- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 maj, 2011 at 12:07 #350200Anonym anvandareMember
Ska lägga upp en bra bild från rugby matchen senare, idag bjuds det på 1.5 h rugbyträning med gymnasietjejer som ska träna inför gymasie SM. Rätt så skoj.
Imorgon blir det vanlig träning inför helgens match, sen onsdag = springa intervallerTorsdag = Rugby
Fredag = uppladdning
Lördag = match11 maj, 2011 at 09:14 #350201Anonym anvandareMemberTräningen med gymnasietjejerna i måndags gick bra, inte så fysisk krävande som vår vanliga träning eftersom vi mest hjälpte till.
Sen igår var det riktig träning och mitt flås måste upp, därför är det gym och intervaller ikväll! Men träningen igår var awesome, var kvar 1 timme och körde klunghalvsträning oxå för kaptenen är kanske inte helt frisk till ´på lördag… Vi får se! enjoy så länge, hörs imorgon!
12 maj, 2011 at 08:43 #350202Anonym anvandareMemberIgår (11/5): Benpass med polaren (intervaller skippades – pluggade ist)
Uppvärmning, 10 min crosstrainer
Marklyft:
25kg*15 rep*3setUtfall:
Kv+5kg*15
kv+10kg*15
kv+15kg*15Crunches:
20st
20st
25 stVadpress:
40kg*15
40kg*15
35kg*15Benpress:
110*15
120*20
110*15Helt okej pass, tränade lite lugnt idag för jag dels inte tränat benen p ågymmet på lääääänge(för länge…) och sen för att polaren aldrig gymmat förut och ville bli presenterad för ett bra benpass så det blev lite teknikträning. Men skoj! Lite känningar i benen har jag idag ändå
Rugby ikv, hörs sen!
12 maj, 2011 at 21:36 #350203Anonym anvandareMemberRugbie idag, 2 h. Gick bra, kändes sjukt skönt att springa, blev typ inte trött i benen trots att jag grävde hos en polare i en timme idag… Hrm!
Vi övade inkast och klungor (bilder nedan). Man lyfter en person vid inkast i rugby för att få höjd och kunna luras vart man ska lyfta etcetc. Det är skoj! men inte om man tappas när man blir lyft… Grrr
Men match på lördag, gonna be awesome! jag fick favoritpositionen denna match! GRRRRRRYMT
hörs på lördag peepz
14 maj, 2011 at 16:31 #350204Anonym anvandareMemberHade första seriematchen idag. vi förlorade med 7 – 15. (ett ”försök” = ett mål = 5 poäng) och sen får man en målspark efter som man kan få 2 poäng av. Men vi gjorde en jäääävligt grym match. Förra året förlorade vi typ mot dem med 58-5 typ. Så vi utvecklas och vår coach är otrolig.
Bilder kommer!
17 maj, 2011 at 10:44 #350205Anonym anvandareMemberHere comes ze pictures
Rugby
18 maj, 2011 at 09:08 #350206Anonym anvandareMemberOmgeee, igår var det rugbyträning igen. Vi ska i helgen delta i något som kallas ”7’s” d.v.s. man spelar Rugby med 7 man på hela 100m*50m planen. Detta innebär att man har otroliga ytor att täcka i försvar och att springa på i attack. Igår tränade vi lite på strategi kring detta och personligen var jag sjukt omotiverad. Det blev en bajsträning men jag sörjer det med en springrunda/gymbesök ikväll. Ska bli ordning på kondisen som släpar
18 maj, 2011 at 19:52 #350207Anonym anvandareMemberBlev en liten springrunda med mamma iaf. För att trösta mig i allt plugg och att det inte är någon rugby idag
Blev ca 2.8 km på ungefär 19 minuter. Lite höftat. Vi sprang i terräng med mycket upp-och-ner backar men det var skönt att springa av sig lite. Lite nervöst inför Vårruset nästa vecka som är 5 km, eftersom målet var att ta förra årets tid på 25.25… Men vi får se, det handlar inte bara om kondis. Vill lova mig själv att jag spurtar den sista kilometern men vi får se
Imorgon = Rugby!
