- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 februari, 2011 at 17:45 #350185Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Jasså? Viktnedgång på G? Är nog smart det där med att du vill försöka få åtminstone lite rutiner när det kommer till matintaget. Låter som att det blir ett bra upplägg det där med ”kvalitativ mat när jag är hungrig tills jag är mätt”. Efter ett tag så blir det nästan så att man är som en klocka och blir hungrig på nästan precis samma tider varje dag med diff på någon kvart/halvtimme eller så, vilket är skönt.
Sedan är det verkligen ingen tråkig Dagbok, alltid lika kul att kolla in här då du uppdaterar och skirver och delar med dig av dina tankar vad gäller precis allt. Sjukt läsvärd och riktigt underhållande.
Kör på nu Shrimpy och jobba lugnt din arbetsnarkoman. :up:
Yes, har studenten i slutet av maj så en liten nedgång på ngt kilo är det som eftersträvas. Det är inget större problem utan handlar endast om att styra impulshandlandet och skaffa rutiner så det kändes givet iochmed etablerandet av denna dagbok
Ja precis! Då blir det enklare att planera och kunna styra vikt upp/ner
Tack så hemskt mycket för de vänliga orden Flessa!:o Jag uppskattar din närvaro i dagboken och de peppande orden du alltid har med dig! Trevligt att ha dig som läsare !!
Haha ja tack! Lycka till du med iochmed ny uppkörning i mars och ät nu ordentligt i helgen !!
19 februari, 2011 at 14:40 #350186Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Precis, är riktigt skönt med att ha åtminstone lite rutiner vad gäller maten och träningen. :up:Kul att du tar studenten, vad är det du läser för något?
Lätt och tack detsamma hörru. har sagt det förut men säger det igen… Go Shrimpy, go
Yeah! Jag läser Samhälle – Räddningstjänst
Yeaaaaay! u2!
Okej, dagens reflektioner och gårdagens intag:
Reflektioner:[/b]
Denna vecka sög träningsmässigt, endast 1 genomfört pass av 4 planerade. Dagens rugby blev inställd tack vare de 20 minusgraderna och det ansåg vår coach vara för kallt att springa och göra passövningar i. Personligen – jag var redan påväg till träningen, var sjukt taggad och har verkligen saknat rugbyn eftersom det itne blev träning förra veckan heller. Det är mitt sätt att få ut allt inom mig. Längtar sjukt till 4-6 mars då vi åker till Växjö för en rätt stor Rugbyturnering!I övrigt: Trots att jag planerar, fixar iordning och strukturerar upp min tid rätt bra så kan jag inte komma ifrån det faktum att jag är rätt lat. Jag har jobbat mot den latheten hela tiden nu under veckorna, men nu under denna vecka tog slukade den mig. Vilket får mig besviken på mig själv eftersom det är jag som styr, kunde lika gärna tränat och sovit bättre men det blev film istället. Kunde inte ens vara konstruktiv nog att plugga. *suck*
Gårdagen:[/b]
6.30 3 skivor mörkt osötat bröd m smör + leverpastej + 1 glas multivitamin brus
11.00 70 g potatis och 100 g stek med 100 g grönsaker + 2 glas vatten + ½ knäckebröd
15.00 2 hg smågodis
18.00 1 banan och en kopp kaffe (dricker normalt inte kaffe, men var sjukt trött efter godisets sockerbomb och behövde vara alert på jobbet..)
21.00 1 banan
22.30 ½ barn pizza (vesuvio)
00.00 3 dl popcorn + 1 bonaqua citron
03.00 1 McDonalds äppelpaj + 2.5 dl äppeljuiceIgår var en hektisk dag:[/b]
8-14 skola
16-22.30 jobb (skulle stänga själv för första gången…Ni anar nog inte hur skrämmande ett tomt gym är när man är ensam och allt är nersläckt *eeek*! )
00-02.00 – nattbio, såg ”Sanctum” som var rek0…4/10
Hemma 4! Sova 3 h och sen gå upp för att inse att man kunde sovit vidare eftersom rugbyn var inställd….FAILIdag så har jag hunnit vakna, titta på tv och ätit carbonara (kär i den maträtten assow
21 februari, 2011 at 00:04 #350187Anonym anvandareMemberDagens känsla är besviken. Jag hade min kusin över idag och vi kollade på film, spelade lite kinect och allmänt chillade hela dagen. Så jag har knappt rört på mig alls idag. Inte nog med det, jag åt fastän jag inte var hungrig och gav mig inte hän åt mitt löfte att minska sötsuget genom att undvika socker direkt efter jag ätit en större måltid exempelvis lunch, middag etc. Så jag misslyckades idag – både på träningsfronten men även på kostfronten. Imorgon hoppas jag att jag vaknar med mer ”jävlarannamma” och inte tappar motivationen.
