Samir goes stenhård.. Min tur nu. Vägen till mitt första SM

Home Forums Dagböcker Samir goes stenhård.. Min tur nu. Vägen till mitt första SM

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 316 through 330 (of 662 total)
  • Author
    FEVER wrote:
    Nu är det fritt fram att komma.
    Skicka PM, så kan vi diskutera vidare våra äventyr:emo-thumb
    Nu när du börjat med Salsa kan du ju tävla i Fitness med:P

japp absolut ..skulle vara skönt om jag kunde få ordning på handleden först bara.
    Men jag e i princip tillgänglig varje helg. Skickar pm.

popeye wrote:
    Måste instämma med Martin. riktigt bra framsteg. Håller med om att är det nått som kan förbättras är det ryggen. Det är ju alltid nått som släpar lite! Men grymt impad av fysiken, ser ut att vara i bra form trots allt glass/godis ätande ;). Fan kommer att vara tokigt att se den där fysiken på en vikt av 68kg!

keep goin!:emo-thumb

tack ..era ord värmer verkligen och får mig att bli än mer sugnare på att ge gärnet =)

haha säger detsamma om att det ska bli intressant att se när det e klart
    Ps jag får väga 69 kg :D

N4S wrote:
    samir, av ren nyfikenhet undrar jag hur länge du har tränat, alltså hur många år?

augusti 2003 började jag träna, så det e snart 4 år sen och då har jag hunnit med en tävlingsdiet innan och en slappissemester på tre månader med taskig träning.

har haft en hel del annat för mig de senaste dagarna så skrivandet har blivit lidande …jag måste lägga mig nu med

Men jag lovar att rapportera dagens benpass, lördagens bröst/tricepspass och slänga in någon film imorgon ..

hang on guys :)

Samir wrote:
    augusti 2003 började jag träna, så det e snart 4 år sen och då har jag hunnit med en tävlingsdiet innan och en slappissemester på tre månader med taskig träning.

kan ju inget annat än att bara gratta dej för de fina resultat du har lyckats med under dina 4 år och du kommer säkerligen att komma lväldigt långt har jag en känsla för mig, denna journal ska följas med glädje, tummen upp :emo-thumb

PS: Du är inte dålig på att mata i dej socker du :)

Samir wrote:
    Haha det var ju en kassbild ju.

Lägger upp nån film från dgens pass istället

tyckte jag inte.. :emo-thumb
    ja lägg upp video’s,men det får du väl inte lägga upp här?

sh0w wrote:
    tyckte jag inte.. :emo-thumb
    ja lägg upp video’s,men det får du väl inte lägga upp här?

Klart jag får. Det e en träningsvideo. Och om jag inte får det så får dem väl flytta journalen till ett mer passande ställe.

En film där jag drar en 12:a på 145kg i böjjen vägandes 76kg.

[youtube=dqWR6gEGDcE]

Samir wrote:
    Klart jag får. Det e en träningsvideo. Och om jag inte får det så får dem väl flytta journalen till ett mer passande ställe.

En film där jag drar en 12:a på 145kg i böjjen vägandes 76kg.

[youtube=dqWR6gEGDcE]

Duktigt Samir! :emo-thumb
    Fast det vet du ju redan..!
    Sjysst film..!

Ja då var snart denna dagen slut också…

Har varit sjuuuuuukt trött idag. somnade på dass på jobbet :D
    Har varit snuvig och jävlig med. har kurerat med echinagard och grejjer nu ..käkat hemmagjord glass på färska jordgubbar, kesella, vatten och sötningsmedel.

Hoppas på att förkylningen inte blir värre bara så man kan dra i gång träningn så snart som möjligt. Vilar helt tills jag känner mig hundra. Blir bara några promenader under tiden.

Så träningen idag har bara blivit en lätt promenad på runt en timma.

Maten idag har varit denna.
    Frukost: Havregryn med kesella, russin, honung, kakao, kanel, kardemumma, linfrön, solrosfrön, vatten och sötninsgmedel.
    Mellanmål kesella + mrötter
    Lunch ris med lax och bbq sås
    Mellanmål kesella + mrötter
    Mål tonfisk
    Sov en och en halv timma
    Mål lax och färska jordgubbar
    Mål glass på kesella, färska jordgubbar och sötningsmedel

Totalt ca 2600kcal

Du med din glass fettish :) hoppas du kryar på dig dude, härligt med nya pics och filmer gillar denna journal stadigt! :) :emo-thumb

Körde ju ben igår också.

