Sex, träning och rock n’roll

Home Forums Dagböcker Sex, träning och rock n’roll

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 439 total)
  • Author
    Posts
  • #526196

    Morgonvikt: 77,7.

    Dagens mat: 2 kycklingfiléer, 2 laxfiléer, en hel broccoli, en tomat, några vindruvor. 950 kcal.

    Dagens träning:
    Ca 40 minuter rodd och en lika lång promenad.

    #526197

    Heute (jag gillar att prata tyska. Fan lärde jag mig inte det bättre för?):

    Marklyft
    16 kg 20 reps
    50 kg 10 reps
    72 kg 6 reps
    82 kg 1 rep

    90 kg 4 reps
    90 kg 4 reps
    90 kg 4 reps

    Pronerade axelbreda chins
    4 reps
    4 reps
    4 reps

    Maten
    Tre kycklingfiléer, massor spättafiléer (de är jättetunna), fyra potatis(ar?), lite rå kålrot (det kan jag inte rekommendera). Totalt 1120 kcal.

    Jag har tagit en 40 minuters promenad och en 60 minuters joggingrunda.

    #526198

    En kycklingfilé, ett stycke broccoli, en tomat, tre blandfärsbiffar, 3 plommon, och en laxfilé: 1000 kcal.

    Har promenerat ungefär en timme, och paddlat kajak ungefär en timme som variation till rodden.

    #526199

    Bänkpress
    6 kg 30 reps
    16 kg 15 reps
    28 kg 10 reps
    50 kg 4 reps
    60 kg 1 rep

    70 kg 9 reps

    Stående axelpress stång
    6 kg ca 10 reps
    16 kg ca 10 reps
    28 kg ca 5 reps

    38 kg 5 reps
    38 kg 4 reps

    Cyklade ungefär en timme precis innan passet. Drog en kopp kaffe efter cyklingen, sen var jag good to go.

    Jag testade ett nytt sätt att lyfta bänkpress. Jag gjorde 4 reps rakt av, sen började det bli för tungt, så jag pausade ett andetag, gjorde en rep till, pausade ett andetag, en rep till, pausade två andetag, en rep till, pausade tre andetag, en rep till, pausade fyra andetag, en rep till, sen fick det vara. Det gick bra.

    Testade även ny teknik i axelpressen. Höll mycket smalare, nästan axelbrett, och var noga med att squeeza skinkorna vilket gjorde att jag hade mindre problem med att hålla ryggen rak. Funkade också bra.

    Åh, och så läste jag en ny definition på militärpress: Stående axelpress med stång, fast med hälarna ihop. Låter logisk, militärer brukar ju stå i givakt.

    Nästa gång: 72 kg bänkpress, 36 kg axelpress.

    Maten: 1309 kcal.

    #526200

    tycker fortfarande du äter lite dåligt.
    Om du kan taima näringsintaget så kommer du förmodligen att må bättre.
    Var är kolisarna?

    #526201
    Pälle wrote:
    tycker fortfarande du äter lite dåligt.
    Om du kan taima näringsintaget så kommer du förmodligen att må bättre.
    Var är kolisarna?

    Har knappt några nu… Nästan nollat dem. Men, jag tänkte bara äta så här i två veckor till, för att sedan övergå till en normal deff… Är det ohälsosamt att hårdbanta så pass länge? ;)

    #526202

    Vilodag i dag, har bara vandrat omkring, både med och utan gräsklippare. Kcal-antalet i dag kommer hamna på 1145.

    #526203
    henkebenke wrote:
    Har knappt några nu… Nästan nollat dem. Men, jag tänkte bara äta så här i två veckor till, för att sedan övergå till en normal deff… Är det ohälsosamt att hårdbanta så pass länge? ;)

    Är det hälsosamt att vara fet? Sluta grina och kör på :D

    #526204
    Richard B wrote:
    Är det hälsosamt att vara fet? Sluta grina och kör på :D

    Haha, helt rätt. Det är ungefär så jag har tänkt också… Det är jobbigt att vara hungrig, men det är ännu jobbigare att ha för mycket fett. :emo-thumb

    Nu ska jag ut och promenera! :)

    Förresten, ändrar mitt kcal-intag i dag till 1215. Laxfilén jag åt till kvällsmat var större än jag trodde den skulle vara. ;)

    #526205
    henkebenke wrote:
    Har knappt några nu… Nästan nollat dem. Men, jag tänkte bara äta så här i två veckor till, för att sedan övergå till en normal deff… Är det ohälsosamt att hårdbanta så pass länge? ;)

    Nja alltså…De är ju inte kul att gå runt och vara nere och må skit.
    Du kan ju överleva många veckor utan mat! bara du har vatten….;)
    Men lägger du in lite kolisar så kommer du antagligen må bättre, lägg dem efter träningen så gör de nytta oxå. Då är de fan omöjligt att bli fet. Lagom är ett svenskt ord för perfekt, dvs lite kolisar gör bara nytta.
    Men jag är ingen kostguru eller nån expert. Men är man snurrig i kåålan för man äter för dåligt, ja då kanske man ska se över kosten och ändra den så det håller i längden, de är ju ändå kontinuitet som gör resultat.
    Vad är då din normala deff som du ska övergå till senare,om jag får fråga?

