Se upp, blindstyre!

Home Forums Dagböcker Se upp, blindstyre!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 51 total)
  • Author
    Posts
  • #647232

    Ah. Själv gillar jag Arvid Nordqvist; men Zoega levererar alltid! Brygger, pressar eller hur framställer du din kopp kaffe?
    Hahaha, nu blev jag jävligt sugen när jag funderade på vilka former kaffe kommer i :D

    Tänkte på den sista bilden du postade här, i din dagbok :)

    Kul med lite ”deff” – om man får kalla det det. Eller kanske bara, motionerande? Kul att det händer något iallafall :up:
    Ska också fippla lite med kost/motion, ska bli av med lite mage!

    Vad cyklar du? Motionsinriktat endast? MTB eller sån värstingcykel, som jag antar Eddie Vedder använder? :D

    Du? Du hakar väl på fototävlingen när den sparkar igång sen igen? Vore kul isf!
    And btw; vad använder du för kamera (helt glömt), och glugg(ar)?

    Sorry för MEEEEGA-OT hahaha!

    #647233

    Hemma pressar jag mitt kaffe, har perkulator med som jag kör ibland, men pressat blir godast tycker jag. Använder vanligt kaffe(oftast Intenzo) inte Zoegas pressoversion då jag tycker den smakar blaskigt.

    Man ska nog inte kalla detta ”deff”, jag är sån av naturen att jag går ner i vikt ganska rejält när jag motionerar. Det är Racer jag kör på, sån med bockstyre och typ obefintliga däck :D

    Får se om jag kan va med i fototävlingen, har lite svårt att fixa fram ”modeller” när det är såna inslag i tävlingen, gillar överhuvudtaget inte att arrangera bilder. Jag gillar mest att fota naturbilder…

    Senaste bilden tog jag med min nyinköpta Canon EF 70-200/4,0L. Beggad glugg, lite för avancerad för mig kanske men rolig att fota med :up:

    Sen kör jag Canon 40D hus och Sigma 18-50 f/2,8, Canon 50mm f/1,8 II (plastbiten, men bra), sen har jag ett 18-200 från tamron som är ok skärpa men förmodligen jordens segast AF…

    #647234

    Dagens cykeltur gick bra. Ingen punktering, tack för det!

    Totallängd cirkus 70km
    Aktiv sträcka 55km, 32km/h i snitt. Känns som att jag börjar få upp trycket i pedalerna lite nu…snälla kan det sluta blåsa så förbannat!!!

    Saknar benpassen lite men kommer skippa dom så länge jag kör så pass mycket cykel som jag gör nu, tror knappast att mina ben kommer att bli mindre, snarare överkroppen som tar mest stryk!

    #647235

    Blev total vila igår, hade tänkt köra ett lätt ryggpass men det får vänta. Ryggontet jag hade verkar va borta iaf.

    Idag blev det cykeltur med ett litet gäng på Ekerö.

    Totalt 90km
    Träningssträcka 75km, precis under 34km/h i snitt. Var ganska ojämnt tempo, vissa partier gick ganska långsamt och sedan gick det helt sjukt fort ibland, det var roligt men gjorde fruktansvärt ont i låren. Ni som kört DC träning och kört ben WidowMaker kanske kommer i närheten av smärtan.

    Nu blir det en proteindrink och sen en promenad till en pizzeria.

    #647236

    Har varit riktigt sänkt några dagar nu. Tror det är allergi plus en liten förkylning som gör mig sömnig och allmänt less på träning.

    Gick iaf och körde ett lätt pass bröst och rygg igår. Körde långt från max och använde lätta vikter. Fick rejält tryck så det var ju lite kul. Tyvärr så kändes inte ryggen helt ok än. Kan ju ha med cyklingen att göra att jag blir stel i ryggen!?

    Känner mig snuvig idag så det kanske blir ett lätt styrkepass idag, cykeln får iaf vila någon dag till.

    TrÖk

    #647237

    Bra armpass. Bra tryck och lätta fina vikter.

    Har väntat ett tag med middag nu efter passet….jävlar vad katabol jag måste vara…

    En dam som väntar på att systemet ska öppna. Tog bilden på en lördag så hon är nog lagom nykter tills på måndag då portarna slår upp igen. Hon lär bokstavligt talat ramla in i butiken.

    [img=http://farm4.static.flickr.com/3301/3507687433_728c47a9b3.jpg]

    #647238

    Det var som fan, du måste ha tagit bilden när jag var på toa, det är ju min lila filt…:p

    #647239
    Staffan_STB wrote:
    Det var som fan, du måste ha tagit bilden när jag var på toa, det är ju min lila filt…:p

    Tyckte att jag såg en proteinshaker bland flaskorna :D

    #647240

    Blev Axlar idag. Lätta vikter och brutal pump.

    Har tänkt över träningen lite och kommer nog köra ett lite lättare upplägg även nästa vecka. Vill så gärna cykla varje dag och styrketräna varje dag men det lär inte funkar. Jag är för ego och gillar att kolla mig i spegeln på gymmet och inte se ut som ett anorexioffet…kanske överdrivet men inte helt ändå.

