- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 januari, 2010 at 22:05 #417414Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Det är väl inte dina 22*100kg eller vad de nu va för psychorekord du satte men fortfarande riktigt bra vikter du hanterar. Speciellt med tanke på att du typ är typ en halv Anders172….
Ja, jag vill se en film på riktigt! Alltid lika intressant och se folks böjteknik och med tanke på att du hanterar grymma vikter på låg kroppsvikt vore det extra intressant.
Det ska dock tilläggas att 22an på 100 kg förmodligen inte är långt borta.
Så fort jag går upp över 100 kg under arbetsseten och sedan ner till 100 kg (som oftast) igen så är seten på 100 kg mycket lättare. Idag var inget undantag.
Så laddar jag för ett högrepsset på 100 inför något pass så är nästa mål 25 reps! :up:Min knäböjsteknik tycker jag själv är bra i alla fall, jag vet hur illa det kan gå annars så den slarvar jag inte med. Vem vet, jag kanske får ett ryck om det är lite folk på gymmet och filmar lite.
Får se hur det blir.11 januari, 2010 at 22:08 #417415Anonym anvandareMemberRun Forrest, run!
12 januari, 2010 at 10:55 #417416Anonym anvandareMemberanders172 wrote:Run Forrest, run!Givetvis.
Idag är det långpass.12 januari, 2010 at 19:34 #417417Anonym anvandareMemberSträcka: 14 km.
Tid: 60:54. PB!Jag kände redan efter första kilometern att idag kunde inget stoppa mig.
Hur mycket jag än ökade fanns det ändå lite till att ta ut.
Dagen efter ett benpass, halvslaskigt underlag under större delen av sträckan och aningen sid-/motvind bitvis kunde inte knäcka ze Razmeister.
Visst, mot slutet var jag trött men inte ens intervallbron som avslutning var tillräckligt kändes det som.
Jag är nöjd med hur jag lade upp passet och det finns fortfarande några minuter att kapa, nästa mål är 15 km på 60 minuter.
Jag upprepar, när all snö är borta och det inte blåser, då djävlar (om det nu finns något som heter vindstilla i Kalmar).Jag skiter fullständigt i om jag kanske sprungit bort några hg muskler, fan vad löpning är kul!
Nu börjar det likna något.12 januari, 2010 at 22:02 #417418Anonym anvandareMemberGrattis till ett grymt bra PB Rasmus! :up:
Jag kan ju inte påstå att jag har speciellt bra koll på vad som räknas som bra tempo på vissa distanser inom löparvärlden men det där kan ju omöjligen vara dåligt hur man än vrider och vänder på det.
I jämförelse med mig t.ex är det helt enastående!
13 januari, 2010 at 11:07 #417419Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Grattis till ett grymt bra PB Rasmus! :up:Jag kan ju inte påstå att jag har speciellt bra koll på vad som räknas som bra tempo på vissa distanser inom löparvärlden men det där kan ju omöjligen vara dåligt hur man än vrider och vänder på det.
I jämförelse med mig t.ex är det helt enastående!
Tack, Tommy!
Jag är nöjd eftersom att jag aldrig lyckats hålla en sådan medelhastighet under ett långpass.
Medelhastigheten är ca 4:22/km vilket jag tycker är klart godkänt efter bara ungefär två och en halv månads fokus på löpning.Det ska bli bättre!
13 januari, 2010 at 11:08 #417420Anonym anvandareMemberIdag är det bröst, axlar och triceps på gymmet som gäller.
Har seminarium mellan 14.30-16.00 och tränar förmodligen direkt efter det.13 januari, 2010 at 12:01 #417421Anonym anvandareMemberJag önskar att jag en dag kan ha 10% av din löpglädje. Då skulle mitt hjärta må så mycket bättre och jag skulle inte behöva få andnöd varje gång jag kör knäböj heller.
Grymt sprunget!
13 januari, 2010 at 19:30 #417422Anonym anvandareMemberGustaf Lindberg wrote:Jag önskar att jag en dag kan ha 10% av din löpglädje. Då skulle mitt hjärta må så mycket bättre och jag skulle inte behöva få andnöd varje gång jag kör knäböj heller.Grymt sprunget!
Tack!
Det är inte alla gånger jag verkligen brinner för att ge mig ut och springa, men när man väl är därute och har kört några kilometer känns det okej ändå.
Det är enkelt, kör någon kort runda då och då så lär du märka skillnad i böjen väldigt fort.13 januari, 2010 at 19:35 #417423Anonym anvandareMemberBröst:
Bänkpress:
20 kg – 10 reps
40 kg – 10 reps
60 kg – 10 reps
70 kg – 4 reps
65 kg – 6 reps
60 kg – 8 reps
Sneda hantelflyes:
15 kg – 10 reps
15 kg – 10 reps
20 kg – 6 reps
Axlar:
Militärpress:
20 kg – 10 reps
30 kg – 10 reps
40 kg – 8 reps
50 kg – 7 reps PB!
