Samir Mot Nya Mål

Home Forums Dagböcker Samir Mot Nya Mål

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 289 total)
  • Author

Japp, då var jag hemkommen från semestern då.
    En veckas välbehövlig vila i Hurghada.
    En vecka med myket mat, sol, shopping, mer mat och en del slappande.

Har fått lite färg och extra hull på kroppen. Det ena mer åtråvärt än det andra.

Tänkte jag skulle dra igång en ny journal också.

En byggarjournal. Ska försöka bättra på mina brister som fortfarande är bröst, vader axlar, rygg. Ja överkroppen i stort helt enkelt.
    Jag har gott hopp om tillväxten av mina vader då massage och ihärdig träning verkar ha fått lite fart på dem.

Kommer bli ganska mycket överkroppsträning framöver, det närmaste året.
    Kommer bara köra ben varannan vecka och då typ nåt set knäböj och en hel del fler set baksida lår.

Överkroppen kommer inte köras efter något schema utan varje muskelgrupp kommer köras så ofta som jag känner att den klarar av att köras.
    Antagligen kommer det bli svårt att avgöra i början men jag får prova mig fram.
    Kommer köra som vanligt med få set och fail på alla arbetsset i princip.

Ryggen kommer delas in i två pass. Ett pass med kronlyft och roddliknande övningar och ett pass med chins, latsdrag och liknande övningar.

Eftersom jag har ätit upp mig nu en vecka i Hurghada under semestern så kommer jag köra en ganska strikt och hård dietvecka med start imorgon. Bara för att få ett lite bättre utgångsläge inför den kommande uppbyggnadsperioden.

Info:
    Namn: Samir Troudi
    Ålder: 83:a Nyss fyllda 24 år
    Bor: Uddevalla / Göteborg
    Mått: oväsentliga =)

Närmaste mål i sikte: Att fram tills april 2009 försöka lägga på mig maximalt med muskler på nogrannt utvalda ställen, för att sedan starta en deff till SM samma år och försöka vinna SM -70kg 2009.

Tidigare Maxlyft som kan vara kul att slå.

Bänkpress: 150kg*1 vid en kroppsvikt av 82-83kg
    Marklyft: 215kg*1 vid en kroppsvikt av 74kg
    Knäböj: 150kg*12 vid en kroppsvikt av ca 75-80kg

Mina tidigare BB-meriter är följande.

2005: 1:a Decembercupen -70kg jr-& Senior-klassen (vägde in på 67,1kg)
    2005: 1:a Luciapokalen -70kg Jr (vägde in på 66kg)
    2007: 1:a Luciapokalen -70kg Senior (vägde in på 68.1)

Kommer åter igen börja föra in vikter och reps i journalen så både ni och jag kan följa utvecklingen och se åt vilket håll den går.

Första passet imorgon blir rygg, vader mage och biceps. :up:

Jag kan även passa på att berätta att det tänkta samarbetat med flexor inte blir av, utan det blir till att leta ny sponsor.
    Jag vill dock tacka Robert för all hjälp jag fick inför Luciapokalen.

Det var många som hjälpte till under satsningen mot Luciapokalen och utan er hade det aldrig gått. Ett stort tack till er alla

//Samir

Ja som några av er redan säkert vet så hade Gymgrossisten en fotning under Fitnessfestivalen där man kunde fotas för att vara med i deras Modellsearch.

Nu råkade det bli så att man kom med i deras final.
    Så gå in på denna sidan och rösta på mig nu.

[http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?funk=Webbsida&ID=67
    Make me happy]

du e grym.

basic wrote:
    du e grym.

Det var ett glädjande och upplyftande första inlägg :D

Blir till att följa denna dagbok ..röstade precis på dej tror du kommer representera Gymgrossisten på ett bra sätt :)

Rösten sattes just!
    Kommer bli kul att följa denna, mkt bilder på dina prottefluffar vill jag också se, lycka till! :up:

Time to build såm mäss :bb:

Alm wrote:
    Time to build såm mäss :bb:

Yes indeed.
    Först blir det dock en dietvecka för att försöka bli av med lite vätska och kanske något hekto fett.

Ja.
    Då var det dags igen med seriös träning.

Har känt mig ganska skum i kroppen idag, nästan som om jag vore lite bakis.
    Eftersom jag varken hade ont i halsen eller var snuvig så konstaterade jag efter en mätning av min kroppstemperatur att det var lugnt att köra ändå.

Termometern visade 36.5 så ingen feber heller.

I varje fall så drog jag ner till gymmet för ett rygg, biceps, vad och magpass.

Fokus på vidden idag.
    Själklart glömde jag min träningsdagbok men jag ska skriva ner vikterna jag kommer ihåg och övningarna jag körde.

22/12 2007 Westcoastfitnesscenter

Chins i assistansmaskin
    -40*11
    -35*9

Latsdrag med mellangrepp (handlflatorna mot varandra)
    8*6 (den är inte viktangiven utan det e numrerat från 1-16 tror jag)
    9*6

Chins med V-grepp
    KV*5

Chins
    Kv*6

Efter detta var det dags för biceps.

Hammercurls
    15*15
    20*4

Enarms scottcurls
    10*12

Bicepscurls med z-stång i cc sittandes på huk
    6*20
    8*12

Körde sen ett par set mage och stående vadpress.

Avslutade passet med 15 minuter HIT på crosstrainern. Puls på ca 85-87% av max

Körde även en timma på cykeln innan frukost idag.

Totalt sett en bra träningsdag. Passet på gymmet kändes bra och pumpen och fyllnaden i musklerna var riktigt bra trots nästan inga kolisar idag.

Ska köra på en vecka nu och försöka bli av med vätskan och kanske lite fett så kan jag ta bilder på de obligatoriska och slänga upp så jag har ett utgångspunkt att jämföra med framöver.

skönt pass! denna kommer jag bevaka;) bilder vill vi ha! låt oss denna veckan gå fort!

Blanca wrote:
    skönt pass! denna kommer jag bevaka;) bilder vill vi ha! låt oss denna veckan gå fort!

Jag säger det samma =)

Dagens mat har varit denna.

(1 timmas cykel)
    Mål 1: Proteinfluff med riskakor
    Mål 2: Kesella och yoghurt
    Innan, under och efter träning: EAA + Creafusion massacra ca 250kcal inklusive vitargon under passet och Eaa:n innan cardion (15 minuter HIT på crosstrainern)
    Mål 3: riskakor med kalkon
    Mål 4: Kesella med proteinpulver
    Mål 5: Proteinpulver med cocos

totalt ca 2100kcal in och 600-700kcal förbränning. (ej styrkan medräknad)

Imorgon blir det bara Cardio om jag fortfarande e frisk. Är förbannat snuvig nu men inget mer.

Denna kommer ja absolut att följa.
    En fråga bara. Vart köper du ditt Proteinfluff ? Och vad står de på burken. Kanske var 2 frågor hahha :P

Sanizz wrote:
    Denna kommer ja absolut att följa.
    En fråga bara. Vart köper du ditt Proteinfluff ? Och vad står de på burken. Kanske var 2 frågor hahha :P

Du är välkommen.

Proteinfluff är inget man köper utan någonting man gör.
    Så här ser det ut och man kan lära sig det av the master Fever på forumet. :emo-thumb

[img=http://pix.nofrag.com/2/9/a/0ae62dbda8d614320e1bf2bb938fd.jpg]

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 289 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.