- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 december, 2011 at 21:45 #192401Anonym anvandareMember
Dagens mat
2dl havre,2dl afil,360g julskinka,200g fibertoast,200g ponnes frites,215g entrecote,95g kladdkaka,1dl grädde,Det blev inte så mycket mat idag pga minskad aptit pga förkylning. Skall dock försöka trycka i mig mycket mat under veckan
21 december, 2011 at 22:21 #192402Anonym anvandareMemberMatintaget för dagen:
120g sesamkaka
1dl havregryn
2dl a-fil
100g julskinka
proteindrink
60g lantbröd
50g grönkål
50g köttbullar
50g janson
50g prinskorv
mc donaldsmeny (1260 kcal, 50 prot, 117 kol, 65 fett)
proteindrink22 december, 2011 at 15:18 #192403Anonym anvandareMemberVägde mig precis, har endast ätit frukost och lite annat smått idag (lagar mat just nu). Vikten låg på 86,1 Kilo, inte riktigt vad jag hade hoppats på:cry:
Jag får helt enkelt försöka trycka i mig lite mer mat varje dag, nu över Julen blir det väl inga problem…
23 december, 2011 at 07:08 #192404Anonym anvandareMemberGårdagens mat:
2dl havre,2frallor,ungsgrönaaker 230 kcal,6prot,27kol,9fett,200g fläskfile,lättkvarg,gainomax 390ckal,16pro,76 kol,risifrutti 290 kcal, 9 prot, 45 kol, 10fett,50g dumle,90g julskinka
23 december, 2011 at 09:43 #192405Anonym anvandareMemberSjuk idag…. Hoppas verkligen att jag kan börja träna igen nästa vecka, jag är riktigt sugen på att köra ett tungt benpass nu.
Jag funderar lite på att sluta upp med matloggandet nu och börja räkna ihop alla kalorier/fetter/proteiner och kolhydrater. När detta är klart så kommer jag att skriva lite mer om min träning istället för att bara printa ner vad jag ätit. Möjligtvis kommer det upp lite bilder då och då också.
26 december, 2011 at 06:00 #192406Anonym anvandareMemberIgår slängde jag iväg en rejäl beställning, 6kg MASS FX blev det, jag la beställningen igår kväll, då kostade en påse 93 kronor. Nu klockan 6 på morgonen ser jag att dom sänkt priset till 73 kr påsen….
Hursomhelst så är 93 kr/kilot inte speceillt dyrt heller. Jag planerar att ta 2st drinkar om dagen och kommer då få i mig över 1000 kcal (om jag blandar med mjölk).
I dagsläget dricker jag bara rena proteindrinkar och dessa innehåller endast 115 kcal/drink, så förhoppningsvis kommer jag att öka i vikt av denna ändring (jag har dock ca 2kg proteinpulver kvar att konsumera innan jag börjar på gainerpulvret)
28 december, 2011 at 08:32 #192407Anonym anvandareMemberLiten uppdatering:
Jag är fortfarande lite förkyld, det sitter mest nere vid bröstet, lite snuvig men inget halsont. Jag är så extremt träningssugen nu så jag kommer antagligen gå ner till gymmet idag ändå och aktivera överkroppen VÄLDIGT lätt, bara så att musklerna ska få veta att dom lever.
Om jag mår bättre senare i veckan så blir det samma sak för benen/vaderna.
30 december, 2011 at 15:54 #192408Anonym anvandareMemberFortfarande lite förkyld men det blir bättre för var dag som går. Idag var jag nere och drog igenom benen/vaderna väldigt lätt, endast för att aktivera dom så min träningsvärk inte blir alltför smärtsam nästa vecka när jag planerar att dra igång ordentligt igen…
Idag var jag och köpte lite mer lättkvarg på Willys, 7,75kr/burken (250g) Varje burk innehåller ca 22gram långsamma proteiner så det är perfekt att slänga i sig en burk innan läggdags, dock motverkar kalcium mina ZMA-tabletter så jag vet inte riktigt hur jag ska lägga upp taktiken än…
3 januari, 2012 at 05:19 #192409Anonym anvandareMemberIgår var jag nere och körde igenom bröst/triceps och ett set mage. Det var riktigt gött att komma igång igen.
