- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 november, 2008 at 22:00 #71990Anonym anvandareMember4 november, 2008 at 22:00 #570155Anonym anvandareMember
Hej hallå!
Heter Robban
ålder 21
vikt: 73
längd: 173 en kort jävel
Studerar så ja har rätt mycke tid till översKände att nu har det blivit dags att föra träningsjournal och ÖKA i muskelmassa!! :emo-thumb
Började gyma seriöst i augusti nu i år, har före dess hållt mig i form genom diverse extremsporter som tex wake- och snowboard, samt gym lite till och från.
Från och med i augusti så har jag alltså gått över helt till gym, kör seriöst 3-4ggr i veckan. gick över från ”uppvärmningen” av musklerna till hårdträning i början av oktober. kör nu 3 set o 6-8 tunga reps till fail på dom flesta muskelgrupper.
Målet med träningen är alltså att öka i muskelmassa och få en grym fysik!
Vägen till massan har jag tänkt att fixa med kontinuerlig tung träning och rätt kosthållning.
Käket har jag tänkt att lägga upp såhär (på ett ungefär):
Morgon: 3 ägg och protein shake o hårt bröd
lunch: varierande + proteinshake
före träning (ungefär kl 3): Pre-workout( f.n V12turbo) och en halv proteindrink
Efter träning: halv proteindrink +maltodextrin +vitt bröd
Middag: Varierande
Kväll: (säkerligen chips nån kväll då å då :pop:) proteindrink innan läggdags.
Övrigt: trycker en och annan Star-bar om dan när jag har dom hemma.
Kosttillskott jag använder är:
SAN Tight! (när ja behöver bli lite pigg, eller ska tentaplugga)
SAN V12 Turbo
SAN Attitude
Omega 3
Multivitamin
Whey 80Kosthållningen känns bra. ( eller bör jag gå över till gainer?, är ju inte smal men) Träningen lär jag dock förbättra ytterligare. kör nu såhär:
Mån: Bröst och triceps, sned mage
tis: Axlar och rygg, Mage
ons vila
Tors:Biceps och ben
FreDet som gått kasst under veckan eller vila
Upplägget känns väll ok men efter varje träning känns det som jag borde ha ÖST på mer, kör 3set och 6-8 reps (till fail) på dom flesta övningar, är väll nere på gymet i ca 1,5 timmar, men får ändå inte den där träningsvärken ja får av att köra lättare vikter och fler reps? Jag skulle behöva lite expert hjälp av nån vänlig själ här på forumet som kan ge tips hur man kan lägga upp passen eller kanske dela med sig av sitt eget schema!:emo-thumb!!!
Känns skönt att komma igång!, har redan börjat sett resultat av de 3 månaders gym som jag kört, nu är det bara mer mer mer som gäller!!
Styrkemätning i de 3 stora kommer inom kort, de enda jag har koll på är bänkpress där ja maxar veka 95!
Som sagt, kom gärna med tips om hur jag skall förbättra min träning och kosthållning för att få ut maximalt av träningen!
Ses snart samma tid o kanal!!!
5 november, 2008 at 21:21 #570156Anonym anvandareMemberKasst o knäppa med mobilkameran men får funka..
Idag blev det vila, Imorrn Ben och biceps!! :emo-thumb
6 november, 2008 at 12:03 #570157Anonym anvandareMemberRiktigt saftiga armar :emo-tumme:
6 november, 2008 at 12:41 #570158Anonym anvandareMemberSer ut som en bra utgångspunkt!
Lycka till.6 november, 2008 at 17:21 #570159Anonym anvandareMemberBen- och bicepspass idag!
kan nämna att jag tidigare då ja åkte wakeboard så pajjade jag mitt högra ledband, därför så e ben inget ja gillar att maxa i
Jävlarimej slut på protein oxå, tryckt i mej 1 kg ruggit fort! persika-smak, som godis !!
strikt Biceps
curl z-stång
3*8 35kgHantelcurl
3*5 16kgScottcurl
3*6 13kgkörde cablecrossen och en bicepsmaskin oxå, men kommer ej ihåg vikt,, blir till nästa pass!
BEN
knäböj
3*6 120kgBencurl
65 kgbenpress
3*10 125kgRyggsträckning
3*8 kroppsvikt+20kgAbduktorpress
ingen vikt att snacka om heheSen vart det magövningar och gång i 30min
vart ett ok pass, skulle viljat ha öka lite på biceps dock..
Imorrn blir det ett axel och rygg pass igen, vill bita på mig på axlarna en hel del! ryggen e rätt otränad, så lär fokusera där oxå!!
Nu blir det soffan!
6 november, 2008 at 17:24 #570160Anonym anvandareMembertackar för kommentarer!
