Seriös 92:a satsar på kampsport och styrketräning

Home Forums Dagböcker Seriös 92:a satsar på kampsport och styrketräning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 128 total)
  • Author

Hej hej,

Mitt namn är Simon och jag har styrketränat seriöst sedan oktober, 2009.

Efter att ha tappat motivationen efter endast styrketräning hade jag tänkt satsa seriöst på en eller flera kampsporter i kombination vid traditionell styrketräning.

Just nu lutar det av en kombination utav BJJ, MMA eller SW.

Stats:
    Ålder: 1992, 17 nu
    Vikt: runt 76 kg
    Längd: runt 180 cm

Bänkpress: 90kg som bäst, vet ej var jag står idag
    Marklyft: 170kg
    knäböj: 100 x 3, under parallell

nu kör vi [/b]

Körde ett biceps, triceps och axelpass igår. Passet i sin helhet var väldigt bra, även fast jag var tvungen att stressa mig igenom mycket.

Kommer dock inte ihåg vikterna, blev ganska mycket alkohol senare på kvällen.

Terminen för kampsporterna börjar 18 Augusti och jag planerar för tillfället att försöka få upp min kondition så jag pallar med det. Just nu ligger konditionen på noll dels för att jag röker (dock inte mycket, snusar främst nu) och har rökt i 4-5 år och för att jag aldrig tränat min kondition.

Hade tänkt lägga till 30 min konditionsträning efter vartannat gympass (vet att det inte är opti) och ev. börja löpa lite utomhus när jag fixat bättre löparskor

Imorgon blir det ben :up:

Intressant, dock lite tråkigt att den är bland dagböcker ist för journaler. Kommer iaf följa dig, igen. :)
    Kör hååååååårt nu!!1

snoozarn wrote:
    Intressant, dock lite tråkigt att den är bland dagböcker ist för journaler. Kommer iaf följa dig, igen. :)
    Kör hååååååårt nu!!1

Tänkte att det skulle vara friare så, kommer fortfarande redovisa mina pass som jag gjort i föregående Journal :up:

Tack mannen :)!

Ben[/b]

Knäböj – under parallell
    70 x 5
    80 x 5
    80 x 5
    80 x 5
    80 x 5

Marklyft
    120 x 6
    140 x 6
    150 x 3
    160 x 1
    170 x 1
    175 x fail
    140 x 4

Bensparksmaskin –> Sittande lårcurlsmaskin
    5-6 set

Kondition
    15 min spinning med intervaller

Betyg: 10/10
    Kommentar: Härligt att vara tillbaka i marklyften (har varit borta i 3 veckor utan träning under sommaren när jag var i finland), tog det lugnt i knäböjen eftersom att jag inte gymmat ben på nästan en månad (finlandsresan + en gammal fotskada som spökar).

Edit: fan va svettig jag var på bilderna haha

Kul med ny journal har följt din förra :) bra vikter i marklyften och en riktigt tjock rygg har du :up:

svmannen wrote:
    Kul med ny journal har följt din förra :) bra vikter i marklyften och en riktigt tjock rygg har du :up:

Kul att höra! Tack mannen :D

Dagens kost
    13.30 – 5 stora ägg stekta i överdrivet mycket rapsolja + 1L standardmjölk
    17.00-18.00 Träning
    18.10 1dl whey fx, 0,5dl dextropur
    21.00 Stor portion köttfärssås och spaghetti + 1L mellanmjölk
    Senare: antingen en portion köttfärssås till eller ett par stekta ägg + mjölk :up:

Bröst och lite vader[/b]

Bänkpress
    8 x 70kg
    6 x 70kg
    6 x 70kg
    4 x 75kg
    6 x 70kg

Lutande hantelpress
    9 x 25kg
    4 x 27,5kg
    7 x 25kg
    4 x 27,5kg

Lutande bänkpress
    9 x 40kg
    3 x 50kg – no way josé :D
    7 x 40kg
    5 x 40kg – strikta

Bröstpress
    5-6 set

Pec-flyes –> Stående vadpress
    5 set

Betyg:7/10
    Kommentar: Har alltid problem att acceptera mina vikter när jag kör bröst, min sämsta muskelgrupp. Som jag gång efter gång försöker ta tag i.. Har varit betydligt starkare än detta men skyller på att det är andra(?) bröstpasset sedan jag kom hem från finland.