    #526206
    Pälle wrote:
    Nja alltså…De är ju inte kul att gå runt och vara nere och må skit.
    Du kan ju överleva många veckor utan mat! bara du har vatten….;)
    Men lägger du in lite kolisar så kommer du antagligen må bättre, lägg dem efter träningen så gör de nytta oxå. Då är de fan omöjligt att bli fet. Lagom är ett svenskt ord för perfekt, dvs lite kolisar gör bara nytta.
    Men jag är ingen kostguru eller nån expert. Men är man snurrig i kåålan för man äter för dåligt, ja då kanske man ska se över kosten och ändra den så det håller i längden, de är ju ändå kontinuitet som gör resultat.
    Vad är då din normala deff som du ska övergå till senare,om jag får fråga?

    Fast jag mår faktiskt inte skit. :) Jag mår helt ok, brukar känna mig lite seg och småhungrig ibland bara. Jag äter lite kolhydrater varje dag, som i dag t ex 250 g broccoli, en burk bönor och en nektarin. Försöker tajma hyfsat, kan hända att jag tränar efter att inte ha ätit på flera timmar, men äter alltid efter träning. En kväll sprang jag en timme utan att äta efter, då mådde jag inte bra senare på kvällen. :|

    Den normala deffen tänkte jag gå ner kanske 2 kg i månaden. Har inte bestämt mig om jag ska räkna kalorier sen eller inte, men ett underskott på 500 kcal/dag ungefär. Eller så äter jag bara på känsla + konditionsträna mycket.

    ReNeGaDe wrote:
    Drick mycket vätska! Det mättar lite och du blir inte lika hungrig mjölk kanske. Eller funlight saft

    Tack för tipset! Har dragit i mig ett par 1,5 liters lightcola… Det är fint det! :)

    #526207

    Morgonvikt: 75,6 kg.

    I dag testade jag en ny grej; att jogga en timme innan frukost. Det gick rätt bra efter två koppar kaffe.

    Tänkte bidra med en bild på dagsformen också, så ni ser att jag inte är en av de där vältränade 75-kiloskillarna som böjer 120 kg och har synliga magrutor, utan en rätt klen kille två snäpp från en bra strandform.

    Haha, vad svettig och äcklig jag blev, såg jag nu. Ja ja, det får va. :p

    #526208
    ReNeGaDe wrote:
    Det håriga bröstet gör mig en aning upphetsad faktiskt. Tycker inte det ser så pjåkigt ut! Magmusklerna finns där, ser man, och under all växtlighet om man tittar noga kan man nog se att där döljer sig ett par tränade pattar :D

    Om några veckor kan jag sätta en peng på att det kommer vara ännu synligare. Och… förmodligen ännu hårigare också för den delen :D

    Du måste för övrigt ha en bra kondition om du orkar jogga en HEL timme?! ;)

    Haha.. Jag funderade ett tag på att raka bort håret innan fotograferingen… Nu förstod jag att jag gjorde rätt som lät bli. :D

    Konditionen är rätt ok faktiskt, men sen ska man även tänka på att inte har några stora benmuskler som blir utröttade fort, samt att det inte går så djeffla fort när jag springer. :)

    #526209

    Kollade med bilen hur lång min joggingsträcka är: 9,3 km. Så med andra ord joggar jag i 9,3 km/h.

    Dagens träning:
    Knäböj
    0 kg 30 reps
    28 kg 10 reps
    38 kg 4 reps tror jag

    50 kg 8 reps
    50 kg 9 reps
    50 kg 8 reps

    Tre vanliga set, inget rest paus eller nåt.

    Dagens kcal: 1453.

    #526210
    henkebenke wrote:
    Kollade med bilen hur lång min joggingsträcka är: 9,3 km. Så med andra ord joggar jag i 9,3 km/h.

    Dagens träning:
    Knäböj
    0 kg 30 reps
    28 kg 10 reps
    38 kg 4 reps tror jag

    50 kg 8 reps
    50 kg 9 reps
    50 kg 8 reps

    Tre vanliga set, inget rest paus eller nåt.

    Dagens kcal: 1453.

    Ingen dålig sträcka att jogga, speciellt inte med såpass lite kolhydrater du äter! Men jag hoppas inte du joggade innan du körde knäböj? Då får jag i såna fall riktigt dåligt samvete och känner mig lite smålat. :)

    Hur som helst verkar det gå bra med träningen här.
    Keep up the good work Wolverine[/b] :D

Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 439 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.