Har sjuk träningsvärk i framförallt vaderna. Fasst all under bältet värker typ :emo-thumb

Blev ett riktigt grymt pass med bra motivation och ork genom hela.

Så här såg passet ut:

12/6
    Exhale

Knäböj
    145*12 (har tidigare jort en 12:a på 150 vägandes 7-8 kg mer så detta får gå som ett PB )

Enbens sitande benpressar
    100*15
    50*14

Sissy squat.
    kv* tappa räkningen här

Benspark

45*13

Liggande lårcurl
    35*18
    40*9

Stela hantellyft
    15*22
    17.5*14
    20*9

Körde sen ett par set sittande vadpress

Ett riktigt grymt pass som sagt. Film på böjjen ligger ett par inlägg ovanför.
    Fortfarande bra ökningar i det mesta som körs trots två veckor in i dieten ..känns bra styrkemässigt hittills. Får hoppas förkylningen släpper snart också.

Gårdagens mat var denna
    Frukost: Havregryn med kesella, russin, honung, kakao, kanel, kardemumma, linfrön, solrosfrön, vatten och sötninsgmedel.
    Mellanmål vaniljkvarg
    Lunch ris med kyckling och bbq sås
    Mellanmål yoghurt
    Mål haverynsgröt med kesella, kanel och funlight
    Innan träning :en portion wellnessglass
    Under träning drink på ca 30g kolhydrater
    Mål fiskbullar, laxfile och knäckemackor.

Totalt ca 3300 kcal

Körde ju ett pass i lördags också som jag inte rapporterat. Som vanligt på ätardagarna så kördes, Bröst, triceps och vader.

Passet såg ut så här

9/6
    Fysiken

Bröstpress
    85*20
    90*10
    75*11

Incline bröstpress
    52*17
    45*14

Flyes i maskin
    66*7
    52*8

Incline bänk i smith
    70*12
    75*4

Pushdown
    50*20 var för lätt så jag sluta
    54*17
    59*12
    50*9

Dips =) (första gången jag har kunnat köra det sen handledsskadan)
    Kv*10

Enarmstriceps extension

11*8
    11*4

Scullcrushers
    11*10
    11*4

Pushdown cutlerstyle
    32*12
    25*14

Ett riktigt grymt pass med fruktansvärt bra ökningar i vissa övningar medans jag tex i flyesen inte alls palla lika mycket som vanligt..

Yeah yeah …nu ska jag försöka bli frisk här ..godnatt

Shu ..

Har inte skrivit här på några dagar pga förkyldning och motivationsbrist typ. Finns liksom nte så mycket att skriva om när jag inte tränar.

Skulle ju som bekant ha ätardag idag eftersonm det e lördag, men jag tog den igår istället. hade ingen ork eller lust att vänta så jag körde på som vanligt fram till ca 14.00 då jag började äta godsaker :D

Förkylning börjar släppa så jag hoppas kunna vara tillbaka någon gång nästa vecka.

Vikten i fredags morse låg lite öve 75kg.. den låga vikten beror någ på utebliven styrketräning och lågt kcal-intag.

Idag låg morgonvikten på runt 77kg.

Har ätit hyffsat bra idag ändå.. kommer äta det jag känner för tills jag blir frisk så jag kan köra på ordentligt.

Har sen i tisdags gått ett par promenader typ. Det e väl det enda. får se hur jag gör imorogn ..beror helt på hur jag mår..och hur vädret blir.
    Hoppas dock på en tvåtimmars promenad i varjefall.

Ha det gött så länge ..
    Ciao

Krya på dig mannen, segt att bli dåligt, mycket tråkigt :(. För övrigt brutalt i benen, helt crazy alltså :).

MVH cesse

Steppen1983 wrote:
    Krya på dig mannen, segt att bli dåligt, mycket tråkigt :(. För övrigt brutalt i benen, helt crazy alltså :).

MVH cesse

tack ..

Känner mig redan mycket bättre. Känns som det börjar släppa nu …oavsett så blir det ingen styrketräning föräns ondag eller torsdag hur som helst …

Vila lite =)

Viewing 15 posts - 316 through 330 (of 662 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.