- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 oktober, 2010 at 17:52 #417834Anonym anvandareMember
Idag har jag varit sådär effektiv som jag brukar vara på mina söndagar. Jag har städat, kört två maskiner tvätt, lagat mat och gjort mig mindre ful inför kommande vecka (vilket iofs var overkill eftersom att jag inte har något schemalagt i skolan förrän på fredag). Matlådorna inför kommande vecka blev underbara. Kyckling- och chorizogryta med bl. a. kyckling, chorizo och tomat- och basilika-creme fraiche. Jag blev förvånad över vilket drag det blev i den, trots att jag bara smakade en tesked efter att den fått stå på spisen ett tag smakar det ännu chorizo när jag rapar. Jag skulle tippa på att det blev 3-4 laddningar, vad jag kommer ha till skiten hittar jag däremot på när jag väl ska äta den.
Imorgon är det som sagt dags för ännu ett lårpass. Som det känns nu kommer jag kunna böja, visar det sig då att det inte går kommer jag 1 lacka sönder och 2 köra benpress efter helvete. Den som lever får se.
Min organisationskurs börjar inte förrän nästa måndag, jag började dock läsa litteraturen redan igår av rent egenintresse och det är ju riktigt intressant. Det blir nog till att pressa några tiotal sidor till.
Ikväll blir det Gossip Girl och vårrullar.
Fotnot; Funderar på att lägga ner den här journalen och kanske starta en ny. Det visar sig.
25 oktober, 2010 at 17:39 #417835Anonym anvandareMemberFan, höften var inte hundra. Det är i själva vändningsfasen i knäböjen där det känns, vilket ju även är den mest kritiska. Dum som jag är körde jag trots det alla ”vanliga” uppvärmningsset och två arbetsset. Resten av passet gick dock kanon. Nu kommer fokus att ligga på ett asbra utförande och tyngre vikter ett tag, istället för som förut med större fokus på tempot. Idag tillät jag mig t.o.m. att gå över 60 minuter, något jag inte gjort på flera år i gymmet kändes det som, det tog mellan 60-65 minuter. Detta betyder dock inte att jag slackar. Jag kommer max tillåta mig köra pass á 70 minuter.
Nu återstår det att se om jag sabbat höften mer och måste vara borta från knäböj eller om det är bättre imorgon. I vilket fall som helst kommer löpningen den här veckan för säkerhets skull vara väldigt lätt och enkel till förmån för höften.
26 oktober, 2010 at 11:31 #417836Anonym anvandareMemberTräningsvärken sitter som den ska i låren vill jag lova. Håller tummarna och ber en bön för höften också.
Nu ska jag snart dra iväg och köra bröst och axlar. Det ser jag fram emot, bröst och rygg är utan tvekan de muskelgrupperna som är mina absolut sämsta f ö.
Igår åt jag underbart måste jag säga, andra saker än jag ätit på länge:
Frukost: Mannagrynsgröt med kanel, en skål med fun-light-kesella, en macka med baconost och en med messmör, ett glas vitaminbrus och en vitamintablett och kreatin.
Innan och efter träning: Xtend och kreatin.
Lunch: Pulvermos med senap, ketchup och grönsaker och fyra hamburgare med rikligt med dressing.
Kvällsmat: Cous cous med kyckling- och chorizogryta, broccoliblandning och vit kebabsås.
Kvällsmål: En skål med fun-light-kesella och ett glas kreatin.
26 oktober, 2010 at 17:29 #417837Anonym anvandareMemberDagens pass måste jag säga, för omväxlings skull, gick hur bra som helst. Inga som helst störningar under passet och härligt lite folk på gymmet. Nu med mitt totalstrikta utförande och hela tiden full rörelse i övningarna märker jag hur klen jag är i bröstet. Men men, kontinuitet är det som gäller så ska det nog kunna bli bra. Nu ska jag bara släppa på mina ”måste-vara-deffad-ideal” så blir det ännu bättre. Ska sanningen fram gillar jag inte helt och hållet hur jag ser ut nu. Att ha ådror över hela kroppen när man typ inte gjort annat än att suttit och pluggat en hel dag är inte opti för mig. Det ska det bli ändring på.
Angående den här journalen har jag bestämt mig för hur det blir i fortsättningen.
