Samir Satsar Vidare…. Mot Luciapokalen!

Home Forums Dagböcker Samir Satsar Vidare…. Mot Luciapokalen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 356 total)
  • Author
    koffe wrote:
    nu vet ja inte om samir gör på detta sätt, men jag brukar ta keso o funlight skicka i de i mixern o blanda, ev lite vatten om de behövs

Det var också ett sätt.
    Dock inte det sättet jag gör det på.

Man måste beöka mästaren Georg fever hällstorp för att få en riktig lektion i hur man gör. Enbart efter ett sånt besök får man skillzen att kunna utföra en perfekt fluff =)

Kör hårt Sammy boy!
    Trevlig helg!
    /J.

Slänger in en liten lördagsfilm för ren underhållnings skull…

[youtube=MZkeBrR2mjE]

pallade inte klippa bort tjafset på slutet, ifall ni undrar vad jag sysslar med där.

Ja då var man tillbaka efter ett gympass.
    Ett pass där jag körde framsida och baksidalår. Vader och mage fick lite med.

Det första hårda passet sen ett par veckor innan SM så det borde resultera i grym träningsvärk de närmaste dagarna.

Styrkan e inte på topp kan jag ju säga i varjefall.
    Inte så konstigt kanske när man väger ynka 70kg vilket är ca 13-15kg mindre än när jag var som starkast.

Vikterna är således av mindre vikt. Jag kan dock skriva ner det som kom ihågs.

Knäböj
    120*6 (som bäst har jag med samma förutsättningar dock på en tyngre kroppsvikt gjort 150*12

Stela marklyft i cc
    2 set

Benpress med ett ben i taget
    ett set

Sissy squat.
    två set varav ett med extra vikter i fickorna.

Good mornings special för baksida lår.
    15kg*ca 15
    20kg *ca 10

Glut/hamraise
    kv+10kg*ca 10st sen drop set ner till KV*ca 5st i två set

Liggande lårcurl
    två set
    39*12
    51*6

Jag körde ett par set stående vadpress och två set sittande vadpress också.
    Ett set situps blev det med på lutande bänk.

Ett bra pass med bra intensitet, kontakt och inget benpassillamående som inte gick att hantera utan problem. Fick lite kramp i framsida lår under benpressarna. Antar att kroppen inte riktigt har återhämtat sig experimenttömmningen.

Passet avslutades med 20 minuter intensivt på crosstrainern. :emo-thumb
    Nu blir det att fylla på med lite käk.

Samir wrote:

pallade inte klippa bort tjafset på slutet, ifall ni undrar vad jag sysslar med där.

Glid förbi och var Stockholms biffigaste DJ på min studentskiva i vår! :dance:

MVH

Marcus Syvertsen wrote:
    Glid förbi och var Stockholms biffigaste DJ på min studentskiva i vår! :dance:

MVH

Det sjukaste är att jag aldrig har spelat musik på nåt ställe.
    Jag var DJ i ett neo-metalband en gång i tiden innan jag började med gymmandet. Sen dess har jag haft kvar grejjerna pga av det affektiva värdet på allt.

På senare år har dock intresset för hip hop växt sig allt större och jag tycker det är förbannat kul att bara släppa loss lite på spelarna hemma på rummet.
    Det e inte allt för ofta jag har tid bara, speciellt inte nu på dieten.

Ska väl ta tag i det på riktigt någongång och verkligen öva upp skillzen så att det man gör sitter varjegång.

… Mitt internet dog igår kväll när jag skrev detta inlägg så ni får helt enkelt tänka er in att att det är postat igår runt tvåtiden på natten.

Ja…
    Lätta steg idag.

Ibland förundras man över hur lätt vissa dagar går.

Det är dessa dagar man skall minnas och njuta av. Idag har i särklass varit den lättaste dietdagen, psykiskt sett sen en riktigt lång tid tillbaka.

Visserligen har jag varken legat var sig lågt på maten eller högt på träningen. Men ändå så pass lite mat i förhållande till aktivitetsnivå att jag inte borde må så här bra och framförallt inte en hel dag.

Mattider och träningstider idag har varit dessa:

Lördag 27 oktober

10:00 EAA 30kcal
    12:3088gram havregryn med sötningsmedel, kanel, och kakao + Proteinfluff = 600kcal
    14:30-15:00EAA 25kcal + fullblown extreme 80kcal = 105kcal

16:15-17:1520gram maltodextrin = 80 kcal
    Styrketräning
    17:30-18:00EAA 25 kcal
    17:30-17:50 Kardio ca -200kcal
    19:30Nudlar 300kcal + Proteinfluff 250kcal med riskakor 150kcal = 700 kcal
    21:30 Tofu + köttfärssnitsar = 260kcal
    00:00proteinfluff med majskex 300 kcal
    02:00cocos med kakao, sötningsmedel etc 250 kcal

Totalt in ca 2300kcal
    Förbränning ca 250kcal (ej styrka medräknad )

Körde även ett benpass som redovisats här ovanför.

Morgondagens upplägg kommer vara ganska likt dagens. Kommer köra på gymmet även imorgon eftersom jag hade tänkt gadda underarmen på måndag.

Kommer nog inte kunna träna på gymmet i varjefall måndag och tisdag. Sen får vi se hur det blir med onsdagens pass, om jag skjuter fram det en dag ellr om det funkar med tatueringen.

