Samir Satsar Vidare…. Mot Luciapokalen!

Home Forums Dagböcker Samir Satsar Vidare…. Mot Luciapokalen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 356 total)
  • Author
    Jonas Lundberg wrote:
    Intressant!
    Du får tala om hur det går.
    Tycker själv inte att man får den effekten man hoppas på + att det är svårt att säga när toppformen infinner sig. Sedan är det ju svårt att hålla sig torr en hel dag, kroppen vill något annat!
    Har du använt natriumsalt?
    Att rubba vätskebalansen för mycket sista dagarna får lätt motsatt effekt, men det har ju väldigt stor betydelse var vattnet sitter…

Jo jag märkte att kroppen inte riktigt pallar allt för mycket under sm-helgen.

Var ju tvungen att strypa vattnet på fredag för att vara säker på invägningen.
    Sen hade jag lördagen att slå ihjäl.

Jag var riktigt torr och fin på fredagskvällen trots att jag inte hade börjat fylla.

Här hade jag två val.
    Antingen inte dricka någonting tills söndagen (vilket troligvis ändå inte skulle slutat bra) eller dra på med vattnet efter invägningen och hoppas på att kroppen skulle fortsätta släppa vatten tills strypnig på lördagkväll.

Kroppen fortsatte släppa vatten men det vatten den höll kvar hölls på fel ställe trots sänkta aldosteronnivåer och inget natrium för äns på Söndag.

Nu blir det i princip samma upplägg gällande vatten och salt fram tills fredag.
    Dvs (om man översätter realtiden till den tiden jag skall tävla, alltså idag som är söndag blir Onsdag 5dec )

Söndag 2 dec
    Börja extremsalta med vanligt natriumsalt och soja (en flaska soja går åt på dessa fyra dagar ungefär) 9-10liter vatten.

Intag ca 2000kcal
    Kardio ca 700 kcal

Måndag 3 dec
    Fortsätta med extremt mycket salt och 9-10 liter vatten

Intag ca 2000kcal
    Tömmningspass för överkropp på gymmet
    kardio ca 300-400 inte styrkan medräknad

Tisdag 4 dec
    Fortsätta med extremt mycket salt och 9-10 liter vatten
    Tömmningspass för underkropp (sista gympasset)
    Totalt in ca 2000kcal
    Kardio ca 300kcal inte styrkan medräknad

Onsdag 5 dec

Sista dagen med salt 9-10 liter vatten
    20 minuter intensiv cardio
    mycket posering

Totalt in ca 2000kcal
    Kardio ca 200kcal

Torsdag
    Inget salt 9-10liter vatten
    Poseringträning
    Kanske en lugn promenad på 30 minuter.

Totalt in ca 2000kcal

Fredag invägning ca 18:00
    Det är här jag skall testa ett lite annorlunda upplägg än tidigare
    Inget salt. Ca 1 liter vatten, resten från potatis. Strypa vattnet runt 20:00 (ca 14h innan tävling)

Börja ladda med kolhydrater på morgonen 35gram kolisar/måltid från potatis.
    Äta med 2,5h mellanrum
    Kontrollera formen och vikten under tiden så man inte fyller över.
    Fyller med kolisar fram tills ca 5-6 h innan läggdags. Två sista målen enbart protein och fett.

Totalt 7 måltider med 35gram kolisar = ca 250gram kolhydrater
    ca 150 gram protein
    ca 45 gram fett

Totalt intag på 2000kcal
    Kardio 0kcal dock en del posering

Lördag
    Upp 5 timmar innan tävling. Inget vatten förutom det i potatisen och lite till tabletter och vitargo

Äta två mål med ca 40-50 gram kolhydrater från potatis och banan innan förbedömning. Potatisen lättsaltad med seltin (natrium och kalium). Lite kyckling till.

Innan pumpning ca 50gram vitargo i 1dl vatten.
    Innan scen ca 50gram vitargo i 1dl vatten.
    Efter förbedömning ca 60gram vitargo i 1 dl vatten.

Sen fortsätta äta mål med ca 40-50gram kolisar från potatis och banan. Salta med seltin. lite kyckling. Varannan timma fram tills två timmar innan final.

Innan pumpning ca 50gram vitargo i 1dl vatten.
    Innan scen ca 50gram vitargo i 1dl vatten.

Efter final frossa =).