Eftersom jag inte redovisar varken mina pass, lägger upp några bilder eller är särskilt engagerad överlag lägger jag ner journaliserandet på obestämd framtid. Jag vet redan nu att jag kommer ha mycket att göra i skolan f.o.m. 1 november tills höstterminen är slut i mitten av januari, vilket talar för att min aktivitet härinne kommer att minska än mer. Nästa gång jag känner för att åter börja redovisa mer utförligt kommer en ny journal öppnas och uppdateras mer flitigt.Tills dess, på återseende och ha det bra!
26 oktober, 2010 at 18:23 #417838Anonym anvandareMemberLycka till med plugget fram tills du uppdaterar igen nu då! :up:
27 oktober, 2010 at 16:55 #417839Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Lycka till med plugget fram tills du uppdaterar igen nu då! :up:Tackar, Tommy! Trevligt att få respons från en som också är student och vet hur det kan vara.
Träningen kommer dock fortsätta som vanligt med fokus på viktuppgång för såväl mig själv som vikterna i gymmet.
28 oktober, 2010 at 16:18 #417840Anonym anvandareMemberNu börjar jag bli jobbig med mitt sluta-med-journal-prat men jag bara måste redovisa dagens chins, det sista jag gör:
Kv – 30 reps PB!
Kv – 22 reps (ökning med 1 repetition från förra veckan).
Kv – 17 reps (samma som förra veckan).Fucking finally. Det ska tilläggas att jag mellan repetitionerna 27-30 hängandes försökte skaffa mig ett bättre grepp då jag började bli bra djävla trött i underarmarna. Jag satt dock aldrig ner fötterna. Frågan är om jag kanske bara torskar mer än jag vinner, ska testa att bara reppa loss så kanske greppet rentav tar mindre stryk. Idag var jag brutalt envis och min späda kropp bara SKULLE upp, både under repetition 30 och 22 i första respektive andra setet.
Det här kändes grymt bra hursomhelst. Nu vet ni det.
28 oktober, 2010 at 16:39 #417841Anonym anvandareMemberGött, där kom Nr 30 också. Grattis! :emo-thumb
28 oktober, 2010 at 16:41 #417842Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Gött, där kom Nr 30 också. Grattis! :emo-thumbTack så mycket!
Nu vet jag inte vad nästa mål är dock. Det lutar åt att ytterligare försöka öka på mina högrepsserier under min planerade viktuppgång och kanske även börja med viktbälte, det känns som att det kan hjälpa till på traven.6 december, 2010 at 20:23 #417843Anonym anvandareMemberMycket att göra, jag har ändå 2 nya PB:n jag vill skryta om. Nu när jag är allmänt upptagen om dagarna/alltid äter jag inte som man borde om man vill ”gaina” så vikten i lördags låg på 67,6 kg på mina 179 cm.
Trots detta mäktade jag med 27 reps på 100 kg i knäböjen idag, med träningsvärk i ljumskarna efter inomhusfotboll i lördags (som min kropp inte var van vid tydligen). Det andra PB:t är chins, där har jag dundrat iväg 33 stycken för ca 2 veckor sen. Nu verkar det dock som att chinsen stagnerat så istället för att bara köra väldigt explosiva set har jag övergått till att köra långsamt och fint för att se huruvida det kanske kan hjälpa mig lite i högrepsserierna vid ett senare tillfälle.
6 december, 2010 at 20:38 #417844Anonym anvandareMemberSe där ja, du fortsätter att imponera med dina resultat iaf. :up:
Antar att du också har fullt upp nu sista veckorna innan julledigheten. Och sedan tentor efter jul kanske?
7 december, 2010 at 15:40 #417845Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Se där ja, du fortsätter att imponera med dina resultat iaf. :up:Antar att du också har fullt upp nu sista veckorna innan julledigheten. Och sedan tentor efter jul kanske?
Julledigheten blir inte riktigt som vanligt. Jag har två kurser som går parallellt nu, den ena avslutas med en tenta den 22a december, den andra består av en B-uppsats som vi ska ha seminarie och opponering på den 13 januari. Utöver det har vi ett delseminarie den 20 december på nyss nämnda uppsats, och lite småseminarier inom den kurs vi har tenta på också. Sammanlagt ska 5 intervjuer göras till uppsatsen också, eller, nu har vi bara 4 kvar.
Så man håller sig sysselsatt i alla fall.
11 december, 2010 at 18:25 #417846Anonym anvandareMemberHär har det tagits beslut, först kan jag redogöra lite för den senaste tiden.
