Rugbybrud Tacklar

Home Forums Dagböcker Rugbybrud Tacklar

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 103 total)
  • Author
    Flessa wrote:
    Du är morgonpigg som vanligt, det gillar vi Shrimpy! :up:

Haha, precis så säger min morsa; ”se det som en vanligt körlektion med din lärare och ta det lugnt”. Jag är dock väldigt prestationsinriktad och ställer lätt för höga krav på mig själv och stressar lätt upp mig så jag är redan nu, 1,5 vecka innan teoriprovet, galet nervös. Jag ska dock göra som du sa att kolla igenom boken lite lätt/repetera och följa ditt och morsans råd så går det nog bra. Har dessutom 3 lektioner på trafikskolan kvar innan med samt en ”uppvärmningskörning” i en timme innan själva uppkörningen så jag ska fanimig klara det!

Hehe, jo, lite missbrukar jag nog allt det där med att bo hemma och få all mat jag pekar på. Blir mycket saker som folk tycker är ”lyx” i vardagen och är mer eller mindre van att varje måltid jag äter är precis det jag vill ha :whistle:

Äh, det är bara bra att du är distansierad med träning och kost. Matdagen ser lika bra ut som vanligt. Ha en trevlig helt nu kompis. :up:

Detsamma Herr Flessa! Uppe med tuppen, får ju inte låta dagen förgås ! : )

Ja, slappna av bara och tänk inte så mycket på det. Om du inte tar det på den första så finns det fler chanser : ) Min kompis tog det på 5te försöket, men då slutade han föräldrar betala efter 3dje missen…. :emo-thumb

Haha ajdå, du får laga middag hemma och därmed rättfärdiga de krävande shoppinglistorna haha ! : D

Tack duh! Jo, men blir knas. För varje gång jag tränar hårt så äter jag lite, men dagar jag inte tränar så äter jag mycket och småäter gärna…Hrm! Rastlöshet tror jag är boven!

Detsamma Flessa : ) Keep the motivating spirit up! Alltid uppskattat med dina härliga kommentarer här : )

Dock Dagen av 5/2:[/b]

Gick upp 7 för att hålla träning för mina polare på gymmet vid 8.30, det sved att gnugga gruset ur ögonen imorse. Men teknik ”blunda-rulla-mot-sängkant-ramla-ner-och-vakna-till” sviker mig aldrig!

Efter deras pass så blev jag med”tvingad” på ett intensivt boxpass av en kollega på gymmet och körde med mor min. Haha galet att jag har tappat så mycket styrka i övningarna vi körde (körde regelbundet box i 8 månader förra året men rugbyn blev prioriterad och därmed fanns ingen tid för box) men min kondition har verkligen märkbart ökat!

Sen var det bara hoppa in i bilen och åka till Rugby träningen! 2 h med sprinter, fys och övningar. Sista 30 minuter var en besvikelse, vi fastna på en skittråkig och ofunktionellt moment som inte gav mycket förutom frisk luft…Men men! Nya coachen är tillbaka nästa vecka – då jävlar!

Dagens kost:
    [/b]
    7.45: 3dl mellan mjölk m 1 dl havrefras
    11.30: 2 skivor mörkt osötat bröd m smör och kokt skinka
    14.30 1 skiva mörkt osötat bröd m smör och kokt skinka
    15.00 1 banan

Ska most likely på puben ikväll oxå för att kolla rugby, men ska äta en redig måltid innan och köra max 1 magners ;) Vill inte supa bort allt slit idag!

Helt ledig imorgon, beroende på träningsvärk så blir det kanske ett konditionspass imorgon!

