- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 maj, 2011 at 22:39 #350215Anonym anvandareMember
Vårruset: 4.85km på 29min och 20 sek. Kasst. Förra året tog jag samma sträcka på 25min och 25 sek. Imorgon blir det morgonpromenad eller en tur i spåret innan rugbyträningen definitivt! Nu jävlar ska kondisen piskas! Nu när skolan är undanröjt så har man ju all tid i världen *visslar*
25 maj, 2011 at 22:42 #350216Anonym anvandareMemberMen hur fan går det med styrketräningen då, räkan!!??
25 maj, 2011 at 22:50 #350217Anonym anvandareMemberGober wrote:Men hur fan går det med styrketräningen då, räkan!!??Oh but it’s around the corner dear Gober.
Denna vecka:[/b] kondis + rugby.Nästa vecka =[/b] studenten, iväg till malaga i 7 dagar.
När jag kommer hem –[/b]-> Gym,Rugby + kondition! Program is to come!
7 juli, 2011 at 10:15 #350218Anonym anvandareMemberHar alltid en fin ursäkt till min inaktivitet, men i slutändan handlar det om prioriteringar.
Jag har lyckats skaffa heltid och bytt butik. Så jag hoppas att schemat gör mina träningsplaner lite enklare. Nu jobbar jag mer regulärt och har större ansvar (vice butikschef MHMMMM). Så med detta vill jag säga – Shrimpy är back in town – och har målet decembercupen 2012. Brrrr….Farligt att säga, men nu är det bara köra. Perioderna tills dess är planerade så att resten av året fokuseras på att få in träningsrutin, gå ner saktq med säkert i vikt till årsskiftet och 2012 börjar själva träningen till tävlingen
Jag hoppas kunna bjuda på dagliga uppdateringar om min träning och kost som jag har fått mycket bättre pli på ! Återkommer imorgon med träningsredovisning och kostschemat jag har planerat. Idag blir det vila för det blir att träffa en vän efter jobbet som jag ska bada med. Måste ju leva nu när det är sommar oxå
Med detta sagt:
Välkommen tillbaka om du följt sedan innan, if not: välkommen till en Dagbok med en 19 årig träningsdriven tjej vid tyglarna som är redo! Nu kööör viii!
7 juli, 2011 at 11:28 #350219Anonym anvandareMemberShrimpy is ”back in business”, lovely! Ser verkligen fram emot att läsa om din ”comeback”.
7 juli, 2011 at 17:52 #350220Anonym anvandareMemberKul med ett mål! det ska vi följa din spjuver!
8 juli, 2011 at 09:03 #350221Anonym anvandareMemberwaco3000 wrote:Shrimpy is ”back in business”, lovely! Ser verkligen fram emot att läsa om din ”comeback”.Haha kul att höra Waco! Keep yourself updated för jag hoppas kunna bjuda på det jag tidigare utlovat men inte kunnat visa helt..
Gober wrote:Kul med ett mål! det ska vi följa din spjuver!Härligt att höra Gober! Nu är det bara upp till bevis!
RAJT – Träning:[/b]
Jag jobbar 5 dagar i veckan men rätt skönt schema så antingen har jag sovmorgon till 13, eller så slutar jag senast 16. Så jag hoppas kunna införa 3-4 ggr/ veckan träning där jag mestadels kommer försöka träna styrketräning och något konditionspass.
Med tanke på att det är sommar och folk har semester så blir det lätt att man ”skippar” träningen i förmån till andra spontana upptåg, men jag hoppas kunna hålla mig flexibel till mitt schema och ändå hålla 3-4 ggr.
Kosten: [/b]
Fokuserad viktnedgång med anteckningen ”Använd sunt förnuft”. Äta är gott och bra, jag har lagt av med småätandet så nu är det bara hålla sig till normalstora portioner och försöka fördela så att proteinet är överrepresenterat till kolhydraternas förtret. I övrigt har jag ingen kostplan utan om jag håller det så så hoppas jag att jag ska kunna ha diciplinen och vettet nog att kunna käka smart
Idag:[/b]
Förmodligen gymmet idag för att väcka lite gamla muskler som har gått och gömt sig !Imorgon[/b]:
är det Rugbymatch och jag är bänkad (FML)… Får hoppas att jag får lira lite iaf… Men! Partaj på kvällen som jag tänkte ta en eller två bärs till men sen kan ja ta det lugnt ^^ Sen återstår att se om planerna blir förverkligade haha.So, with this update in mind: PEACE out
8 juli, 2011 at 10:58 #350222Anonym anvandareMember8/7
Tog en sväng till gymmet och körde 2 övningar ben och 2 övningar mage + uppvärmning såklart Var tungt och jag kände inte igen mig är jag i sån oform?! Ohwell, inte mycket mer att göra än att inse faktum och jobba upp det!