Det har varit mycket att hålla reda på för undertecknad på sistone. Med både en Organisationskurs och B-uppsatsskrivande. Kommande 10-12 dagar kommer vara intensiva, två föreläsningar i Organisation (vars innehåll ska pluggas in till tentan den 22a december) en föreläsning i Metod & Uppsats från kl. 13.00-17.30 på onsdag, seminarie i Organisation nu på fredag, mellanseminarie med B-uppsatsen tisdag 21/12 och sen som sagt Organisationstenta den 22a december.
Efter det väntar ta mig fan lite julledighet, vi ligger nämligen bra till med uppsatsen så att jobba ihjäl sig med den över jul ligger inte för oss. Den ska vara klar och ivägskickad för opponering runt den 11 januari, sedan väntar till sist slutseminarie den 13 januari.
Efter denna hösttermin, med en halv högskoleutbildning i bagaget har jag beslutat mig för att flytta ifrån Kalmar. Jag tänker dock inte diskutera varför härinne. Den närmaste framtiden kommer jag att ägna åt det jag egentligen borde gjort direkt efter gymnasiet, nämligen att jobba ett tag och sedan se vart det leder. Jag flyttar från Kalmar i mitten av januari tillbaka till Gotland.
Eftersom att jag efter denna termin läst 60 hp företagsekonomi och 30 hp ”businessrelaterat” kommer jag in på många andra utbildningar runt om i landet, eller kan jag ta en företagsekonomexamen med hjälp av endast fristående kurser. Men vidare studier skjuter jag på framtiden ett tag.
Så, nu när jag för första gången sedan 1 november kan unna mig en hel kvälls ledighet tänkte jag att jag lika gärna kunde yra lite om mina ”framtidsplaner” härinne.
God kväll.
20 december, 2010 at 10:30 #417847Anonym anvandareMemberBah, nu börjar äntligen intensivperioden gå mot sitt slut. Inför tentan på onsdag sitter allting som ska sitta och imorgon är det delseminarie för B-uppsatsen som gäller. Över jul blir det förmodligen och förhoppningsvis inte så mycket att göra med just uppsatsen så jag kommer äntligen kunna ta det lugnt och ta det piano. Efter julledigheten är det bara det sista med uppsatsen som ska fixas, det sista seminariet och sedan är mina halva företagsekonomexamen klirrad . Jag kommer inte att återvända till Kalmar utan kommer istället att läsa fristående kurser någon annanstans för att verkligen få examen, det ligger dock i framtiden för tillfället.
Träningen går bra, nu har det dock varit så mycket på sistone att jag inte direkt ”fokuserat” på den utan bara tränat för att bibehålla såväl styrka som massa. När jag är tillbaka på Gotland i halva januari kommer jag att ha tid för ökningar o.dyl. igen så då fortsätter jag på hardcore-spåret.
22 december, 2010 at 15:11 #417848Anonym anvandareMemberFy helvete vad underbart att tentan gick bra. Jag var visserligen inte särskilt orolig med tanke på att jag alltid pluggar som en gris men nu är julefriden garanterad! Imorgon åker jag till syrran i Gnesta där jag kommer stanna tills den 5e januari då jag drar tillbaka till Kalmar för att pilla det sista med B-uppsatsen sen blir det flytt till Gotland igen runt den 15 januari.
Imorgon ska jag dessutom göra en enorm laddning (ni kan inte föreställa er) Mozartkulor som jag ska ha helt själv under jul/nyår. Såklart både med vit och vanlig ljus blockchoklad. Godis har jag f ö inte ätit på väldigt länge känns det som. Att njuta av det jag äter och av livet i övrigt har varit minst sagt sekundärt i princip hela hösten. Inte en enda droppe julmust eller en enda smula pepparkaksdeg har det blivit och det är fan JULAFTON i övermorgon(!).
NU ska det däremot bli ändring på det, det känns ju minst sagt som att jul och nyår är en bra början på det. Med allt umgänge och god mat som brukar komma som ett brev på posten.
Nu ska jag städa och packa inför ze roadtrip. Ikväll lär jag däcka tidigt, som vanligt efter en tenta. Och med tanke på att jag vaknade 04.30 igår och 03.50 idag lär jag inte ha några större problem att sova tills klockan ringer imorgon vid typ 07..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.