Samir Satsar Vidare…. Mot Luciapokalen!

Home Forums Dagböcker Samir Satsar Vidare…. Mot Luciapokalen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 356 total)
  • Author

Så där ja. Då har man hunnit landa lite efter SM och smält alla intryck, misstag, och lärdomar.

Det var ett lärorikt SM där jag i efterhand, med facit i hand borde ha kört BB- 70kg istället för CBB -178cm.

Jag laddar dock om nu för att förhoppningsvis, om det löser sig med ekonomi och allt sånt köra vidare mot Luciapokalen och BB -70kg.

Jag kör en liten presentation av mig själv också.

Samir Troudi heter jag, är född den 1:a december 1983 så jag är 23 år. Kommer vara 24 år på Luciapokalen

Jag har tävlat 3ggr tidigare. Nu senast på SM i CBB -178cm där jag placerade mig näst sist i ett brutalt startfält.
    Innan det så har det varit;
    Decembercupen 2005 -70kg jr (som var min debut) Decembercupen -70kg seniorer och Luciapokalen 2005 -70jr veckan efter. Varav jag vann alla tre klasser.

Jag är 167cm lång och väger i skrivande stund ca 74 kg.

Så där ..då tror jag ni vet allt som behöver vetas =)

Skönt att du satsar vidare. Tur att du är senior i år, för du hade inte fått ställa upp på Luciapokalen Bodybuilding som junior igen emedan du redan vunnit…

Jag tog två dagar. Söndag och måndag där jag åt allt jag kom över. I tisdags och onsdags har jag ätit bra vanlig mat. Idag började jag dock med en kolhydrattömmning/saltladdning och vätskefyllning i ett experiment när jag ändå är i hyffsad form.

Kommer köra saltladdning i 4 dagar nu och sen strypa saltet på måndag, för att strypa vattnet på tisdag och börja fylla och se hur det ser ut sen.

Jag tog lite bilder idag på gymmet efter cardion.
    En del vätska har man lagt på sig =)

Så här ser jag ut nu några dagar efter SM.

[img=http://img84.imageshack.us/img84/3376/imgp1002ew9.jpg][img=http://img219.imageshack.us/img219/668/imgp1004he1.jpg]

Magnus Branzén wrote:
    Skönt att du satsar vidare. Tur att du är senior i år, för du hade inte fått ställa upp på Luciapokalen Bodybuilding som junior igen emedan du redan vunnit…

Jo tack morsan påminde mig om det =)
    Snarare skönt att jag inte fick köra senior sist gång =D

…[img=http://img221.imageshack.us/img221/9089/imgp1005ff1.jpg][img=http://img232.imageshack.us/img232/4513/imgp1006ly7.jpg]

Gött att du satsar vidare! Se till att hålla fanan högt för oss ”kortisar”! ;)

Skitkul att du satsar på Lucia!!
    Något i förberedelserna du redan nu vet att du tänker göra annorlunda mot hur du gjorde nu inför SM? Skönt nu också att det är på din hemmaplan, ingen lång bilresa med full värme osv. Som sagt, ska bli riktigt kul att följa dig nu dom veckorna som är kvar!

Har sagt det förut, men jag kommer fortsätta tjata, KOLLA IN DEN TRICCAN!!

Som du själv säger, så är det bara att ladda om batterierna och
    köra på på :) Lycka till nu.

Frizzo wrote:
    Ska bli skit kul att följa dig Samir :) Kunde inte komma till SM och heja på dig, men ska försöka ta mig till Lucia och heja som tusan!

Lycka till framöver :up:

Btw, gillar bågen! 8)

Det tycker jag absolut att du ska göra =)
    Tack för lyckönskningarna. :ike:

Johannes-S wrote:
    Skitkul att du satsar på Lucia!!
    Något i förberedelserna du redan nu vet att du tänker göra annorlunda mot hur du gjorde nu inför SM? Skönt nu också att det är på din hemmaplan, ingen lång bilresa med full värme osv. Som sagt, ska bli riktigt kul att följa dig nu dom veckorna som är kvar!

Har sagt det förut, men jag kommer fortsätta tjata, KOLLA IN DEN TRICCAN!!

Haha du skämmer bort min triceps =)

Det som automatiskt blir annorlunda är ju att tävlingen går dagen efter invägningen, vilket jag tycker är grymt mycket bättre än en dag emellan.

Jag ska se hur denna tömmning/fyllning går och utifrån det så kommer jag lägga upp upplägget för Luciapokalen.

Haha bilresan var annars ganska behaglig i min mening. :D

laham wrote:
    Som du själv säger, så är det bara att ladda om batterierna och
    köra på på :) Lycka till nu.

yes..

Tack för lyckönskningarna också =)

Ja ni kanske vill höra hur jag har tänkt att lägga upp träningen de veckorna som är kvar.

Förutom det tömmnings/fyllningstestet jag håller på med som kommer vara klart på onsdag nästa vecka så kommer resten av tiden se ut så här:

From torsdag 25:e Oktober fram tills lördag 10:e november så är det bara bra mat och försök att hålla vikten stabil som gäller. Jag kommer ha höjjardagar/ätardagar beroende på form.
    Jag kommer nog i snitt hamna på ca 2500kcal om dagen.

Det blir stenhård styrketräning på gymmet 3-4ggr i veckan och kardio efter behov.

From med den 11:e november och fram tills tävlingsdagen den 8 december, så blir det superstrikt diet igen, där intaget hamnar på allt mellan 1700kcal och 2500 kcal. Jag kommer under dessa 4 sista veckor slänga in höjjardagar där jag hamnar på allt mellan 3000-4000kcal med 5-6 dagars mellanrum.
    Fortsatt hård träning fram tills sista veckan då jag bara kör tömmningspass.
    Kardio blir det så mycket jag pallar.

Ja eftersom tömmningen har startat så har det även blivit en hel del träning idag.

Jag har dock haft sprudlande energi av all den mat jag den senaste tiden har tryckt i mig.

Träningen idag har varit denna:

Två promenader på varderar 70 minuter = 140 minuter. Totalt ca 600-650 kcal
    Ett ganska hårt tömningspass för överkroppen på gymmet
    Intensiv kardio på crosstrainern i 30 minuter. Snittpuls på 160. Totalt ca 300-350 kcal

Maten då har varit denna:

10:00 Eaa 25kcal

10:45 300gram jordgubbar 90kcal + 100gram kyckling 90kcal + 35gram havregryn 120kcal = 300 kcal

12:30 solrosfrön 60g 180kcal

15:00 120g lax 130kcal + 35gram havregryn 120kcal + 300gram jordgubbar 90kcal =
    340 kcal

16:30-17:30 Eaa före, under och efter passet 50kcal

18:00 120g lax 130 kcal + 35gram havregryn 120 kcal + 100g kyckling 90kcal = 340 kcal

21:30 120g lax 130kcal + 10 ml Udos choice 90 kcal = 220 kcal

23:30solrosfrön 180kcal

02:0018g cocos 100kcal blandat med salt och proteinpulver 100kcal = 200kcal

Två stycken grönsaksbuljongsoppor slank ner med under dagen á 20kcal = 40 kcal

Totalt in 1875 kcal
    Total förbränning idag (ej styrkan inräknad) 900-1000kcal

Stort underskott i dag. Jag känner mig dock jävligt bra. Antagligen kommer det börja kännas imorgon.

Imorgon bli i princip identisk med idag bortsett från gymmet där jag kommer köra underkroppen och mage.

Nu blir det sängen.
    Ciao

Ser bra ut. Lycka till.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 356 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.