Samir Satsar Vidare…. Mot Luciapokalen!

Home Forums Dagböcker Samir Satsar Vidare…. Mot Luciapokalen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 356 total)
  • Author

Samir det som imponerar på sig så enormt mycket är att du lyckas äta så god och även onyttig mat på din tävlingsdiet men prickar formen kanon.. kanske borde vi alla andra göra så om man nu ska gå efter kalori in kalori ut om det verkar funkar vaffö pinar vi oss själva dag in dag ut med att äta exakt samma sak och inte lika gott…

jag är faktiskt jävligt impad måste jag säga.. :up:

önskar jag också kunde äta som mig och pricka formen perfekt tror jag skulle kunna göra de då jag har en snabb förbränning.. men man vågar ju inte :nono:

hehe Njut du av din diet medans vi hatar allt och alla :ike:

vad säger ni om detta alla byggare??

bullis the king wrote:
    Säger om vad?
    Kan du skriva din fråga så man fattar så vore det kanon!

Keep it up Samir, tränar du inget alls på westcoast numer?

vaffö vi räknar fett intag, protein intag, kolhydrat intag och äter samma måltider varje dag… sorry om jag var otydlig hehe.. lite lost på dieten thats why!

det jag menar är att han kan äta lite onyttig för ofta men endå tappa fett och gå ner i vikt.. när man ser hans diet så ändrar han kosten hela tiden typ… förstår du?

Det finns ingen i mitt tycke ”onyttig” mat. Sen behöver man kanske inte dieta På MCD och BK. Vilket jag heller inte gör.

Kollar man på maten jag äter så är det oftast bra mat i det syftet att det är energisnålt och ofta tajmat så att rätt saker äts vid vid rätt tillfälle.

Jag äter absolut inte ”onyttigt” vad du nu menar med det aziz.
    Jag ligger ständigt på kcal- underskott. Alltid minst 2.5gram protein/kg kroppsvikt och dag. Sen reglerar jag fett/kolhydrat-intaget efter om det tränas styrketräning eller fettförbränning

Det jag tycker dock är viktigt är att ha energi att orka ”dra igång” ett träningspass. Sen brukar det oftast flyta på av sig själv.
    Jag upplever det lättare att motivera sig att dra igång träningspass när man har ätit mer kolhydrater.

Men att påstå att min diet skulle bestå av onyttig mat e nog att ta i.

Shuu..

Hade sån jävla magknip igår kväll så ja kunde inte varken rapportera maten eller köra någon nattpromenad. Gick och la mig istället.
    Bara att köra en extra promenad idag istället.

Det blev ändå en hel del rörelse igår.
    Började dagen med en halvtimmas promenad ner till stan och bowlinghallen där jag mötte upp lillbrorsan och hans polare för en sju-seriesmatch, som jag vann =)

Och det på bara 800 kcal från 10:00 -18:00 då matchen slutade. 929 poäng lyckades jag skrapa ihop på 7 serier, trots suddig syn, låg energi och ett humör som pendlade. Jag uppfann dock en ny sak eller rättare sagt så fick jag en idé till en uppfinnig som jag skall se till blir gjord.

Efter Bowlingen knatade jag hem. En promenad på en halvtimma.
    Sen blev det inte så mycket mer cardio igår förrutom 10 minuters hopprepshoppande i ganska högt tempo.

[youtube=o4_3ArC3RPQ]
    Det e fan jobbigt alltså.

Skulle blitt en promenad till på kvällen men jag hade sån jävla magknip så jag palla inte. Kunde skippa den utan att det påverkar slutresultatet.

Maten och tiderna igår var dessa:

Fredag 2 november

10:00 EAA 25 kcal
    13:00 Havregrynsgröt med yoghurt och proteinpulver 500kcal
    promenad 30 minuter – 150kcal
    15:00 2 Bars 200kcal
    16:00 1 Bar 100kcal
    promenad 30 minuter -150kcal
    19:00 Fluff med harissa bröd+ett majskex med honung 500kcal
    22:00 hopprepshoppande – 100 kcal
    22:30 fluff med ett harissabröd sparris 300 kcal
    01:00 Body for life bar 230 kcal

Totalt in 1900 kcal
    Förbränning ca 450-500kcal

ca 21.5kcal/kg med förbränning inräknad

Idag hamnar nog maten på ca 2500kcal. Blir ett styrkepass idag också.

Så det är som är planerat för dagen är;
    En promenad nu snart.
    Ett styrketräningspass för ovansidabröst, axlar och vader. + Kardio ca 20min HIT
    Och förhoppningsvis en timmas promenad eller hopprepshoppande sen på kvällen.

Samir wrote:
    Det finns ingen i mitt tycke ”onyttig” mat. Sen behöver man kanske inte dieta På MCD och BK. Vilket jag heller inte gör.

Kollar man på maten jag äter så är det oftast bra mat i det syftet att det är energisnålt och ofta tajmat så att rätt saker äts vid vid rätt tillfälle.