Tudelou

Flessa wrote:
    Har börjat repetera nu och det känns faktiskt kanon, så jag ska fanimig klara det! Självklart är man morgonpigg. Jag är som en klocka och brukar vakna vid 7-8:30 tdien och somna runt 22-23:30, rätt gött faktiskt.
    Hehe, jag missbrukar det snarare. Varje måltid får gärna vara full kulinarisk njutning :whistle:

Härligt kost as always och gött att du börjar byta ut träningen mot puben och Rugbytittande. ;) Självklart kommer jag fortsätta att kolla in och kommentera, du för ju som sagt grymt trevlig läsning om såväl livet som kosten och träningen!

ha en bra dag och kör hårt om du tränar! :up:

Härligt! Håller tummarna för dig : ) :up:

Morgonpigg äger ; ) Haha, soft! Jag brukar somna allt för sent dock haha..

HAHA, ”kulinarisk njutning” – låter rätt awesome! Önskar jag hade såna krav på min mat… Är inte så kräsen i matvägar, allt från macka m sylt till finmiddag med entrecote + klyftpotatis avnjuts från min sida.. Inte för att de är jämförbara i smak eller kvalitet, men point is – De små sakerna matters : )

haha ja, blev rugby och pubvisit igår till småtimmarna och antalet magners blev 4 istället för mina utlovade 1. Men ack så mys ^^

Trevligt! Jag kommenterar visserligen inte alltid, men läser din journal på regelbunden basis med ^^ Kul att du börjar få lite perspektiv och ett bättre förhållande till mat och träning : ) Cheering on u m8!

Detsamma! Tappa aldrig glädjen i det du gör! Ha det bäst : )

Note: Idag = vilodag. Imorgon jobbar jag och gym efter + jogg cross. Kosten idag är endast några mackor + 1 banan och vatten såklart (alltid vatten dagen efter alkohol…. )! More update imorgon.

Tudelou!

Flessa wrote:
    Haha, härligt att höra Shrimpy! :)

Tack, ja nu går det framåt utav helvete känner jag, är grymt taggad. Både på körkortet samt att bli lite biffig.

Kör hårt imorgon kompis! : )

Yeah!

Sånt gillas! Kick Ass Flessa!

Dagen 7/2:[/b]

Ledig från plugget idag – aaaah… Men jobbade 9-14 ändå, sen hem och vila 2 timmar -> iväg till jogg cross och köra sluut!

Testade 90 minutarN^ idag och det var inte sååå fruktansvärt som jag hade trott. Blev lite impad av min kondition faktiskt. Hmph! Kör det igen nästa vecka. Blev lite smockat med jobb denna vecka med:

Tisdag:
    [/b] skola 8-16.30 – jobb 17-20.30
    Onsdag[/b]: Jobb#1 9.30-12.30 sen Jobb#2 14-22.30
    Torsdag[/b]: Skola 8-11har lovat mig själv ett träningspass här :)
    Fredag:[/b] friluftsdag!! Blir att gymma med ett par polare på Actic i s-tälje
    Lördag: [/b]Träning med kompisarna först och sen rugbyh!
    Söndag:[/b] Dop 15.00 och i övrigt ledig (:D)

Dagens kosthållning:[/b]

8.30: 3 skivor mörkt osötat bröd med kokt skinka + 1 glas oboy
    14.15: 1 potatis, 100 g färsk tonfisk och lax + 1.5 dl medelhavsyoghurt. Detta toppades av 3 dl kräm med knäckebröd o mjölk
    17.30: 250g pasta carbonara + 1 Proviva Active
    20.00 1 gainomax

Kände mig mätt hela dagen (lite hungrig blev jag mellan frukost och lunch) men verkar ha fått in en bättre matrytm!

Ingen träning imorgon :( men kanske på morgonen på onsdag, får se hur sent jag kommer hem från jobbet imorgon! :)

Tudelou!

