- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 januari, 2011 at 22:03 #350140Anonym anvandareMember
Bohyaa, en tuff och träningsrik dag idag:[/b]
Till och börja med så hade jag endast en lektion idag på brandstation som började 13.30 så jag gick upp 8 och fixade iordning lite grejer – tog ut hunden etc. Sen gick upp till gymmet och körde överkropp:
[/b]
Värmde upp med 5 min på crosstrainer
Sen:– Chins [/b]
5+3+2– Dips [/b]
7+5+4– bänkpress[/b]
20kg+15kg+15kg– Latsdrag[/b]
10kg +30kg+35kg+40kg– Sittande rodd [/b]
10kg+25kg+30kg+35kg– Pushdowns [/b]
7.5kg+10kg+15kgKörde lugnt med bra och lagom vikter.
Sedan blev det brandstation och vi körde igång med en rökdykning direkt, en av de tuffaste hittills.Tvåvåningscontainer med ”okänt antal personer” inne och 270bar luft…Nu kör vi, vi lyckades efter mycket om och men hitta första dockan efter 10 minuters letande och knäglidande på hårt containergolv. Bekämpade en envis eld på vägen tillbaka och fastnade med dockan i trappen. Normalt brukar den som går först in i själva insatsen ta dockan och nummer 2 ta strålrör + ta tag i person1 och dra den ut så man som etta kan fokusera på att hålla i personen. Men vid trappen så ”chokade” mina muskler och den ville inte bära upp dockan för trappan
Slutade med att min kompis fik hjälpa till och vi avslutade insatsen pga för lite luft för att gå in igen och fick i på det stora hela – mycket bra kritik för insatsen. Trots att vi inte hann få ut den andra dockan som låg på övervåningen. :up:
(nej jag är inte brandman, går ett gymnasium med räddningstjänstinriktning)[/b]
Efter detta så bar det iväg mot Friskis och Svettis i Kungsholm och springa 75 minuters jogg-cross. Ett helt okej pass med tunga intervaller på slutet. Hjälper ju inte syreåterhämtningen heller att man har tävlingsinriktade lagkamrater som ständigt försöker komma före och ”brottas” i springspåret…
En underbar dag på det hela taget! Jag ska vila imorgon dock! hihih[/b]Dagens mat:
– 8.00: gröt + c-vitamin
– 10.30: 3 stekta ägg +ketchup
– 12.00: 1dl keso m äppeljuice
– 13.00: 1 french hotdog m fransk senap (mmmm!!)
– 17.00: 4dl risgrynsgröt
– 20.30: 3/4 kycklingpastasallad m grönsaker + 2 bananer + 1 nötcremeoch redigt med vatten under hela dagen: ~3liter om inte mer…
Vi hörs på onsdag då det är ben + ev. jogg cross igen!
Todelou!
17 januari, 2011 at 22:27 #350141Anonym anvandareMemberSer ju bra ut detta, kommer att titta in här och glo lite.
18 januari, 2011 at 10:33 #350142Anonym anvandareMemberHar inte varit inne på ett tag men det verkar inte som du legat i låg växel!! ger mig bara motivation att hitta mig själv i gymet igen, fortsätt såhär btw, mycket bra arm du hade!!
mvh Strong
18 januari, 2011 at 22:32 #350143Anonym anvandareMemberGober wrote:Ser ju bra ut detta, kommer att titta in här och glo lite.Du är så välkommen så! Kul med fler läsare
StronglGnome wrote:Har inte varit inne på ett tag men det verkar inte som du legat i låg växel!! ger mig bara motivation att hitta mig själv i gymet igen, fortsätt såhär btw, mycket bra arm du hade!!mvh Strong
Härligt härligt!! Ja du med, kämpa kämpa – motivation är viktigt Tackar så ödmjukast!
Idag var vilodag, men var nära på att springa lite på crosstrainern bara för att lufta benen lite. Dock så ringde min chef mig och bad mig täcka imorgon så det var bara gå hem o börja plugga det som inte skulle hinnas pluggas imorgon … Bah!
Imorgon är det skola + jobb men ska föröska hinna med ett litet benpass innan plugget! Skola 9-15, jobb 16-20.30 så hinner inte efter jobbet
Idag var en bra dag i övrigt – ätit bra och pluggat som en dåre! Ny dag imorgon – nya utmaningar. Nu kör vi!
Hörs imorgon – Todelou!!
20 januari, 2011 at 21:41 #350144Anonym anvandareMemberJahapp, fick två extra ofrivilliga vilodagar pga jobb (Nej jag lovar, jag hinner inte för jag åker till skolan 6.05 och gymmet öppnar 6.15 sen kommer jag hem 22 och gymmet stänger då )
Men imorgon så börjar jag 9.30 så då ska jag minsann hinna med mitt efterlängtade benpass
Dessutom så har jag blivit tillfrågad av ett kompispar om jag kan coacha dem i deras träning (1dag/vecka) och få en liten ersättning gentemot att de går ner några kilon. Känns ok! Är som sagt mycket intresserad av träning och näringslära i övrigt så jag har tänkt introducera dem till ett basic helkroppspass med stora muskelgruppsövningar såsom:
– Knäböj (smithmaskin – man vet aldrig med orutinerade och otränade 30åringars knän som aldrig tränat förr)
– Sittande rodd
– Situps
– Rygglyft
– Latsdrag
– Bänkpress
– PushdownsDessa basövningar i syfte att introducera dem för träningens grund och en mild träningvärk i kroppen för att känna effekt. Men mycket maskiner i början för att bygga upp en start så att de kan gå över till fria vikter senare. Det är dock deras träningbakgrund + tidigare kosthållning som får mig att bli lite skeptisk för hur mycket de klarar utan skador.. Vi får se
Syftet med första sessionen är att öva teknik och visa övningar. Några ytterligare förslag på bra basövningar? (Nej marklyft känner jag själv att jag inte behärskar tekniken til100% och vill därmed inte lära ut bristfälliga kunskaper). Förslag är välkomna!