Dagens kost:[/b]
11.00 havregrynsgröt m mjölk + jordgubbssylt + 1 multivitamin brus
14.00 5 dl smoothie (homemade22 februari, 2011 at 06:58 #350188Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Ibland så blir inte allt som man tränkt sig hörru men det är bara att leta upp Shrimpyandan som finns där inne så rullar det på bra ska du se. Hoppas att du drömde gott nu då och lycka till på joggcrossen.Ja så blir det ibland! Haha sure will, ska bara hämta hund o lykta! Tack!!
Dagens träning + kost:
Jogg Cross 90 minuter;
– Var så sjukt omotiverad och oinspirerad att springa. Innan passet trodde jag det berodde på ren lathet och övertygade mig själv att genomföra passet för att ”det skulle kännas så mycket bättre efter”. Men nej… Kunde tagit ut mig mer och ville bara hem o sova…Så jag hoppas på att Rugbyn ikväll gå bättre!!
Kost:
10.00 70 g havregrynsgröt + 2 dl mellanmjölk + 1 tsk jordgubbssylt, 1 multivit brus att dricka
13.00 1 surdegsknäcke m kokt skinka + paprika och en banan
15.30 korvstroganoff m ris, 100 g broccoli + 3 dl vatten
16.00 2 mockarutor
20.00 1 smoothie + en wasa knäcke
22.00 3 dl yoghurt m havrefras o kanelUpdate ikväll från rugbyn, tills dess – Tudelou!
22 februari, 2011 at 23:00 #350189Anonym anvandareMemberGodkväll![/b]
Idag har det bjudits på en bra tränings och matdag!
Det blev ca 60 min Rugby ute i -15 grader med 6 deltagare + två iskalla tränare. Vi körde mycket 7’s spel och tack vare kylan + det frysta konstgräset så blev det mest lätt kontakt i kombination med passövningar. Det hela var inte så mycket till fysiskt krävande men jag ser varje träningstillfälle som en chans att utvecklas och ta till kritik så jag kan bli bättre.
En film som brukar ge mig motivation, speciellt på vårkanten då man kan se sådana här filmer och bara ge sig ut och springa på direkten! (inte för att det är vår än – men det får mig att längta mer än vanligt!! ) Enjoy:
[http://www.youtube.com/watch?v=zFVGdZOhlL0]
Dagens kost:[/b]
06.30 70 g havregrynsgröt m 2 dl mellanmjölk + 1 tsk jordgubbssylt. 1 multi brus att dricka till
10.45 köttgryta m bulgur + sallad. 2.5 dl mjölk att dricka till
13.30 1 banan
15.30 1 surdegsknäcke m jordnötssmör o jordgubbssylt (va tvungen att testa – det var för övrigt vidrigt)
17.00 Tagiatelle och köttfärssås med babyspenat + 100 g broccoli, vatten att dricka
21.00 whey 80 (vatten + pulver), 1 äpple + wasa knäcke
22.15 3.5 dl blåbärsyoghurt m 1.5 dl havrefras m kanelMorgondagen:[/b]
Imorgon så planeras ytterliggare konditionsträning iochmed jogg cross 18.15, ska nog köra 90 minuters programmet och hoppas det går bättre imorgon än i måndags! Jag kommer förhoppningsvis köra ett mycket efterlängtat gympass på torsdag (blir ett helkroppspass!!!) som det har dröjts med allt för mycket i denna dagbok med tyvärr
Vi hörs imorgon, godnatt och såklart – tudelou!
