Samir Satsar Vidare…. Mot Luciapokalen!

Home Forums Dagböcker Samir Satsar Vidare…. Mot Luciapokalen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 356 total)
  • Author

Men först dagens morgonvikt.
    Innan sista saltladdningsdagen ligger vikten helt tömd på 69.1kg
    Dags att äta upp sig snart.

Nu är detta morsan våg men jag har för mig att det stämmer bra överäns med min. skall kolla sen. Måste bara köpa batterier till min.

Gårdagens mat- och träningstider var dessa;

Lördag 20 Oktober
    Extremt med salt och 9-10 liter vatten

10:00EAA 25kcal
    10:45Fluff på 400g bär 120kcal 28gram prottepulver 100kcal + 3st harissa-rostisar 75kcal = 295kcal
    12:3014 gram cocos med cacao, salt och sötningsmedel = 90kcal
    12:50Promenad -500kcal solrosfrön 200kcal
    14:15120g lax 130kcal + 25 gram havregryn med 14g cocos, sötningsmedel, salt kanel, och cacao 175kcal = 305 kcal
    17:00200g torsk = 170 kcal
    19:0030minuter cykling -250kcal
    20:30200g torsk 170kcal + 14gram cocos 90kcal = 260kcal
    23:00EAA 25kcal
    23:30promenad -225 solrosfrön 150kcal
    02:00200g torsk 170kcal + 14gram cocos 90kcal = 260kcal

Totalt in: 1800kcal
    Förbränning: ca 950-100kcal

Det känns när jag ligger långt under mitt intag. Jag får en riktigt söt smak i munnen. Om det är någon som vet vad det beror på så får ni gärna säga till.

Annars var det en bra dag med bra med energi.

Samir wrote:
    Maak Yai chok dee :emo-thumb

Mycket stor lycka till?

HEheh du menar Chokdee maak maak:D
    Vi får ta en kurs snart :D

Grymma bilder! Diggar Benen! So Sick 8)

sh0w wrote:
    Mycket stor lycka till?

HEheh du menar Chokdee maak maak:D
    Vi får ta en kurs snart :D

Grymma bilder! Diggar Benen! So Sick 8)

haha ja min thailändska e inte så grym haha
    Trodde jag sa Mycket stor skål =)

haha men tack i varjefall.
    När skall du laga pad thai åt mig ?

Samir wrote:
    haha ja min thailändska e inte så grym haha
    Trodde jag sa Mycket stor skål =)

haha men tack i varjefall.
    När skall du laga pad thai åt mig ?

Nästa gång du har ätar dag??? :emo-thumb
    Chokdee = Skål(a), Lycka till

sh0w wrote:
    Nästa gång du har ätar dag??? :emo-thumb
    Chokdee = Skål(a), Lycka till

Jag skall ha en brutal ätardag nu på Torsdag efter jag e färdig med experimentet (eller ja ätardagen börjar redan på Onsdag) men jag kör två dagars

Tycker du att EAA har hjälpt dig att behålla massa under dieten?

Jay wrote:
    Tycker du att EAA har hjälpt dig att behålla massa under dieten?

Om det funkar eller om det bara är psykist vet jag inte.
    Men EAA i kombination med 7 keto är nog de två enskilda kosttillskotten som jag känner har gjort att jag inte tappat avsevärt med muskler.

Dels har jag med gott samvete kunnat sänka Proteinintaget en del och öka kolhydrtaterna och träna hårdare på gymmet.

Sen så tror jag att eaa:n och även 7 keton har varit ganska viktigta i den bemärkelsen att de två kosttillskotten har tagit bort oron att tappa muskler och bara det i sig tror jag är antikatabolt. Att slippa oroa sig alltså.

För er som inte vet vad sju keto är så är det ett kosttillskott som har innehåller en molekyl som bara saknar en kolatom utseendemässigt jämfört med testosteron.

7 keton fungerar antikatabolot på samma sätt som testosteron genom att hämma utsöndringen av kortisol.

kortisol är ett stresshormon som bryter ner muskler, och utsöndras bla vid träning.

Samir wrote:
    Om det funkar eller om det bara är psykist vet jag inte.
    Men EAA i kombination med 7 keto är nog de två enskilda kosttillskotten som jag känner har gjort att jag inte tappat avsevärt med muskler.