Jag äter absolut inte ”onyttigt” vad du nu menar med det aziz.
    Jag ligger ständigt på kcal- underskott. Alltid minst 2.5gram protein/kg kroppsvikt och dag. Sen reglerar jag fett/kolhydrat-intaget efter om det tränas styrketräning eller fettförbränning

Det jag tycker dock är viktigt är att ha energi att orka ”dra igång” ett träningspass. Sen brukar det oftast flyta på av sig själv.
    Jag upplever det lättare att motivera sig att dra igång träningspass när man har ätit mer kolhydrater.

Men att påstå att min diet skulle bestå av onyttig mat e nog att ta i.

hehe missförstå mig inte bror men jag menade bara att du åt mycket bättre och goare mat än oss andra som verkligen räknar varje kolis, protei, fett vi äter.. nä såklart du äter ju inte onyttigt de du äter är ju nyttigt men ibland blandar du hehe så du får njuta lite=) inte här för att klaga på dig gubben jag tycker jag gillar din diet därför jag ger dig cred… :) om jag äter en majskex eller en protein bar så kommer jag gå runt och ha ångest.. thats the diffrence betweeen us.. you fill me? :emo-thumb

Aziz_karnabi wrote:
    hehe missförstå mig inte bror men jag menade bara att du åt mycket bättre och goare mat än oss andra som verkligen räknar varje kolis, protei, fett vi äter.. nä såklart du äter ju inte onyttigt de du äter är ju nyttigt men ibland blandar du hehe så du får njuta lite=) inte här för att klaga på dig gubben jag tycker jag gillar din diet därför jag ger dig cred… :) om jag äter en majskex eller en protein bar så kommer jag gå runt och ha ångest.. thats the diffrence betweeen us.. you fill me? :emo-thumb

Jag missförstod dig inte.
    Grejjen är ju bara den att ska jag gå runt och vara hungrig kan jag lika gärna äta sånt jag e hyffsat sugen på och vara hungrig istället för att äta sparris 10ggr om dagen och ändå vara hungrig =)

Jag räknar också allt. Men seriöst hur stor skillnad tror du det gör om man inte råkar få i sig sina 70g fett varjedag utan hamnar på 56g en dag?

Att du får ångest har ju ingenting med din diet att göpra utan det är ju någonting som du har fått för dig bara att en bar är ”onyttig”

Ångest e ju det mest katabola som finns.
    Släpp ångesten- ManiÂna maniÂna.

Samir wrote:
    Jag missförstod dig inte.
    Grejjen är ju bara den att ska jag gå runt och vara hungrig kan jag lika gärna äta sånt jag e hyffsat sugen på och vara hungrig istället för att äta sparris 10ggr om dagen och ändå vara hungrig =)

Jag räknar också allt. Men seriöst hur stor skillnad tror du det gör om man inte råkar få i sig sina 70g fett varjedag utan hamnar på 56g en dag?

Att du får ångest har ju ingenting med din diet att göpra utan det är ju någonting som du har fått för dig bara att en bar är ”onyttig”

Ångest e ju det mest katabola som finns.
    Släpp ångesten- ManiÂna maniÂna.

hehe det är sant jag håller med dig samir där till fyllo :) kanske börja köra Kcal – Kcal ut skiten… skriva ner det man äter men äta nyttigt såklart och sen räkna ut så man ätit lika mkt som man vill äta.. ex: 2400 kcal så skriver man upp varej måltid vad man stoppat i sig. hålla på och räkna kolhydrat och protein gram per gram gör att man blir dum måste jag vara ärlig..!!

istället för att tänka som du sa fan en bar kommer förstöra min diet så borde man tänka jaha då är de bara dra ner på från något av de andra måltiden så jämnar de ut sig=)

Keep it up de funkar för dig hade aldrig ändrat ett vinnande koncept :) :D

Samir wrote:
    Det där var ju kasst :frust:
    Dipsen är min stakta sida ..har en film på den andra datorn jag kan slänga in sen. De är inte superstrikta men ett par stycken drog man allt av då.

AF var målet från början 2005 men benen växte för fort och eftersom jag var Jr så tyckte min dåvarande coach (som troligvis även kommer coacha mig under Lucia) att jag skulle köra byggning.

PEacE

bara å kötta baby :up:, jag kommer hejja på dig!
    Tummen upp!
    Ciao :)

hahahah Samir your better than me at skipping !!!