23 februari, 2011 at 21:51 #350190Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Shripmy is back on track ser jag. Precis som jag sa igår så har ju alla både bra och dåliga dagar och efter regn kommer solsken som du märkte. :emo-thumbSjukt att du är upp innan klockan sex och inte lagt dig ännu när klockan är elva på eftermiddagen, evighetsmaskin är vad du är, haha! Fortsätt kämpa Shrimpy. Det är alltid lika kul att kolla in här. : )
Ja för faen! Jo, du har så rätt så herr flessa
haha, det är så! När det blir plusgrader på morgonkvisten så kommer jag slänga in morgonpromenader innan oxå *längtar* ! Tack för stödet, I will!
Dagens träning, kost o tankar:
[/b]Träning:[/b]
Skulle åkt o jogg crossat 90 min, men jag vägrar köra mer ute i -20 så jag valde att dansa med kinect hemma i värmen en 30-40 mins (aktivt). Blev lite mer men det var för att det är så jävla kul! Igentligen om jag inte vore en sån gymråtta och tränar ständigt ute så skulle jag nog investera i träningsspelet till kinect med en virtuell PT som guidar styrkeövningar och kondition (inte för att jag vet hur konditionsbiten ska stimuleras mer än på dansspelet…). Fast det skulle jag bara använda nu under dessa kyliga dagar, annars är jag mestadels ute o tränar : D
Kost:
[/b]
8.30 Sedvanlig havregrynsgröt, mjölk,sylt o multi vit brus !
11.00 kebab + tricoli pasta med kebabsås och sallad
16.00 1 frökuse macka m leverpastej
17.30 kyckling m vinsås o potatis, 50 g broccoli (24 februari, 2011 at 23:27 #350191Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Jag håller med dig totalt Shrimpy! Det är jävligt skönt att komma ut på morgonkvisten när det är ljust och relativt varmt men när det är svinkallt och bäcksvart så är det en annan femma.Dansa kinect, där ser man, det låer ju kul ; ) Om man tappar lite styrka på grund utav att man inte gymat på ett litet tag så är det lätt att ta upp sen igen och vara tillbaka där man var innan ”uppehållet” så du behöver verkligen inte oroa dig! Som vanligt alltid lika kul läsning här och jag tycker verkligen att denna Dagbok borde flyttas till seriösa träningsjournaler, förfan : D
Keep it up kompis! : )
Ja! För faen, det får ju räcka med att man går till bussen i detta väder
Yeah! Kinect äger, det är inget optimalt att ”träna” regelbundet gentemot vanlig styrketräning/kondition. Men den ökar min rörlighet och erbjuder ett alternativ till träning när det är för kallt ute ; D
Kanske… Men det svider att känna sig svagare *gulp* 😥
Kul att du tycker det : D Nae, när jag håller en bättre rutin på styrkan så kanske jag kan tänka mig att eventuellt överväga att flytta den dit ; ) men uppskattar stödet Flessa!
Kör hårt du med!!!!
Dagen 24/2![/b]
hade officiellt ingen skola idag (=ledig) men pliktetiker som man är så åkte jag till skolan till 13 och pluggade matte, pedagogiskt ledarskap och engelska i sammanlagt 3 h. Innan det så hade mamma tvingat med mig på mitt första ”Spinning” pass sen 4 år tillbaka :ph34r:
Allt jag har att säga är att jag trodde inte det skulle vara så jobbigt, men samtidigt inte att det skulle gå så bra som det gjorde! Känner mig nöjd med de 45 minuterna jag lyckades hålla ut! :yahoo:
Tänkte ju slänga in ett styrkepass efter skolan, men tack vare SL så kom bussen sent och det gjorde att jag i sin tur missade min andra buss och hann då inte med ett pass innan jobbet (hade 45 minuter på mig, hinner inte äta + träna + duscha på det tyvärr … ). Så jag hoppas att jag tar det imorgon!
Kost:
[/b]
8.00 Havregrynsgröt + multivit brus
10.15 1 gainomax
12.00 scrambled eggs + bacon på 4 ägg + 1 baconpaket
17.30 1 weight watchers mexicana middag, 70 g kyckling från igår + 2 bananer
21.30 1 banan
23.00 100 g keso + 100 g bär m kanel– Känner mig nöjd med dagens intag, drack endast coca cola zero och vatten under dagen och avstod från flera frestelser (hemmagjorda mockarutor och små, men otroligt frestande mini blåbärsmuffins på jobbet!)