    Det är sån skillnad på att träna cykel och att träna med vikter. Att träna med vikter får en att få en ”hybris” känsla medan att cykelträningen mer får en att må bra. Klart man mår bra av hybriskänsla men det kan ju lätt gå till överdrift…

    Får se hur jag lägger upp träningen men det lutar åt 2 pass cykel i veckan och 3 pass styrketräning.

    #647241
    melancoolio wrote:
    Blev Axlar idag. Lätta vikter och brutal pump.

    Har tänkt över träningen lite och kommer nog köra ett lite lättare upplägg även nästa vecka. Vill så gärna cykla varje dag och styrketräna varje dag men det lär inte funkar. Jag är för ego och gillar att kolla mig i spegeln på gymmet och inte se ut som ett anorexioffet…kanske överdrivet men inte helt ändå.

    Det är sån skillnad på att träna cykel och att träna med vikter. Att träna med vikter får en att få en ”hybris” känsla medan att cykelträningen mer får en att må bra. Klart man mår bra av hybriskänsla men det kan ju lätt gå till överdrift…

    Får se hur jag lägger upp träningen men det lutar åt 2 pass cykel i veckan och 3 pass styrketräning.

    Förstår precis vad du menar!

    Skönt att cykla :)
    Även om jag håller det på en motions-/transportnivå! Haha

    Kör på känslan bara, och vi måste lära oss att titta oss i spegeln mindre. Inte alla sanningar kommer från reflektionen :D

    #647242
    Peter Fredriksson wrote:
    Förstår precis vad du menar!

    Skönt att cykla :)
    Även om jag håller det på en motions-/transportnivå! Haha

    Kör på känslan bara, och vi måste lära oss att titta oss i spegeln mindre. Inte alla sanningar kommer från reflektionen :D

    Cykla på motionsnivå är vad jag också sysslar med :)

    Nä man ska inte stirra sig blind i spegeln men det är det enda alternativ jag har. Finns ingen annan som talar om för mig hur jag ser ut…är väl ingen stackare som vågar :D

    #647243

    Det blev en cykeltur idag. Tänker inte gnälla men pga blåsten gick det riktigt tungt. Hade tänkt att ta det riktigt lugnt med tanke på att jag inte mått så bra i veckan. Aja…är bara bita ihop.

    Totallängd 70km
    Träningssträcka 55km Över 30km/h i snitt iaf. Trots att jag nästan blåste av vägen ett par gånger….

    Var lite kul när jag cyklade förbi ett gäng biffdjur, dom tittade på mig och nästan hånlog när jag knappt kom fram på raksträckan. Trumfkortet ligger nu i stekpannan och puttra….:P Jag äger upp dom!

    En lite rolig bild på en svan jag tog förra helgen. Dom har roligt dom där djuren när dom kör på sina vattenskidor!!!

    [img=http://farm4.static.flickr.com/3370/3513473024_20578b22ef.jpg]Nu blir det hockey och mat

    #647245

    Morgonvikt. Det är roligt att se hur den skiftar från vad jag tränat dagen innan. Efter en dag med styrketräning så väger jag lite över 84 kg och efter en dag jag cyklat så ligger den på runt 83,5kg. Man tömmer glykogenlagren ganska rejält när man dundrar fram på cykeln.

    Idag blir det vila. Borde städa min lilla lägenhet men varför ska jag göra det när jag ändå vantrivs i den??? 8)

    #647246

    Morgonträningen idag fick bli en runda på min gamla mtb (med kameraryggsäcken). Är lite roligare än morgonpromenader, helst stigarna när det går uppför. Bra tryck i benen efter dom…det är kul så länge man inte ramlar :emo-thumb

    Ikväll blev det bröst och axlar. 9 set bröst och 9 set axlar, enkelt och bra. Kör lätt även denna vecka som kommer känner jag. Sedan blir det Rage och lite mer tröck hoppas jag…

    Två bilder från cykelrundan. Det är för lite blommor i denna dagbok tycker jag…:nerd:

    [img=http://farm4.static.flickr.com/3593/3518611317_888fc0b6c5.jpg][img=http://farm4.static.flickr.com/3605/3519423240_cde41b4800.jpg?v=0]

    #647247

    Blev en cykeltur idag. Trodde det skulle bli regn men jag slapp det, känns som jag förfrusit fötterna nu bara. Det går väl över!

    Körde uppvärmning ut till Alvik och sedan körde jag 65km därifrån. Hade ett lite nytt upplägg idag som jag kommer köra efter ibland. Kommer försöka lära min kropp att orka träna utan energidryck. Orkade köra dryga 5 mil idag innan jag var tvungen att smutta på min kolhydrats/amino dryck. Tror det är bra att lära kroppen att stå emot lite påfrästningar. För mig är det riktigt psykiskt jobbigt att inte hela tiden trycka i mig näring, äter väldigt ofta.

    Nu blir det en gainer och sedan får det bli pizza och kanske 1 liter mjölk.

    Tröck i cykelbyxan!

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 51 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.