- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 juli, 2007 at 19:49 #833220Anonym anvandareMemberMATTI wrote::nod Hördu, läste förresten om att du använder dig av Esapro ngn gång, det funkar bra?, har tänkt ta och beställa det men är inte riktigt säker ännu!
Det funkar som bcaa ska funka antar jag.
Nä men det e bra grejjer, framförallt för att man dra ner lite på prottepulvret i övrigt och öka kolisrana lite och ändå få i sig samma mängd essentiella aminosyror och inte förlora stimulering av proteinsyntesen utan tvärtom stimulera proteinsyntesen mer.
Gött att slippe behöve trycka mat så fort inpå träning också.
21 juli, 2007 at 11:09 #833221Anonym anvandareMemberYeah yeah.. då var det lördag då igen ja.
Började ätardagen redan igår innan jag la mig faktiskt..
Käkar diklofenak för handleden just nu så jag e lite vätskig.. därför skiter jag i vägning och så. Hårdeheten (bortsett från vätskan då
) har stadigt blivit bättre i varjefall.ser nya ådror ibland då och då även sånna som jag inte såg förra dieten
Har faktiskt redan nu ganska sjuk träningsvärk i ryggen efter gårdagens pass. Ska berätta lite om mitt dietupplägg också tänte jag, så ni får ta del av hur jag tänker lite där.
DIETUPPLÄGGSå här ser mitt tränings och matupplägg ut i stora drag.
Börjar dietveckan på
Söndag Rensning av lördagns ätardagsbravader, brukar äta runt 1500kcal-2000kcal beroende på hur många timmar jag e vaken. Blir ofta 2-3h blandad cardio med.
Måndag Fortsätter ligga ganska lågt där med. Brukar hamna runt 2500-2700kcal och ca en timmas cardio.
Tisdag Dags för veckans första gympass. Ben står på schemat, och kör s efter två ganska låga dagar enbart för att ben inte prioriteras och av någon skum anledning så hittar jag alltid energi till att köra ben hårt Maten brukar hamna runt 3200-3300kcal
Onsdag lågdag igen. Lägger mig på runt 2500-2700kcal och ca en timmas cardio
Torsdag Precis som onsdagen. Hamnar runt 2500-2700kcal och en timmas cardio
Fredag Här höjjer maten lite först under dagen och hamnar på ca 3200kcal innan 00.00 (då jag också vanligvis brukar lägga mig. Men istället för att lägga mig vid tolv så börjar jag min ätardag då. På fredagar blir det styrketräning och det som tränas är rygg, biceps och axlar.
Lördag Ätardag. Vilket innebär fri mängd mat av allt. I styrketräningsväg blir det Bröst som e prioriterat, triceps, mage och vader.När jag Lägger träningen så här så får jag i mig nästan all mat som äts undr veckan runt dem två passen på fredag och lördag vilket förhoppningsvis också innebär att återhämtningen av dem musklerna som tränas blir mycket bättre än tex vid en dietdag efteråt, som vid benpasset.
Om benen inte växer något eller krymper någon centimeter kan liksom kvitta käns det som.
Trivs skitbra med detta upplägget och har fått sjuuukt bra träningvärk i dem musklerna som har körts på fredagen dessa två-tre veckor jag har kört så här.
Känns gott att kunna ligga lågt söndag-måndag och onsd-torsdag utan att behöva oroa sig för att musklerna inte ska få i sig den energin de behöver för återhämtning.21 juli, 2007 at 11:35 #833222Anonym anvandareMemberJag kan ju ta och skriva in gårdagens mat också.
Frukost: havregryn med kesella, kanel, russin, kardemumma, honung, linförn, solrosfrön. ca 700 kcal
mål kesella + spenat ca 280kcal
mål havregryn och kyckling ca 550 kcal
innan träning: sorbé ca 140kcal
under träning drink ca 120 kcal
mål havregryn med hermesetas och kanel ca 340kcal
mål prottefluff ca 300kcal
kesolight ca 150kcal
Totalt ca 3200 kcalSen blev klockan tolv och då tryckte jag i mig detta:
Burgul och köttfärsgratäng med oliver.
Två hundragrams kycklingurgare, 5 fiskpinnar ett par hundra gram klyftpotatis och en prottefluss med lite salta pinnar och en kanelbulle och lite nötter21 juli, 2007 at 20:35 #833223Anonym anvandareMemberSamir wrote:Jag kan ju ta och skriva in gårdagens mat också.Frukost: havregryn med kesella, kanel, russin, kardemumma, honung, linförn, solrosfrön. ca 700 kcal
mål kesella + spenat ca 280kcal
innan träning: sorbé ca 140kcal
under träning drink ca 120 kcal
mål havregryn med hermesetas och kanel ca 340kcal
mål prottefluff ca 300kcal
kesolight ca 150kcal
Totalt ca 3200 kcalSen blev klockan tolv och då tryckte jag i mig detta:
Burgul och köttfärsgratäng med oliver.
