Sex, träning och rock n’roll

Home Forums Dagböcker Sex, träning och rock n’roll

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 439 total)
  • Author
    Posts
  • #526181
    henkebenke wrote:
    Jag ändrade till lite över 1100. :) Visst vill jag ha kvar musklerna, men jag får i mig åtminstone 1,5 g protein/kg kroppsvikt, samt styrketränar, så de borde inte försvinna alltför mycket.

    Däremot börjar jag bli rätt seg och hungrig, så jag kanske ökar maten snart, lägger in lite kolhydrater eller nåt.

    :nono: Inge mer kolhydrater, kör på barkbröd ist :D

    #526182
    JakobMinell wrote:
    :nono: Inge mer kolhydrater, kör på barkbröd ist :D

    Låter jävligt old school! :D

    #526183

    Tja babes!

    I går hade jag svårt att somna p.g.a. hunger, men vägrade av ren tjurskallighet att gå och äta något. Jag kände idag, efter att ha ätit min ”kvot”, att samma problem skulle uppstå även denna natt, om inte åtgärder vidtogs. Dessutom har jag känt mig okoncentrerad hela dagen, och känt domningar och stickningar i händerna och läpparna. ;)

    Domningar, brist på koncentration och stickningar kan jag leva med, men sömnsvårigheter är bland det värsta jag vet. Så nu i kväll unnade jag mig lite extra mat. I kronologisk ordning:

    220 g havricort verts (66 kcal)
    1 banan á 180 g (175 kcal)
    1 burk makrillfilé i tomatsås (200 kcal)
    1 äpple (80 kcal)

    = ett totalt dagsintag på 1641 kcal. Vilket ändå innebär ett underskott på kanske 900 kcal, för jag har promenerat ca 1,5 h.

    Lite kolhydrater var allt som behövdes för att känna mig normal i läppar, händer och huvud. Nu är jag rätt mätt och ser fram emot att snart sova som en människa. Jag kommer garanterat lägga till mer mat i fortsättingen, men kanske fortsätter att alternera med lågkcal-dagar. En då och då tycks jag inte lida av.

    #526184
    henkebenke wrote:
    Tja babes!

    I går hade jag svårt att somna p.g.a. hunger, men vägrade av ren tjurskallighet att gå och äta något. Jag kände idag, efter att ha ätit min ”kvot”, att samma problem skulle uppstå även denna natt, om inte åtgärder vidtogs. Dessutom har jag känt mig okoncentrerad hela dagen, och känt domningar och stickningar i händerna och läpparna. ;)

    Domningar, brist på koncentration och stickningar kan jag leva med, men sömnsvårigheter är bland det värsta jag vet. Så nu i kväll unnade jag mig lite extra mat. I kronologisk ordning:

    220 g havricort verts (66 kcal)
    1 banan á 180 g (175 kcal)
    1 burk makrillfilé i tomatsås (200 kcal)
    1 äpple (80 kcal)

    = ett totalt dagsintag på 1641 kcal. Vilket ändå innebär ett underskott på kanske 900 kcal, för jag har promenerat ca 1,5 h.

    Lite kolhydrater var allt som behövdes för att känna mig normal i läppar, händer och huvud. Nu är jag rätt mätt och ser fram emot att snart sova som en människa. Jag kommer garanterat lägga till mer mat i fortsättingen, men kanske fortsätter att alternera med lågkcal-dagar. En då och då tycks jag inte lida av.

    Se förfan till att inte bli helt undernärd så du blir inlagd, jag tror inte att dom har någon deff-meny på sjukan :unsure:

    #526185
    JakobMinell wrote:
    Se förfan till att inte bli helt undernärd så du blir inlagd, jag tror inte att dom har någon deff-meny på sjukan :unsure:

    Hehe, ingen risk tror jag. :)

    I dag har jag ätit 1610 kcal. Blandat upp med lite bönor och frukt. Ingen träning i dag, bara en kort promenad.

    EDIT: Äh, vafan, jag tog en banan. Make that 1770 kcal.

    #526186
    ReNeGaDe wrote:
    Enligt IQ-tråden är du forumets smartaste jävel. Så var nu försiktig och lek inte sönder kroppen!

    Du ska nämligen bli min mentor. Jag ska gå: ”hur man blir lika smart som henkebenke” kursen, på distans. Och du ska lära mig. Se därför till att hålla dig vid liv!:D

    Göd upp den där saftiga hjärnan ordentligt!:D

    Haha! :D

    Visst, om du lär mig hur man pratar kantonesiska! :P

    #526187

    Dagens kaloriintag: 1380
    i form av: 3 kokta ägg, 1 äpple, 60 gram gröna linser, 200 gram röda bönor, 2 kycklingfiléer, ett omega-3-piller och 1,5 liter lightläsk.

    Dagens marklyft:
    28 kg 15 reps
    50 kg 10 reps
    72 kg 6 reps

    90 kg 6-8 reps
    90 kg 6-8 reps. Tänkte lite extra på tekniken i dag, och lyckades inte hålla reda på repsantalet samtidigt.

    Dagens supinerade chins:

    6 reps
    6 reps.

    #526188

    Lägg till en banan igen på gårdagens ätning. ”#¤&¤/#%¤”&¤#&¤”&-a mig-som-inte-kan-sova-bara-för-att-jag-är-lite-hungrig. Återkommer med dagens kost. Det här med att räkna kalorier var ju lite roligt faktiskt.

    #526189

    Shit vad alla håller på och räknar kalorier nu då! Är det sommares deff som håller sig kvar eller vad händer? :)

    Stark att träna och då speciellt marklyft med det lilla kaloriintaget!

