Se upp, blindstyre!

Home Forums Dagböcker Se upp, blindstyre!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 51 total)
  • Author
    Posts
  • #647217

    Oj va du cyklar! Fattar inte hur du pallar i den piskande iskyla! Cyklade nyss hem från jobbet (10 min) och ansiktet va ju typ en snögubbe (isgubbe) när jag kom hem! Burr! :frust:

    Men som du säger, huvudsaken är väl att man har kul när man tränar! :happy:

    #647218
    hannav86 wrote:
    Oj va du cyklar! Fattar inte hur du pallar i den piskande iskyla! Cyklade nyss hem från jobbet (10 min) och ansiktet va ju typ en snögubbe (isgubbe) när jag kom hem! Burr! :frust:

    Men som du säger, huvudsaken är väl att man har kul när man tränar! :happy:

    Det är ok att det gör lite ont när det är roligt. Är väl så vi tränande resonerar. Sen så är det värt känslan när man väl kommer hem till värmen och den goda maten

    Isgubbe efter 10 min, då är det kallt :D

    #647219

    Blev ett kort pass idag. Tänkte köra mage också men hann inte. Var tvungen att hinna handla min favoritmüsli blandning som jag kör till frulle.

    Liggande frenchpress 4 set
    40kg *8
    50kg *8
    55kg *8, *8

    Pushdown. 3 set
    3*10 reps med fjäderlätt viktmagasin som man kör med 80kg+ i.

    Tricepsmaskin. 3 set
    3*15 reps

    Sedan väldigt lätt bicepsträning.

    Stående alt.hantelcurl 3 set
    16kg´s 3*14 reps

    Scottcurlsmaskin 2 set
    30kg 2*10reps

    Helt ok pass. Riktigt bra pump.

    Är sugen på att cykla en lång runda men är trist väder och mörkt, skulle säkert bara bli överkörd av någon medlem här på Body.

    #647220

    Vaknade med huvudvärk i morse så jag steg upp tidigt och kom till jobbet bra tidigare än brukligt. Så nu funderar jag på att dra hem vid 15 (om det går för sig för chefen) och dra hem och hämta hojen och ge mig ut på en runda. Blåser ganska mycket men blir nog en lugn tur då jag känner mig lite förkyld.

    Funderar på att dra en runda vad chefen än säger…

    [img=http://farm4.static.flickr.com/3081/3243625019_28573599ca.jpg]
    #647221

    Tror du behöver lite Zoegaströck!!? Eller är jag ute och cyklar? LOL!

    #647222
    Mjao wrote:
    Tror du behöver lite Zoegaströck!!? Eller är jag ute och cyklar? LOL!

    Gött Zoegas tröck är ett måste innan sadeln gränslas…DET VET DU…TTRRÖÖÖCKKKK!

    [img=http://www.scandvision.se/upload/cases/Zoegas_1.jpg]Nä nu drar jag hem för att trä på mig blöjbyxorna….

    #647223

    Blev en skön runda i blåsten. Ut mot Ekerö som vanligt när jag kör ensam.

    Totalsträcka 70km (inklusive uppv och nedvarvning).
    Aktiv runda 52,5km i 30,6km/h snitthastighet.

    Har bytt batteri i min cykeldator så nu kanske det blir lite mer info om rundorna.

    Sammanfattning: Kan säga att det gick bra men det var blåsigt och det är tufft när man är ensam. Gick bra. Tack gode gud för Zoegas!

    #647224

    Hade tänkt köra ett hårt ryggpass ikväll men det får jag nog skippa. Sträckte en sidan av ryggen i onsdags och det har blivit värre. Låg mest och vred på mig inatt och kunde inte sova. Har blivit bättre under dagen iaf. Kändes konstigt i ryggen igår när jag cyklade men trodde att det berodde på att det var jobbigt, inte att en liten sträckning kunde kännas så mycket.

    Kanske blir att jag drar och köra några lätta övningar och stretchar iaf. Får se hur kvällen blir, har ju tvättid. :(

    #647225

    Ryggen fick vila igår. Vet inte vad som hänt men ont har det gjort, kändes bättre idag men kommer ta det piano idag med. Blir att umgås socialt och fota lite med mitt nya objektiv (köpt begagnat).

    [img=http://farm4.static.flickr.com/3311/3472228321_cfd686d9ee.jpg?v=0]

    #647226

    Blev en lugn och skön dag igår. Ryggen behövde nog en dags vila med promenad i ”somrigt” Stockholm.

    Idag blev det en cykelrunda. Söndagstempo i 65km lång sträcka. Genomsnittshastighet c.a 30km/h. Otroligt bra med tanke på blåst och att jag tog det lugnt.

    Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra men är nästan 100% säkert på att det blir en Acapulco!!!

    Skönt med lite värme!

    #647227

    Så jävla trött idag. Var nära att jag skippade träningspasset. Vet inte om det är allergi som spökar eller cyklingen.

    Iaf så blev det bröst och axlar. Ganska tråkigt att läsa min journal kan jag tänka mig då jag kör samma hela tiden men min träning går mest ut på att inte tappa för mycket muskler under sommaren. Har ju inte så jättemycket att spela på :D

    Bänkpress 4 set (1 set mindre än vanligt pga jag var så trött)
    100kg 5 reps i varje (gick iof ganska lätt som vanligt)

    Bröstpressmaskin (lutande) 2 arbetsset
    2*8-10 reps

    Lutande hantelflyes 3 set
    3*10reps

    Hantellyft åt sidan 3 set
    16kg´s 3*10 reps

    Baksida axel i cablecross 3 set
    3*8 reps

    Lyft åt sidan i maskin 2 set
    2*10 reps

    Lutande bänkpress i smith 3 set
    3 set * reps

    Denna är grym att träna till.

    [youtube=bmSvXSINF3Q]

    #647228

    Aha! Du har också journal! :D
    Då ska jag följa den, du. Nice, nice!

    Vad kör du för macro-lins?

    Lycka till med träningen nu; trötthet är bara en inställningsfråga! ;)

    #647229

    Du är välkommen in och kolla här, gnäll gärna på mig om jag verkar lat :D

    Min träning går som sagt ut på att behålla det lilla till muckler jag har, se till att inte allt rinner av under cykelturerna…

    Jag äger inget renodlat macro, någon speciell bild du syftar på?

    Tröttheten brukar jag ”bota” med en rejäl dos Zoegas innan passen….

    #647230

    Idag körde jag armar. Inte lika trött idag och det var ju bra. Väger nu c:a 84kg på morgonen och har tappat c:a 6kg sen jag började ”motionera”. Ska försöka hålla mig över 80kg hela sommaren…

    Liggande frenchpress 3 set
    50kg *8
    55kg *8, *8

    Pushdown, smalt grepp med discoviktmagasin. 2 set
    2*10 reps

    Enarms pushdown 3 set
    3*10-12 reps

    Stående alt. hantelcurls 3 set
    20kg´s *10
    25kg´s *6
    20kg´s *10

    Cablecurls 3 set
    3* 10-12 reps

    Koncentrationscurls 2 set
    2* 8-10reps

    Sedan en övning biceps och en triceps till för att laka ur dom rejält.

    Är sugen på en cykeltur i morgon, vädret för bestämma. Regn kan stoppa mig…

    #647231

    Nu ska det ut och cyklas. Det verkar inte bli regn iaf. Ständigt rädd för punkteringsguden dock….

    Blir en kort tur och sen lagom komma hem och se Sverige få spö av USA i hockey vm!? :D

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 51 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.