Uppvärmning: 10 min crosstrainer – 4km
Marklyft:
20 kg*15
30kg*15
35kg*15
30kg*8 – underarmarna gav upp, benen hade mer att ge!Knäböj:
30kg*15 – F*N va tungt *pinsaaamt*
35kg*15
30kg*15Situps på boll:
50reps
75 reps
100 reps – Magen är iaf i form!Plankan:
30 sek
45 sek
35 sekSå såg mitt första pass på länge ut, lite knapert men jag hade svårt att motivera mig att göra mer Dock så ska jag bita ihop, fortsätta och inte ge upp! Om 2 veckor kommer jag börja träna med farsan oxå – det kommer bli awesome!
Hörs imorgon eller på söndag om matchen
Peace ooout
10 juli, 2011 at 12:13 #350223Anonym anvandareMemberRajt… Igår så började jag på bänken men fick hoppa in efter 10 minuter – thank god! Slet som ett djur och lyckades göra ett försök och hann även med ett gult kort för att jag tog tag i en tjejs nackkrage och drog ner henne rakt på backen … det gick bra med henne och jag fick gå av 10 mina som ett gult kort i rugby innebär. Men det gjorde inte så mycket för vi vann ändå!!! Den blev det mat, partaj och hem till polarn
Idag är vilodag, sjuuuuuukt stel men lätt värt för 60 mins rugby imorgon hoppas jag hinna med antingen gym efter jobbet eller morgonprpmenad/ springrunda innan jobbet
Stay Tuned för morgondagens rapport
11 juli, 2011 at 20:36 #350224Anonym anvandareMemberSåklart blev det träning idag! Skönt! Inget på morgonen dock, är way för morgontrött… Sover nästan sämre när killen sover över för han är en täck-tjuv *grrrr* men jag har en ”utifall-att-filt” vid kanten så brukar slippa frysa ^^
Iaf! Dagens gympass – Armar + axlar och kostredovisning:
[/b]
Uppvärmning:10 min på bandet
Hammercurls:
4kg*15
6kg*15
9kg*15
9kg* knappa 15 (riktigt tungt på slutet)Bicepscurls med Z-stång:
10+5kg*15
10+5kg*4 -> 5+5kg*15
5+5kg*15Axelflyes – dubbel:
3kg*15
3kg*15
5kg*15 – tuuuuugntMilitärpress:
10kg*15*3set
HELT DÖD i armarna efter detta, så jag stretchade ut både baksida lår och armar (fortfarande träningsvärk i benen sen gympasset + rugbyn…)
Armarna lär ju inte samarbeta med mig imorgon på jobbet inte…. haha men skönt att börja lyfta lite igen
Kosten:[/b]
8.00 Havrgrynsgröt på 1½dl havregryn + 2 dl mjölk (3%) + 2 msk sylt
14.00 1st Coco Sunshine smoothie (från Naked Juice Bar22 juli, 2011 at 09:59 #350225Anonym anvandareMemberInte varit nära en dator, ätit och tränat på. Update kommer i helgen
27 juli, 2011 at 23:09 #350226Anonym anvandareMemberRaaajt, nu ha rman fått igång datorn och avsatt lite tid för dokumentering.
Tränade förra veckan tisdagen i gymmet och körde då ben + mage. glömt bort siffrorna dock : (
Igår blev det gym (armar + mage) :
Pushdowns:
7.5kg*15
10kg*15
12.5 kg*12
Triceps Extension stående över huvudet:
5kg*15
6kg*15
6kg*10Hammercurls:
7kg*15
8kg*15
7kg*13Bicepscurls EZ stång sittandes:
15kg*15
10kg*13
7.5kg*15Dips:
5st
sen gav armarna upp : /Mage – planka:
25sek
30sek
50sekSista övningen var en cirkel med 2 rundor:
– Hopprep 1 min*2
– Situps på boll 1 min*2
– Rodd 1 min*2Sen var det klartttt!!
Idag blev det ett bröst pass med 3 grabbar!
Liggandes hantelpress?
11kg*13
9kg*14
9kg*12Bänkpress:
30kg*15
60kg*4
40kg*4 – 60 kgs setet sög musten ur armarna…baaaah
50kg*10 – tog en längre vila då gav armarna sin vanliga pumpCrosscables drag:
25Kg*15
25kg*15
20kg*10Knäståendes cablecross underifrån (svråt att beskriva, den var ”hemmagjord” ; ) )
20kg*15
15kg*15
10kg*10Blev helt slut på slutet, så det var skönt att avsluta passet sen ^^ grabbarna berkade inst lika trötta som jag ; ) : D
Seg på uppdateringar jag vet, för ingen kostlogg för tillfället så den uppdateras så fort jag får struktur på grejer ; ) Dagens dock:
12.00 En skink, räk, mussel – pizza!
17.00 1 smoothie
20.00 Kycklingsallad
20-23.00 Smågodis, 1 skiva baguetteungefär 2-3 liter vatten har intagits under dagen
PEACE
3 augusti, 2011 at 00:45 #350227Anonym anvandareMemberJobbar på livspusslet..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.