Rugbybrud Tacklar

Home Forums Dagböcker Rugbybrud Tacklar

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 103 total)
  • Author

Kul att du startat journal Linda :) Ska definitivt följa denna.

jaha! haha den är awsome! perfekt att avslutare=)

Simig wrote:
    Kul att du startat journal Linda :) Ska definitivt följa denna.

Kul att du tittar in Simon :) Det får du gärna göra! Jag följer redan din ^^

balronx wrote:
    jaha! haha den är awsome! perfekt att avslutare=)

Haha ohyes, maffig och tär väldigt mycket på psyke och muskler.

Dagens pass! Ben och Mage![/b]

Körde med en kompis idag så det blev lite mindre fokus på träningen och mer tjabbel, men det får man ta ibland. (Har enklare att fokusera på träningen när jag tränar ensam…)

5 min jogging på bandet

Knäböj:

20kgx12
    40kgx12
    60kgx10

Utfall:

10kgx10
    10kgx10
    10kgx7

Benpress:

100kgx12
    120kgx12
    140kgx10

Vadpress (maskin):

30kgx10
    35kgx10
    15kgx10

Vadpress (smithmaskin)

10kgx10
    10kgx10

(Gillar inte att träna vader, har inget större behov av att träna dem på gymmet då de är tillräckligt tränade för rugbyn men min kompis blev ägd i benpressen av mig och ville visa styrka i sin vaderna som denne är starkare än mig i…)

Korsryggstryck (maskin)

30kgx10
    30kgx8
    25kgx10

Crunches (maskin)

20kgx15
    30kgx15
    20kgx10

Situps (lutande bänk)

12st
    10st
    15st

Plankan:

1 min
    1 min

Var ett bra pass med många övningar, mer än jag brukar köra. Känner att benen blev möra av tunga vikter och mycket kontakt. Får se hur det går på rugbyträningen imorgon!!

Dagens mat:[/b]

8.30: Havregrynsgröt (1½dl gryn) i mikron m sylt o mjölk + c-vitamin att dricka
    11.00 Fläsk och potatis m morötter och 1 glas mjölk
    13.00 2 delicatobollar (firandes av matteresultatet!)
    15.00 1 gainomax (efter träning)
    15.30: 1 macka m leverpastej
    17.30: 1 smoothie (från NakedJuiceBar

Idag är en bra dag för det är rugbydag!

Började med att köra touch med herrarna (vi har en fullsize konstgräs fotbollsplan i stadshagen att dela på med herr laget och herr junior laget) som gick helt okej, blir inte så mycket spel för oss tjejer när man lirar med herrarna. Det gäller att ta för sig!

Sen körde vi en dödar sprint övning, den körde vi i 10 minuter tills man knappt kände benen och det kändes som världen inte hade luft nog för att fylla lungorna…!

Efter det så blev det dags för lite taktik och passövningar som vi körde 30 min, sen fick småkillarna (15-16åringar) ansluta och köra med oss. Dem var lite nya på det hela men det är vi alla någon gång!

Sen blev det en match! med fullkontakt (!!!!) mellan oss och killarna (vi var 7 st, dem var typ 16…) som gick bra. Jävlar vilken fart dem får in i kontakten… Lyckades göra ett försök iaf ! (försök = mål)

Slutlig tid: 2h

Dagens mat:

9.30: 2dl keso + 1 dl fil + ½äpple och två mackor m skinka
    14.00 1 gainomax
    18.30 4dl risgrynsgröt

Jaa jag vet! Jättelite mat för en sån aktiv dag, men jag har inte hunnit eller känt mig hungrig. Jag lovar att jag ska fylla på nu med en stor och god middag! :)

Ha det så bra, vilodag imorgon :)

Tudelou!

Flessa wrote:
    Fyfan vilken trevlig dagbok med både Rugby och styrketräning. Detta måste ju helt klart följas. :up:

Trevligt trevligt! Du är så välkommen så! :D

Underbart att sova ut idag! Kände mig sjukt mör i kroppen efter rugby”matchen” igår och benpasset i fredags. En perfekt söndagsmorgon

Flessa wrote:
    Haha, bra att du dissar jobbet på söndag och tar det lugnt. Gött att du är morgonpigg med. Antar att du är det i och med att du nämner att du tog sovmorgon men klockan nio åt du mat redan. Morgonpigg for the win! :emo-thumb

Haha jo kände det! Sömn

Det här ser ju bra ut Linda :D fortsätt så!

off topic: Ska du med till funäs föresten?

Simig wrote:
    Det här ser ju bra ut Linda :D fortsätt så!

off topic: Ska du med till funäs föresten?

Härligt, jo minsann! Det flyter

OfT: Nope :( Ska till malaga i sommar så sparar mina dineros dit! Sydpoolen och gymma utlovade jag istället ;) Ska du dit?

Flessa wrote:
    Shit, då har du jobbat hårt och var lätt värd att ta en vilodag från jobbet. Gött med mat också ser jag. Även du har diciplin som ”trösthandar” Laxfilé, that´s the way to go alltså. :D

Ha en bra dag, lika bra läsning as always! :)

Kände det! Haha jo, men var sjukt sugen på lax (

Flessa wrote:
    Fan vad du jobbar på, du kommer att bli rik om du fortsätter ligga i såhär ju. ;)
    Som vanligt en mycket trevlig, distansierad och bra dagbok. Hoppas du får en bra dag. :)

Haha jo..Det säger mina klasskamrater oxå! Sparas till körkort *brumbrum*

Tack för de vänliga orden Flessa, dina kommentarer piggar verkligen upp när man ska eller har tränat :D
    Ha det grymt du med, kötta på! : D

Dag 2/2[/b]

Träning:[/b]

Blev ett 75minuterpass på Friskis och Svettis – Hornstull med Joggcross, trodde det var några ur rugbylaget som skulle köra men alla banga haha. Men det gick bra ändå, ska nog köra någon gång till på 75 min sen ska jag våga mig på 90minutarn (det är inte bara längre utan högre intensitet) som jag hållit ögonen på sen jag först testade! :) Men konditionen har alltid varit min akilleshäl så därför tar jag det extra lugnt och stressar inte fram något !