Flessa wrote:
    Shrimpy is back to attack märker jag. När du är ledig från skolan för en gångs skull så drar du och jobbar, jävla workaholic :emo-thumb

Du är som jag i ytterligare en aspekt ser jag, en riktig planerare. Du har ju hela veckan färdig där ju, gött. Alltid lika kul att kolla in här och läsa om såväl livet, kosten & träningen hörru! Keep it up och lycka till på både skola samt jobb idag då. :up:

Go shrimpy, go! :D

Haha! Definitivt! Varför vila för ; ) ? Haha jo, i klassen så kallas jag ”knegarN” haha ^^

Ja men ”If you fail to plan – you plan to fail” är lite av ett levnadsmotto.. Inget som jag slaviskt följer men vid mycket schemalagda dagar så blir det enklare så med mat och så för att slippa småätandet och hålla mig mätt och funktionell hela dagen : )

Planera äger

Flessa wrote:
    Håller med, planering is the shit och det där var ett mycket bra citat som jag ska komma ihåg alltså. Men du.. vad är det här? Har du tid att på jobbet sitta och snickra ihop ett träningsschema? vad jobbar du med egentligen? ; )

Schysst matdag as always och lycka till med allt idag Knegarn! :emo-thumb

Herr Flessa! Alltid uppe så tidigt och alltid alert nog att svara! *mucho lajko* : )

Haha, ja! Jag jobbar på ett gym och en spelkedja, men det var på gymmet jag hade tid att snickra ihop ett litet program att testa :)
    Nedan följer resultatet:

Jag är osäker om det är för att jag var trött i huvudet och hela kroppen eller för min orutin kring mitt ”test” pass idag. Men det gick åt h*lvete : (

Har filmat när jag testade mig på enarmsrodd och lite frågor kring min teknik; looking good eller ”tänk på det här” ?

[http://www.youtube.com/watch?v=jxh-oL2L5ls http://www.youtube.com/watch?v=jxh-oL2L5ls%5D

I övrigt:[/b]

5 min på bandet

Enarmsrodd:[/b]

5kg*12
    6kg*15
    6kg*15
    6kg*15 (filma några set haha)
    6kg*15

Liggande rodd:[/b]

15kg*15
    15kg*15
    20kg*15

Kändes inte ens i ryggen, failteknik? Vet inte, vågade inte filma för det såg för roligt ut haha

Good mornings:
    [/b]

10kg*15
    15kg*10

Kände inget, tog mer i baksida lår. Kände att jag inte hade gjort min läxa i att studera exakt hur man skulle utföra övningen. tror det är det som gjorde att passet kändes bajs :(

Chins:[/b]

2 st
    1 st

Latsdrag:[/b]

20kg*15
    40kg*15
    45kg*6

Kommentar: tror det är för att jag inte behärskade tekniken på flera av övningarna och att jag tog chins typ sist som gjorde att passet sög. Kosthållningen förföll lite den med : /

Kosthållning:
    [/b]

8.00 70g havregrynsgröt + 1 d mellanmjölk + 3 tsk sylt
    10.00 1 skiva mörkt osötat bröd m skinka + ost
    12.30: Mix! 100g pastasallad, 70g lasange, sallad + 2.5 dl mjölk
    14.00 2 st chokladbars typ :D 490kcal ;P
    18.30: 100 g köttfärssås + 75g spaghetti + 4 dl proviva + 1 skiva osötat mörkt bröd m ost + skinka
    23.00 1 mannafrutti

Vatten: 2 liter roughly!

Måtten på maten är ögonmätta och är väldigt ungefärliga!

Imorgon är det skola + bowling, ska se om det blir träning oxå ;)

Tudelou!

Bra journal! Den här ska jag komma ihåg att titta till lite oftare

Tankar på din enarmsrodd
    Jag länkar med en annan [http://www.youtube.com/watch?v=dwimbUbPabI&feature=fvw youtubefilm ]där jag tror du ser lite skillnad.
    Det känns som du lutar kroppen för mycket uppåt. Tänk ev på att försöka hålla ryggen rak.
    Sen bör nog stödarm och stödknä vara på samma sida av kroppen, så när du kör med höger arm, är det höger fot du har i backen. Det kan hjälpa till med stabilitet och kontakt

Svanka och dra inte den upp så fort, amren alltså och ner till golvet och upp, ja filmen som alexhallgren skicka visar tydligt.

Dagen bjöd på lite skola och sen shopping! Haha, jag och en kompis deppade över snöovädret och att vi är pliketiker som åkte till skolan för en enstaka lektion…

Efter det så blev det lunch/middag på kungshallarna och smällde i mig en ”thai” måltid med räkor, cashewnötter och ris som bas.