Ingenting är klart men det är detta upplägg jag skall testa nu.
    På lucia och dc 2005 körde jag så här fasst jag började inte ladda med kolisar föräns på natten/morgonen. Nu skall jag fylla ett dygn.

Quote:
    Du och Fever i samma klass, fan vad kul!

Yes det blir kul som fan.

Quote:
    Vet inte hur länge jag måste vila, har tid hos sjukgymnasten nästa onsdag, då vet jag väl lite mer. Har mycket mer ont nu än innan tävlingen, hoppas att jag inte förstört något totalt nu.

Åfan riktigt tråkig att det är värre.
    Hoppas det löser sig.

Quote:
    Varför funkade inte tömnning/laddning på SM? Eller det har du kanske skrivit någonstans..

Svarde precis på det i svaret till jonas ovanför.

Quote:
    Fattar inte hur du hinner ha 2 bloggar:up:

haha na metrobloggen ligger lite på is nu faktiskt =)

Drar igång den igen när det börjar närma sig tävling.

Nu har jag inte testat att salt och vätske ladda så mycket. Men 2 dagar helt utan salt låter mycket, lite klent med kolhydrater och vatten sista dygnet. Vitargo drinkarna kanske fyller upp en del, jag hade föredragit något snabbare socker = mer insulin.
    Erika fyllde på 400-500g kolhydrater/dag + lite lax torsdag – söndag. Potatis, banan, riskakor.
    Nu missade vi tyvärr lite, drog ner på salt, vatten och framförallt den kaliumrika maten på lördagen, vilken gjorde Erika slät tills söndag morgon. Men genom att fylla på lite extra av detsamma, så tajtade hon nog till lite igen.

PS. Nu vill jag inte förvilla dig, kör på det som du tror funkar bäst för dig!

Jonas Lundberg wrote:
    Nu har jag inte testat att salt och vätske ladda så mycket. Men 2 dagar helt utan salt låter mycket, lite klent med kolhydrater och vatten sista dygnet. Vitargo drinkarna kanske fyller upp en del, jag hade föredragit något snabbare socker = mer insulin.
    Erika fyllde på 400-500g kolhydrater/dag + lite lax torsdag – söndag. Potatis, banan, riskakor.
    Nu missade vi tyvärr lite, drog ner på salt, vatten och framförallt den kaliumrika maten på lördagen, vilken gjorde Erika slät tills söndag morgon. Men genom att fylla på lite extra av detsamma, så tajtade hon nog till lite igen.

PS. Nu vill jag inte förvilla dig, kör på det som du tror funkar bäst för dig!

Glömde skriva att det antagligen blir lite majsfrasbröd med honung under tävlingsdagen också.

Jo det kanske är för lite vatten och kanske för lite salt det sista dygnet, men jag skall testa detta nu i varjefall. Innan har jag ju inte laddat med kolisar mer än mellan 8-12timmar innan tävling.

Skulle jag vilja testa ett upplägg till så finns det ju tid längre fram.

Förvilla gör du absolut inte, du utbildar =)

Ja då var sista saltdagen över då.
    En dag med ganska lite aktivitet faktist och bra ork genom hela.

Det blev bara 20 minuter ganska intensiv cykling och en promenad på 70 minuter.
    Gött att slippa saltet imorgon. Den mesta vätskan borda vara släppt imorgon kväll. Dock kommer jag vara trycklös som fan.

Kanske tar lite kort imorgon kväll och slänger upp ifall jag känner mig bra = )

Dagen har sett ut så här idag:

Söndag 21 Oktober
    Extremt med salt och 9-10 liter vatten (sista saltdagen)

10:00 EAA 25kcal
    11:00Fluff på 400g bär 120kcal 28gram prottepulver 100kcal + 3st harissa-rostisar 75kcal = 295kcal
    13:1514 gram cocos med cacao, salt och sötningsmedel = 90kcal
    13:3020 minuter cykling -170kcal
    14:15100g torsk 70kcal + 25 gram havregryn med 21g cocos, sötningsmedel, salt kanel, och cacao 217kcal = 290 kcal
    posering
    17:00prottefluff = 170 kcal
    20:30prottefluff 170kcal + 14gram cocos 90kcal = 260kcal
    23:00EAA 25kcal
    00:00promenad -350 solrosfrön 180kcal
    01:30grönsaksbuljong 25kcal
    02:00200g torsk 140kcal + 21gram cocos 130kcal = 270kcal

Totalt in: 1700kcal
    Förbränning: ca 500kcal

Skall bli intressant att se dig på Lucia, håller tummarna för dig.
    måste säga att du är en imponerande kämpe som satsar även på Lucia:emo-thumb
    En bra förebild helt enkelt :up:

sebbeboy wrote:
    Skall bli intressant att se dig på Lucia, håller tummarna för dig.
    måste säga att du är en imponerande kämpe som satsar även på Lucia:emo-thumb
    En bra förebild helt enkelt :up:

Shit tack fölr dina ord sebbe.
    Det är lätt att kämpa vidare med det stöd jag får av alla runt omkring mig.