Jag kan redan nu även svara på frågan om vad det blir för motiv, att det tillsvidare är hemligt då även min syster skall göra denna och även min lillebror som förövrigt skall få tatueringen i 18 års present den 1:a Dec. Så fram tills 1:a december kommer jag hålla motivet hemligt så att inte brorsam kommer över det på nåt sätt.

Imorgon blir det bröst, med fokus på undersida. Jag kommer även köra baksidan av axlarna. Kanske även triceps om de känns fräsha. :emo-thumb

Samir wrote:
    Det var också ett sätt.
    Dock inte det sättet jag gör det på.

Man måste beöka mästaren Georg fever hällstorp för att få en riktig lektion i hur man gör. Enbart efter ett sånt besök får man skillzen att kunna utföra en perfekt fluff =)

Vilken lärjunge:emo-thumb
    Har flera roliga saker att lära dig inför nästa diet (kan ju inte ge dig allt på en gång).
    Tycker du var lite klen på din ätardag och glöm inte att ”mätaren” har slagit dig i en matduell:P

Ja det blev ett pass idag med.

Fick bli så eftersom det e tatuering som gäller imorgon.
    Får se hur många dagar an blir borta från gymmet.

Har dock inget pass planerat för äns onsdag. Ett pass som om det skulle behövas kan skjutas upp till torsdag utan problem.

I varjefall. Dagens pass var bröst och triceps. Fokus på declinepressar idag.
    Jag kände mig ganska stark idag i relation till min vikt. Hade även bra kontakt och fick en riktigt grym pump.

Så här såg passet ut:

Decline bänkpress
    90*12

Decline bänkpress i smith
    80*10

Dips
    Kv* Minns inte men runt 15-20stycken

Decline hantelepres
    20*Minns inte här heller men runt 8 stycken tror jag.

Körde ett par set push downs med olika handtag/rep i Kabelhissen också.

Blev ett ganska kort dock bra pass.

Avslutade det hela med 30 minuter på Crosstrainern i konversationstempo.

Nu blir det som sagt vila från gymmet de närmaste dagarna men jag får la röra på mig utomhus om vädret tillåter.

Samir wrote:

[youtube=MZkeBrR2mjE]

Hahaha, My boy got some mad skillz!:p

Erbjudandet står fast att du får ta med dej turntablarna korvgubbestyle när jag ska köra fria! :nod(Inte om) För lite livemixin.

Samir!

kan du ge lite tips och råd på magträning? Diggar verkligen din mage :)

Vad blir det för tatuering och vart på kroppen?

kiRRe wrote:
    Samir!

kan du ge lite tips och råd på magträning? Diggar verkligen din mage :)

Tack. Dock så har jag aldrig tränat magen specifikt mer än kanske bara nåt set situps runt 15 reps i veckan =)

Kör tunga rygg och benövningar så skall du nog få se att magen kommer.
    Tillsammans med en låg fettprocent så syns rutorna sedan.

DSQUARED wrote:
    Vad blir det för tatuering och vart på kroppen?

Det blev en på underarmens undersida.
    Motivet är dock fortfarande hemligt pga av att brorsan även skall få den i födelsedagspresent när han fyller 18 den 1:a december.

[img=http://www.metrobloggen.se/UserFiles/18.6535/Image/dscn(37).jpg]Det är en syskontatuering som både, syrran, brorsan och jag skall ha på samma ställe.

Eftersom jag dock skall tävla en vecka efter min och min brors födelsedag valde jag att göra den i förväg och hålla den hemlig fram tills dess istället.

[http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.639916]

Så jag.

Då har jag smygstartat igen med träningen idag.
    Dock bnlev det ingen styrketräning utan ca 40 minuters promenad på dagen, 20 miuter intensivt på crosstrainern på kvällen och inte mindre än 2.5 – 3 timmar bolwing där i mellan. 7 serier blev det.

Bortsett från magkniopen jag hade de tre sista serierna så var det riktigt kul.
    Bowlade med brorsan och hans polare.

Skillzen var inte som förr men jag snittade ändå runt 130 i sju serier och det får allt duga för idag.

7 serier bowling borde i varjefall ha bränt lite =)

Imorgon blir det ett gött och riktigt efterlängtat pass på gymmet. Kommer även höjja maten en del imorgon. Landar nog runt ca 3000-3500kcal imorgon.

Sen börjar jag hårdköra med dieten fram tills nästa lördag Då jag skall ha en sista mongobrutalätardag. Sen blir det 4 veckor med bara höjardagar med bra mat och begränsat kcal-intag.

Rygg, baksida axlar och vader blir det. Hoppar nog biceps. De känns lite slitna så det får räcka med ryggträning denna veckan.

Dagens mat och tider har sett ut så här:

Tisdag 30 Oktober

07:30 EAA 25kcal
    10:30 88gram havregryn med prottefluff 600kcal
    13:30 bar 210 kcal
    Bowling
    Promenad ca -200 kcal
    17:30 fluff med brödpinnar 400 kcal

19:30 HIT 20 minuter på crosstrainern ca 250kcal

21:00 Polarbröd Extreme med mungbönor, färskost light och kycklingfilé 400kcal
    23:00 Protein-ostkaka med lågkcalsylt 210 kcal
    01:45 proteinfluff med riskaka + lite nötter 300kcal

totalt in 2200kcal
    Förbränning ca 500kcal.

Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 356 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.