50 kg – 5 reps
40 kg – 8 reps
Sidolyft med hantlar:
8 kg – 15 reps
8 kg – 15 reps
8 kg – 15 reps
Baksida axlar*:
4 set
Triceps:
Superset, pushdown med stång & press över huvudet:
4 set
Over and out
50-55 minuterDetaljerat och fint ser jag.
Bänkpressen är lätt, ingen studs i bröstet och inga rövlyft heller.
Militärpressen gick bra idag, lyckades till och med pressa upp ett personbästa, kanon.*Övningen för baksida axlar var brutal. Utgångspositionen är som om man ska köra armhävningar fast man har en hantel i varje hand, sedan stödjer man sig med ena handen samtidigt som man lyfter den andra åt sidan. Sjukt jobbig märkte jag idag när jag körde den för första gången. Vet dock inte vad den heter.
Helt OK pass.
14 januari, 2010 at 19:26 #417424Anonym anvandareMemberBrointervaller idag.
Uppvärmning: Ca 4 km löpning.Intervaller: 8 stycken blev det idag, lagom vila mellan varje vilket gjorde att farten var klart godkänd. Tydlig skillnad om jag jämför med hur första intervallpasset såg ut.
Nedvarvning: Ca 2,5 km jogging.
Det känns även under intervallerna att jag utvecklats mycket sedan jag tog upp löpningen seriöst igen.
Jag orkar köra med kortare vila mellan intervallerna, bättre fart under själva löpningen och jag orkar även med fler intervaller.Uppförsbackarna känns faktiskt bäst, det blir däremot jobbigare när marken först planar ut högst upp och sedan börjar gå nedåt. Det ligger en djävla massa teknik i backlöpning, där har jag ännu lite att träna på men även det börjar ta sig. Det märks tydligt under t. ex uppvärmning och nedjogging att löpsteget blivit bättre.
Ett mycket bra pass.
15 januari, 2010 at 14:48 #417425Anonym anvandareMemberChins:
Kv – 13 reps
Kv – 10 reps
Kv – 8 reps
Kv – 8 reps
Kv – 8 reps
Kv – 8 reps
Marklyft:*
20 kg – 10 reps
40 kg – 10 reps
60 kg – 10 reps
80 kg – 10 reps
90 kg – 6 reps
90 kg – 6 reps
80 kg – 6 reps
80 kg – 6 reps
60 kg – 10 reps
60 kg – 10 reps
Superset, scottcurl med stång & cablecurl:
4 set
Mage:
6 set
Over and outBra chinsserie, explosiva och strikta var mottot idag. Kände mig fräsch i kroppen trots ännu en träningsvecka.
*I marklyften tränades tekniken, Petter sa att min teknik var mycket bättre nu. Vikterna jag körde på idag var inga problem, jag ska träna på att dra upp stångdjäveln fort, resten känns ganska bra faktiskt.I nästan alla videos jag sett på forumet med marklyft så suger utförandet.
Bara en liten fotnot jag känner för att kläcka ur mig.Ikväll ska jag inte vara full, men jag ska inte vara nykter heller förmodligen. Första alkoholintaget sedan början på september.
15 januari, 2010 at 16:25 #417426Anonym anvandareMemberser fint ut! Gjorde mitt första utomhuspass i söndags, blev 80 min, var nog lite för tufft, krasslig sen dess:evil:
vad har du för uppllägg med löpningen?
verkar som du kör en hel del intervaller?gillar också backlöpning, perfekt att träna löpsteget där, inte köra för tufft utan så man fortf kan fokusera på tekniken,
Du får också skaffa nikeplus så kan vi rejsa lite framöver:emo-thumb
ha så trevligt ikväll!
15 januari, 2010 at 20:04 #417427Anonym anvandareMemberPeter Olsson wrote:ser fint ut! Gjorde mitt första utomhuspass i söndags, blev 80 min, var nog lite för tufft, krasslig sen dess:evil:vad har du för uppllägg med löpningen?
verkar som du kör en hel del intervaller?gillar också backlöpning, perfekt att träna löpsteget där, inte köra för tufft utan så man fortf kan fokusera på tekniken,
Du får också skaffa nikeplus så kan vi rejsa lite framöver:emo-thumb
ha så trevligt ikväll!
Att starta utomhuslöpning med ett så långt pass, då förstår jag att du känner dig lite krasslig.
Just nu tränar jag löpning 3 ggr i veckan, två långpass och ett intervallpass. Långpassen ligger på 14-16 km men jag funderar på att korta ner det ena till runt 10 km.
Jag ska kolla närmare på Nikeplus, som det ser ut nu kommer mitt studieschema vara ganska fullspäckat i vår så jag vet inte hur mycket tid jag kommer lägga på att även hålla på med träningen här på Internet med forum o. dyl.Tackar, det ser dock ut att bli stilat ikväll. D-rak har aldrig varit min pryl.
15 januari, 2010 at 21:35 #417428Anonym anvandareMemberJag har fått lära mig på SL-klubben att det är bättre att hålla igen på farten och fokusera på att få rätt timing i tekniken tills den sitter, därefter drar du på.
Denna killen har en väldigt fin teknik.
[youtube=LLQV8pjc4PM]
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.