Samir Mot Nya Mål

Home Forums Dagböcker Samir Mot Nya Mål

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 289 total)
  • Author

Körde spinning igår.

50 minuter intensiv och effektiv spinning.
    Spinning e ganska.. hmm inte kul kanske men bra mycket lättare att tvinga sig igenom än någonting annt lika konditionskrävande =)

Det värsta är bara att min vilja är betydligt större och starkare än både min kondition och syratålighet, vilket resulterar i att jag stora delar av passet undrar hur snabbt hjärtat kan slå innan det ger vika och exploderar alternativt imploderar.

Svettigt värre var det i varjefall.
    Får snart en ny pulsklocka så jah kan kolla exakt hur det ligger till under passen.

Idag blir det triceps och ett (1) set böj, och vader.

När du har kört styrketräningen, innan du kör cardion, dricker du nåt precis innan eller ?

:frust::frust:

Kul med lite filmer igen!
    Lite OT men vad filmar du med?

Bra pass också!

när ska du lämna dvärgligan och komma upp i -80? :)

Richard B wrote:

Blir jag längre om jag går i -80?

Karlssooooon wrote:
    När du har kört styrketräningen, innan du kör cardion, dricker du nåt precis innan eller ?

Jag dricker under hela passet. Allt mellan 0.5 liter till 1,5liter. Jag måste. Skiter i om konditionen blir lidande pga håll.

Tror dock inte att det är det som ger mig håll, utan snarare att jag inte är van att köra vid sån intensitet bara.

Qustaph wrote:
    Kul med lite filmer igen!
    Lite OT men vad filmar du med?

Bra pass också!

jag filmar med min vanliga digitalkamera
    en sån här
    [http://www.steves-digicams.com/2005_reviews/l1_qtvr.html http://www.steves-digicams.com/2005_reviews/l1_qtvr.html%5D

Richard B wrote:

Ganska dumt sagt :p

Samir wrote:
    :o:D
    Jag gör bara det jag ska ..

Du gör det med STIL! alltid på topp både i humör och träning verkar de som :up: vilket ger de lite extra krydda

Oggelit0 wrote:
    Ganska dumt sagt :p

varför? Fattar du inte att -80 är en viktklass och inte längd så har du nog missat rätt mycket om vad denna bräda handlar om :)

Richard B wrote:
    varför? Fattar du inte att -80 är en viktklass och inte längd så har du nog missat rätt mycket om vad denna bräda handlar om :)

Dvärgligan sa du som samir redan sagt han blir ju inte längre för att han går upp till -80 :)

Richard B wrote:

På dina knappa 180 så borde du gå i -100 så när du lämnat dvärgklassen -80 och gått upp i -100 så tar jag över din plats :emo-thumb

Tjena! Följer här som vanligt.

Har du lagt tunga marken åt sidan för tillfället eller något du tycker du fick dåliga resultat utav? Du hade juh ett antal kilo på stången där gentemot din kv.

Mvh

Ja idag var det dags för lite träning igen.
    Körde framsida lår idag för första gången sen 3 veckor innan luciapokalen. Så det var ett tag sen. Blev ju inget monsterpass heller för benen. Ett set knäböj blev det. Men det känns redan i benen alltså. Dem är helt möra. Får se om man överlever morgondagens spinning.

Det som kördes idag var då, framsidalår, triceps och vader. Avslutade det hela även med 10 minuter HIT.

Så här såg det ut:

9/7 Westcoast fitnesscenter Uddevalla

Knäböj
    120*11 (120*8 i slutet av dieten)

Liggande pressar runt huvudet.
    28*16
    38*9

Enarms tricepsextension
    14*12 (13*8)
    15*8 (14*6)

Pushdown med rep
    15*13
    20*6

Exhale special (alla på exhale kör olika varianter av den)
    7*16
    9*6

Körde sen ett par set sittande vadpress.

Ett bra pass, med bra styrka och tryck. Pumpen idag gjorde faktiskt nästan ont. Okej styrka i böjen ändå med tanke på när det var jag körde quadsen senast. Nu dröjjer det nog minst två veckor igen innan jag drar av ett set böj igen. Bara för att hålla dem vid liv.
    En kul grej jag märkte idag var att det knappt tog några sekunder att åtehämta sig efter böjen rent flåsmässigt så konditionsträningen verkar ha fungerat.

Avslutade passet med 10 minuter HIT på crosstrainern.
    Körde ett program som redan fanns på tio minuter.

Sapilo Crosstrainer
    10 minuter
    7.6km
    220kcal

Sinnesjukt motstånd och tempo

Har bokat mig på ett spinningpass imorgon, så lite aktiv vila är det som väntar.

Film från passet

[youtube=VsSrIM_v6s8]

Måste säga att du får jävligt fin kvalité med den digitalkameran!
    Sjyst djup på knäböjen också!

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 289 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.