I övrigt: Todelou!
21 januari, 2011 at 11:27 #350145Anonym anvandareMemberGick till gymmet 07.30 och påbörjade pass med tema ben:
– Skippade uppvärmning på bandet som jag normalt brukar genomföra p.g.a. jag glömde det. Det var inte förrän jag började med första övningen som jag kände att det tog mer än vanligt… :p
Knäböj:[/b]30kgx10
35kgx10
40kgx10
Utfall:[/b]10kgx10
10kgx10
20kgx10Benpress:[/b]
50kgx10
90kgx10
100kgx12
120kgx12Enbenscurl:[/b]
20kg båda benen x10
10kgx10(höger)
10kgx10(vänster)
15kgx9
15kgx9Här började energi och sinnesnärvaro sina så jag gick och stretchade rejält i 15 minuter och avslutade passet. Det var godkänt, kunde gjort mer men kroppen är tärd…
Nu väntar skola + jobb och imorgon så blir det lite mer träning..och Rugby såklart!!
Till then: Todelou!
21 januari, 2011 at 13:49 #350146Anonym anvandareMemberJävlar vilken arm. Ska bli trevligt o hålla koll här Keep up da goodie job
22 januari, 2011 at 19:58 #350147Anonym anvandareMemberTrasheye wrote:Jävlar vilken arm. Ska bli trevligt o hålla koll här Keep up da goodie jobTack tack ^^ Va trevligt, kul med fler läsare
Well, while I’m at it – Dagens träning:
Hade en ”PT-Timme” med två av mina kompisar á 30årish som vill komma igång med sin träning i skadeförebyggande syfte. Så efter det + lite stretching begav jag mig till Rugbyträning!
Våran nya ordinarie tränare är på semester i Sydafrika så våran ”gamla” tog över och vi körde sprintövningar och springövningar som var utformade för att simulera match situationer (som vanligt..) och på en skala 1-10 så kändes det som en 4a. Vi slarvade mycket mer än på våran nya tränares träningar och fokus var inte med oss idag.. Men men, hoppas på förbättring nästa vecka !
Dagens mat:
8.30 Havregrynsgröt m sylt o mjölk + ett glas c-vitamin
12.30 en gainomax
14.30 lite taco chips och tacoköttfärs (muuums!)
18.30 en gainomax + en fruktbar
19.30 stek med potatis och morötter + ett glas vattenHinner förmodligen få i mig några mackor innan sängdags men det känns bra i kroppen efter gårdagens benpass oxå Det är inte skönt att sprinta och rusha med träningvärk där
Ohwell, allt jag hade för idag. Hörs imorgon! Todelou!
23 januari, 2011 at 21:12 #350148Anonym anvandareMemberLite bilduppdatering och dagens mat:
Bild1: (pasta carbonara med broccoli – underbart!)
Bild2: fail uppochnerbild på ben!
Bild3: Bättre bild på ben!
Bild4: mage + axlar
Bild 5: Fail attempt på en ryggbild
(ursäkta den otroligt dåliga kvalitén på bilderna men hade ingen digitalkamera tillgänglig…)23 januari, 2011 at 21:37 #350149Anonym anvandareMemberSer stabil och stark ut, perfekt för rugbyn.
P.S Maten ser god ut med D.S
25 januari, 2011 at 23:33 #350150Anonym anvandareMemberPatrik Sundvall wrote:Ser stabil och stark ut, perfekt för rugbyn.P.S Maten ser god ut med D.S
Trevligt att höra!
Note; Träning imorgon, idag blev jobb + skola + plugg. Imorgon vankas rygggggg!! Marklyft + chins in my heart
26 januari, 2011 at 17:22 #350151Anonym anvandareMemberBörjade dagen med 2½h jobb på gymmet så dirr efter var det bara byta om och köra efterlängtade ryggpasset (
27 januari, 2011 at 09:10 #350152Anonym anvandareMemberÅkte till min gamla dojjo igår för att åka på lite stryk då det var väldigt längesen jag hade både dräkt och fightades på riktigt…
Det blev väl 1 h i medelhögt tempo. Kände mig borta i ne wazan men när det blev vanlig sparring så kändes grepp och tekniker inte för bortglömda. Men gruppen har utvecklats sjukt mycket sen jag sist var där så det bjöds på tufft motstånd av typer jag lyfte och kastade runt förut som vantar förut…
Dock 2 års uppehåll lämnar sina märken. Träningsvärken är som jag förtjänar. Hjälper ju inte att ryggpasset igår visade sig vara maffigare för ryggen än jag anat. Haha, inte mycket att göra. Förhoppningsvis lite träning idag med – löpning på bandet och lite rodd alternativt simma (min akillieshäl).
Vi hörs!
Tudelou!
28 januari, 2011 at 00:12 #350153Anonym anvandareMemberDet här är intressant!detta skall följas! och vad är burpees för nått? lät som en trevlig övning=)
28 januari, 2011 at 00:29 #350154Anonym anvandareMemberbalronx wrote:Det här är intressant!detta skall följas! och vad är burpees för nått? lät som en trevlig övning=)Trevligt! ja välkommen till en regelbundet uppdaterad dagbok!
Burpees är en kombinationsövning av en armhävning som följs av ett upphopp. Den är effektiv och bygger explosivitet
Burpees: [http://www.youtube.com/watch?v=c_Dq_NCzj8M]
Tudelou!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.