6 november, 2008 at 17:47 #570161Anonym anvandareMemberKör på mannen & Lycka till
6 november, 2008 at 18:35 #570162Anonym anvandareMemberoj bencurlen ska va benspark
12 november, 2008 at 21:11 #570163Anonym anvandareMemberKört på som vanligt sen senaste inlägget! idag blev det enbart rygg för jag va ner o körde axlar o biceps igår, fick abstinens hehe..
Chins
3*8 kroppsviktRodd
4*6 68kglatsdrag, smalt grepp
3*6 68kgsittande rodd (tror ja den heter)
står hukad på bänken och ”sågar”!!3*6 34,5kg
Marklyft
började köra marklyft idag så jag körde lätt..3*8 70kg
snabb gång
30min ( bör man käka nått innan man går kanske?, brukar gå typ en timme direkt efter gympasset)
vad tycker ni om upplägget på passet, något som tränas för lite eller nån övning som ska in i schemat?haft slut på protein en vecka nu så kosten har vart sämre.. fick hem nytt idag!!
1kg whey 80 hallon, så gott så de knullar i mun.
1kg Slow-pro80.. tänkte köra de innan ja går o lägger mig..
Mivitotal plus. grymt vitamintillskott!!så va de me de! imorrn blir de vila, på fredag blir det Ben och kanske axlar igen, gårdagens träning blev lite tattig..
hej!!
12 november, 2008 at 21:13 #570164Anonym anvandareMemberhar gått upp 1hg oxå!! se på fan
12 november, 2008 at 21:21 #570165Anonym anvandareMemberQuote:Chins
3*8 kroppsviktRodd
4*6 68kglatsdrag, smalt grepp
3*6 68kgsittande rodd (tror ja den heter)
står hukad på bänken och ”sågar”!!3*6 34,5kg
Marklyft
började köra marklyft idag så jag körde lätt..3*8 70kg
snabb gång
30min ( bör man käka nått innan man går kanske?, brukar gå typ en timme direkt efter gympasset)Jadu, Det ser väl bra ut, Men jag vet inte om det är så jätte ” bra ” och gå ett pass efter träning, Har aldrig gjort det, men har en känsla av att man inte ska göra det, Tips, Kör med brett grepp i Latsdrag för att få till dom fina Vingarna :up:
17 november, 2008 at 16:22 #570166Anonym anvandareMemberok, thnx för tipsen! :up:
går/springer nog på de dagar som jag inte gymar då.Idag blev det bröst o triceps!
rak Bänkpress
1*12 40kg
3*7 75 kgSned bänkpress
3*7 65kgPec dec
3*6 70kgHantel rak bänkpress
1*6 29 kg
2*6 25 kgTRICEPS
Dips
3*8 kroppsviktLiggande hantelpress med z-stång
3*8 20 kgenhands press på cable
3*8 20 kgblev inte så mycke mer triceps, kändes bra ändå..
magövningar blev det oxå ett par stycken.
känns som de har tagit fint på brösten iaf!
skall bli kul att se hur mycket man kan öka fram till juni-juli.. har som mål att kunna köra några reps på 100kg bänkpress iaf! Och marklyften vill jag oxå öka på bra i, nåra reps på 130-140 kanske är ett bra mål, har nyss börjat med det så e inte så insatt på hur mycke ja tar där..
På kostsidan går de fint oxå, äter väl något ungefär var 2-3e timme iaf.. käkar slow-pro innan läggdags oxå.. får se om man går upp nått snart, ligger på 73 – 73,5 nu..
fick hem lite nya kosttillskott nu i helgen:
San nutritions NAG (glutamin), käkar både före och efter träningen.
San nutritions VAULT (en till pre-workout , funkade bra idag tycker jag, fin pump!)Imorrn blir det nog antingen vila som planerat eller axlar om ja känner mig sugen!
Hej hopp!
18 november, 2008 at 23:47 #570167Anonym anvandareMemberIdag blev det en sväng axlar.
rätt kasst å gå ner igentligen, värkte i axlarna innan typ så man borde väl ha vilat..
körde lite halvdant så de ble vi nte så mycke.. imorrn blir det rygg dock, ska bli fint.. :up:
hitta nån självutlösarfunktion på mobilen så jag tog en bild he, inte fått nå mer massa direkt men de kan ju vara bra att ha nån bild att jämföra med om nåt halvår eller nå!
18 november, 2008 at 23:54 #570168Anonym anvandareMemberskaffade ett par wrist straps förra veckan oxå, jävlit mycket skönare att köra marklyft med än utan, eftersom ja får sån grym pump i underarmarna så ja knappt kan greppa nått alls haha.. likaså chins och liggande rodd med hantlar, kunde öka nått rep på båda!
5 av 5 fiskägg får dom, strapsen :nod
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.