Kommentarer:[/b]
Dagen i sin helhet är jag nöjd med och hoppas verkligen jag kan hålla den här rytmen under en längre period. Jag håller som tidigare nämnt – ingen strikt diet, utan siktar på en långvarig kosthållning som jag nu innan rugbysäsongen drar igång på riktigt kan rikta mot nedgång. Vi får se hur långt jag nått ! Imorgon ska jag fota, mäta och lägga upp
Stay tuned, Tudelou!
28 februari, 2011 at 12:03 #350192Anonym anvandareMemberHelgen var en upptagen en med Rugby, utekväll och mycket återta förlorad sömn. Så jag uppdaterar idag med bilder på dagsformen och eventuella mått så man kan se hur jag förbättrats/försämrats.
28/2:[/b]
Midja: 83 cm
Biceps (spänd): 31.5 cm
Axelvidd: 105 cm
Framsida lår (spänd): 50 cmFör två veckor sen (14/2):[/b]
Midja: 84 cm
Biceps spänd: 33.5 cm
Axlar: 112 cm
Framsida lår (spänd): 50.5 cmKan man verkligen tappa 7 cm över axlarna under 2 veckor :S ? och 2 cm på bicepsen ?
Bilder på dagsform![/b]
9 mars, 2011 at 14:54 #350193Anonym anvandareMemberInte mycket nytt här på länge, men det är mest för att både mat och träning har gått som på räls med både målet att träna minst 3-4 ggr/vecka och bara äta när jag är hungrig för att lägga av med småätandet och påbörja en sund inställning till viktnedgång.
Så jag återkommer om en senare stund med resultat och mått
Tills dess – Ciao.
9 mars, 2011 at 20:45 #350194Anonym anvandareMemberstarka armar, men framförallt ben verkar konstigt att du skulle tappat flera cm på 2veckor, det är nog något lurt med det där. Muskler tappar du ju inte på 2 veckor om du inte legat med någon köttätande bakteri i kroppen
10 mars, 2011 at 19:43 #350195Anonym anvandareMemberGober wrote:starka armar, men framförallt ben verkar konstigt att du skulle tappat flera cm på 2veckor, det är nog något lurt med det där. Muskler tappar du ju inte på 2 veckor om du inte legat med någon köttätande bakteri i kroppentackar tackar! Ja det var det jag också ansåg lite besynnerligt, jag misstänker att felkällan ligger i hur jag mätte! Måste vara så…:nerd:
31 mars, 2011 at 07:56 #350196Anonym anvandareMemberJikes, jobb och skola tar verkligen mer tid än man vill ibland Nu har det gått ungefär en månad sen mitt senast inlägg och jag har inte hunnit vara på gymmet för att varken löpträna eller styrketräna Jag har lovat mig själv att jag ska bara styra upp plugget (2 månader kvar sen studenteeeeeen) och lugna ner mig med jobb så jag kan prioritera rugbysäsongen ! Ingen träning denna vecka tyvärr men uppkörning, födelsedag och annat gott följer nästa vecka så vi hörs förhoppningsvis snart!
27 april, 2011 at 15:06 #350197Anonym anvandareMemberSådärja, nu fick man hela maj ledigt och jag har kommit igång med träningen igen. Återkommer med fulla träningspass snarast, men så länge så rapporterar jag gårdagens rugbyträning:
1½ h:
– tacklingar
– taktik
– Touch RugbyTräningen var super och välbehövlig men orken har försvunnit under de månader jag jobbat istället för tränat så det är bara börja om igen >_
27 april, 2011 at 22:55 #350198Anonym anvandareMemberSåja! äntligen en uppdate.
Kör hårt nu :emo-thumb7 maj, 2011 at 20:35 #350199Anonym anvandareMemberYeah!
Vi hade träningsmatch idag mot enköping och jag fick spela en position jag normalt sätt inte lirar. Men under omständigheterna så blev lagprestationen okej och min egna blev kass. Men så är det, bara träna hårdare i veckan och ta nästa helg.
sammanlagd rugbyträning denna vecka: 5h
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.