Sex, träning och rock n’roll

Home Forums Dagböcker Sex, träning och rock n’roll

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 439 total)
  • Author

I dag måste jag ha haft någon tropisk sjukdom, för jag har varit jättetrött och legat i sängen nästan hela dagen. Jag antar att mitt immunförsvar är lite nedsatt just nu, för en höna har börjat ruva, och jag är jättenervös. Kommer det bli hönor eller tuppar? Kommer de ha åtta tår och två vingar allihop? Vad kommer de bli när de blir stora? Mamma gör en jättegod thai-stuvning, men vi får väl se. Ungar – allt kan hända.

Just nu lider jag av ett svårt dilemma. Jag är bjuden på grillfest, och kan välja mellan att köra bil dit och vara tvungen att vara nykter, eller cykla dit och bli blöt.

För att ni ska få en inblick i min vardag bjuder jag på en sällsynt bild av mitt arbetsbord.
    [img=http://i404.photobucket.com/albums/pp130/Hendrong/P1010201-1.jpg]Så här kan det se ut hos en seriös byggare:
    – Muskelplanch på väggen.
    – Bananskal och bullpapper visar att jag inte slarvar med kolhydraterna.
    – Öronproppar, för att jag ska kunna ägna mig åt den viktiga sömnen utan att bli väckt av föräldrar som ropar att det är lunch.

henkebenke wrote:
    Just nu lider jag av ett svårt dilemma. Jag är bjuden på grillfest, och kan välja mellan att köra bil dit och vara tvungen att vara nykter, eller cykla dit och bli blöt.

Din mor kanske kan shuscha dig dit?

Huffo the A-LagaRe wrote:
    Din mor kanske kan shuscha dig dit?

Nej, hon var och söp på eget håll.

På grillfesten fick jag prova att ligga på en sån där spikmatta av plast. Tydligen ska det göra jätteont först, men efter 2-3 minuter ska smärtan ersättas av en totalt avslappnad känsla. Men det stämde inte, för efter tio minuter hade jag fortfarande lite ont, och var inte mer avslappnad än tidigare. Man skulle bli helt röd på huden efteråt också, men jag såg ut som vanligt.

De lurade med mig ut också. Hade kul, trots att det spöregnade och brorsan skällde på mig för att jag bor hemma, inte har ett liv, ser ut som en pajas och, har jag för mig, drack ur en fontän.

Först, lite vardagsträning.

I går ägnade jag ett par timmar åt att skyffla jord och sten. Blev utskälld av far då jag gjort detta iförd hans nyinköpta sandaler.

I dag ägnade jag större delen av dagen åt att hjälpa brodern med hans båt. En fördel med att ägna större delen av mentalt friska grejer, i motsats till t ex att peta sig i naveln med en dongel, är att man blir motiverad att göra andra mentalt friska grejer. Träna t ex.

Jag började med att jogga en runda. Om förra rundan avverkades i femmans växel, körde jag väl på trean i dag. Hade föresatt mig att jogga lugnt, men trean är den lägsta växel jag kan jogga i utan att koncentrera mig på att sakta ner. Jag antar att denna takt är en inövad reflex från mina tonår, då jag var Mr. Joggning och Mr. Karate (men intressant nog hade lika ful kropp som nu när jag är Mr. Peta sig i naveln meddelst dongel).
    Ingen astma, bara lite benhinneinflammation i höger smalben.
    Distans: hela vägen fram.

Sedan körde jag lite marklyft. Det höll på att gå åt skogen, då mamma använt de obligatoriska elvakilosvikterna i sin rabatt. Som tur väl hittade jag dem.
    Jag körde med lätta vikter för att bana in tekniken och inte ha samlag med min rygg eller någon annan förtidspensionerad kroppsdel. Jag lyckades ha lite samlag med några i alla fall. Jag får fortsätta kolla på teknikvideon Peter postade.

Sedan:
    6 supinerade axelbreda chins
    3 pronerade axelbreda chins
    30 armhävningar.
    Gick lätt och fint utan skadekänningar. Ok, kanske lite, men mindre än förra gången.

Joggning 2,4 km. Diffus smärta i höger knä först, försvann när jag kommit halvvägs. Sen kändes det gött.

Jag har träningsvärk i vänster trap efter att ha kört med röjsåg i två dar.

Jag poserade lite i dag. Jag ser lite muskulös ut i side chest faktiskt. Tycker inte ni det?

[img=http://i404.photobucket.com/albums/pp130/Hendrong/sajdtjest.jpg]

Snygg bild…!!!!

Pixi wrote:
    Snygg bild…!!!!

Tack!

Inte muskulös, men snygg alltså. Det är ju ännu bättre!

Eller syftar du på plankorna bakom? Det ska jag hälsa far, han byggde huset.

henkebenke wrote:
    Tack!

Inte muskulös, men snygg alltså. Det är ju ännu bättre!

Eller syftar du på plankorna bakom? Det ska jag hälsa far, han byggde huset.

Njaa.. tänkte väl mer på frisyren på bröstet.

Pixi wrote:
    Njaa.. tänkte väl mer på frisyren på bröstet.

Tack, det är kammat över á la Donald Trump från ryggen.

henkebenke wrote:
    Tack, det är kammat över á la Donald Trump från ryggen.

Varsågod!
    Trodde inspirationen kom från Bob Marley..

Pixi wrote:
    Varsågod!
    Trodde inspirationen kom från Bob Marley..

Eftersom jag hatar reggae så skulle det inte kännas bra att ta efter den gode Marley, även om han är snygg.

Dagens träning:
    Joggning
    Marklyft
    4 pronerade axelbreda chins
    30 armhävningar

Nu när jag inte kom in på någon utbildning måste jag göra något annat. Jag bestämde mig för att bli konstnär. Ritade/målade av en blomma i dag:
    [img=http://i404.photobucket.com/albums/pp130/Hendrong/blomma1.jpg]

Det kan bli en hel del målningar under ett halvår eller ett års tid! ;)

Går det att söka in på den linjen du vill till våren också?

Tommy Ivarsson wrote:
    Det kan bli en hel del målningar under ett halvår eller ett års tid! ;)

Går det att söka in på den linjen du vill till våren också?

Har inte kollat upp det än, men jag tror jag vill läsa en annan linje ändå. :p Och DEN går att söka till på våren!

henkebenke wrote:
    Eftersom jag hatar reggae så skulle det inte kännas bra att ta efter den gode Marley, även om han är snygg.

Dagens träning:
    Joggning
    Marklyft
    4 pronerade axelbreda chins
    30 armhävningar

Nu när jag inte kom in på någon utbildning måste jag göra något annat. Jag bestämde mig för att bli konstnär. Ritade/målade av en blomma i dag:
    [img=http://i404.photobucket.com/albums/pp130/Hendrong/blomma1.jpg]

Snyggt men ”don´t quit your dayjob” som det heter.;) Vilken linje vill du söka in till?

Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 439 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.