Ray goes game on at Exhale Gym

Home Forums Dagböcker Ray goes game on at Exhale Gym

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 140 total)
  • Author

Igår bar det av till Hela Hälsan vid munkebäcks torg med Peter och Stefan. Dom körde axelpress och bänkpress medan jag körde med min byggarstile =)

Framsida lår och vader skulle dödas och jag lyckades ganska bra!

Benspark 6 set, varav 3 kördes enbent

Benpress, långt ner på plattan och mkt djupt
    7. 200kg x X
    8. 250kg x 12
    9. 275kg x 10
    10. 100kg x X (enbent)
    11. 100kg x X (enbent)

+ 6 set vader: vadpress, enbent i benpress samt enbent med kroppsvikt

Bröst och triceps senare idag!

Idag blev det träning på Exhale som vanligt. Tidigare på eftermiddagen gick jag en promenad på 50 min ungefär. Tar längre tid än vanligt för denna j*vla pansar till is som ligger lite här och var, så man får gå försiktigt.

Idag var det bröst och triceps och det gick rätt bra tycker jag.

Lutande bänkpress, fri stång
    1. 140kg x 5+1
    2. 140kg x 4+1

Plan hantelpress med inåtvridna armbågar för att efterlikna en smal bänkpress
    3. 50kg:s hantlar x 12
    4. 50kg:s hantlar x 6-7

lutande flye i cablecross 2 set

Frenchpress
    1. 80kg x 4+1
    2. 70kg x 6 maximalt djup bakom huvudet

3 set pushdowns

+ 30 min cardio

Jag har ordnat bilder nu som eventuellt kommer upp ikväll.

Ja här kommer dagens bilder! Jag började deffen 1.e mars, så det är ungefär en vecka nu. Har tappat ett kilo ungefär och ligger på runt 118kg. Mitt matschema kommer komma upp lite senare idag.

Nu har jag sammanställt vad jag får i mig under en dag.

Mängd
    350g proteinpulver
    6dl minimjölk
    150g fiberberikad havregryn
    50g sötmandel
    140g ägg
    40g linfröolja
    200g tillagad kyckling
    300g nötfärs/280g lax
    200g ris
    50g vitargo
    2 st frukter

Kcalorier
    4540-4600

Protein (räknar från pulver, mjölk, kött, ägg och sötmandel)
    465g-473g

Kolhydrater

330-340g

Fett
    122-125g

Morgonen startade med en promenad. -1 grad ute och dimmigt. min rutt tog ca 40 minuter och jag flåsade en del. Skönt att komma in och äta frukost när man är klar! Ipoden var såklart med och Jay Z, Red, 50 cent och Killswitch Engage underhöll =)

Det är bra svårt att prestera bra utan musik, speciellt cardio!
    Mustasch gör alltid så jag klarar en benböj extra :emo-thumb

Har inte kollat in här på några dagar och därmed missat bilderna!
    Looks meaty, speciellt din side chest kan bli riktigt grym tror jag :up:

Snart börjar det röra sig mot bättre tider.. Mer sol och värme = roligare cardio.

Keep up the good work GENTLE GIANT[/b][/b]

Var ute i den råa göteborgskylan imorse. Något som är bra är att isen sakta men säkert försvinner. Ska bli skönt med vår!

Gick en ny runda idag. Det tog ca 45 minuter. Fick en jäkla mjölksyra i ena fotleden efter en stund…ganska jobbigt. För övrigt var det allmänt ansträngande att promenera. Flåset gick igång ganska ordentligt som vanligt! Ska ta med mig kameran när jag går nästa gång tror jag!

Idag är det vila från gymmet…känns bra med vila. Ikväll ska jag faktiskt bowla med en gammal kompis….räknar med att få stryk.

Biotech får starta tråd nu anser jag!

OXA wrote:
    Biotech får starta tråd nu anser jag!

