Samir Mot Nya Mål

Home Forums Dagböcker Samir Mot Nya Mål

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 289 total)
  • Author

stabilt gjort. får jag va nyfiken och fråga varför du kör marken i smith? Vad är det för låt i filmen förresten?

thought wrote:
    stabilt gjort. får jag va nyfiken och fråga varför du kör marken i smith? Vad är det för låt i filmen förresten?

Tack.
    Na det var någon som körde i racket så jag palla inte vänta.
    Sen så är det i princip likadant att köra i en sån smith.
    Den e ju ledad så att den e rörlig åt alla håll typ.

Tror jag hade dratt lika mycket fritt.

Låten heter ain´t talkin´ about love – Van Halen
    Apollo four forty har gjort en nyare version av den. ain´t talkin´bout dub
    [youtube=XIJmoNjFhQ0]

Jäkla stark i marklyft.
    Första gången jag ser en såndär modell av smith.

vi har fått en sån smith på gymmet där jag tränar också.! den är helt ok. Man får verkligen mer funktionell träning i en sådan än en vanlig smith som är ”låst” så att säga. Har man svårt med balans och tror det funkar som en vanlig smith så är risken att man trillar baklänges och sätter sig på arslet:happy: …en hel del gjorde det den första veckan. he,he.

Ja det tränades igår också.

Rygg var det som stod på schemat. Fokus på tjocklek. Tränade även vaderna.
    Ett ganska långt pas med mycket snack mellan seten =) händer inte so ofta men ibland blir det så när det e mycket vänner på gymmet.

Körde marklyften i frismithen för racket var upptaget. Tror att det blir ganska exakt lika jobbigt.

Passet såg ut så här:

31/1 2008
    Westcoast fitnesscenter Uddevalla

Marklyft i frismith
    190*6 reps PB

Kronlyft i frismith
    190*6

Rodd
    15*8
    16*8

Hantelrodd ( är nog ett år sen sen jag körde denna ) rikigt bra kontakt.
    28*14
    36*12
    42*9

Enarms rodd i cc
    16*13
    16*10

Körde sen vader. Stående och sittande pressar. Ett bra pass med ökningar i det mesta. Har grym träningsvärk i dag *cupid*
    Ska nog vila hela helgen har känt mig lite sliten. Kanske drar igån redan på söndag om det känns bra.

Exhale Freddan wrote:
    Jäkla stark i marklyft.
    Första gången jag ser en såndär modell av smith.

tack =)
    Den e riktigt skön alltså.

Den största fördelen med den är att man kan hänga tillbaka stången på vlken höjd som helst plus att det finns safteybars (rackstänger) så man e ganska säker i den.

Känns som om man utför övningarna fritt.

pinnen wrote:
    vi har fått en sån smith på gymmet där jag tränar också.! den är helt ok. Man får verkligen mer funktionell träning i en sådan än en vanlig smith som är ”låst” så att säga. Har man svårt med balans och tror det funkar som en vanlig smith så är risken att man trillar baklänges och sätter sig på arslet:happy: …en hel del gjorde det den första veckan. he,he.

Hehehe fan ..har inte sett någon göra det misstaget på vårat gym .. får kolla lite extra när newbisen kör =)

du är grym du röstade på dig, najs tråd . :D

Kan inte göra mer än hålla med föregående talare. Riktigt kul att följa din utveckling Samir. Plus att dina filmer är riktigt inspirerande :emo-thumb

Hej Samir!

…och tack för att du på ett så inspirerande sätt delar med dig av dina erfarenhter på väg mot ditt mål! :up:
    Kul följa din resa.

Tänkte höra med dig vilka tankar du har gällande cardio under uppbyggnadsperioden? :what:

Om jag tolkat din träningsbok rätt så kör du lite cardio (10-15 minuter) efter styrkepasset.
    Har även noterat att du brukar köra nått spinningpass ibland. Spinning är ju bra både för kondition och fettförbränning och av dina bilder att dömma (du är i mycket bra form!) så verkar denna dos cardioträningen räcka för att hålla nere ditt kroppsfettet under uppbyggnad.

Hur resonerar du kring detta?

mvh
    Andreas

Victory wrote:
    du är grym du röstade på dig, najs tråd . :D
    AleKS84 wrote:
    Kan inte göra mer än hålla med föregående talare. Riktigt kul att följa din utveckling Samir. Plus att dina filmer är riktigt inspirerande :emo-thumb

Tack som fan grabbar. Det glädjer mig verkligen att höra.

Conpros wrote:
    Hej Samir!

…och tack för att du på ett så inspirerande sätt delar med dig av dina erfarenhter på väg mot ditt mål! :up:
    Kul följa din resa.

Tänkte höra med dig vilka tankar du har gällande cardio under uppbyggnadsperioden? :what:

Om jag tolkat din träningsbok rätt så kör du lite cardio (10-15 minuter) efter styrkepasset.
    Har även noterat att du brukar köra nått spinningpass ibland. Spinning är ju bra både för kondition och fettförbränning och av dina bilder att dömma (du är i mycket bra form!) så verkar denna dos cardioträningen räcka för att hålla nere ditt kroppsfettet under uppbyggnad.

Hur resonerar du kring detta?

mvh
    Andreas

Tack först och främst =)
    Sen så kan vi ju låta det där med formen vara osagt. Jag har faktiskt inte publicerat någon bild sen jag kom hem från Egypten i slutet av December.

Men för att svara på din fråga, så kör jag faktiskt cardion enbart för att få bättre kondiotion.
    Att dra omkring på en massa övervikt e småjobbigt ibland och så kan det vara brta med bra kondis. Nu har jag i princip lagt ner den korta cardion efter passen då jag inte har varit så motiverad att köra på så.

Jag kommer dock antagligen att fortsätta köra lite spinniing emellanåt. Kanek prova på fotboll också.

Vill jag hålla nere kroppsfettet så ändrar jag nog hellre maten.

Ja en uppdatering kanske vore på sin plats.

Har inte skrivit på ett tag av den enkla anledningen av att jag faktist inte har tränat någon styrketräning heller. Glömde dock ”rapportera” att jag tagit mig en vilovecka.

Körde sista passet förra tisdagen eller onsdag. Minns inte riktigt. SKa dra igång styrketräningen igen på onsdag med ett ryggpass.

Jag har dock inte suttit helt stilla under den gångna veckan utan jag har faktiskt tagit upp fotbollen igen.

Började lira fotboll i lördags med IFK Lane. Kommer antagligen bara köra 1-2 träningar i veckan för att hålla uppe flåset och för att det e så förbannat kul. Spelade ju fotboll 10 år innan jag la ner det för musikens skull.

I lördags var det två timmars inomhusspel och imorgon blir det 1½ timma utomhus på grus.

Detta innebar ju självklart att jag fick mig en anldening att köpa två par nya skor =)

[img=http://www.metrobloggen.se/UserFiles/18.6535/Image/bccebbafad.jpg]

Fan vad nice Samir Fotboll är grymt, lirar också.
    Du får nästan filma det, alla säger att det ser rätt kul ut när 100kg Martin springer runt som en dåre. Så har alltid undrat hur det ser ut.
    Kul som fan är det iaf.
    Lycka till!

Det är alltid kul att ha en bra anledning till att få köpa nya skor:D

Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 289 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.