Vi rörde oss sedan till det tilltänkta målet; Cybertown! Laserdome! Det bästa; vi var helt ensamma på hela banan! Så vi körde 4 tjejer helt solo där inne haha sjukt kul och svettigt : )

Sen har det inte blivit så mycket – Kosthållning:[/b]

8.30: 2 mackor m kalkonsalami + 1 blåbärsshot (proviva)
    11.30: 1 macka, 1 äpple, 1 glas vatten
    15.00 thailunch/middag m ris och 1 glas vatten
    20.00 1 Great. Gröt – blåbär aprikos (helt okej faktiskt, föredrar homemade though ;) )
    22.00 Blir nog något mellanmål här- känner mig hungrig ; )

Imorgon är det friluftsdag och då väntar gym + bad på sydpoolen, ska bli skooooj : D: D: D

Flessa wrote:
    Aha, härligt att jobba på gymet och ha tid till att fixa med träningsscheman på arbetstid. Jag har själv arbetat på gym men jag gjorde nytta istället för att sitta och plottra i någon träningsbok på betald tid. ;)

Självklart, palla sova bort hela förmiddagen. Även om man inte får mycket gjort och inte har något speciellt för sig på morgon/tidig förmiddag så är det alltid skönt att komma upp och vara vaken under dygnets ljusa timmar. :)

Kollade filmen på hantelroddarna med. Det jag tycker är att du eventuellt rör lite mycket på axelpartiet och (ser ut som det i allafall) arbetar lite för mycket med axel & biceps i förhållande till ryggen. Känenr du att det tar där övningen är till för att brännas? Skulle annars tipsa på att du inte går riktigt lika högt upp med armen utan stannar när du är vinkelrätt med ryggen och satsar lite mer på att arbeta med just ryggpartiet.

Rock on Shrimpy och bowla lugnt ikväll! :D

Flessa: Haha jo, tyvärr var jag lite oproduktiv men det skyller jag på att allt var rondat och städat så jag hade lite tid över + tog en del av lunchrasten : D

Towtally agree with you, nu under dessa mörka tider så vill man ta vara på allt ljus som finns !!

Hantelrodden: Jo det kändes mycket i axel och biceps, såg även sen när jag själv kollade på klippen att jag ”roterar” mycket med axeln… Okej! Tack! :D

alexhallgren wrote:
    Bra journal! Den här ska jag komma ihåg att titta till lite oftare

Tankar på din enarmsrodd
    Jag länkar med en annan [http://www.youtube.com/watch?v=dwimbUbPabI&feature=fvw youtubefilm ]där jag tror du ser lite skillnad.
    Det känns som du lutar kroppen för mycket uppåt. Tänk ev på att försöka hålla ryggen rak.
    Sen bör nog stödarm och stödknä vara på samma sida av kroppen, så när du kör med höger arm, är det höger fot du har i backen. Det kan hjälpa till med stabilitet och kontakt

alexhallgren: Ja vad trevligt! : D

Okej, bra tips! Tack för länken! Jo de kändes inte helt hundra, men enklast att kolla på inspelning imo för att korrigera teknik eftersom spegeln inte är så mycket till hjälp i denna övning : (

Ska tänka på dessa ord: Thanks!

LyftarBruden wrote:
    Svanka och dra inte den upp så fort, amren alltså och ner till golvet och upp, ja filmen som alexhallgren skicka visar tydligt.

LyftarBruden Okej, tack : )

Tjena Räkis!

Tekniken på rodden var lite kass, axel gav goda råd. Byt ben, ner med överkroppen, långsammare rörelse, stanna upp i övre läget och håll kvar en sekund eller två sen långsamt ner.

En övning jag gillar som attan är prone row, den tar på samma muskler men är mycket skonsammare mot korsryggen och den är svår att göra fel på.