Biotech gillar visserligen att träna och gyma och är väldigt inspirerad av sina idoler OXA och ALI. Dock har jag nog en tid kvar innan det jag gör på gymmet är intressant att följa 8).

Mitt tränande är inte så kontinuerligt och strukturerat som jag önskade, tråkigt och frustrerande =(.

Så min minitråd kommer i detta inlägg ;-)

Igår:
    PB 2x160kg marklyft
    7×140
    7140
    6×140
    Avslutade passet med lite ”giant-set” då jag körde hacksquat och sen benspark till fail 2-3 rundor.

Idag blev det rygg.

chins till uppvärmning.
    PB: 10x67kg hantelrodd
    10x67kg

chins 25kgx5
    25×5
    25×3
    0x12

militärpress i smith:
    70kgx4
    70×5
    70×7 med lite hjälp.

militärpress fri stång
    40kgx många á la branch warren
    3e settet blev några färre strikta.

skivstångsrodd
    80kgx15++
    körde denna 3-4 set med mikrovila, högrepp snabbt.

blev tyvärr inte mer denna dag..

Ah! Angenämt att få en uppdatering av Mr Biotech. Får gratulera till dina PB!

För undertecknads del är man nyligen hemkommen efter ett axel- och baksida lår-pass. Jag lägger väldigt mkt energi på baksida axlar nu. Inga vikter att tala om men det kändes hyfsat bra.

För baksida lår körde jag ett set per övning, totalt 3 övningar. Det räcker gott och väl för mig. Låren känns utomordentligt stumma efteråt. Finns ingen kraft kvar och då känns det meningslöst att fortsätta.

Imorgon ska jag upp till Stenungsund för att träna med en buddy. Framsida lår och vader för min del!

Inför nästa vecka ska jag minska på mitt kaloriintag. Visst, jag har tappat 1kg men nu har det gått snart 2 veckor. Jag kommer faktiskt cutta på proteinerna och fettet. Låter kanske konstigt men jag har pratat med flera sakkunniga. Jag ligger väldigt högt på proteiner nu, nästan ett halvt kilo om dagen. Det kan inte min kropp tillgodogöra sig. Jag kommer dra bort 55g pulver samt äggen jag har ätit. ca 400 kcalorier försvinner.

Idag har jag varit i Stenungsund och tränat med en polare som bor där. Sundahallen i Stenungsund har bl.a. ett källargym och där höll vi till. Jag har tränat där många gånger och jag gillar det verkligen. Hade man ändrat musiken hade det varit ett fullskaligt hardcoregym.

Jag tränade framsida lår och vader medan polaren, som tävlar i strongman, Tränade stockpress, apollons axel m.m.

Jag dödade mina ben med 6 set spark och 5 set benpress. Fötterna långt ner på plattan för att få tryck på låren. Maximalt djup.

Efter detta blev det Vadpress och ståendes med ett ben med endast kroppsvikt. Är ganska trött nu.

Har haft en ätardag idag och har ätit frukost, 3 mål lagad mat och en proteinshake med mjölk. Blir nog nåt mer innan jag retirerar för dagen.

Morgonpromenad i morse. Kom ut vid kl 9 och var hemma 09.55. Fint väder och ganska skönt att komma ut. Svettig och andfådd som vanligt utan att jag håller nåt jättetempo.

Träning senare idag!

Tillbaka från ett bröst- och tricepspass.

Snebänk, fri stång
    1. 140kg x 6+1
    2. 120kg x 10

Plan hantelpress, inåtvridna armbågar
    3. 55kg x 7
    4. 40kg x X

+2 set i en bänkpressmaskin

Frenchpress
    1. 70kg x 6+1 maxdjup för armbågarna

Hantel bakom huvud, sittandes
    2. 42,5kg x 10

Dipsliknande maskin
    3. reppade på nån ointressant vikt

Enhandspushdown
    4.

30 min cardio efteråt. Var och handlade efteråt. Lax, linfröolja, sötmandel och mjölk.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 140 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.