    #526190
    Insulinus wrote:
    Shit vad alla håller på och räknar kalorier nu då! Är det sommares deff som håller sig kvar eller vad händer? :)

    Stark att träna och då speciellt marklyft med det lilla kaloriintaget!

    Hehe, i mitt fall är det nog snarare en kompensation för att jag deffade för dåligt under sommaren… Eller kanske en början på nästa sommars deff. :)

    Tack för komplimangen!

    #526191

    Ca 8:00 – Frukost på tre kokta ägg och ett äpple

    Sen spenderade jag förmiddagen med att sitta vid datorn, ligga på sängen och vila, och dricka kaffe.

    Ca 13:40 stack jag ut och joggade en timme. Direkt efteråt körde jag ett styrkepass.

    Bänkpress
    16 kg 30 reps
    38 kg 10 reps
    55 kg 2 reps
    60 kg 2 reps

    65 kg 12 reps

    Militärpress
    16 kg 10 reps
    21 kg 2 reps
    26 lg 2 reps
    31 kg 2 reps
    32 kg 2 reps

    36 kg 5 reps
    34 kg 5 reps

    Tvårepparna var resultatet av att jag hade tänkt reppa på den vikten, men kände att ”oj, här får jag allt ha lite tyngre”. Jag skippade min armbågar-ut-i-bänken-filosofi, och tryckte ihop skulderbladen, vilket gick finemang. Vad gäller militärpressen så lutade jag mig mer bakåt än förut, både för att kunna lyfta tyngre och undvika att slå i hakan. På första arbetssetet fick jag ta ett steg bakåt ett par gånger för att inte tappa balansen. Var inte helt slut här så hade gärna gjort ett set till, men jag var tvungen att gå till jobbet.

    Det gick precis lika bra att träna på fastande mage som utan.

    Kort efter träningen ca 15:30 blev det sen lunch.

    Lunchen+middagen bestod av två kycklingfiléer, 200 g röda bönor, och 250 g vita bönor ihoprörda, delat på två.

    Middagen tog jag efter jobbet, ca 22:00

    Totala kcal: 1400

    #526192

    Dagens mat:
    2 kycklingfiléer – 375 g – 337 kcal
    2 laxfiléer – 253 g – 480 kcal
    166 g pasta – minns inte hur många kcal, men totalt blev det iaf 1400 kcal. Tänkte röra ihop det och äta det över dagen.

    Har promenerat en timme och rott en timme.

    #526193

    Dagens mat: Två stekta kycklingfileer, två stekta laxfiléer, ett äpple och över ett kilo kokt potatis – totalt 1400 kcal. Allting upphackat och blandat i en stor skål, som nu är tömd till kanske tre fjärdedelar. Jag blev mycket glad när jag märkte att potatis bara innehåller sjuttio-nånting kalorier per hundra gram. Då kanske man till och med kan äta sig mätt i dag.

    Dagens träning: Har gått en runda, och cyklade tre varv runt ön precis innan styrketräningen, vilket tog en timme.

    Knäböj
    30 kg 20 reps
    55 kg 8 reps
    55 kg 9 reps
    55 kg 6 reps

    Ett lite inkonsekvent pass då jag blandade lite mellan hur långt jag fick luta fram ryggen och hur länge jag fick pausa mellan repsen.

    I morrn ska jag blanda i lite grönsaker. Ännu mer mat per kalori är trevligt.

    Jag tar bara mina multivitamin- och mineralpiller ungefär varannan dag nu, för jag är lite rädd för att få för mycket av något. Jag äter ju så mycket vegetabilier nu att pillrena börjar bli överflödiga.

    #526194
    ReNeGaDe wrote:
    Har du gått ner något än, henkis? När var festen? Slutet av september?

    Ja, 77.4 vägde jag i morse, så lite har jag nog gått ner. Korrekt, den var i slutet av denna månad.

    #526195

    Dagens träning: Ingen.

    Dagens mat: Vet inte, kanske 3000 kcal?

    I morse när jag vaknade mådde jag inget vidare, psykiskt. Jag kände mig trött och sur. Jag tror det kan ha att göra med mitt låga matintag, min höga konditionsträningsdos och mitt (för mig) hårda knäböjspass i går – som jag gjorde fast jag inte alls var sugen. Dessutom sov jag någon timme för lite.

    De senaste veckorna har jag arbetat på ett telefonintervju-företag några kvällar i veckan. Det är ett sånt där jobb där man skriver upp vilka tider man vill jobba, och sen får man se om det finns plats, och så jobbar man bara de tiderna. Ett typiskt extrajobb för studenter m.m. Själva arbetsuppgiften är att sitta och ringa upp slumpvis utvalda människor och genomföra telefonintervjuer med dem.

    Jag skulle egentligen jobbat från i dag ända fram till nästa måndag. Men efter redan en timme i dag kände jag att det inte var värt att sitta och utföra den urtråkiga arbetsuppgiften, trots den ok lönen. Så jag gick till arbetsledaren, sa att jag mådde dåligt och var tvungen att gå hem, och bokade av alla mina tider.

    Jag mådde fortfarande inget vidare när jag kom hem. För att åtgärda detta bestämde jag mig för att ha något av en ätardag. Efter min 1400-kcals-mat åt jag två portioner äppelpaj. Dessutom bestämde jag mig för att bara ligga på sofflocket resten av dagen.

    Vi får se om jag mår bättre i morgon. I så fall fortsätter deffen.

    Ha det!

Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 439 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.