Aziz_karnabi wrote:
    hehe det är sant jag håller med dig samir där till fyllo :) kanske börja köra Kcal – Kcal ut skiten… skriva ner det man äter men äta nyttigt såklart och sen räkna ut så man ätit lika mkt som man vill äta.. ex: 2400 kcal så skriver man upp varej måltid vad man stoppat i sig. hålla på och räkna kolhydrat och protein gram per gram gör att man blir dum måste jag vara ärlig..!!

istället för att tänka som du sa fan en bar kommer förstöra min diet så borde man tänka jaha då är de bara dra ner på från något av de andra måltiden så jämnar de ut sig=)

Keep it up de funkar för dig hade aldrig ändrat ett vinnande koncept :) :D

Alla har sina egna sätt och du kör på ditt sätt.
    Jag tycker dock inte att ångets är någonting som skall få ta plats, tid eller energi i en diet.
    Funkar ditt sätt för dig så kör på det.
    Men kör det inte för att det funkar på någon annan bara.
    Alla är vi olika.

Idag har jag ätit runt 300gram kolisar men inte fan e jag pigg för det. Jag har legat (ligger) utslagen i sängen sen passet, som slutade runt 18:00

Förhoppningsvis kan jag piggna till lite senare när man hunnit återhämta sig så jag kan gå en sväng.

Vanessa Frykman wrote:
    hahahah Samir your better than me at skipping !!!

Haha ..nice.
    Det gick bättre i morse.
    tror jag kom upp i ca 120 snabba i rad. (på filmen e det 48 har jag för mig )

Det e sjuukt jobigt alltså. :(

Dagens träning har hittills bestått av ca 10 minuters hopprepshoppande (15 minuter inklusive pauer) innan frukost.

Sen har jag med full packning tagit mig med buss och allt vad det innebär från Uddevalla till Göteborg.

Körde ett pass på Fysiken här för några timmar sen. Börjar väl sakterligen återhämta mig från det passet.

Det blev Axlar, ovansidabröst och vader som kördes. Jag avslutade även det hela med det troligvis mest intensiva HIT-passet jag någonsin kört. 20 Minuter på crosstrainern i cepetempo. (Tack RATM och tack tjejen på crosstrainern bredvid :|)

Passet såg ut så här:

Incline bänkpress i smith (ca 60% lutning)
    80*12
    100*2 böjade pressa från botten.

Axel/ovansidabröstpressmaskin
    2 set (kändes skum som fan så jag tog det lugnt här)

Axelpressmaskin
    54*15
    64*7

Stående millitärpress i smith
    40*18
    50*15
    60*8-10 minns inte riktigt

Körde sen lite vader i donkey raisemaskin, 2 set sittande vadpress och ett set ståndes omvänd i hackliften.

Grymt pass med bra styrka, kontakt och tryck.

Avslutade som sagt det hela med 20 minuter HIT på crosstrainer.
    Gick sen i slowmotion hem. :ike:

Med tanke på att jag inte hade kört pressar för axlarna någonting på runt ett år innan SM så kanske man kan få dem att växa lite innan Lucia. Det är värt ett försök i varjefall.

Än så länge har jag inte kännt någonting alls av den gammla skadan =)
    Bra som fan.

Gött. börjar piggna till lite nu efter en fluff och en Zoegas ..Tryyyyyyyyyyyyck som mellancoolia hade sagt

kanske blir en promenad endå

Samir wrote:
    Alla har sina egna sätt och du kör på ditt sätt.
    Jag tycker dock inte att ångets är någonting som skall få ta plats, tid eller energi i en diet.
    Funkar ditt sätt för dig så kör på det.
    Men kör det inte för att det funkar på någon annan bara.
    Alla är vi olika.

Idag har jag ätit runt 300gram kolisar men inte fan e jag pigg för det. Jag har legat (ligger) utslagen i sängen sen passet, som slutade runt 18:00

Förhoppningsvis kan jag piggna till lite senare när man hunnit återhämta sig så jag kan gå en sväng.

yes såklart alla har sina egna sätt och de kan sina kroppar bättre än andra därför ska man gå efter de som funkar på dig inte hur andra tycker du ska lägga upp dieten. aja well end of this disskussion… Peace :ike:

Aziz_karnabi wrote:
    yes såklart alla har sina egna sätt och de kan sina kroppar bättre än andra därför ska man gå efter de som funkar på dig inte hur andra tycker du ska lägga upp dieten. aja well end of this disskussion… Peace :ike:

Kan bara tillägga att jag inte känner någon som har bättre koll på vad han stoppar i sej.

En kolhydratmängd som ger kanske 70kcal, intaget med 80g protte, kommer inte ge någon större skillnad på kroppskompositionen beroende på om det är råris , grönsaker eller en jordgubbe.

Att äta extremt enformigt är (för mej) bara ett sätt at ha koll utan att behöva räkna varje mål separat.

Sen är väldigt många(undt.inkl.) som går toklågt på kolisar i första dieten för att komma i form. Medan man senare kommer på att en mängd energi på rätt ställe höjer den totala förbrukningen rejält, ger bättre ork under passen & gör livet lättare.:)

Good luck man & gör det inte svårare än det behöver vara.:up:

Aziz_karnabi wrote:
    hehe det är sant jag håller med dig samir där till fyllo :)

Jag också. :)

Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 356 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.