Samir Satsar Vidare…. Mot Luciapokalen!

Home Forums Dagböcker Samir Satsar Vidare…. Mot Luciapokalen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 356 total)
  • Author
    Samir wrote:
    Tack. Dock så har jag aldrig tränat magen specifikt mer än kanske bara nåt set situps runt 15 reps i veckan =)

Kör tunga rygg och benövningar så skall du nog få se att magen kommer.
    Tillsammans med en låg fettprocent så syns rutorna sedan.

okej! :D tack för tipset!

En fråga till.. din proteinfluff ser riktigt god ut! Vad är det förnåt egentligen? Och hur gör man den?? :)

Kul med en ny tattuering Samir du får visa oss senare hur den ser ut. Jag kommer själv göra en till innan jul !

Vanessa Frykman wrote:
    Kul med en ny tattuering Samir du får visa oss senare hur den ser ut. Jag kommer själv göra en till innan jul !

Coolt =) Va ska du göra?

Jag är själv inte så mycket för tatueringar då jag både tycker de förstör kroppen lite plus att jag e ganska nöjd med kroppen som den är =)

Denna innehåller dock en kraftig symbolik. ;)

Yes då var det dags igen att avlägga en liten rapport.

Vaknade ganska tidigt idag med tanke på att jag inte la mig föräns runt halv tre- tre igår natt.

Gick upp runt halv tio idag morse. Käkade första målet runt 12 och sen blev det ett till mål innan det var dags för ett efterlängtat pass på gymmet. Det första hårda ryggpasset sen någon vecka innan SM

Sista veckan innan SM var det ju bara tömmningspass och sen efter SM var det ca en veckas vila och tömmnings/laddnings-experimentet som inte driket innehöll någon styrketräning för utom nåt halvtaskit tömmningspass och upppumpningen på den så kallade ”tävlingsdagen”

Nu var det dock dags igen. Att få ta ut sig till max igen.
    Körde dock inget cepepass med blytunga marklyft utan jag började lite lätt med endast tre övningar för ryggen, tre för baksida axlar och två övningar för vaderna:

Passet såg ut så här:
    Har börjat smygkänna lite på det nya offseasonprogrammet redan. Blir nog någon vecka med det innan man får lägga om träningen till mesträning igen inför spurten

Chins
    Kv*18
    Kv*7
    Kv*5
    Kv*4
    kv*3
    Totalt 37st (kommer att köra totalt 50st på chinspassen sen under uppbyggnad och se om det kan förbättra vidden någonting)

Rodd
    X*13
    XX*7

Latsdrag med mellanbrett grepp
    X*12
    XX*5

Sen var det dags för baksida axlar att få sitt. Värmde upp de först med hopprep. Koordinationen var inte som på gamla dagar men några varv blev det allt. Skall köpa mig ett hopprep imorgon så man kan nöta lite hemma sen.
    Det blev 2st olika varienater av Ståendes omvända flyes med hantlar, där jag använde allt från 2kg:shantlarna till 8:orna. Sen blev det ett set omvänd pecdeck.

Efter baksida axlar blev det 4set för vaderna. 2 Set i stående vadpress och 2 set ståendes bakåfram i hackliften. Riktigt skönt.

Avslutade passet med 20 minuter riktigt intensivt på crosstrainern.

Ett bra pass där styrkan trots ett ganska långt uppehåll kändes bra.

Slänger in två filmer också på första och andra setet chins.
    18st
    [youtube=Z-xMZtaDaUM]

7st
    [youtube=d1tmup5zR_M]

Samir wrote:
    Chins
    Kv*18
    Kv*7
    Kv*5
    Kv*4
    kv*3
    Totalt 37st (kommer att köra totalt 50st på chinspassen sen under uppbyggnad och se om det kan förbättra vidden någonting)

Biceps kommer iaf att förbättras en del har jag en känsla av, lite väl mycket biceps vissa chins såg det ut som men det tar säkert en hel del på ryggen också.

Mantus wrote:
    Biceps kommer iaf att förbättras en del har jag en känsla av, lite väl mycket biceps vissa chins såg det ut som men det tar säkert en hel del på ryggen också.

Du kan få bli min pt om du vill??

Du är duktig du Samir.. Så j*vla gött och se att du tar ut dig..
    Kul å se filmerna!
    Ciao bao

Shit..Inte meningen att låta så aggro Mantus.

Jo det är möjligt att det tar på biceps.
    Dock så är det ganska ömöjligt att se de för dig genom att kolla på en film.