Fredag = Gym/springa igen
Lördag = 7’s turnering i Enköping. –> Mycket rugby…
Söndag = Gräva hos en polare + jobba…Vi hörs imorgon! Peace out!
19 maj, 2011 at 07:19 #350208Anonym anvandareMemberRawr (=godmorgon)…
Blev just klar med en morgonpromenad på 5.6 km på närmare en timme. Morgonpromenader äger, sjukt effektiva och man blir pigg resten av dagen. Det enda är att det är sjukt segt att ta sig upp ur sängen på morgonen Men jag går med min mamma så det blir lite enklare att ta sig upp då man har lovat att göra det.
Resten av dagen blir skola + plugga matte c (nationella imorgon *cry* ). Sen Rugbyträning ikväll… Inte så taggad faktiskt…Hoppas denna träning blir bättre än den i tisdags..
Hörs ikväll eller imorgon! Peace
19 maj, 2011 at 22:11 #350209Anonym anvandareMemberRugbyträning idag igeeeeen… Blev ca 90 minuter. 7’s träning. Omotiverad. Lite folk. Tråkig träning. Sol = mycket bra. Vi är inte redo för matchen på lördag. Men nu kör vi. Matte Nationella imorgon – fullt ös medvetslös. Sen turnering på lördag… Hoppas det går grymt!
20 maj, 2011 at 23:22 #350210Anonym anvandareMemberBar sammanlagt 2 ton jordsäckar för en polare som gör om i trädgården. Med lillebrors hjälp tog det väl en 1.5h sammanlagt med att bara lasta. Köra och etc gjorde att det tog närmare 4h… Men gött när det var klart! Turnering imorgon! nervös, och trött…Får se hur det går imorgon. Otaggad – yes!
23 maj, 2011 at 09:08 #350211Anonym anvandareMemberOkej helgen avklarad!
Lördagen:
7-manna turnering i Enköping – 4 matcher
match#1: Vinst med 52-0
Match#2: Förlust med okänt
Match#3: vinst 32-0
Match#4: Förlust med 15-14Jag lyckades göra 3 stycken ”försök” (=Mål) och på det hela så var det en mycket rolig turnering ^^
Söndag
Grävde i polarens trädgård i ca 4h och tränade bort träningsvärken…Idag är det sjukt stelt haha. Blir vila idag så man klarar rugbytränigen imorgon och vårruset på onsdag!
Ska även ta en dag snart med vikt och mått igen, för att se om min vilomånad var värre än jag trodde Hörs snart!
23 maj, 2011 at 22:32 #350212Anonym anvandareMemberVilodag äger…Har pluggat för sista ggn i gymnasiet idag. AWSOME. Snart studenten *fyfan va vi är braaaaaaaa…*
24 maj, 2011 at 10:27 #350213Anonym anvandareMemberHärligt Shrimpy! Då börjar snart ett nytt liv med nya möjligheter. Jag tycker att du har prioriterat rätt som inte har satt träningen i första rummet, utan låtit plugg och jobb gå före. Var sak har sin tid!
25 maj, 2011 at 09:39 #350214Anonym anvandareMemberwaco3000 wrote:Härligt Shrimpy! Då börjar snart ett nytt liv med nya möjligheter. Jag tycker att du har prioriterat rätt som inte har satt träningen i första rummet, utan låtit plugg och jobb gå före. Var sak har sin tid!Hej Waco3000, trevligt med besökare! Jag håller med, träning är något man förhoppningsvis håller uppe hela livet. Då kan man leva med små svackor i förmån till andra projekt såsom skola och jobb! Men nu är det ju sommar och frihet hägrar!
So, igår. Jag avslutade mitt plugg och lämnade in min sista någonsin uppgift i gymnasiet! Jag firade genom att tjocka mig framför tvn (som jag inte hunnit sen i julas) och hoppade träningen… Men idag blir det vårruset och imorgon blir det rugby! Sen i helgen blir det Gbg och match där nere!
Hoppas hinna med ett gympass innan helgen är slut… Längesen !
Hörs ikväll med vårruset resultat, Peace!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.