Sex, träning och rock n’roll

Home Forums Dagböcker Sex, träning och rock n’roll

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 439 total)
  • Author
    Posts
  • #526091

    Idag fick sig mina marklyft en ansiktslyftning. Tills i dag har jag lyft med nästan raka ben och rak rygg; dagarna efter ett sådant pass har jag tyckt mig lida av ett begynnande diskbråck. Eftersom det är ute med diskbråck i sommar så bestämde jag mig för att avliva skiten med hjälp av något som kallas för korrekt teknik.

    Till att börja med satte jag mig med rumpan så långt ner det gick. Sedan svankade jag så mycket jag kunde. Sedan var jag noga med att lyfta med benen först, och började först räta på ryggen efter att stången, vilken hölls så nära kroppen som möjligt, hade passerat knäna. Allting under utandning naturligtvis; i upprätt ställning andades jag in, och andades ut igen på nedvägen, som i övrigt utfördes som en exakt tillbakaspolning av upplyftet.

    Uppvärmning

    16 kg ca 20 reps
    28 kg ca 10 reps
    50 kg ca 6 reps.
    Här hade jag en sådan pump i Erector spinae att jag misstänkte att någon hade bytt ut dem mot ett par brödlimpor när jag vände ryggen till.

    Arbetsset

    60 kg 7 reps – Orkade inte hålla analfixerat bra teknik på sista, där jag gick upp med rumpan. Och när man inte klarar av en strikt rep till, då har man kört slut på musklen. Säger i alla fall Dorian Yates. Och han borde veta, för han har jättestora muskler på sin avatar.

    Och tre minuter senare: 60 kg tre superstrikta reps. Var tvungen att verkligen kolla hur stark jag var.

    Jag har nu efteråt inte ont någonstans i ryggen, så det här verkar rätt väg att gå. Vad som är fallet, tror jag, är att mina Erector spinae är alltför svaga under stor svank. Därför är det nu de som är kedjans svaga länk. Tråkigt för de andra marklyftsmusklerna, som nu vackert får bänka sig och vänta med att bli uttröttade tills Erector spinae har hunnit ifatt. But hey, nu börjar i alla fall mina marklyft matcha knäböjen.

    Sedan var det dags för chins.

    Uppvärmning
    Vred de större av de involverade lederna ca 7200 grader.

    Arbetsset
    4 inte ens särdeles strikta reps + en halv rep.

    Verkar som att mina nya tre hekto muskelmassa inte satt sig på latsen, för faen vad tungt det var i dag då.

    Eller så beror den relativa chinssvagheten på att jag gick runt och bankade ner över hundra stycken 40 cm långa stålpinnar i en gräsmatta hela dagen lång i dag.

    Till min hjälp hade jag ett spett, en liten enhandsslägga och tre stora tvåhandssläggor. Tanken var att jag bara skulle ha använt en tvåhandsslägga, men jag slog sönder alla tre på bara ett par minuter. Så det var inte annat att göra än att ta den lilla släggan i vacker hand och fortsätta mitt värv. Jorden var på sina ställen stenhård, och på andra ställen full med sten, så det var inte som att peta ner en rödglödgad stoppnål i ett smörpaket direkt. Jag slog med ömsom vänster hand, ömsom höger, för att ge likvärdig träning åt båda.

    De första timmarna var jag eld och lågor och tänkte ”fortsätter jag såhär kommer jag se ut som Arne Persson snart”, men entusiasmen avtog i takt med att hand-och-underarmsvärken tilltog. Framåt tvåtiden hade jag dragit på mig gikt, reumatism och karpaltunnelsyndrom, men jag ville inte be chefen om ändrad befattning, på det att han skulle tänka ”den där Henrik, han är allt en riktig lue. Nu ber han om att förflyttas bara för att han är lite trött i armarna. Så ska han få göra något smäckjobb medan en annan får avsluta hans skit”. Så jag fortsatte ända fram till fyra.

    Nu så här i efterhand känns det inte så farligt, är mest lite stel i fingrarna. Men i morgon har jag en hel dag till med samma uppgift. :( Jag tror jag ska be chefen om en dags respit trots allt.