Två hundragrams kycklingurgare, 5 fiskpinnar ett par hundra gram klyftpotatis och en prottefluss med lite salta pinnar och en kanelbulle och lite nötterFår inte glömma att uppdatera vad du tryckt i dig på heeela ätardagen sen när den är över
alltid lika kul att kolla det:)
Ser för övrigt mycket bra ut tycker jag!!
ska bli kul att se på SM….. Lycka till framåt:emo-thumb
21 juli, 2007 at 23:15 #833224Anonym anvandareMemberSamir wrote:Ja, det var ju en dag igår med.Igår var det styrka och ben var det som kördes.
Det blev en del testande av olika övningar och tekniker på baksida igår.
Skulle även ha kört böj också men hade känningar i ryggen under upvärmningen så jag sparar det till nästa vecka istället.Passet såg ut så här:
17/8
Exhale
Benpress
150*30
Ett ben
150*6
Två ben
200*18
ett ben
100*16Sittande enbenspressar
50*12Stela marklyft i smithen
80*9
80*8Benspark
52*17Stela marklyft i cc
60*10
60*9
Körde även lite tester på nya övningar där en var bra som jag börjar använda ordentligt nästa gång.körde även vader. Både sittande och stående pressar
Ett bra pass med bra styrka, grym träninsvärk i allt som tränades igår
Maten igår såg ut så här:
frukost havregryn med kesella, kanel, russin, kardemumma, honung, linförn, solrosfrön. ca 700
Mål kyckling ca 320 kcal
mål tonfisk + banan ca 300 kcal
mål havregryn och prteinpulver ca 550 kcal
innan träning sorbé ca 140kcal
under träning drink på 30g kolisar ca 120kcal
mål havregryn med kanel och sötningmedel ca 320kcal
mål proteinfluff ca 300kcalTotalt: ca 3300 kcal
Varför har du slutat köra hacklift det är ju din bästa övning och den är ju bra när du har problem med ryggen.
22 juli, 2007 at 19:52 #833225Anonym anvandareMemberCentipede wrote:Varför har du slutat köra hacklift det är ju din bästa övning och den är ju bra när du har problem med ryggen.ehh ..har inga direkta problem med ryggen faktiskt.. Den e ganska bra nu, var bara lite knutar i röven som gjorde att jag hade ont i tisdags, men de har jag maserat ut själv nu
Angående hackliften så vet jag faktiskt inte har helt enkelt bara glömt av den.. Kanske ska börja köra den igen..
Dock blir det nog inte på samma vikter som förr då jag i princip har sänkt vikterna på allt utan ”de tre stora”Kanske kör hacken nästa benpass. :emo-thumb
22 juli, 2007 at 20:12 #833226Anonym anvandareMemberJohan Ederer wrote:Får inte glömma att uppdatera vad du tryckt i dig på heeela ätardagen sen när den är överalltid lika kul att kolla det:)
Ser för övrigt mycket bra ut tycker jag!!
ska bli kul att se på SM….. Lycka till framåt:emo-thumb
haha luugn bara luugn
Ja här lkommer Lördagenms mat (om man kan kalla det för det)
Jag vakna och tryckte i mig lite esa pro, tog mig ner till stan där jag skulle möta upp dem andra för lunch buffé var dock ca en timma klvar till buffen så jag tryckte i mig en stor snickers ice cream .
Sen var det som sagt buffé och det blev thai/kinabuffé och det åts rimliga mängder faktiskt direkt efter tryckte jag i mig en tip top och en nogger sen gick vi upp till fyra gott och köpte godis. Köpte 450g och jag tryckte nog i mig ca 200g godis på vägen hem.Vilade lite hemma och drog sen och tränade.
Efter träningen blev det lite prottefluff och de reesterande 250g lösgodiset Drog hem till morsan i uddevalla sen och åt lite naturgodis och två STORA portioner med världens godaste äpplepaj med vaniljsås Drog sen till fallens dagar io trollhättan drog ett par alkoholfria bärs med polarna och sen blev det mer lösgodis från nåt stånd. Sen blev det hemgång och väl hemma var det dags att avsluta med en halvliter vaniljglass med chokladkross och nougatsås..Kan hända att jag glömt nåt men i såfall var det inte viktigt
22 juli, 2007 at 20:16 #833227Anonym anvandareMemberJa söndag som vanligt innebär en hel del cardio.
Idag var inget undantag.Vaknade runt tvbå och käka frukost tre sen drog jag ut på en 2h och 15minuter lång promenad. Direkt när jag kom hem satte jag mig på motionscykeln och cyklade en halvtimma
Skriver in maten inatt. Nu blir det kungshamn och baden
ciao23 juli, 2007 at 17:16 #833228Anonym anvandareMemberKom hem ganska sent igår så det blev sängen direkt.