Här är en ganska bra video

[http://www.youtube.com/watch?v=EK2sIvaC7mM http://www.youtube.com/watch?v=EK2sIvaC7mM%5D
    Man kan hålla kvar vikten i toppläget längre än snubben gör. Värt att testa kanske.
    :)

Tja dagen blev inte riktigt som tänkt… Snöovädret är orsaken till största delen av det… Vaknade och insåg att inga bussar går, ringde min kompis och sa att vi skulle skita i friluftsdagen.. Men hon körde ”jag åker ändå, snälla häng med” – kortet och jag tvingade mig ut i snöstormen för att halvvägs inse att inga tåg går (!!!!)

Så vi gjorde så att vi gick till affären och handlade lite ingredienser för att åka hem till mig och gjorde lunch + smoothies och kollade in ”Sex and the city 2” filmen och mängder av ”Glee” !! Ingen träning, men blev lite plugg i slutändan! :)

Imorgon är det aktivitet iaf! Gym/löpning, spelar ingen roll !

Dagens kost:[/b]

8.00 2 skivor bröd m kalkonsalami + 1 glas mjölk
    9.30 4dl smoothie
    12.00 äggröra på 5 ägg, sambal oelek och vatten
    13.30 1 banan
    16.00 1 gainomax
    17.30 Tacos
    22.00 3 dl smoothie + 1 dl havrefras m vatten att dricka

Gober wrote:
    Tjena Räkis!

Tekniken på rodden var lite kass, axel gav goda råd. Byt ben, ner med överkroppen, långsammare rörelse, stanna upp i övre läget och håll kvar en sekund eller två sen långsamt ner.

En övning jag gillar som attan är prone row, den tar på samma muskler men är mycket skonsammare mot korsryggen och den är svår att göra fel på.

Här är en ganska bra video

[http://www.youtube.com/watch?v=EK2sIvaC7mM http://www.youtube.com/watch?v=EK2sIvaC7mM%5D
    Man kan hålla kvar vikten i toppläget längre än snubben gör. Värt att testa kanske.
    :)

Gober: Haha ja, efter en titt igen på videon och efter era kommentarer så insåg jag att min teknik behöver sig en liten boost. Men tack för videon, ska testa igen imorgon – kommer med ny film så får vi se om det blivit bättre!

Ska även testa den där övningen ;)

Flessa wrote:
    Håller med, alltid gött att vara uppe. Sköna updateringar som vanligt och det låter som om att du haft en sjukt kul dag. Ha så skoj idag med på friluftsdagen och kör hårt på gymet! :up:

Flessa:
    Flessa my man! Alltid skönt med dina regelbundna kommentarer, hörde om psyk och hoppas innerligt att det hjälper och tappa inte motivationen! Du kan klara det här!!

Hear ya’ll tomorrow, tudelou!

Igår så hann det inte med uppdatering, polarn fyllde 20 så det blev en liten krogrunda och förkrök. Men träning hanns med!

10-11.15 så blev det intensiv Box där jag körde på och blev mer eller mindre helt slut styrkemässigt. Ingen träningsvärk dock men det kan vara skönt för omväxlingsskull…

Glömde filma enarmsroddtekniken, fick hjälp av en kompis i tekniken igår så när jag drar till gymmet nästa gång så filmar jag ;)

Kosten igår:

8.00 2 skivor osötat bröd m kalkonsalami + 1 glas vatten m c-brus
    11.20 1 gainomax
    13.00 200 g pasta m 1 paket knaperstekt bacon + 1 liten lök + 2 ägg gulor, parmesan och 200 g broccoli – YUMMY!
    17.30 70 g fläskkotletter + 70 g ris + 150 g sallad, cola zero att dricka
    21.00 1 smootihe (innocent) + 100 g kexchoklad

Resten av dagen/natten: Alkohol ;) Blev 2 cider + 2 smirnoff – ingen jätteblöt kväll med andra ord. Men dans blev det i fulla drag! Parttyyyyy!

Hörs imorgon; då är det uppdyk i plugget och jogg cross på kvällen!!

Tudelou!

