inte rätt person att fråga om just scheman för att klara bestämda distanser. Mina tider må arta sig mer och mer men jag har inte ens följt något särskilt upplägg. Jag kan dock rekommendera att du kikar in på Anders Szalkais hemsida. Där finns det mängder med scheman och tips på hur långt och länge man ”bör” löpa för att klara en viss distans på en viss tid. Lycka till!
Flessa wrote:Rasmus.. jag kan inte annat än att stämma med i Gustav ord, satsa på AF, förfan!Jag kan lova alla härinne att jag aldrig någonsin kommer ställa upp i någon form av byggar- eller fitnesstävling. För det första är evenemangen sönderdopade, för det andra är det en alldeles för dryg och okonventionell livsstil för mig.
7 oktober, 2010 at 21:54 #417794Anonym anvandareMemberTack för tipset!
9 oktober, 2010 at 17:32 #417795Anonym anvandareMemberIdag var både jag och min kropp i rejält behov av ett väldigt lätt återhämtningspass. Att springa kort och fort fanns inte på kartan så det blev en mil för första gången sen i typ juli. Jag är sliten både i huvudet och i kroppen så det blev en mil i 12 km/h. Klockan stannade med andra ord på 50 minuter prick. När jag sedan klev av bandet kunde jag direkt börja andas genom näsan utan några som helst problem så det gick väldigt lätt under hela tiden. Det var knapp att man blev andfådd ens. Stabilt.
Som vanligt när hösten kommer får jag svårt att sova. Att somna är inga problem men när jag vaknar mitt i natten och behöver gå och pissa kan det ta hur lång tid som helst innan jag somnar om igen, om jag ens somnar om. Nu har jag varit vaken sen 04:48, det känns ju roligt en lördag.
Men äh, det går väl över. Nu blir det i alla fall vila under morgondagen som istället kommer att ägnas åt studier, städning, matlagning och Gossip Girl-tittande. Då kommer jag tillbaka utvilad och snygg till måndagens benträning.
9 oktober, 2010 at 18:51 #417796Anonym anvandareMemberkul att du börjat springa igen Rasmus Keep it up!
9 oktober, 2010 at 19:07 #417797Anonym anvandareMemberJakobMinell wrote:kul att du börjat springa igen Rasmus Keep it up!Hmm, jag har dock aldrig slutat Jakob min vän.
Långdistanslöpningen kommer jag aldrig i mitt liv ta upp igen men jag sopar PBn på medeldistanserna så att det ryker om det.
Skämt åsido. Nu är det styrketräningen som gäller och löpningen består uteslutande av intervallträning, 3 och 5 km.10 oktober, 2010 at 14:09 #417798Anonym anvandareMemberStår ju säkert här någonstans men vad är rekordet på 5km?
10 oktober, 2010 at 14:14 #417799Anonym anvandareMemberGustaf Lindberg wrote:Står ju säkert här någonstans men vad är rekordet på 5km?18 minuter och 18 sekunder.
Jag klandrar dig inte, jag orkar heller aldrig leta i journaler efter info.
10 oktober, 2010 at 17:12 #417800Anonym anvandareMemberRasmus Kjellberg wrote:Hmm, jag har dock aldrig slutat Jakob min vän.
Långdistanslöpningen kommer jag aldrig i mitt liv ta upp igen men jag sopar PBn på medeldistanserna så att det ryker om det.
Skämt åsido. Nu är det styrketräningen som gäller och löpningen består uteslutande av intervallträning, 3 och 5 km.Aww, runners high som är så underbart
Men alla gör som dom vill, all respekt10 oktober, 2010 at 17:41 #417801Anonym anvandareMemberJakobMinell wrote:Aww, runners high som är så underbart
Men alla gör som dom vill, all respektJag tyckte också det fram tills mitten av maj i år faktiskt. Men men, mål och prioriteringar förändras.
Men i vilket fall, tack.
10 oktober, 2010 at 19:10 #417802Anonym anvandareMemberGrymt! Själv har jag ju precis kommit igång med löpning och försökt mig på 5km två gånger och lyckats med att notera 23.06 som bästa tid. Nu kom jag precis in från första löpturen på över milen och den slutade på 10.33km och 56 minuter. Det är ju faktiskt ganska roligt…
10 oktober, 2010 at 19:19 #417803Anonym anvandareMemberLäste snabbt på första sidan och fick ett wtf-moment, har du 38 i vilopuls?!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.