För tillfället tränar jag med relativt låga vikter och fokuserar på kontakt och spänning i musklerna. Det innebär att jag har kort vila mellan seten och inte nödvändigtvis kör med full ROM i alla övningar (vill behålla spänning i musklerna under hela setet)
10 januari, 2012 at 05:18 #192410Anonym anvandareMemberIgår kväll vägde jag in på 89,8 kg och i morse innan frukost låg vikten på 89,5 kg. Jag är riktigt nöjd med viktuppgången och målet 90 kg känns verkligen inte långt borta.
Efter att jag slutat räkna kalorier och bara åt så mycket som möjligt så verkar det ha fungerat. Jag har inte ens börjat dricka mina gainers än, dock har jag börjat med att blanda med mjölk istället för vatten i proteindrinkarna vilket kan vara en av orsakerna.
Mitt mål är som sagt att komma upp i 90 kilo och ligga stabilt däröver, kanske kommer det en liten provdeff några månader innan sommaren.
16 januari, 2012 at 06:33 #192411Anonym anvandareMemberNu var det ett tag sedan jag skrev här…..
Träningen går bra och likaså vikten, jag har inte vägt mig på några dagar men nu tror jag att jag nåt 90 kilo, går jag över 95 får jag nog lugna mig lite
Jag började dricka mina gainer`s för 2 dagar sedan, det smakade INTE gott (chokladsmak) men det är bara att tvinga i sig, dock blir det nog endast proteindrinkar i framtiden när jag har förbrukar dessa gainers.
26 januari, 2012 at 08:29 #192412Anonym anvandareMemberTräningen går bra och vikten ligger nu på 91-92 kilo. Det känns som att magen nu har börjat vänja sig vid mitt höga matintag, i början hade jag en väldigt uppblåst mage (gravidmage) men nu känns det som att den har stabiliserats lite.
I övrigt så går träningen väldigt bra för tillfället, tjejen ligger hemma och är förkyld så risken är stor att jag åker på det nästa vecka:| Men men det är bara att träna på så länge man är frisk.
Jag har tränat styrketräning till och från i ca 10 år, det är först nu jag har kommit på att jag har ätit alldeles för lite mat för att öka nämnvärt i muskelmassa, bättre sent än aldrig
I dag blir det vila, i morgon har jag planerat benträning.
26 januari, 2012 at 12:33 #192413Anonym anvandareMemberJag tycker du verkar ät ganska lite, framförallt proteinet. Hur kommer det säg att du äter så små portioner?
27 januari, 2012 at 09:28 #192414Anonym anvandareMemberstorcc wrote:Jag tycker du verkar ät ganska lite, framförallt proteinet. Hur kommer det säg att du äter så små portioner?Jag vet inte, jag har alltid trott att jag ätit tillräckligt med mat men efter att jag loggat maten under några dagar (i denna dagbok) så såg jag också att det inte var speciellt mycket.
De senaste veckorna har jag dock ökat ganska rejält i vikt så nu är jag på rätt väg iaf. Men jag kämpar verkligen varje dag med att få i mig all mat…
4 februari, 2012 at 15:21 #192415Anonym anvandareMemberIbland gäller det att titta kritiskt på sin egna kropp för att på så sätt veta vad man måste jobba extra mycket med. De muskelgrupper jag måste få mer volym på innan jag vågar mig upp på en scen är:
Ben/vader
Detta är nog min absolut sämsta muskelgrupp, men jag jobbar på det som sagt…Axlar
Axlarna känns lite små speciellt framifrån. Dessutom är vänster axel något mindre än höger, men det kanske bara är något som jag själv ser…Ryggen
Djupet på ryggen är helt ok men vidden är långt ifrån bra när jag gör ”latsspread” och ”dubbel biceps”. Dålig posering kan också bidra till att den ser extra liten ut, men vingarna kan nog behövas jobba upp en hel del.Dessa muskelgrupper är de som jag måste jobba lite extra med. Förra veckan började jag köra med ett bredare grepp i latsdrag och chins. Förhoppningsvis kommer detta ger lite mer vidd på ryggen. Axlarna har jag tidigare försökt göra bredare med diverse finlirsövningar såsom hantellyft åt sidan/sidolyft i cablecrossen. Men nu skall jag försöka fokusera mer på pressövningar eftersom jag tror det ger mer ”overall mass”.
Lite synd är det att jag har börjat få ont i halsen idag. Förhoppningsvis är det ingen långdragen förkylning som är på gång. Jag har egentligen ben och vader kvar att träna denna vecka men nästa pass får bli när jag känner mig friskare….
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.