Seriös 92:a satsar på kampsport och styrketräning

Home Forums Dagböcker Seriös 92:a satsar på kampsport och styrketräning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 128 total)
  • Author
    Saammie wrote:
    tunga marklyft du leverar!

Tackar :) det är dock relativt dåligt om man kollar på vad jag klarat av tidigare, då drog jag upp 170kg, men vägde 5 kg mer.

Bänkpress hade ingen passare så tog det lugnt
    7 x 75kg
    6 x 75kg
    5 x 75kg

Hantelpress
    4 x 34kg PB
    5 x 32kg
    5 x 32kg
    4 x 32kg
    4 x 32kg

Cable cross over
    3 set

Dips maskin
    4 set

liggande triceps extension
    3 set med 30kg

Pushdowns
    4 set

Cable cross over
    3 set

Hantel lyft åt sidan
    10 x 10 kg
    10 x 10 kg
    9 x 10kg
    8 x 10kg

Nöjd med passet i sin helhet, kände mig svag i bänkpressen, men hantelpressarna gick riktigt bra! ska nog börja köra ena veckan hantelpress och andra veckan bänkpress :up:

Körde ett MMA pass idag, vi fick prova på lite ground and pound vilket var mycket roligt! Ta positioner och slå :D

Chins
    14 x KV
    7 x KV
    7 x KV
    6 x KV
    5 x KV

Sittande kabelrodd
    5 set

Rygg maskin
    5 set

Sittande hantelcurl
    7 x 18kg
    6 x 18kg
    5 x 18kg

Scottcurl med hantel
    5 set

Rolig journal. Tänkt köra samma men lyckats snöa in i styrketräningen för hårt för att ta mig tid till kampsport. Brottats i 9-10 år och provade EN shootfightingträning.. Men som sagt, för insnöad.

Såg ett par bilder i början. Grym tjocklek på ryggen, men om du fortfarande bryr dig om hur det ser ut hade jag jobbat hårdare på vidden.

Lycka till!

Raschmus wrote:
    Rolig journal. Tänkt köra samma men lyckats snöa in i styrketräningen för hårt för att ta mig tid till kampsport. Brottats i 9-10 år och provade EN shootfightingträning.. Men som sagt, för insnöad.

Såg ett par bilder i början. Grym tjocklek på ryggen, men om du fortfarande bryr dig om hur det ser ut hade jag jobbat hårdare på vidden.

Lycka till!

Tackar, jo det är väldigt svårt att fokusera både på gymmet och på mattan, men i min mening är det lätt värt det!

Okej, har du några tips på hur man jobbar på just vidden? e de chins och latsdrag som gäller eller?

Igår körde jag ett Bröst, triceps och axel pass

Idag blev det vila från MMA, vi hade boxning på skolidrotten, dessutom ska jag upp tidigt imorgon för att skriva högskoleprovet, så vill gärna vila ut tills dess!

J.v.K wrote:
    chins, latsdrag & marklyft bra för vidden :)

men rodd osv tar ju också på latsen :)

Okej, men de kör jag redan massor utav :emo-thumb

Rodd emot midjan och smala chins är fina grejjer!

Johan85 wrote:
    Rodd emot midjan och smala chins är fina grejjer!

Okej, ska testa en period med mer av detta :up:

Drog till gymmet idag även fast gårdagen som bestod utav både högskoleprov och en krogrunda bidrog till att kroppen och sinnet kändes väldigt sliten.

Chins
    15 x KV
    8 x KV
    8 x KV

Bänkpress
    10 x 70kg
    4 +1 x 80kg PB
    8 x 75kg – passaren hade händerna på stången
    5 x 70kg – ingen passare
    8 x 70kg

Sittande kabelrodd
    4 set

Lutande hantelpress
    3 set

Sittande hantelcurl
    12 x 16kg – tror detta var det skönaste biceps setet jag någonsin kört! Grym kontakt
    11 x 16kg
    7 x 16kg – för mycket pump

Ez-curls -> Cable cross over
    4 set

Är väldigt nöjd med tanke på omständigheterna, ett PB i bänken hade jag verkligen inte väntat mig efter gårdagen! Veckan har förövrigt varit väldigt lugn, mycket plugg har gjort så jag inte varit på klubben någonting faktiskt, riktigt taggad på att köra MMA imorn dock

Länge sen jag postade dagsformen så här kommer en liten spännbild :D vikten ligger fortfarande runt 74kg

Simig wrote:
    Okej, ska testa en period med mer av detta :up:

Drog till gymmet idag även fast gårdagen som bestod utav både högskoleprov och en krogrunda bidrog till att kroppen och sinnet kändes väldigt sliten.

