Richard goes back to basics

Home Forums Dagböcker Richard goes back to basics

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 119 total)
  • Author

idag blev det bröst, jag har ingen motivation för bröst just nu. Ska dock bli ändring på det under nästa bulk, som förväntas påbörjas inom 3 månader iaf.
    Då ska 47.5kgs hantlarna lekas upp samt högreppa på 100 i snebänk. Kör inte rakbänk pga. det gör bara ont i kroppen. Inte viktkåt egentligen, men det är sådant som man ska klara

Dagens pass då
    snebänk: 60kg, 80kg, 100kg, 80kg, 80kg – skulle inte gått upp på 100, 90 vore bättre.
    hammerstrenght bröstpress: 40x3set – högreppade denna, riktigt skön pump i tuttarna.

Någon pecdec, finns tre olika å friskis tror jag, har hittat min favorit :p
    CC flyes: här tar man av tshirten, flexar lite i linnet, mår bra och bara squizzzzar ut det sista ur pattarna.

sedan idag körde vi lite ”turning torso” för magen, blev 4-5 set direkt efter varandra. Kändes okej, haft lite ont i mina ljumskar några veckor nu.. bad bad!

Sedan efter det blev det lite över 30min cykling och sedan 2minuter i någon sådan rodd maskin, inte testat det på många år.. grymt jobbigt, fastän jag körde så kort tid haha.

Misfits wrote:
    ÄÄ jag skräpar inte nera för att jag itne ryggdunkar dig…

Ner 10 kg till säger du, då lär du vara ganska så hård…bara prov deff eller vad har du för mål ?

hehe, jag gillar inte folk som ryggdunkar. Man ska vara ärlig med det man säger, men en fråga om jag har snopp tar jag inte speciellt ärlig. Trodde alla visste att jag har en enorm penis och det är därför jag måste träna på gym….

Målet med deffen är att plocka bort massa fett, som du sa var jag ju tjock, enligt rykten. Visst stämmer det, nu är jag bara små mullig, så det är ju bättre.
    Men som sagt, plocka bort fett, se vart mina svagheter ligger. Lägga på mig massa overall samt om x antal månader börja prickskjuta vissa saker om jag bestämmer mig för att tävla. Lång bit kvar till tävling men någon dag ska vi säkert komma dit.

Misfits wrote:
    Men va fan, nu var itne bilderna de bästa men 10 kg för att se vad som släpar känns fan mycket :D men som sagt det vet ju inte jhag….
    Du väger lika mycket som jag men är bra mycket grövre, hur lång är du `?

hehe, vill ju även testa på att ha ”bra” form. Har 8.6kg kvar om man ska vara exakt. Jag är 176cm

ska försöka få upp cardion i ca 2h om dagen nu, så blir cykel efter passet på ca 45min, sedan en promenad på 1h och lite till om det hinns med. Dags att få bort skiten nu känner jag haha

rygg idag och 1h cardio (15min cykel, 45min rullband)

chins, 16,11,10 kroppsvikt – aldrig varit bra i chins men det kommer kanske
    latsdrag (omvänt grepp), 3set
    sittande rodd, 3set
    t-bar row, 3set.

sedan cardio på det. Körde väldigt mesigt idag om jag får säga det. Mycket på kontakt och sedan för att inte reta ljumskarna, de har mått kass ett tag känns det som så tar det lite lugnt med dem, se ifall de är med eller inte.

Richard B wrote:
    ska försöka få upp cardion i ca 2h om dagen nu, så blir cykel efter passet på ca 45min, sedan en promenad på 1h och lite till om det hinns med. Dags att få bort skiten nu känner jag haha

Gör inte detta tycker jag.. Om du bara skall kolla formen ”under” så kommer du tappa allt för mkt surt förvärvad muskelmassa om du kör för mkt kardio.. Ändra matuppläget istället. Kör på o kör hårt!!

Zebaztian wrote:
    Gör inte detta tycker jag.. Om du bara skall kolla formen ”under” så kommer du tappa allt för mkt surt förvärvad muskelmassa om du kör för mkt kardio.. Ändra matuppläget istället. Kör på o kör hårt!!