    Från det ena till det andra så funderar jag starkt på att byta forumnamn. Mitt nuvarande imponerar då inte särskilt på mig i alla fall. Här är några av förslagen jag har tänkt ut:

    Henrik Petersson – mitt riktiga namn. Att använda sitt riktiga namn skänker en neutral och seriös ton åt ens användare. Pretentiös lär vara det sista man blir anklagad för att vara om man använder det. Dessutom sänder det ut en signal om att man minsann inte skäms för att visa vem man är ens på internet. Min favorit än så länge.

    Bänke eller Henke Bänke eftersom jag gillar bänkpress. Har nackdelen att folk kan tro att jag vill låta påskina att jag är något alldeles extra i övningen i fråga, vilket jag varken är eller vill låstas vara.

    Spännrik – rimmar på Henrik och är en drift med det faktum att jag gillar att stå och spänna mig, gärna om det finns en spegel i närheten :bb:

    Hendrong är helt enkelt en utveckling av mitt förnamn och ett smeknamn som min bror har givit mig. Jag har det som användarnamn på en del internetsidor.

    Jürgen Mutant – Jag har ett par skor av märket Anger Mgmt. Loggan står skriven i medeltida skrivstil på skornas sidor, och när man tittar snabbt så ser det ut som om det står Jürgen Mutant. Även detta ett användarnamn som jag har börjat använda mig av. Nackdelen är att folk kan tro att jag heter Jörgen, vilket kan få folk att förväxla mig med moderatorn Jörgen, vilket vore taskigt mot honom.

    Nu hade jag tänkt skriva lite fler grejer, men då hade la inte en djäfvul orkat läsa igenom hela inlägget, och det vore inge kul. Over and out.

    #526092

    Hur gåre med 3kanten eg??? :P

    #526093
    vildkatta wrote:
    Hur gåre med 3kanten eg??? :P

    Jag tror hon dumpar mig om jag frågar. Du har ingen liten böna på g, på ditt håll?

    #526094
    henkebenke wrote:
    Jag tror hon dumpar mig om jag frågar. Du har ingen liten böna på g, på ditt håll?

    Jag har alltid villiga bönor på g höll jag på å säja, men det är snarare kakor jag har i min burk å dom smular inte gärna med sej av mej till andra… : Dessutom faller jag bara för bönor som gillar kakor :( Eller kakor som innehåller alldeles för mycket socker så man blir helt beroende å så dör man av typ sockerförgiftning.. Å nu har kattan vart uppe alldeles för länge å sluddrar i nattmössan, så god natt :)

    #526095
    ReNeGaDe wrote:
    Jag är 19. Och nu talar jag inte om min ålder.

    Att skryta om sin snopplängd kommer inte öka chanserna att få vara med i groppeknellet. Tro det eller ej, jag syftade inte det minsta på Brokeback Mountain när jag valde min avatar.

    vildkatta wrote:
    Jag har alltid villiga bönor på g höll jag på å säja, men det är snarare kakor jag har i min burk å dom smular inte gärna med sej av mej till andra… : Dessutom faller jag bara för bönor som gillar kakor :( Eller kakor som innehåller alldeles för mycket socker så man blir helt beroende å så dör man av typ sockerförgiftning.. Å nu har kattan vart uppe alldeles för länge å sluddrar i nattmössan, så god natt :)

    Inga bullfittor då? Nej, nu börjar jag bli vulgär. Nu är det nog dags för mig med att sova. God natt!

    #526096
    ReNeGaDe wrote:
    Jag är 19. Och nu talar jag inte om min ålder.

    Ska du ljuga kan du väl fan göra det ordentligt? :)

    #526097
    Marcus Syvertsen wrote:
    Ska du ljuga kan du väl fan göra det ordentligt? :)

    Han kanske menade tum?

    ReNeGaDe wrote:
    Btw, Henke, journalen heter ju ”Sex, träning och rock n’roll”

    Frågan är då; när ska du inviga journalen med att redovisa ett ”cardiopass”?:P

    Vadå ”cardio”? Jag är så otränad att jag bara orkar med 6-12 juck. Men det räcker för mig!

    Sen vet jag inte om jag får skriva explicita skildringar av dylika aktiviteter för moderatorerna : Får kolla igenom forumreglerna lite.

    Nu ska jag gå och lyfta bänkpress!