Om du är på exhale runt 20-tiden på onsdag så kan du få en sneek peek =)
    Tänkte jag skulle simulera finalen där runt åtta tiden på onsdag.

Good luck!

Wallin:
    Tack :D

För övrigt så är jag inne på min femte och sista dag med mycket vatten nu. Inget salt idag dock.
    Knepigt det där med att man är sugen på sånt man inte får. Igår kunde jag döda för att slippa salt, idag är det nästan tvärt om.

Imorgon skall jag börja fylla upp med kolhydrater och dra ner på vattnet för att simulera en invägningsdag (dagen innan tävling)
    Jag kommer troligvis ta några kort imorgon med för att se hur formen förändras.

E inte formen allt för kass här om någon timma så kanske det fotas lite även idag. Skall ner till gymmet och tjöta lite och då brukar kläderna åka av :D

Quote:
    E inte formen allt för kass här om någon timma så kanske det fotas lite även idag. Skall ner till gymmet och tjöta lite och då brukar kläderna åka av

Ett sånt gym där det är tillåtet vore grejer det. Jävla SATS har ju sina regler och allt vad det heter om det allra mesta, har till och med blivit gnälld på för att vi tog kort inne på gymmet.

:(

Anyway, kör hårt, och lite bilder är alltid kul att se!

MVH

Marcus Syvertsen wrote:
    Ett sånt gym där det är tillåtet vore grejer det. Jävla SATS har ju sina regler och allt vad det heter om det allra mesta, har till och med blivit gnälld på för att vi tog kort inne på gymmet.

:(

Anyway, kör hårt, och lite bilder är alltid kul att se!

MVH

Hahaha dem var väl oroliga att ni skulle starta ett eget gym med samma utrustning och möblemang =)

Nä men inget on om sats de är säkert bra, har aldrig tränat på nåt. Dock så vet ju alla att man till 90% tränar för att bli snygg/snyggare och att slänga av sig nångång för att skörda sin frukt e ganska naturligt.

Jag har inte ens ett medlemskort på det gymmet jag var på nu utan det är mitt gammla gym [http://www.westcoastfitness.se/ westcoastfitnesscenter] i Uddevalla där jag hänger när jag är hemma hos morsan.

Foton togs av en polare.
    Jag var trots lite vätska och trycklöshet ganska nöjd med formen så dem dyker upp här så fort han msn:at över dem =)

Fick precis denhär av en polare.
    Kanske skulle gjort mig som seriefigur ändå =)

Rastahulken

[img=http://pix.nofrag.com/8/3/e/8aab40a4c06eaa92532f2b6c44b6a.jpg]

YEs som sagt sista dagen med mycket vatten idag (har redan dratt i mig tio liter) Inget salt. Så det mesta av vattnet man har lagt på sig de senaste dagarna börjar släppa nu.

Dock så har jag inte ätit många gram kolisar idag.
    Det blir det dock imorgon. Tog korten mest för att kunna se hur formen ändras under dessa tre dagar.

[img=http://pix.nofrag.com/7/8/1/2999368794fb877a7f63a6d9d6bc0.jpg][img=http://pix.nofrag.com/f/d/1/de7ad868e3b9982256f00581c5ec3.jpg][img=http://pix.nofrag.com/c/9/2/b0b390be747ac44cf77e55df2be25.jpg]

qwerty

[img=http://pix.nofrag.com/e/9/6/bdf53bc3c919556eef475a2222875.jpg][img=http://pix.nofrag.com/1/d/4/9c05feae794ee434693c5b740ae85.jpg][img=http://pix.nofrag.com/a/8/c/5fe0c45b0ac56fa9b4d9283d1ef9c.jpg]

Krabban också.

[img=http://pix.nofrag.com/3/6/b/9e84062b7066670add720dc0c511d.jpg]

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 356 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.