Sex, träning och rock n’roll

Home Forums Dagböcker Sex, träning och rock n’roll

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 439 total)
  • Author

Nu har jag varit i Malmö och hjälp syrran att flytta. Det är som träning, för jag fick bära en massa kassar. Jag åt en massa mat på Burger King, vi har inte det i stan så jag lider av ständig abstinens. I går kväll drack jag öl och surfade, ända till jag råkade doppa syrrans dongel i mitt ölglas. Nu är syrran på Depechekonsert i Köpenhamn.

Jag kände mig rastlös, och hade varken lust att tajja eller kolla på Allsång på Skansen, så jag tränade lite.

Först joggade jag en runda. Jag kom på en briljant idé; om jag joggar fortare, så blir det mindre jobbigt, eftersom jag inte behöver jogga lika länge. Jag orkade dock inte riktigt ända fram innan jag blev andfådd och var tvungen att gå sista biten.
    Andfådd, förresten. Kändes mer som om strupen höll på att svullna igen. Med mitt sedvanliga flyt är det väl ett förstadium till astma. Fast fan vet, jag blir i stort sett aldrig andfådd nu för tiden så jag har typ glömt bort hur det ska kännas.

Sedan körde jag lite styrka.
    30 vanliga armhävningar.
    5 smala armhävningar. Fick lite ont i en armbåge. Eller om det var båda, jag räknade inte.
    5 supinerade axelbreda chins. Gjorde lite ont i en eller flera axlar.
    3 pronerade axelbreda chins. Kunde gjort två till, men jag vill ha smala, väldefinierade muskler och inte släta bulliga.

:D

Du har en mycket märklig dagbok du! :emo-thumb

Tommy Ivarsson wrote:
    :D

Du har en mycket märklig dagbok du! :emo-thumb

Ja. Hoppas ingen läser den. 😮

henkebenke wrote:
    Ja. Hoppas ingen läser den. 😮

Oj, skrev jag här… Måste ha skrivit i fel tråd. Finns väl ingen som läser denna tråden…. :whistle:

;)

En polare drog med mig till stranden i dag. Där låg jag och läste Illustrerad Vetenskap i solen tills jag blev nojig över att bränna mig, då jag gick ner i vattnet för att svalka mig litegrann, märkte att vattnet blev helt okej varmt, och simmade en runda. Efter det drog vi hem till honom och spelade Jeopardy på hans playstation och grillade. Jag åt nästan 800 gram flintastek. Sjön suger antar jag. Sen glodde vi på Taken och sen spelade vi lite mer Jeopardy, sen drog jag hem.

Har lite träningsvärk i lats och bröst.

I dag har jag röjt ris i en timme. Det betraktar jag som ett ryggpass.

henkebenke wrote:
    i dag har jag röjt ris i en timme. Det betraktar jag som ett ryggpass.

+1.

KALASKUL här inne ju! :D

Pixi wrote:
    KALASKUL här inne ju! :D

Tackar tackar! Under vissa hårda träningspass tänker jag ”varför utsätter jag mig för det här?”, men så känner jag att allt är värt det när jag läser kommentarer som dina. :up:

henkebenke wrote:
    Tackar tackar! Under vissa hårda träningspass tänker jag ”varför utsätter jag mig för det här?”, men så känner jag att allt är värt det när jag läser kommentarer som dina. :up:

Bra! Keep up the good work!

Pixi wrote:
    Bra! Keep up the good work!

Jag ska! I morgon har jag föresatt mig att träna marklyft. Visserligen har jag tränat marklyft med slingerväxter två dagar i sträck nu, men det är ändå inte riktigt samma sak som att lyfta kallt, hårt stål.

Jag kan förresten dela med mig av en bra omelett jag gjorde i dag.

Henkes optilett:

För 2,5 personer eller 0,2 bodybuilders

6 ägg
    purjolök
    1 liten gul lök
    ca 1 dl grädde
    salt
    svartpeppar

Häll i äggen och grädden i en skål. Skär löken i småbitar och lägg i. Klipp i smala remsor av det gröna på purjolöken, lagom mycket så det täcker ytan ungefär. Salta och peppra. Rör noggrannt.
    Häll det hela i en teflonpanna och stek på låg värme tills det antagit fast konsistens. På slutet, vänd det hela så båda sidorna får fin stekyta. Servera med tomat och gurka.

Najs mat. Åt duu hela själv?

Huffo the A-LagaRe wrote:
    Najs mat. Åt duu hela själv?

Tack! Nej, jag och mamma åt den, och det blev lite över (därav ”för 2,5 personer”).

Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 439 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.