    #526098

    BRÖST, TRICEPS, AXLAR, ANSIKTE, STÄMBAND

    Bänkpress

    20 armböj
    10 reps 50 kg
    8 reps 73 kg

    MAGE

    Drog stången över magen efter att jag hade misslyckats med ett försök till en nionde repetition på 73 kilo i bänkpressen.

    #526099

    Inget inlägg sen i onsdags. NU trodde ni allt att jag hade gjort en Levrone, svikit alla mina fans, gett upp byggningen och krympt som bara den?

    ICKE!

    Däremot hoppade jag över gårdagens träningspass, med förklaringen att jag kunde förlägga det till i dag i stället, och köra igång som vanligt igen på måndag eftersom jag ändå kommer vila hela söndagen.

    Men innan jag går igenom dagens träningspass: en kort genomgång om vad som är nytt i Henkes hårda liv:

    • Jag dumpade min tjej igår. I stället för att följa seden och bara ligga lågt tills hon har fattat vinken, ringde jag upp henne och sa som det var. Nämligen att det inte kändes bra helt enkelt. Hon tog det som en man. Kan dock inte undgå att känna mig en smula taskig. :(
    • På måndag börjar min veckolånga semester! Sedan ska jag jobba måndag – onsdag – fredag. Med vattning. På samma ställe. Som sist.
    • Jag har gått ner två hekto. Så går det när man hoppar över en träningsdag :frust:
    • Rådjuren har fått ungar.

    Tja, det var väl allt. Över till dagens knäböj.

    Uppvärmning
    Stången 20 reps
    16 kg, 10 reps

    Arbetsset
    40 kg, 11 reps. Helt OK teknik för att vara Aspöbo, men jag fällde fram ryggen pyttelite på sista.

    För övrigt är det här första gången på mycket länge som jag kör knäböj efter att ha sovit åtta timmar natten innan, och utan att ha släpat på vattenslangar flera kilometer tidigare under dagen.

    Min semester ska jag spendera genom att lata mig som en katt, rita som Picasso, och definitivt inte spruta vatten på någonting.

    #526100

    Nu är det äntligen dags för lite rock n’roll i dagboken! 8)

    Här är en musikvideo som jag är statist i. Jag spelar GUARD, dyker upp ungefär vid 22 sekunder, och försvinner ungefär vid 25 sekunder :happy:

    [http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.showvids&friendID=387202942&n=387202942&MyToken=2f602e8f-a7c4-4f7d-a9d5-99024b67f0f0]

    #526101

    Nyss rodde jag en runda i jaktkanoten. Vädret var mulet och vattnet blankt. Det blev ungefär samma runda som förra gången, d.v.s. till Börjessons, vilket inte säger er ett jota men kan var mig själv till hjälp när jag vill gå tillbaka sen och kolla hur långt jag har rott. Händerna är fortfarande lite ömma sen i måndags men ryggen kändes mycket bättre än sist.

    Dessutom har jag nästan lärt mig dubbelt halvslag nu. Jag är ingen naturbegåvning på knopar.

    #526102

    Kung Fu Cat vs Sumo Dog in the Dojo :ph34r:

    #526103

    Dubbelt halvslag e juh toppen jöh! Det är typ den enda jag kan, annars brukar jag bara trassla in båtrepet ordentligt runt några lämpliga träd -funkar oxå, dessvärre blir jag tvungen att trassla ut dom själv för alla andra vägrar :

    GRYYM teckning!! Diggar nipplarna :up:

    Men den där raggningen som du använder som journalreklam får du la ta å jobba lite på tycker jag :nod

    #526104

    Du har för mycket fritid :)

    #526105
    vildkatta wrote:
    Dubbelt halvslag e juh toppen jöh!

    Visst serru! Tror det är tjugonde gången jag lär mig den.

    vildkatta wrote:
    GRYYM teckning!! Diggar nipplarna :up:

    Tack! Jag diggar också nipplar.

    vildkatta wrote:
    Men den där raggningen som du använder som journalreklam får du la ta å jobba lite på tycker jag :nod

    Jag har gått in i ”spela ointresserad-stadiet” förstår du.

    Richard B wrote:
    Du har för mycket fritid :)

    Jag vet… Hur ska det gå nästa vecka när semestern börjar? Jag kommer överbelasta forumets servrar, för det första…

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 439 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.