För det andra har ingen annan påstått nåt annat.
    Som att inte få anvädna benen i marklyft =)

Målet är alltid att försöka göra så många chins som möjligt med kontakt med ryggen genom hela setet.

Tro mig den tog på ryggen. Dock kändes den mest i underarmarna =)

sh0w wrote:
    Du är duktig du Samir.. Så j*vla gött och se att du tar ut dig..
    Kul å se filmerna!
    Ciao bao

8)

Kör hårt nu!

/D

Gött å se dig ta för en gång skull ;-)
    Inte visste jag att du var en sån hejjare på chins?
    Lika bra på dipsen eller?
    AF kanske är en utmaning för dig i framtiden?
    Ha en go helg i goa glada GBG!
    Mvh/ Johanna B.

Samir wrote:
    Shit..Inte meningen att låta så aggro Mantus.

Jo det är möjligt att det tar på biceps.
    Dock så är det ganska ömöjligt att se de för dig genom att kolla på en film.

För det andra har ingen annan påstått nåt annat.
    Som att inte få anvädna benen i marklyft =)

Målet är alltid att försöka göra så många chins som möjligt med kontakt med ryggen genom hela setet.

Tro mig den tog på ryggen. Dock kändes den mest i underarmarna =)

Självklart, inte menat som någon kritik gentemot dig öht. Du gör fortfarande fler reps än jag ens kommer i närheten av. Och det blir troligtvis en väldigt bra kontakt med ryggen också, det är väl mest stackars satar som jag som har för starka biceps i förhållande till ryggen som måste anstränga mig som satan för att koppla ur dem som har de problemen, din ryggvidd är redan väldigt bra.

Daniel Gustavsson wrote:
    Kör hårt nu!

/D

DVD

Detsamma Daniel. Ser fram emot att få se dig på scen igen :emo-thumb

superberggren wrote:
    Gött å se dig ta för en gång skull ;-)
    Inte visste jag att du var en sån hejjare på chins?
    Lika bra på dipsen eller?
    AF kanske är en utmaning för dig i framtiden?
    Ha en go helg i goa glada GBG!
    Mvh/ Johanna B.

Det där var ju kasst :frust:
    Dipsen är min stakta sida ..har en film på den andra datorn jag kan slänga in sen. De är inte superstrikta men ett par stycken drog man allt av då.

AF var målet från början 2005 men benen växte för fort och eftersom jag var Jr så tyckte min dåvarande coach (som troligvis även kommer coacha mig under Lucia) att jag skulle köra byggning.

PEacE

Ja tillbaka till dåtiden då.

Igår var den dag då jag på allvar igen skulle ”smygstarta” dieten igen. Vilket skulle innebära växelläge 5. Växelläge 5 gäller fram tills nästa lördag då det blir en sista brutal ätardag då jag tillåter mig i princip vad som helst i matvät.

Nästa söndag så läggs även sista växeln 6 i med en månad kvar till tävling. Har tänkt att kunna glida igenom sista veckan så bra det går.

Nå. Gårdagen då.
    Kom upp ganska sent eftersom jag var uppe länge dagen innan. Fick i mig en EAA drink och gick ut och promenerade en timma, innan frukost(?) – 300kcal Sen så hade jag eftersom det bara var en smygstart igår endast inplanerat ett HIT-pass här hemma på cykeln i 20 minuter. -190 kcal

Det passet blev av. Inte nog med det, utan när klockan började närma sig elva på kvällen kände jag hur jag trots det ganska låga intaget hade fullt med energi kvar i kroppen = använd den.
    Så det blen en nattlig promenad på 1 timma.– 300kcal

Totalt bestod träningen igår alltså av;
    2 timmar promenad och 20 minuter HIT på cykeln -ca 800kcal

Maten och tiderna igår var dessa.

Torsdag 1 November

11:30 EAA 25kcal
    12:45 En timmas promenad -300kcal
    14:00 100g nudlar, 100g yoghurt med 28g proteinpulver 500kcal
    17:00 100g nudlar, 100g yoghurt med 28g proteinpulver 500kcal
    19:40 EAA 25 kcal 20 minuter HIT på cykeln -190kcal
    20:30 Proteinfluff med riskaka 300kcal
    23:00 Proteinpannkakor med sylt a la Linda Fodor 300 kcal
    00:30 En timmas promenad -300kcal
    02:15 Proteinfluff med majskex och honung 300 kcal

Totalt in ca 2000kcal
    Förbränning ca 800kcal

17kcal/kg (efter förbränning)

Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 356 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.