Rasmus’s Running Rampage 2010

Home Forums Dagböcker Rasmus’s Running Rampage 2010

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 466 through 474 (of 474 total)
  • Author

Jahapp, en väldigt härlig jul har jag haft (än så länge). Styrketräning har jag inte kört sedan i onsdags så första passet kommer att bli imorgon. I veckan lär det bli gym måndag, onsdag och fredag. Tränat har jag dock gjort ändå, närmare bestämt löpning.

Jag sprang en julaftonsrunda men mamma på 41 minuter och tyckte att det kändes skönt och lagom långt. Igår var jag dock ute 57 minuter och nu har jag precis kommit in från en morgonrunda på 64 minuter(!). Jag trodde fan aldrig att jag skulle springa så långt igen men det var faktiskt inte så farligt som det låter. Nu är ju benen fräscha tills morgondagens knäböj också..

Idag är jag tydligen själv i syrrans stora hus, sweet. Dagen kommer att ägnas åt att jobba lite med B-uppsatsen, dammsuga lite och slappa framför TV:n. Sannolikheten för att det slinker ner någon Mozartkula då och då är ganska stor.

Flessa wrote:
    Du ångar på lika sjukt jävla bra som vanligt ser jag Rasmus och din journal är lika underhållande och läsvärd as always. Fortsätt kriga och kör hårt! :)

Tack så mycket, Flessa!
    Nu har journalen varit väldigt tråkig på sistone och jag har inga planer på att ta upp den igen. Men kul att det finns några som läser när jag väl skriver i alla fall.

Igår blev det morgonlöpning i 60 minuter, vänster hälsena kändes verkligen inte bra under de första och sista 5-10 minuterna och den känns idag också. Jag hade problem med hälsporre när jag var liten, hoppas verkligen att det inte är på väg att komma tillbaka.

Idag har jag tränat bröst, axlar och triceps. Det blev ett bra pass med basövningar som grund och några komplementsövningar vid sidan av. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra resten av dagen, skönt att inte behöva plugga. Ikväll väntar den sista delen av Twilight-filmerna som vi sett nu två kvällar i rad. Jag trodde inte att jag skulle gilla dom så mycket men fan vad bra dom är.. tydligen.

Jag diggar Twilightserien också! Tjejfilmer eller inte, de är välgjorda och följer böckerna hyfsat bra iaf. ;)

Fortsätt träna på och uppdatera oss om dina chins och dipsframsteg.. :D

Tommy Ivarsson wrote:
    Jag diggar Twilightserien också! Tjejfilmer eller inte, de är välgjorda och följer böckerna hyfsat bra iaf. ;)

Fortsätt träna på och uppdatera oss om dina chins och dipsframsteg.. :D

Skönt att fler tycker som jag angående Twilight. :)
    Chinsen såg ut att ha nått en platå för några veckor sen, då bytte jag och började köra långsamma istället för explosiva. Det har känts bra så nu funderar jag på att försöka mig på så explosiva jag bara kan och se om jag kan knäcka mitt 33-set.
    Dips kör jag inte ens, kanske ska börja med det..

Börja med det, att köra chins utan dips är som chips utan dip… Det blir inte alls lika bra. ;)

Tommy Ivarsson wrote:
    Börja med det, att köra chins utan dips är som chips utan dip… Det blir inte alls lika bra. ;)

Ha, kanske är det så. :) Jag får se vart jag lägger dipsen i så fall, troligtvis blir det i armpassen. Annars blir pressarna för lidande under bröst- och axelpassen.

Igårkväll tränade jag ett überintensivt pass rygg, biceps och mage och nu idag har jag sprungit årets sista pass. Jag var lite tveksam till om jag skulle kunna träna idag överhuvudtaget då min vänstra hälsena inte kändes bra alls igår, men efter ihärdig stretch och bra utgångstempo så kändes allt helt ok efter 5-10 minuter. Jag sprang i 60 minuter i ett tempo som kändes klockrent. När jag snöt mig under passet kom det tydligen blod ur snoken, that´s a bit strange.. Men men, det var väl för att det var hardcore att springa i 10 minusgrader eller nåt..

Nu ska jag bara ta det lugnt resten av dagen och ikväll väntar nyårsfirande med familjen. Väldigt trevligt lär det bli.

Nu ska jag ut på årets första träningspass och det kommer bestå av löpning, förmodligen en lite längre sträcka.

Nu är det som sagt nytt år och journalens namn är opassande både sett till ”Running” och ”2010”. Därför blir detta det sista inlägget här och jag har inte någon ny journal planerad, ej heller forumaktivitet överhuvudtaget. Inte för att vara dryg och negativ utan för att jag kommer ha bättre saker för mig än att sitta här och inte göra nytta.

Viewing 9 posts - 466 through 474 (of 474 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.