I övrigt sista passet på mitt nuvarande gym, imorgon byter jag, äntligen :)

Kul med en ny journal Simig! Ska helt klart följas:)
    Ryggen ser bra ut!

hhhenke wrote:
    Kul med en ny journal Simig! Ska helt klart följas:)
    Ryggen ser bra ut!

Tack Henke :D följer regelbundet din journal :up:

Dagens kost
    11.30 – 4 stora ägg stekta i rapsolja
    12.30 – 13.50 träning
    14.00 – 1 dl whey fx, 0,5 dl dextropur
    16.00 – 3 knäckebröd med mycket smör + 0,33L standardmjölk
    18.30 – en stor portion helstekt rostbiff med potatisgratäng och bea sås + 1,5L mellanmjölk
    19.15 – en portion potatisgratäng :P
    planerat intag under kvällen/natten – 1-2L standardmjölk, lite med oboy, ev. ett par stekta ägg

Triceps och Biceps[/b]

Smal bänkpress
    11 x 50kg
    6 + 1 x 60kg
    5 + 2 x 60kg
    9 x 50kg

Liggande tricepsextension bakom huvudet
    10 x 30kg
    9 x 30kg
    9 x 30kg
    6 x 30kg, väldigt liten vila

Pushdowns
    4 set

Hantelpress bakom huvudet (en hantel)
    2 set med 15kg

Skivstångscurl
    8 x 30kg -> 8 x 20kg
    8 x 30kg -> 8 x 20kg
    6 + 2 x 30kg -> 8 x 20kg
    6 x 30kg
    5 x 30kg

Hammercurls
    8 x 12kg
    10 x 12kg
    10 x 12kg

Scottcurl maskin
    4 set

Sittande hantelcurl
    5 x 15kg
    5 x 15kg
    7 x 12kg
    7 x 12kg

Betyg:8/10
    Kommentar: Nytt gym, och det känns verkligen som att detta träningsår kommer bli riktigt jävla bra! Körde med en polare som jag inte tränat med på jätte länge, en polare som fick mig att gymma från första början, riktigt roligt. Passet i sig var helt okej, styrkan i biceps kanske inte var den bästa, men dropseten i skivstångscurl skapade ett enormt jobbigt och skönt pump som följde med hela passet.

Imorgon blir det Rygg och Axlar. Jag kör för tillfället inte med något speciellt schema, utan anpassar mina pass efter vad som inte tränats på länge och hur mycket tid jag har :up: Schema kommer jag lägga upp när jag börjar med kampsporterna, den 18:e augusti

Flessa wrote:
    Fan simig, kul med ny journal!

Kommer naturligtvis att följa denna idogt med. Lycka till med allt nu, både med träningen och livet i övrigt. :)

Tackar Flessa, det värmer! :up:

Är lite osäker över ifall jag ska träna eller inte idag, axlar blir det nästan garanterat inte då dom verkligen fått stryk efter bröst i förrgår och triceps igår (smal bänkpress)

Simig wrote:
    Tackar Flessa, det värmer! :up:

Är lite osäker över ifall jag ska träna eller inte idag, axlar blir det nästan garanterat inte då dom verkligen fått stryk efter bröst i förrgår och triceps igår (smal bänkpress)

Kör ett pass så har man något och läsa om medans man själv har vila :whistle:

Skojj med ny journal kompis!:emo-thumb Dieten avbröts och de sattsas på att bygga igen gissar jag?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 128 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.