Kost:[/b]

8.30: 4 skivor mörk,osötad bröd med sylt och mjölk att dricka
    11.00: Pasta med vegetarisk sås och sallad, 1 glas mjölk till
    12.00 2st havrebollar
    16.00 1 liten yoghurt
    17.30: 1 macka
    20.00 1 manna frutti
    21.00 2 mackor m sylt + glas juice

Kommentar:[/b]

Träningen kändes bra och börjar få in ett flow med rutin och kroppen ger mig önskad respons i utveckling. Kosten bör skärpas dock, jag slarvar och latar mig men det är såna minor man går på ibland. Skärpning imorgon iaf, mer MAT och mindre mellanmål är mitt mål (höhö) f.r.o.m. nu.

I övrigt: Ingen träning imorgon – Skolan mellan 8-12, sen jobb mellan 13-22.30.. :(

Men gym är utlovat på fredag med polare så då blir det powaaahpass!

Tills dess: Tudelou!

Flessa wrote:
    Precis. Jag har min uppkörning nu den 17:e och är nervös som fan, tur dock att jag har en sådan snäll far så jag har inte lagt ett öre själv på utgifter vad gäller körkortstagandet.

Fan, jobb idag igen, galning! Låter som ett kul pass du var på igår med. När det kommer till kosten så tycker jag med att det är skönare med några rejävla måltider istället för att dalta runt med massor små mellamål, ska bli kul att se om du förändrar något där, ;)

Fortsätt kämpa och att updatera med bra läsning! :up:

Oj har du?! Fan va läckert! *håller tummarna* (håller dem länge så blir det mer tur !! )

Haha, du det är lyx! Själv har jag lagt endast eget kapital på allt som innebär kostnader utöver mat, hygienartiklar, en del kläder och hem såklart. Men så blir det! Olika uppväxt – olika föräldrar!

Haha, ja… Jag har redan blivit förälskad i den 25te i varje månad

Shrimpy wrote:
    Härligt, jo minsann! Det flyter

OfT: Nope :( Ska till malaga i sommar så sparar mina dineros dit! Sydpoolen och gymma utlovade jag istället ;) Ska du dit?

Det är bra :) Bara att kötta på!

Ja fifan, kommer bli awesome

Flessa wrote:
    Ja, är nervös utav bara helvete faktiskt, har teoriprovet den 16:e och själva uppkörningen dagen efter och är redan nu, två veckor innan, stadigt nervös alltså. Men jävlar, jag ska klara det.

Jag är lite bortskämd dära, har en grymt snäll farsa som handlar allt i matväg etc som jag vill ha. Är nog så bortskämd att jag inte riktigt fattar själv hur bra jag har det på den fronten. : p

Kul att du alltid updaterar dagens kost, jag ser fram emot redovisningen utav dagens träning sedan. : )

Fortsätt kämpa Shrimpy. Som sagt en jäääääääääävligt mysik dagbok detta. :up:

Äh, bara slappna av och småläsa lite ur boken o köra som vanligt så skare gå bra (förutsatt att du är redo haha, men tror inte man bokar in uppkörning annars ; ) )

Underbart ju! Sånt är det bara buga och bocka för! Man inser förhoppningsvis i tid – hur bra man har det ;)

Kul att du fortsätter titta in! Ja för tusan, träningen senare blir ben + mage eller axlar :) Ska piska min kompis om det blir ben igen mohahahah! Ha det bra Flessa, ät ordentliga portioner nu när det är fredag och heeeelg!!

Simig wrote:
    Det är bra :) Bara att kötta på!

Ja fifan, kommer bli awesome

Yeah!

Haha, jo det verkar lovande! Fota mycket o ät mkt while there! :)

Flessa wrote:
    Exakt, jag tror inte heller att min trafikskola hade skickat upp mig till vägverket som de känt att jag inte skulle klarat av det. Bara att småplugga/repetera lite som du säger så ska det nog gå bra! :)

Precis, ofta uppskattar man inte saker man har innnan de är borta som man säger, och det stämmer ju. Jag kommer nog att gråta den dagen jag flyttar hemifrån och får sköta ekonomin själv, haha.

Lycka till på träningen och ha en redigt bra helg, Shrimpy! :)

Nej haha. Precis, och andas emellanåt för att intala sig att ”det är som en vanlig körlektion….bara med ett körkort på spel…nej! Jag menar en körlektion..körlektion…” ;)

Haha nae, om man inte inser det i tid. Men det verkar ändå inte som du missbrukar det.. Eller ;) ? haha

Detsamma och tack Flessa! Dock får du nog skälla lite på mig för träningen blev inställd och jag gick ut o tog en öl för att kolla på rugby med laget istället hahaha :'<

Dagens mat:
    8.30 fil m havrefras
    11.00 sammanpressad oidentiferbar kyckling(?) m sås o ris och såklart sallad!
    15.00 1 halv baguette m salami, gurka o tomat.
    15.30. 2hg godis (yihaaa)
    19.00 Currykyckling m saffransris + naan bröd + 1 newcastle
    21.00 1 magners cider
    00.00 1 smoothie, ½ muffin

haha ingen bra matdag… idag så BLIR det träning! Inget tomt löfte, för rugby kl 12 och gym kl 10!! Rapporterar sedan!

Tudelou!

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 103 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.