Dels har jag med gott samvete kunnat sänka Proteinintaget en del och öka kolhydrtaterna och träna hårdare på gymmet.

Sen så tror jag att eaa:n och även 7 keton har varit ganska viktigta i den bemärkelsen att de två kosttillskotten har tagit bort oron att tappa muskler och bara det i sig tror jag är antikatabolt. Att slippa oroa sig alltså.

För er som inte vet vad sju keto är så är det ett kosttillskott som har innehåller en molekyl som bara saknar en kolatom utseendemässigt jämfört med testosteron.

7 keton fungerar antikatabolot på samma sätt som testosteron genom att hämma utsöndringen av kortisol.

kortisol är ett stresshormon som bryter ner muskler, och utsöndras bla vid träning.

Jag kör EAA med HMBolon nu och tycker det funkar bra, vilken 7-Keto kör du/kan du rekommendera?

Mötet mellan Dig och Fever ser vi fram emot!
    Två profiler i 70:an. :emo-thumb
    Tomas Petersson kanske kör vidare också?

Jonas Lundberg wrote:
    Mötet mellan Dig och Fever ser vi fram emot!
    Två profiler i 70:an. :emo-thumb
    Tomas Petersson kanske kör vidare också?

Kul.

Så länge det blir en klass så vi slipper slås ihop med en annan så e jag nöjd =)

Ja fever har tjötat på mig. Nu får han sin match :D

Mattias L wrote:
    Jag kör EAA med HMBolon nu och tycker det funkar bra, vilken 7-Keto kör du/kan du rekommendera?

Jag kör selfs 7 keto. Mest för att jag har ett bra pris på den.
    Har dock för mig att Twinlabs och WNT:s e starkare.

Så här kommer jag träna idag:

Eftersom jag har en del träningsvärk frotfaranade sen de två senaste tömmningspassen så skippar jag gym idag. Kroppen är nog ganska tömt ändå.

Kommer köra en del posering istället och två korta kardiopass på 20minuter vardera.
    Troligvis blir det på cykel och/eller crosstrainer.

Kanske en lugn promenad på kvällen också.

Kommer nog landa på ett intag på ca 1800 kcal med liknande gårdagens mat och en förbränning på ca 600 – 700kcal

Sista saltdagen idag, vilket känns skönt, salt e fan inte gott i för stora mängder.

__Erik__ wrote:
    såg lite bilder på dig i dagsformstråden och i början av din journal här , och måste säga att jag är riktigt imponerad , såna ben och armar vid så låg vikt , Damn mannen !!!!!!!!!

Tack =)
    Benen är bra. Armarna skulle dock kunna vara lite större, men jag jobbar på det.

Haha jag är kort det är därför det ser större ut.

Kommer förövrigt slänga in en hel del bilder runt tisdag-onsdag då jag simulerarinvägningsdag och tävlingsdag för experimentet.

Samir wrote:
    Kommer förövrigt slänga in en hel del bilder runt tisdag-onsdag då jag simulerarinvägningsdag och tävlingsdag för experimentet.

Intressant!
    Du får tala om hur det går.
    Tycker själv inte att man får den effekten man hoppas på + att det är svårt att säga när toppformen infinner sig. Sedan är det ju svårt att hålla sig torr en hel dag, kroppen vill något annat!
    Har du använt natriumsalt?
    Att rubba vätskebalansen för mycket sista dagarna får lätt motsatt effekt, men det har ju väldigt stor betydelse var vattnet sitter…

Samir wrote:
    Jobbigt att inte kunna träna.
    Vill själv sätta igång med hårdkörning på gymmet men det får vänta ett tag till =)

Hur e det med ryggen då? Hur länge måste du vila?

[http://forum.body.se/showpost.php?p=408869&postcount=13 Detta är planen]

Du och Fever i samma klass, fan vad kul!

Vet inte hur länge jag måste vila, har tid hos sjukgymnasten nästa onsdag, då vet jag väl lite mer. Har mycket mer ont nu än innan tävlingen, hoppas att jag inte förstört något totalt nu.

Varför funkade inte tömnning/laddning på SM? Eller det har du kanske skrivit någonstans..

Fattar inte hur du hinner ha 2 bloggar:up:

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 356 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.