Det är alltid en idé, kanske bara ska ha lite is i magen också och köra på med en timme om dagen, för inte ens det har jag ju gjort innan :)
    Alltid bra att ha någon som tillrättavisar en när ens idéer blir åt helvete, tack!

sitter nu och funderar på om jag måste beställa banana-peanut och PISTACHIO-COCONUT.. eller om man väntar. Beställde det från mmsports i måndags tror jag, skickade ett mail till dem om att jag glömde lägga till banana-peanut, fick tillbaks ett mail att det redan var skickat, Det får man säga var snabbt som tusan, dock sitter jag här med pengar över. Spara är inget alternativ? Jag kankse gör det och handlar senare i månaden. Men usch vad trist.

Imorgon ska jag vila. Blir 1-1½h morgonpromenad med bcaa före, under och efter passet, så man inte försvinner helt.
    Annars har jag nog inget roligt att berätta, tyvärr.

Längtar extremt mycket till nästa bulk, kommer dock inte bli någon extrem bulk smo alla andra gånger, utan kommer hålla mig i bra form ”all the way”.
    Dock blir man mer och mer sugen att ta denna diet tills man är runt 4-5%, testa tömning och laddning, mer ellr mindre vara tävlingsklar. Vet dock inte om det finns några fördelar, rent kroppsmässigt för detta, eller om det bara är bra att testa på. Man kanske kan få några snygga bilder som man kan använda här på body, :frust: Sovgott nu

banana-peanut och PISTACHIO-COCONUT låter fint, vad är det, proteinpulver?
    Är hyffsat trött på Whey80 nu =/

Ser för övrigt jävligt bra ut!

NetCurse wrote:
    banana-peanut och PISTACHIO-COCONUT låter fint, vad är det, proteinpulver?
    Är hyffsat trött på Whey80 nu =/

Ser för övrigt jävligt bra ut!

Tack för den snälla kommentaren, gör att man får hopp om livet igen 😮

Jag kör Eiselt Double Pro, Chokladen är UNDERBART god. Banana-peanut smakade inte så mycket, blandade nog ut den lite för mycket, så nytt försök imorgon. Den luktar Jordnött, blir väldigt sugen på jordnötssmör av den.
    Pistachio-coconut blir det i nästa beställning från mmsports.
    (mmsports har bra pris på den hint hint) :)

Axlar idag + 60min på rullbandet

Sittande hantelpress – 35orna som tyngst
    drag mot hakan i cc – 14/20 plattor som tyngst
    sidolyft i cc – fyra plattor som tyngst
    baksida i maskin
    baksida med hantlar lytandes framåt – 20kg

sedan cardio på det.
    Hoppas Jerry är tillbaka snart så vi kanske kan ta lite nya bilder snart :)

Verkar var bra ös på La Grand! kommer med laddad kamera!! Nu ska här fotas. Mighy Rille!

brandsoldat wrote:
    Verkar var bra ös på La Grand! kommer med laddad kamera!! Nu ska här fotas. Mighy Rille!

ska bli skoj! Jag ska köra armar idag, trist att lägga armbilder men man kanske kan testa sig på någon pose idag.
    Köpte EKO Jordnötssmör idag, 99.3% Jordnötter, 0.7% havssalt, fy fan vad smarrigt det var.. :- )
    Sitter och äter första målet med mat nu, blev massa kaffe innan, jag kommer vara som en speedad iller på gymet, längtar efter arm-träningen idag!

Richard B wrote:
    ska bli skoj! Jag ska köra armar idag, trist att lägga armbilder men man kanske kan testa sig på någon pose idag.
    Köpte EKO Jordnötssmör idag, 99.3% Jordnötter, 0.7% havssalt, fy fan vad smarrigt det var.. :- )
    Sitter och äter första målet med mat nu, blev massa kaffe innan, jag kommer vara som en speedad iller på gymet, längtar efter arm-träningen idag!

Är det Markattans jordnötssmör eller? Den e så grymt god!

pieceofme wrote:
    Är det Markattans jordnötssmör eller? Den e så grymt god!

Svar kommer här pieceofme. sedan en liten bild på vad jag äter innan tränign idag, lyx med hallon och banan, inte varje dag det finns med

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 119 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.