Chins
    15 x KV
    8 x KV
    8 x KV

Bänkpress
    10 x 70kg
    4 +1 x 80kg PB
    8 x 75kg – passaren hade händerna på stången
    5 x 70kg – ingen passare
    8 x 70kg

Sittande kabelrodd
    4 set

Lutande hantelpress
    3 set

Sittande hantelcurl
    12 x 16kg – tror detta var det skönaste biceps setet jag någonsin kört! Grym kontakt
    11 x 16kg
    7 x 16kg – för mycket pump

Ez-curls -> Cable cross over
    4 set

Är väldigt nöjd med tanke på omständigheterna, ett PB i bänken hade jag verkligen inte väntat mig efter gårdagen! Veckan har förövrigt varit väldigt lugn, mycket plugg har gjort så jag inte varit på klubben någonting faktiskt, riktigt taggad på att köra MMA imorn dock

Länge sen jag postade dagsformen så här kommer en liten spännbild :D vikten ligger fortfarande runt 74kg

Jävlar vad grym arm!!

Saammie wrote:
    Jävlar vad grym arm!!

Tack mannen :)

Idag körde jag ett MMA pass, det var dock lite väl mycket fokus på teknik och kände därför inte att jag kunde ta ut mig som jag ville efter 1 veckas uppehåll, blir antagligen ett BJJ pass imorn :)

Blev inge BJJ idag, körde istället lite på skolans gym, alltså styrketräning och lite slag/sparkar på säcken.

Bänkpress
    8 x 70kg
    5 x 75kg
    Körde ett set till, men kommer inte ihåg vad jag körde på och hur många reps :P

Hantelpress
    3 set med 30kg’s hantlar, 5-8 reps

Militärpress
    5 set med 35kg

Cable cross over
    4 set

30 min på säcken fokus = sparkar

Härligt pass, kändes verkligen bra när jag körde på säcken och kände att jag verkligen fick mer tryck i mina sparkar efter lite justeringar

Latsdrag
    13 x 12 plattor
    8 x 13 plattor
    8 x 13 plattor
    8 x 13 plattor

Skivstångsrodd
    9 x 70kg
    8 x 70kg
    7 x 70kg
    – Greppet svek

Sittande kabelrodd
    4 set

Scott curl maskin
    4 set

Sittande hantelcurl
    4 set

Skönt pass med väldigt bra kontakt!

J.v.K wrote:
    tänkte på dig ;) :up:

Hehe ahh, mjölk är verkligen bäst! blir ju minst ca 20L i veckan för mig (y)

Igår körde jag ett BJJ pass, det gick riktigt bra! men tog det lite lugnt och vilade ett par sparring pass då jag inte kört grappling på ett par veckor

Idag körde jag endast ca 30 min på boxningsäcken i skolan efter skolidrotten. Egentligen står ju MMA på schemat, men många av tränarna på klubben ska tävla i Superior Challenge på hovet ikväll så dom flesta jag pratade med trodde inte att det skulle vara någon träning idag.

Simig wrote:
    Hehe ahh, mjölk är verkligen bäst! blir ju minst ca 20L i veckan för mig (y)

Igår körde jag ett BJJ pass, det gick riktigt bra! men tog det lite lugnt och vilade ett par sparring pass då jag inte kört grappling på ett par veckor

Idag körde jag endast ca 30 min på boxningsäcken i skolan efter skolidrotten. Egentligen står ju MMA på schemat, men många av tränarna på klubben ska tävla i Superior Challenge på hovet ikväll så dom flesta jag pratade med trodde inte att det skulle vara någon träning idag.

ner och kötta gymmet istället mannen!

Saammie wrote:
    ner och kötta gymmet istället mannen!

Hehe ne, de blev vila hela helgen :)

blev ett gympass idag dock!

Bänkpress
    11 x 70kg
    5 + 1 x 80kg PB
    3 + 2 x 80kg
    4 x 77,5kg
    3 + 2 x 75kg
    – dom 2 sista seten var väldigt underliga, kände verkligen stretch i bröstmusklerna, ungefär som träningsvärk.

Hantelpress
    3 x 32kg :(
    5 x 28kg
    5 x 28kg
    5 x 28kg
    – väldigt svag i hantelpressen i dag, vet inte varför, men det var samma konstiga känsla som i dom 2 sista seten i bänkpressen.

Cable cross over
    4 set

Smal bänkpress
    11 x 40kg
    11 x 40kg
    8 x 50kg
    8 x 50kg
    7 x 50k

Liggande triceps extention
    9 x 30kg
    8 x 30kg
    7 x 30kg
    7 x 30kg

Militärpress
    8 x 35kg
    8 x 35kg
    7 x 35kg
    6 x 35kg
    5 x 35kg
    5 x 35kg

Helt ok pass, men är fortfarande fundersam över vad som hände när jag körde bröst, aldrig varit med om den känslan förut

Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 128 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.