Rapporterar maten iodag istället.Så här åt jag igår;
Frukost havregryn med sötningsmedel och kanel + ett skivat äpple (smakar typ sopm äpplepaj) :emo-thumb ca 600kcal
Mål Grönsaker och kycklingfilé ca 300kcal
Mål Grönsaker och kycklingfilé ca 300 kcal
Mål Protein bröd/kaka ca 200 kcal
Mål Kycklingfilé ca 300 kcal
Mål keso light och lite prottepulver. ca 200kcal
Totalt ca 1900-2000 kcal24 juli, 2007 at 13:10 #833229Anonym anvandareMemberJa.. dags att rapportera gårdagen då.
Var hemma igår.. alla e på semester s å jag får vara hemma med garantilön ett tag
Åt inte så mycket och gjorde inte så mycket. Blev en promenad på ca 45-50 minuter igår med syrran bara.
Maten såg ut så här:
Frukost havregryn med kanel, sötningsmedel och tärnat äpple + prottefluff ca 600 kcal
Mål Pasta och kyckling ca 550 kcal
Mål pasta och kyckling ca 550 kcal
mål röra på stekt ägg, champinjoner och bambuskott + prottefluff ca 370kcal
Mål Proteinbröd/kaka ca 210 kcal
mål kesella med jordgubbar ca 250kcalTotalt ca 2500-2600 kcal
Idag blir det ben på westcoast här i uddevalla.
har vart här sen i lördags och åker hem till götet imorgon. ska ändå köra de till landvetter så.Kommer bara köra ett set framsida idag och fokusera mer på baksida. kommer köra så nu varannan vecka.
Ökar maten till ca 3300-3500kckal idag med. :emo-thumb
24 juli, 2007 at 21:41 #833230Anonym anvandareMemberHELLU MAN! du verkar köra på bra. har inte varit inne på ett tag så har lite att kolla igenom, men det verkar rulla på bra för dig. kommer du till GBG i helgen? kanske man har chansen att få mingla lite med dig. ha det great. mvh cesse
24 juli, 2007 at 21:53 #833231Anonym anvandareMemberSteppen1983 wrote:HELLU MAN! du verkar köra på bra. har inte varit inne på ett tag så har lite att kolla igenom, men det verkar rulla på bra för dig. kommer du till GBG i helgen? kanske man har chansen att få mingla lite med dig. ha det great. mvh cesseJao ..åker hem till götet imorgon så jag kmommer allt att florera på bränbollen
hoppas man kan sproinga bara efter dagens benpass. E ju ett par dagar kvar men man vet aldrigSka du spela eller bara titta på ?
24 juli, 2007 at 22:31 #833232Anonym anvandareMemberAlltid lika kul att läsa i din journal mannen!
kul att de är så detajerat..är jag hemma såska jag allt åka till sm o kika på dig;)26 juli, 2007 at 12:56 #833233Anonym anvandareMemberthess wrote:Alltid lika kul att läsa i din journal mannen!
kul att de är så detajerat..är jag hemma såska jag allt åka till sm o kika på dig;)26 juli, 2007 at 13:16 #833234Anonym anvandareMemberHar inte skrivit på ett par dagar kom jag på..
I tisdags var det styrketräning vilket innebar en höjning av kcal.
Köre ben eller baksida lår och vader på gymmet. Det blev ett set framsida bara.
kommer köra så varannan vecka för att försöka få upp baksidan lite bättre. Framsidan e ju redan ganska okej.Körde på westcoast i uddevalla så jag hade inte med mig min träningsdagbok och vikterna kunde ju kvitta eftersom det nog inte blir så mycket pass där.
körde i varjefall dessa övningar:
24/7
Westcoast fitnesscenterKnäböj i frismith
130*15liggande lår curl
3 setstela marklyft i rodden
2 set
Stela hantellyft
2 setSen körde jag en specialövning i frismithen, ska kolla om jag hittar vad den hter nånstan.. Den går ut på samma sak som stela marklyft fasst man har stången på ryggen och det ser mer ut som goodmornings.
körde 100 reps på vaderna i sittande vadpress också
Maten såg ut så här.
Frukost havregryn med kanel, sötningsmedel och äpple + protein fluff ca 600 kcal
mål pasta med kyckling ca 550kcal
mål pasta med kyckling och grönsaker ca 550 kcal
innan träning fryst bananglasspinne = ) ca 100kcal
under träning caffein kick ca 180 kcal
mål grillade räkspätt + havregryn med kanel, sötningsmedel och äpple ca 600 kcal
mål protteflluff ca 300 kcal
mål banan/proteinglass ca 300kcalTotalt ca 3200kckal
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.