Måndagar är bra dagar med mitt schema, börjar antingen 13.30 eller är ledig! :D

Idag var det s.k. ”uppdyk” på Brandstation vilket innebär att vi kör en vanlig rökdykning i containeranläggningen (där vi har dessa övningar) men idag var det HELA anläggningen (har haft delar av den innan) och med ”okänt antal offer” blabla…Jag och längsta killen i klassen gick in och började starkt, men efter 10 minuter så tog syret slut för min kompis och vi missade en docka på vägen in…Ingen höjdarinsats, men annars gick det bra… Tufft fysiskt dock :(

Sen var det att åka till Friskis och Svettis Kungsholmen och köra 80 min Jogg-cross! Det var sjukt kallt (-12 C) och jag hade bara underställströja + t-shirt…. Men det gick bra! :)

Ska bli skönt att sova nu dock….Imorgon blir det ingen träning utöver skolgympa för jag går i skolan mellan 8-16 och sen jobb mellan 17-22.30 :(

Dagens kost:

8.30 PastaCarbonara! (kär i denna maträtt

Flessa wrote:
    Du ligger i som vanligt din arbetsnarkoman! Det är alltid lika kul att kolla in här. Keep it up och jobba lugnt idag. :up:

Välkommen tillbaka herr Flessa! Kul att du svänger in här, hoppas det går bättre för dig nu :) Lycka till imorgon på teorin! Håller tummarna!!

Haha jag jobbar alltid lugnt (a)

Ingen träning idag – dagens kost:[/b]

8.00 (försov mig) – 2 skivor mörkt osötat bröd med smör och leverpastej + 1 skål med 3 dl mjölk + 1.5 dl havrefras
    11.30 2 st fiskhamburgare (urghll…) + ½ bakad potatis + 1½ glas vatten
    13.30 1 äpple
    16.00 5 dl risgrysgröt, 2 dl mjölk + 1 msk sylt
    18.30 1 thaisoup (soup in a cup) + 1 energybar

Imorgon är det antingen en kall springrunda med jogg crossen igen alternativt gymmet… Har tappat mycket styrka och vunnit otroligt mycket kondis så kanske blir en sväng in på min nya period av explosiv styrka ! :)

Hörs imorgon, Tudelou

Jahopp, inhopp på jobbet idag och delaktighet i en kompis borttappade plånbok ledde till utebliven träning idag…. Det sög rätt rejält, var väldigt taggad på ett överkroppspass…Ett välbehövligt ett, har sjunkit i styrka sjukt mycket på sistone – måste bara ta mig till gymmet!

Det hela hjälps inte av att jag har tackat ja till jobb imorgon och fredag kväll som förhindrar träning ända tills lördag…Måste klämma in ett pass på söndag oxå annars dör jag :(

Har mycket jag skjutit upp tack vare jobb och träning, men ska försöka prioritera bättre nästa vecka då jag hittills endast har ett skift att jobba… Lovar inget – men ska försöka, det hjälper ju bara mig själv i slutändan…

Ohwell, dagens kost blev:

9.30: 3 skivor mörkt osötat bröd med frön, leverpastej o smör som pålägg och ett glas smultronsaft
    12.00 3dl yoghurt + 1 dl havrefras + 1 banan
    15.30 1 McChicken Jr
    18.00 1 Tomatsoppa ”soup in a cup”
    19.30 1st keso Mellanmål (supergoda och superpraktiska!!)
    22.00 1 lkiten bit köttfärspaj m en liten klick creme fraiche naturell
    22.30 1 manna frutti

Hörs imorgon ang kosthållning och reflektioner kring min träning och dess framtid, tudelou tills dess!

Fan, inställd lektion idag tack vare våran lärare som har mer frånvaro än vad hela vår klass sammanslaget har… Men jag klagar inte, kunde då åka till jobb#1 och lämna nycklar.

Kom hem och hade 5 h innan jag började jobb#2 så jag satte mig och pluggade i 3½ h samtidigt som jag kollade klart på Glee Season 1

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 103 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.