Reps.

Home Forums Dagböcker Reps.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 513 total)
  • Author

Jag behöver få upp lite kondition.

Stats raw:
    Böj 180kg*1
    Bänk 160kg*1
    Marklyft 235kg*1

Repsmål:

Böj 170kg*5 ATG Bälte

Bänk 140*5 med stopp och utlåsning. Raw.

Marklyft 200kg*10 med remmar och bälte.

Fokus i journalen ligger på nämnda övningar. Supportövningar skrivs in i den mån jag kommer ihåg dem.

Träningsupplägg: Kommer någerlunda ofta att gå till 1RM, eller nära 1RM och sedan sänka vikterna för att köra 2 eller ev fler maxrep-set till failure.
    Kommer även att köra lättare pass för pump.
    Det blir filmer.

Pass ikväll:
    Marklyft utan bälte 200kg*4. Där kom jag på idéen att jag måste få upp mer flås.

KRAMPUS wrote:
    Jag behöver få upp lite kondition.

Stats raw:
    Böj 180kg*1
    Bänk 160kg*1
    Marklyft 235kg*1

Repsmål:

Böj 170kg*5 ATG Bälte

Bänk 140*5 med stopp och utlåsning. Raw.

Marklyft 200kg*10 med remmar och bälte.

Fokus i journalen ligger på nämnda övningar. Supportövningar skrivs in i den mån jag kommer ihåg dem.

Träningsupplägg: Kommer någerlunda ofta att gå till 1RM, eller nära 1RM och sedan sänka vikterna för att köra 2 eller ev fler maxrep-set till failure.
    Kommer även att köra lättare pass för pump.
    Det blir filmer.

Jag ser att du ökat en del sedan jag var inne i din journal på kollo sist, särskilt i marklyftet. Hur går det med handlederna i bänken?
    Det ser ut att bli en kort journal, de här målen klarar du ju av på en pisskvart.:up:

Mantus wrote:
    Jag ser att du ökat en del sedan jag var inne i din journal på kollo sist, särskilt i marklyftet. Hur går det med handlederna i bänken?
    Det ser ut att bli en kort journal, de här målen klarar du ju av på en pisskvart.:up:

Jag har bara ökat 2,5kg i marken. Handlederna är åt helvete, men jag har slutat bry mig ty jag äro tämligen dum uti huvudet. Titan handledslidor funkar helt ok. Maxningar tar inte så på illa dem men när man drar iväg upp mot 10reps känns det som om man fått ebola, cancer, hiv och halsfluss i underarmarna dagen därpå. Känns som om böjen blir lättast att fixa och marken tuffast. Har en tendens att brista i bröstmusklerna ofta, så jag ser fram imot att bänkpressa. Jag har mina rehabövningar för småskadorna och det funkar ok, förutom i underarmarna som sagts.
    Puss och kram sig.

SL-bänk, smalare fattning än normalt:

150kg*1 lätt

Failar 160kg pga slarv.

BB smalbänk:

110kg*7,6
    Går över till tyngre SL-smalbänkar istället.

Militärpress bakom nacken utan ryggstöd. Många. Gick bra.

Komplimentövningar för triceps.

KRAMPUS wrote:
    SL-bänk, smalare fattning än normalt:

150kg*1 lätt

Failar 160kg pga slarv.

BB smalbänk:

110kg*7,6
    Går över till tyngre SL-smalbänkar istället.

Militärpress bakom nacken utan ryggstöd. Många. Gick bra.

Komplimentövningar för triceps.

Hola starke man

Vad är skillnaden mellan sl-smalbänk och bb-smalbänk?

Pepz wrote:
    Hola starke man

Vad är skillnaden mellan sl-smalbänk och bb-smalbänk?

Hola cavron. :)

I bodybuildingsyfte något närmare grepp. Jag låster inte heller runt med tummarna runt stången. Försöka pricka triceps så mycket som möjligt.
    Styrkelyft: Använder mer stabilisatormuskler, men utan att gå upp i brygga som i ett vanligt tungt SL-lyft. Också för att aktivera mer triceps,

Det här skulle jag kalla bb: [img=http://www.exrx.net/AnimatedEx/Triceps/SMBenchPressCloseGrip.gif]Och det här kanske SL..:[img=http://www.youronlinefitness.com/article_pictures/bill_close_grip_bench_press.JPG]

Varför är min journal flyttad från ”träningsjournaler” till ”seriösa träningsjournaler”?

Marklyft utan bälte med remmar:
    200kg*6 PB
    200kg*5,2

240kg*0 Fick upp den strax under knäna och höll kvar. Var nöjd ändå då jag dragit PB i reps på 200 innan.

Zechersquats utan bälte:
    140kg*3,3,3,3,3
    Bra pass.

200*6:
    [youtube=R-voYZwEFow]

240kg*0. Var ändå nöjd med att jag fick vikten från marken då jag dragit 200*6 innan. Den bör nog sitta snart.

[youtube=ynvskgydEFs]

Krampus tycker om MARK nu (är det sedan HBG passet)

jocke wrote:
    Krampus tycker om MARK nu (är det sedan HBG passet)

Haha! Fina bild och fina minnen. :D Det roliga är att det inte är jätte stor vikskillnad på mig nu och då, ca 10kg skulle jag tro, men det ser fan inte ut som samma person. Kommer du ihåg vilka problem jag hade med remmarna? :D

Visst fan är marklyften infilmade på Fairing?

Hur mycket väger du, Krampus?

Jerka wrote:
    Visst fan är marklyften infilmade på Fairing?

Hur mycket väger du, Krampus?

Jepp.

För mycket…

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 513 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.